Choose Language:

Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board  
  Discordiin mars - click to chat!  
  Home Recent LoginRegisterHelpSearch Map Achievements Database Quizzes   

Voit piilottaa tämän mainoksen kirjautumalla sisään.

Pages: 1 2 3 ... 83
Send Topic
Unia (Read 149990 times)
Radikus
NES-Retro Administrator

'Nuff Said!

Helsinki - Finland

Live: Radikus
PSN: Radikus
NNID: Radikus

Unia
24.07.2006 at 11:40:27

Tähän threadiin vois listailla unia mitä tulee "katseltua".

Ite näin viime yönä seuraavanlaisen:

Olin jossain bileissä ihan hirveessä kaasussa ja sitten joku tarjos jotain pillereitä (jonkinlaisia lääkkeitä "vaan") siinä, normaalistihan en ole sekakäyttäjä todellakaan, mutta unessa nappasin sitten yhden... toisen.. kolmannen. Ne kihahti päähän oikeen kunnolla.

Lopuks istuin yksin jossain partsilla ja nappailin niitä oikeesti kourallisia ihan tauotta. Sitten lähin käymään vessassa kunnes koko vartalo lamaantu, ei pystyny liikkumaan ollenkaan, mutta näki kokoajan normaalisti. Sitten keuhkot rupes feilaamaan, ja hengitys vaipui hitaasti. Oli aika mukavan ahdistava fiilis päällä maata yksin siellä, ja sitten juuri kun olin "kuolemassa" niin heräsin. Toi keuhkojen pettämiskohtaus tuntu kestävän ikuisuuden.

Herääminen oli aika helpottavaa Smiley

Back to top

Achievements: 20
Beersider24h MarathonHC Movie CollectorCat PeopleNES-Retro ChampionSocial AdventurerAchievement ArtistNot Too Old For This ShitChurch of NES-RetroRetro Dealerbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranClothed by NES-RetroItem AcquiredFirst Successful SaleTypical Apple UserBeer Mario Kart TournamentNES-Retro FailboatMedal of HonorDonated to AVGN

I used to think that my life was a tragedy, but now I realize, it's a comedy.
WWW 47361 Radikus Radikus Radikus 4 ur9969391 Radikus Radikus Rad1kus   IP Logged  
Sepeh
NES-Retro Ad Infinitum
Barry Lyndon

Re: Unia
Reply #1 - 24.07.2006 at 11:55:30

Nyt on tullut nähtyä joka yö unia, ainakin parin kuukauden ajan siten, että muistaa aamulla tapahtumat. Paljon mukavempi on herätä, kun muistaa, minkälaisia unia on tullut nähtyä.

Yleensä mun unet ei vaan satu ikinä pysymään samassa paikassa, vaan yhtenä yönä voi nähdä monia erilaisia tapahtumia eri paikoissa. Ja jokaisessa unessa on pientä painajaisen tunnetta, mutta en siitä niinkään välitä. En ole kuin vain kerran halunnut herätä unesta kunnolla, muuten on halunnut jatkaa unia, vaikka meno olisi minkälaista.

Viime yönä tuli nähtyä pieni LUCID, tajusin siis unessani näkevän unta. Tietysti huomasin sen aluksi, kun kokeilin, että meneekö käsi seinän läpi. Siinä sitten vähän aikaa tein, mitä lystäsin, mutta jossain vaiheessa unohdin, että näen unta ja se jäi sitten taas siihen. Parhaiten tuon LUCID:n saa aikaan, jos sattuu näkemään unta omasta lähiympäristöstään, esim. omasta huoneesta.

Back to top

Achievements: 7
Pokémon MasterNot Too Old For This ShitNES-Retro FailcabinKeyboard VeteranDonated to AVGNNES-Retro FailboatInsider

the beautiful journey
  IP Logged  
Radikus
NES-Retro Administrator

'Nuff Said!

