Choose Language:

Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board  
  Discordiin mars - click to chat!  
  Home Recent LoginRegisterHelpSearch Map Achievements Database Quizzes   

Voit piilottaa tämän mainoksen kirjautumalla sisään.

Pages: 1 2 3 ... 10
Send Topic
SARJAKUVALIRPAKE (Read 21056 times)
Sepeh
NES-Retro Ad Infinitum
Barry Lyndon

SARJAKUVALIRPAKE
20.01.2009 at 22:50:18

Noniin, nyt on sitten aika katsastaa boardin "Comic Book Geeksien" suosimat sarjakuvat. Mistä päin maailmaa tulevat parhaimmat sarjakuvat (mangalle on oma threadi joten hide voi jättää lukemisen tähän) teidän mielestänne?

Omasta mielestäni mikään maa ei mene sarjakuvan tuotannossa ylitse muiden, mutta kaksi aluetta nyt menevät muiden edelle eli USA sekä Keski-Eurooppa joista jälkimmäinen ei ole enää niin kovassa hohdossa kuin ennen. Tosin näin se on myös USA:ssa. Viimeisin laatukama, mitä olen USA-tuotannosta lukenut on Bone ja sen viimeinen numero julkaistiin vuonna 2004. Jos jollain on ehdotuksia jostain uudesta loistokkaasta sarjakuvasta, niin kerro ihmeessä.

Olisi myös hienoa, jos voisitte kertoa omat suosikkisarjakuvanne. Näkisi millaiseen rintamaan porukka jakautuu.

PS. Threadi perustettu Dull boyn pyynnöstä.

Smiley

Back to top

Achievements: 7
Pokémon MasterNot Too Old For This ShitNES-Retro FailcabinKeyboard VeteranDonated to AVGNNES-Retro FailboatInsider

the beautiful journey
  IP Logged  
Dajza
NES-Retro Ad Infinitum

Lappeenranta - Finland

Re: SARJAKUVALIRPAKE
Reply #1 - 20.01.2009 at 23:07:47

Itselläni on vielä aika varhaisessa vaiheessa nämä sarjakuvien lukeminen/keräily. Toki Dark Knight antoi vähän potkua tarkistella Batman-aiheisia arkkeja.

Ensimmäisenä tulikin juuri luettua The Long Halloween, josta on hyvin paljon lainattu elokuvalle ja todella mielenkiintoinen murhamysteeri. Arkki käsittelee sukkahoususankarin kaikki arkkiviholliset ja kirjassa käsitellään myös Two-Facen syntyperä.

Toiseksi käsittelyyn pääsi ennen Long Halloweenia hankittu Dark Knight Returns, joka kertoo 10 vuotta tauolla olleen Bruce Waynen paluun yön ritarin tehtäviin, paljosta hypestä ehkä johtuen tämä ei täyttänyt niitä odotuksia mitä olin sille antanut. Tarina itsessään on mielenkiintoinen ja toimiva, ehkä vain Frank Millerin paneelien sijoittelussa ja piirroksissa oli pettymyksen syy. Täytyy varmaan antaa toinen mahdollisuus ja lukaista myöhemmin läpi.

Sepehin suosituksesta on jo Sandmanit ja Watchmenit työn alla, mutta niihin palaan sitten kun olen ne lukenut.

Radilta vois myös kaivata jotain Marvelin huippuarkkeja, mitä saa kokoelmina. Ettei menis pelkästään DC/Vertigon ylistämiseksi tämä threadi.

Back to top

Achievements: 4
First Successful Salebassokoira's Long Con VictimInsiderItem Acquired
  IP Logged  
Chip
Ex Member

Reply #2 - 20.01.2009 at 23:16:38

Tex Willereistä sekä Don Rosan ja Carl Barksin Ankka-tarinoista pidän eniten. Sanomalehdistä ja netistä lueskelen Viiviä ja Wagneria, Fingerporia ja Jereä.

Tex Willerin piirtäjistä suosikkejani ovat Giovanni Ticci ja Guglielmo Letteri. Käsikirjoittajista taas Sergio Bonelli ja Claudio Nizzi. Galepin klassikoita ei passaa unohtaa. Eniten pidän tarinoista joissa on kunnon voodoohömppää ja sen semmoista mukana, esim. tarinat joissa El Morisco esiintyy sekä Mefisto-tarinat. Tietysti ns. perustarinat ovat melkein aina erinomaisia. 80- ja 90-luvun Texit olen saanut ja lukenut. Maxi-Texejäkin löytyy muutamat, niissä on tietysti aina mahtavia seikkailuja.