Helsinki - Finland

Reply #2 - 24.07.2006 at 12:05:27

Mun onnistunein lucid on kyllä kaukana kotoa, näytti joltain New Yorkilta, mutta ehkä siitä tajusin että se ei voi olla totta että oon siellä Smiley

Mä nään suurimmaks osaks aina painajaisia, tai no ehkä ne jää vaan paremmin mieleen. Muistan kuitenkin aika usein mitä unta näin, mutta unohdan sen sitten välittömästi heti aamulla. Oiskin hyvä jos tästä lähtien kirjottas heti tähän threadiin kun herää, niin ei pysty unohtamaan Tongue

Back to top
« Last Edit: 24.07.2006 at 12:18:20 by Radikus »  
Beersider24h MarathonHC Movie CollectorCat PeopleNES-Retro ChampionSocial AdventurerAchievement ArtistNot Too Old For This ShitChurch of NES-RetroRetro Dealerbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranClothed by NES-RetroItem AcquiredFirst Successful SaleTypical Apple UserBeer Mario Kart TournamentNES-Retro FailboatMedal of HonorDonated to AVGN

WWW 47361 Radikus Radikus Radikus 4 ur9969391 Radikus Radikus Rad1kus   IP Logged  
Sera
NES-Retro Elite

大木博士

Turku - Finland
Reply #3 - 24.07.2006 at 12:16:20

En kyllä muista, mitä viikkoihin on tullut nähtyä. Tai kun herää, niin kyllä sen silloin muistaa, mutta ei niitä yksittäisiä unia enää muistista pysty palauttamaan. Selkounet tietenkin ovat erikoisarvon saaneita, eli sellaiset kyllä muistetaan vuodenkin jälkeen. Ne on mahtavia.

Paras lucid sijoittuu varmaan tonne viime vuodelle, jossa olin aluksi autiolla hiekkarannalla. Kokeilin potkaista palmua, ja kas kummaa - se meni aivan säpäleiksi (siitä tuli sellaisia lastuja) ja lensi ilmaan. Tuli sellainen _aika_ voimakas olo Smiley
Loppujen lopuksi löysin itteni jostain sinisenkirkkaasta järvestä sukeltelemasta. Unessa veden alla on usein aika sanoinkuvaamattomat näkymät.

P.S. Se on lucid (ei siis isoilla kirjoitettuna), importattu englanninkielinen sana, joka tarkoittaa selvää. DILD, WILD, MILD, UILD, SILD yms. xILD:t taas kirjoitetaan isoilla, koska ne ovat akronyymejä joistain sanoista.

Back to top
« Last Edit: 24.07.2006 at 12:16:57 by Sera »  
Achievements: 12
24h MarathonTypical Apple UserSocial AdventurerAchievement ArtistNot Too Old For This ShitNES-Retro FailplayNES-Retro FailcabinNES-Retro FailboatChurch of NES-RetroKeyboard VeteranInsiderDonated to AVGN

Sera vaihdossa Kiinassa || IG @autonkorjaaja
WWW 226596   IP Logged  
Sepeh
NES-Retro Ad Infinitum
Barry Lyndon

Reply #4 - 24.07.2006 at 12:17:12

Unipäiväkirja on tosiaan hyvä ratkaisu, pidentää unien muistamista aamulla ja saa helpommin niitä LUCID:eja, jos sattuu muistamaan, että tälläistä unta on tullutkin ennenkin nähtyä ja maisemat tuntuu tutulta. Itsellä tulee esimerkiksi nähtyä yhdestä ja samasta paikasta aika usein unia.

Back to top

Pokémon MasterNot Too Old For This ShitNES-Retro FailcabinKeyboard VeteranDonated to AVGNNES-Retro FailboatInsider

the beautiful journey
  IP Logged  
nymphetamine_girl
Ex Member

Reply #5 - 24.07.2006 at 13:08:17

onko tullu katottua liikaa kauhua? viime yönä ajelin autolla zombien päälle ja ne läiskähti kivasti tuulilasiin ja mönjää joka paikassa. sitten olin haulikon kanssa jossain kartanossa ja siellä jotain otuksia ammuskelin. sitten mä vasta huomasin että se olikin päiväkoti ja mun haulikko olikin iso värikynä. että semmosta.

Back to top

IP Logged  
Kopro
Ex Member

Reply #6 - 24.07.2006 at 13:11:01

Olin jonkun paskabändin keikalla, lähikaupan myyjä tuli soittamaan bassot, taivaalta sato sirkkeleitä ja kuolin.

Back to top

IP Logged  
Radikus
NES-Retro Administrator

'Nuff Said!

Helsinki - Finland

Reply #7 - 24.07.2006 at 13:11:58

nymphetamine_girl, Haha, johan oli uni Cheesy

Back to top

Amd-man
NES-Retro Ad Infinitum
MILF Hunter

Call-Me-Kenneth

Vehmaa - Finland

Live: Black Gandalf
PSN: Black_Gandalf

Reply #8 - 24.07.2006 at 13:28:05

Yleensä kun tajuen että näen unta niin herään melkein heti.