Don Rosaa fanitan enemmän kuin Barksia, olenkin keräillyt Rosan sarjiksia aika liudan, ja tietysti sarjiskirjat on hankittu. Carl Barksin kirjoja en ole hankkinut, lähinnä olen lainnaillut kirjastosta ja sukulaiselta.

Back to top

IP Logged  
Sepeh
NES-Retro Ad Infinitum
Barry Lyndon

Reply #3 - 20.01.2009 at 23:18:04

Watchmen kannattaa ehdottomasti lukea ennen kuin menee elokuvan katsomaan. Nyt on vielä oiva tilaisuus tutustua siihen. Olen koittanut vältellä trailereita ja muita kyseisestä Live Actionista. Näyttelijäkaartiin olen tutustunut, mikä vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta mutta paremmin olisi varmasti voitu myös tehdä. Saa nähdä mitä filmi tuo tulleessaan.

Itse olen lähes koko ikäni kerännyt sarjakuvia aivan pennusta asti. Ensimmäisenä iskivät tietysti Aku Ankka ja kokoelmasta löytyy vielä kaikki Aku Ankan taskukirjat 1. painoksina, myös Aku Ankan lehdet löytyvät kaikki tähän päivään asti. Näköispainokset on kuitenkin hommattu 50- ja 60-luvulta sillä alkuperäiset numerot ovat aikamoisissa hinnoissa. 70-luvulta lähtien siis tähän päivään on kuitenkin ihan aidossa sarjakuvamuodossa. Välillä on kuitenkin vähän hiljaisempaa keräilyrintamalla, sillä muut keräilykohteet menevät välillä toisten edelle mutta mistään ei ole tullut luovuttua.

Back to top

Pokémon MasterNot Too Old For This ShitNES-Retro FailcabinKeyboard VeteranDonated to AVGNNES-Retro FailboatInsider

the beautiful journey
  IP Logged  
Sepeh
NES-Retro Ad Infinitum
Barry Lyndon

Reply #4 - 20.01.2009 at 23:22:43

Chip wrote on 20.01.2009 at 23:16:38:
Tex Willereistä sekä Don Rosan ja Carl Barksin Ankka-tarinoista pidän eniten. Sanomalehdistä ja netistä lueskelen Viiviä ja Wagneria, Fingerporia ja Jereä.

Tex Willerin piirtäjistä suosikkejani ovat Giovanni Ticci ja Guglielmo Letteri. Käsikirjoittajista taas Sergio Bonelli ja Claudio Nizzi. Galepin klassikoita ei passaa unohtaa. Eniten pidän tarinoista joissa on kunnon voodoohömppää ja sen semmoista mukana, esim. tarinat joissa El Morisco esiintyy sekä Mefisto-tarinat. Tietysti ns. perustarinat ovat melkein aina erinomaisia. 80- ja 90-luvun Texit olen saanut ja lukenut. Maxi-Texejäkin löytyy muutamat, niissä on tietysti aina mahtavia seikkailuja.

Don Rosaa fanitan enemmän kuin Barksia, olenkin keräillyt Rosan sarjiksia aika liudan, ja tietysti sarjiskirjat on hankittu. Carl Barksin kirjoja en ole hankkinut, lähinnä olen lainnaillut kirjastosta ja sukulaiselta.

Tex Willer ei ole koskaan iskenyt meikäläiseen, toki sitäkin löytyy muutamat vuosikymmenet ja muutamat keräilyharvinaisuudet 60-luvulta, joista mrjones tulee kohta mainitsemaan. Lucky Luke on ollut enemmän mun mieleen. Oletko Blueberryyn tutustunut? Suosittelen lämpimästi kerta pidät Tex Willerista.

Don Rosa on hieno Ankantekijä ja muutama hänen tarinansa ovat kautta aikojen suosikkejani mutta kuitenkin Carl Barks on nostettava esille ykkösenä. Pidän myös Barksin piirtotyylistä enemmän.