Välillä tulee pelästyttyä unessa niin että herää, välillä pystyy ite heräämään esim hyppäämällä jostain korkealta niin kun osuu maahan niin Wake Up ja hemmetinmoinen hiki yleensä tässä vaiheessa.

Jos alkais kaikki häröt unet selittämään niin siitä tulis pienimuotoinen kirjasarja

E: Ehkä yks parhaista kun taistelin lemmikki kanin kanssa...Se pomppi mun pään korkeudella ja huito käpälillään

Back to top
« Last Edit: 24.07.2006 at 13:28:59 by Amd-man »  
Achievements: 10
Typical Apple UserSocial AdventurerNES-Retro ChampionNot Too Old For This ShitNES-Retro FailcabinKeyboard VeteranClothed by NES-RetroNES-Retro FailboatDonated to AVGNInsider

I'm not sick but I'm not well
452836 Black_Gandalf Black Gandalf amd___man 62 ur23599305 Risunjemmaaja Varjostusmies Varjomies   IP Logged  
Nutshell
NES-Retro Expert

Kitee - Finland
Reply #9 - 24.07.2006 at 14:27:23

Joskus muistan unet tosi selvästi (varsinkin herätessä) ja joskus en muista mitään mutta saan sitten päivällä nopeita välähdyksiä unesta minkä jälkeen heti unohdankin sen. Viime yönä näin taas fantasiauntani missä löydän kirppikseltä/vastaavasta paikasta paljon halpoja pelejä ja muuta roinaa. Siitä herääminen vituttaa Smiley

Back to top

Achievements: 3
Achievement ArtistChurch of NES-RetroNot Too Old For This Shit
Nutshell89 nutikka californiaraddude   IP Logged  
Radikus
NES-Retro Administrator

'Nuff Said!

Helsinki - Finland

Reply #10 - 24.07.2006 at 14:30:03

Ite nään kohtalaisen usein unta myös lottovoitosta tai vastaavasta Smiley

Back to top

nwire
NES-Retro Elite

Thinking is hesitation.

Helsinki - Finland

PSN: nwire

Reply #11 - 24.07.2006 at 14:56:30

Just viime yönä näin unta että olin tyttöystävän kanssa jossain itäeurooppalaisessa maassa vierailemassa, tyyliin Bulgariassa tjsp. Jostain syystä paikalliset käyttäyty hieman kuin zombit, ja yritti jotenkin samalla palvoa ja tappaa meitä. Onneks poliisit päätti päästää meidät turistit pälkähästä, ja alkoivat halkoa niiden zombien päitä. Ne zombit rauhottu ja alko käyttäytymään normaalisti kun niiden aivot sai päälaelta näkyviin. Päätettiin siinä sitten lähteä lentokentälle että pääsis Pariisiin, niin joku hintelä balkaninnäköinen viiksimies lähti jahtaamaan meitä. Juostiin karkuun, mutta se sai mut kiinni, joten jouduin hakkaamaan sitä naamaan täydellä puolentoistalitran Pepsi-pullolla. Sen jälkeen heitin sen johonkin tietyömaan aukinaiseen kuoppaan, ja heräsin. ???

Oli aika hurjan sekainen olo kun heräsin, oli meinaan helvetin todentuntuinen uni.

Back to top

Church of NES-RetroNES-Retro White Glove SocietyNot Too Old For This ShitSocial AdventurerTypical Apple UserNES-Retro FailboatInsider

There's no wrong way to fuck a girl with no legs
just tell her you love her as she's crawling away
nwire nwire   IP Logged  
Sepeh
NES-Retro Ad Infinitum
Barry Lyndon

Reply #12 - 24.07.2006 at 15:13:04

Radikus wrote on 24.07.2006 at 14:30:03:

Tulee myös nähtyä usein unia "lottovoitoista", eli saa jotain tavaraa todella halvalla. Bongaa vaikka jotain retropelejä todella hyvässä kunnossa ja täydellisenä ihan pilkkahintaan ja sitten on aivan innoissaan, mutta kun herää niin kohdataan karu totuus..