Back to top

the beautiful journey
  IP Logged  
CODEath
NES-Retro Ad Infinitum

Kortrijk - Belgium

Reply #5 - 20.01.2009 at 23:35:19

Comic book geekkiys on itestä kovinkin kaukana, sarjakuvien seuraaminen rajoittuu lähinnä sanomalehtien strippeihin mikäli semmoisen olen nenäni alle saanut.
Ehdoton suosikki on (kuten tuolla toisessa ketjussa huikkasinkin) ankka-tarinat, ja erityisesti Don Rosan piirtäminä. Jos jotain sarjakuvia aion ostaa, ne ovat juurikin Rosan kirjoja. Kirjojen hinnat vaan tuntuvat aika kovilta, ja siksipä jäänyt niiden metsästäminen vähemmälle, muutamat sentään löytyy hyllystä. Roope Ankan elämä ja teot 1 & 2 ovat kyllä huikeinta ikinä!

Muita suosikkeja, joiden albumeitakin voisin harkita hankkivani ovat Fingerpori, B. Virtanen, Nemi ja Kamut. Jesh!

Back to top

Achievements: 12
NES-Retro White Glove SocietyNES-Retro FailplayKeyboard VeteranNES-Retro FailcabinChurch of NES-RetroItem AcquiredClothed by NES-RetroFirst Successful SaleBeer Mario Kart TournamentNES-Retro FailboatInsiderDonated to AVGN

"Luulin jo aikaisemmin olleeni kännissä, mutta now i'm really fucking drunk. Pidin tosin tauon tuossa kun luulin, että alkoholia ei ole enää.
I was wrong. 35cl were there on the door." @ natedogg kännissä
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Levyt - Pelit
140817 rutsi topiath 358 vodelord codeath   IP Logged  
Dajza
NES-Retro Ad Infinitum

Lappeenranta - Finland

Reply #6 - 20.01.2009 at 23:46:16

Nyt ois lukuvuorossa Will Eisnerin The Spirittiin perustuva jatko-osa: The Spirit.

Tarkoituksena on hankkia vain Darwyn Cooken tekemät uudet Spirit eli kappaleet #1-12. Kehuttu että tämä arkki olisi alkuperäisteokselle uskollinen ja edesmennyt Will Eisner olisi ylpeä.

Nyt on eka Volume käsissä, joka sisältää 1-6 kappaleet, ensimmäinen luettu ja aika toiminta- ja huumoripainotteinen oli. Ehkä tässä olisi Sepehille uutta hankittavaa Smiley

The Spiritin jälkeen tarkoitus olisi lukea Jeph Loebin ja Tim Salen suora jatko-osa The Long Halloweenille, Dark Victory. Tarina jatkuu suoraaan Long Halloweenista ja Dick Graysonin tarina Robiniksi on tähän myös sisällytetty. Odotukset ovat kovat, onhan The Long Halloween tähän astisista paras Batman-aiheinen sarjakuva mitä olen lukenut \o/

Back to top

IP Logged  
Radikus
NES-Retro Administrator

'Nuff Said!

Helsinki - Finland

Live: Radikus
PSN: Radikus
NNID: Radikus

Reply #7 - 20.01.2009 at 23:50:32

Vuodesta 86 Spider-Maniä ja muuta Marvel-settiä, Hämis on kuitenkin ollut lähinnä sydäntä ja tulee aina olemaankin.

Spidereista tykkään eniten synkemmistä ja "aikuisille suunnatuista" seteistä, pari sampleakin sattuu olemaan servulla:

http://www.nesretro.com/SpiderManSample1.jpg

http://www.nesretro.com/SpiderManSample2.jpg

http://www.nesretro.com/SpiderManSample3.jpg

http://www.nesretro.com/SpiderManSample4.jpg

DC:ltä oon lukenu lähinnä Batmaniä (jostain varastosta pitäs löytyä edelleen), Teräsmies on ollut ankea aina, en voi ymmärtää miten sitä jaksaa kukaan fanittaa.

Judge Dreddiäkin on tullut vähän selailtua (muutamat sadat sivut hyllyssä), mutta sen laatu heittelee aivan liikaa.

Back to top

Achievements: 20
Beersider24h MarathonHC Movie CollectorCat PeopleNES-Retro ChampionSocial AdventurerAchievement ArtistNot Too Old For This ShitChurch of NES-RetroRetro Dealerbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranClothed by NES-RetroItem AcquiredFirst Successful SaleTypical Apple UserBeer Mario Kart TournamentNES-Retro FailboatMedal of HonorDonated to AVGN

I used to think that my life was a tragedy, but now I realize, it's a comedy.
WWW 47361 Radikus Radikus Radikus 4 ur9969391 Radikus Radikus Rad1kus   IP Logged  
Sepeh
NES-Retro Ad Infinitum
Barry Lyndon

Reply #8 - 20.01.2009 at 23:58:20

Dajza wrote on 20.01.2009 at 23:46:16:
Nyt ois lukuvuorossa Will Eisnerin The Spirittiin perustuva jatko-osa: The Spirit.

Tarkoituksena on hankkia vain Darwyn Cooken tekemät uudet Spirit eli kappaleet #1-12. Kehuttu että tämä arkki olisi alkuperäisteokselle uskollinen ja edesmennyt Will Eisner olisi ylpeä.

Nyt on eka Volume käsissä, joka sisältää 1-6 kappaleet, ensimmäinen luettu ja aika toiminta- ja huumoripainotteinen oli. Ehkä tässä olisi Sepehille uutta hankittavaa Smiley

The Spiritin jälkeen tarkoitus olisi lukea Jeph Loebin ja Tim Salen suora jatko-osa The Long Halloweenille, Dark Victory. Tarina jatkuu suoraaan Long Halloweenista ja Dick Graysonin tarina Robiniksi on tähän myös sisällytetty. Odotukset ovat kovat, onhan The Long Halloween tähän astisista paras Batman-aiheinen sarjakuva mitä olen lukenut \o/

Perjantaina ois tarkoitus mennä tuo The Spirit katsomaan, niin saa nähdä jos elokuvan innoittamana tekisi mieli lukea itse sarjakuva.

Hellblazer (John Constantine) ja Swamp Thing (Alan Mooren tuotanto) pitää myös mainita laatukamana DC:lta. Molempia on myös käännetty suomenkielelle, jos oikein muistan.

Shokissa ovat ilmestyneet Sandmanin kanssa.

Back to top
« Last Edit: 20.01.2009 at 23:58:34 by Sepeh »  

the beautiful journey
  IP Logged  
Dajza
NES-Retro Ad Infinitum

Lappeenranta - Finland

Reply #9 - 21.01.2009 at 00:26:19

Sepeh wrote on 20.01.2009 at 23:58:20:
Perjantaina ois tarkoitus mennä tuo The Spirit katsomaan, niin saa nähdä jos elokuvan innoittamana tekisi mieli lukea itse sarjakuva.

Olen kuullut tosta elokuvasta vain pahaa sanottavaa, paitsi Frank Milleriltä.

Back to top

IP Logged  
Radikus
NES-Retro Administrator

'Nuff Said!

Helsinki - Finland

Live: Radikus
PSN: Radikus
NNID: Radikus

Reply #10 - 21.01.2009 at 07:55:06

Dajza wrote on 21.01.2009 at 00:26:19:
Olen kuullut tosta elokuvasta vain pahaa sanottavaa, paitsi Frank Milleriltä.

Sama.

Ja IMDB:ssä 5.2. Grin

Back to top
« Last Edit: 21.01.2009 at 07:56:07 by Radikus »  
Achievements: 20
Beersider24h MarathonHC Movie CollectorCat PeopleNES-Retro ChampionSocial AdventurerAchievement ArtistNot Too Old For This ShitChurch of NES-RetroRetro Dealerbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranClothed by NES-RetroItem AcquiredFirst Successful SaleTypical Apple UserBeer Mario Kart TournamentNES-Retro FailboatMedal of HonorDonated to AVGN

I used to think that my life was a tragedy, but now I realize, it's a comedy.
WWW 47361 Radikus Radikus Radikus 4 ur9969391 Radikus Radikus Rad1kus   IP Logged  
[Erja]
Ex Member

Reply #11 - 21.01.2009 at 08:57:10

Mä oon semmosten "kesyjen" sarjakuvien fanittaja. Omasta hyllystä löytyy Karvista, Maailman vahvinta nallee ja Roope-setää. Karvista en varsinaisesti kerää, noi nyt on vaan jääny ajaltu ku mulle tilattiin sitä, mutta Maailman vahvimpia ja Roope-setiä tulee hommattua kun tilanne ja rahat käy yksiin.

Aku Ankoissa tykkään erityisesti Rosan ja Barksin tuotannosta, mut vielä ei oo niitä tullu pahemmin osteltua. Ne Rosat jotka jo hyllyssä on, on Toljan ostoksia ajalta ennen ku tiesinkään siitä mitään.

Back to top

IP Logged  
jussi
NES-Retro Journeyman

Seinäjoki - Finland
Reply #12 - 21.01.2009 at 09:22:05

Uusin "löytö" on ollut Y the Last Man, jos 2002 alkanutta Eisner award-voittajaa sellaiseksi voi kutsua. Jostain syystä välttelin tähän asti ja ihan syyttä, todella klassinen ja tyylillä toteutettu juoni. Ainut mikä itseäni tihkaisee että juonen yksityiskohdilla ei herkutella enempää, mutta toisaalta voipi olla että juuri tuon takia se on niin koukuttava.