Pienempänä tuli yleensä nähtyä painajaisia, että juostiin karkuun jotain hirviöitä tai muuta vastaavaa, mutta nykyään painajaiset ovat ihan omaa luokkaansa. Pienempänä tosin tajusi helposti, että tämä on vain unta, joten otetaan ihan rennosti ja lähdetään vaikka lentäen karkuun.

Ovatko muut törmänneet univartijoihin tai unihalvauksiin? Jotka yleensä aiheutuvat Lucidin (Sera tyytyväinen) tai WILD:n jälkeisestä tilasta. Eli aivot luulevat sinun nukkuvan, mutta olet oikeastaan hereillä. Et pysty liikuttamaan kroppaasi ja välillä voi tuntua, että ei pystyisi hengittämään. Itselläni näin kävi kerran. Tunsin pahan läsnäoloa huoneessa ja näin mustan tunnistamattoman hahmon vieressäni ja yhtäkkiä kroppani alkoi tärisemään älyttömästi. Tätä kesti jotain 10 sekunttia ja sitten heräsin.

Back to top

the beautiful journey
  IP Logged  
Radikus
NES-Retro Administrator

'Nuff Said!

Helsinki - Finland

Reply #13 - 24.07.2006 at 15:14:15

Mä näin joskus kauan sitten entisestä lähikirppiksestä unta että siellä oli helmipelejä todella halvalla, ja kun oikeasti käväsin siellä niin siellä oli muutamat aika kovat löydöt, mutta ei toki yhtä absurdeja kuin unessa Smiley

Mä näin pienenä toistuvasti että tipuin oman talon katolta.

Olen kokenut 2 unihalvausta elämässäni ja molemmat tuli samana yönä, eipä paljon innostanu nukkua enää. Ne meni jotenkin näin (en muista ihan tarkkoja yksityiskohtia):

Yhtäkkiä yöllä tajuan että makaan sängyssäni selälläni, mutta en pysty liikkumaan. Tajuan siis että olen oikeasti nyt sängyssä. Yritän väkisin "herätä" ja nousta ylös mutta en pysty. Sitten jotkut kädet tarraa mua nilkoista kiinni ja alkaa kiskomaan eteenpäin. En siis nää mitään, mutta tunnen kuinka liu'un sänkyä pitkin jalkopäätyyn. Matka tuntuu kymmeniltä metreiltä. Sitten saan viimein herätettyä itteni väkisin, niin oon oikeesti jalat ihan täysin kiinni jalkopäädyssä.

Jatkan unia, herään sitten uudestaan hieman outoon fiilikseen. Käännyn katsomaan kelloa, yhtäkkiä halvaannun ihan täysin ja nään kellon sivusilmästä, se alkaa pyörimään taaksepäin (tällä kertaa siis näin jotain, aikaisemmassa oli pelkkää pimeyttä). Kun kello on rullannut taaksepäin monta tuntia, saan kiskottua itseni täysin tajuihini ja huomaan että kello on täsmälleen sen verran mihin kello just äsken lähti rullaamaan ja pysähty. Ja olin siis "herätessäni" siinä asennossa missä olin ollut "unessa".

Sitten alko olemaan jo sen verran spooky olo etten muistaakseni saanut unta Smiley

Mä en koskaan nuku normaalisti selälläni, ja noi tuli heti kun satuin nukkumaan siten. Oon kuullu muiltakin, että selällään nukkuminen aiheuttaa helpommin jotain pahoja unia tai vastaavia, jopa unihalvauksia.

Back to top
« Last Edit: 24.07.2006 at 15:20:56 by Radikus »  

Amd-man
NES-Retro Ad Infinitum
MILF Hunter

Call-Me-Kenneth

Vehmaa - Finland

Live: Black Gandalf
PSN: Black_Gandalf

Reply #14 - 24.07.2006 at 15:46:21

Radikus wrote on 24.07.2006 at 14:30:03:

Aamulla vituttaa kun tietokone pöytä ei olekaan täynnä käteistä kuten oli unessa...Välillä koittanu muistella niitä lottonumeroitakin

Back to top

Achievements: 10
Typical Apple UserSocial AdventurerNES-Retro ChampionNot Too Old For This ShitNES-Retro FailcabinKeyboard VeteranClothed by NES-RetroNES-Retro FailboatDonated to AVGNInsider

I'm not sick but I'm not well
452836 Black_Gandalf Black Gandalf amd___man 62 ur23599305 Risunjemmaaja Varjostusmies Varjomies   IP Logged  
Pages: 1 2 3 ... 83
Send Topic