Toinen on juuri nippuun saatu DMZ (kuudes ja näillä näkymin viimeinen osa juuri ilmestymässä jenkeissä), joka on Brian Woodin käsialaa ja vähän tiukempaa poliittista julistusta. Tätä ei voi kuin lämpimästi suositella, Burchiellin kynäily sopii tuohon kuin kranaatinsirpale viattomaan sivulliseen.

Ikisuosikeista on pakko mainita suunnilleen kronologiassa kaikki Claremontin/Byrnen aikakauden Marvel-tauhka, Action Forcet ja Transformersit, eurooppalaisista mainittakoon ainakin Tintit, Valerianit, Goscinnyn/Uderzon oikeastaan koko tuotanto, Sandman joista spinoffit Death ja Lucifer (Carey) toimii.

Back to top

Achievements: 2
Item AcquiredDonated to AVGN
  IP Logged  
FilmNet-äijä
NES-Retro Elite

M.S.X. = Music Sex eXtacy

PSN: Rouhija

Reply #13 - 21.01.2009 at 09:51:10

Sarjiksia

Onhan noita sarjiksia tullut luettua/kerättyä jostain 80-luvun puolestavälistä. Oheisessa linkissä suht ajankohtainen lista mitä itseltä löytyy.

Parhaiten mieleen jääneitä sarjishetkiä vuosien varrelta about kronologisessa tutustumisjärjestyksessä:

Masters of the Universen eka numero vuonna 87. Olin himmeä Motu fani ja bongasin lehden kaupan hyllyltä mutsin kanssa kauppamatkalla. Äiti osti lehden jonka luinkin sitten varmaan läpi joka päivä seuraavan numeron ilmestymiseen asti. Aloitti sarjisinnostukseni.

Salatut sodat - Päräyttävää settiä! Eka kunnon crossover joka tuli luettua. Luin kaerillani varmaan pari vuotta tarinan ilmestymisen jälkeen ja olin koukussa.

Ankardo Koiran paluu - Ensimmäinen kosketus hieman alternatiivisempaan sarjakuvaan. Ja päräytti tämäkin kympillä!
Hämähäkkimies 2/1986 ja 6/1989 -Ekoja omia hämärin numeroita ja jääneet molemmat päräyttävinä mieleen!

Tex Willerin Yama ja Mefisto tarinat. Sain penskana lahjaksi parit Tex Willerit joissa oli Yama tarina ja tämän vuoksi olinkin Tex Willer fani useamman vuoden ja niitäkin tuli kerättyä suht pitkään. Willerit tosin myin pois kokonaisuudessaan jossain vaiheessa.

Batman 2/1988 - Luin serkulla joka oli kova Batman fani ja iski taas kuin tuhat volttia. Muistaakseni jenkkibatmanin 400numero jossa oli monta eri piirtäjää. Saman vuoden Toinen vuosi tarina upposi kans kybällä. Ja oli ensi tutustumienn McFarlanen kuvitukseen. Dark Knight tuli myös luettua mutta penskana se meni vielä hieman yli hilseen.

Marvel 5/1992 (Aaveajaja) - Ensimmäisiä poimintoja Marvelista joka jäi kunnolla mieleen. Tiuli poimittua kannen perusteella ja oli ihan vitun tiukkaa settiä.  

Marvel 4/1993 (Hulk) - Hulk fani minusta tuli kunnolla tämän numeron jälkeen. Jälleen aivan loistava kansikuva. Numero aloitti kunnolla Marvel keräilyni.

Marvel 5/1993 (Ikuisuuden rautahanska) - Tästä tulikin sitten heittämällä tilattua Marvel-lehti himaan. Parasta Marvelin kosmista saagaa!

Näitä ennen ja näiden aikana tuli luonnollisesti luettua myös Lucky Luket, Asterixit, Tintit, Valerianit,  Lassit&Leevit, Tenavat, Karviset ja muut perussarjikset.

Tämän jälkeen alkoi uppoamaan myös kaikki mahdolliset muut sarjakuvat ja kirjastosta tuli luettua oikeastaan kaikki olennaiset albumit.

Vaikea miettiä parasta sarjakuvamaata tai lehteä. Marvelit on legendaarisuudeltaan ehkä lähimpänä sydäntä. Claremontin Ryhmä-X ehkä kaikkein mieluisimpana. Mutta Marvel ja perus DC taas ei yllä samoihin tasoihin kuin ns. älyllisempi sarjakuva. Smiley
Varmaan kovimmat sarjakuvamaat kuitenkin ovat Ranska ja USA. Japani heti kolmantena.

Ehkä parhaaksi sarjakuvatarinaksi nostaisin Rumiko Takahashin Maison Ikkokun. Oli ensimmäinen kosketukseni Mangaan ja tarina toimi. Pari kertaa olen sarjan lukenut läpi ja on vaan ihan saatanan hyvä.

Toinen suosikki on Strangers in Paradise joka loppui myös viime vuonna. Pitkä eeppinen tarina ja hyvät henkilöhahmot.

Kolmantena voisi olla Sam Kiethin - the Maxx. Ensikosketus oli MTV:n animaatio, jonka jälkeen tuli hommattuna lehtenä. Kunnon häröilyä.

Underground sarjakuvista ehdoton suosikki on Chester Brownin Yummy Fur lehti josta on suomeksi julkaistu mm. Ed iloinen Klovni albumi (tosin ei suomialbumi loppuu kesken).
Myös Jeffrey Brownilta tulee loisteliasta omaelämänkerralista kamaa.
Ja häröistä sarjakuvista voisin suositella Julius Corentin- sarjaa, löytynee ainakin kirjastoista, omaan hyllyyn vielä haussa.

Sandmania ei pidä myöskään unohtaa! Kalma lehdestä tuli luettua ensimmäinen tarinakokonaisuus ja kiinnostuin välittömästi. Kalma-lehdestä tuli tutustuttua myös muuhun kauhusajakuvaan joka ei ennestään ollut tuttua.

Suomisarjakuvista pitää nostaa esiin ehdottomasti Kramppeja ja Nyrjähdyksiä, joka on elämänläheisintä sarjista mitä suomessa tullut! Ja Matti Hagelberg on myös yksi ehdoton suosikkini. Ruotsista pitää mainita ainakin Joakim Pirinen. Kaikkien sarjakuvien ystävien pitäsii lukea Sokeri-Sakari on ehkä pimein sarjakuvahahmo ikinä ja ehtaa parhautta!

Kovaa settiä esimerkiksi: Strangers in Paradise, Maison Ikkoku, Red Meat, The Maxx, V for Vendetta, Ghost World, Gary Larson's The Far Side, Calvin & Hobbes, Marvel sarjikset, Naruto. Matti Hagelberg, Joakim Pirinen, Rene Goscinny & Albert Uderzo, Grant Morrison, Jussi Salakka, Herge, Sokal, Bill Watterson, Stan Lee, Bob Kane, Jean-Claude Mézières & Pierre Christin, Neil Gaiman, Alan Moore, Peyo, Peter F. Milligan, Matt Groening, Gilbert Sheldon, Enki Bilal, Jeff Smith, Tarmo Koivisto, Muumit jne..

Aku Ankkaa ei ole sitten tullut luettua varmaan vuoden 2000-jälkeen muuta kuin satunnaisesti. Ja kaikki suomalaiset varmaan aloittanut sarjakuvat Aku Ankalla, mutta siitä olisi hyvä päästä eteenpäin. Cheesy

Eli tiivistyksenä voi sanoa että olen kokonaisvaltainen sarjisnörtti sekä Marvel fanboy (vaikka Marvelin sarjiksia tulee nykyään luettua vähenevissä määrin).

Back to top
« Last Edit: 21.01.2009 at 10:04:19 by FilmNet-äijä »  
Achievements: 17
PlayStation Network Level 15+Pokémon MasterNES-Retro FailplayBeer Mario Kart TournamentCat PeopleShadow ManSocial AdventurerNES-Retro White Glove SocietyAchievement ArtistNot Too Old For This Shitbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranTypical Apple UserNES-Retro FailboatInsiderMedal of HonorDonated to AVGN

Shadowman - Sopivasti seksiä ja jännitystä.

viaton kirjoitti:
Ei oo, en oo tohon nessineräilyyn sillee lähtenyt mukaan.
Hengaan täällä koska pääsee risteilyille ja mökeille messiin sekä joskus kallioon pilettämään.
WWW rouhija 1   IP Logged  
FilmNet-äijä
NES-Retro Elite

M.S.X. = Music Sex eXtacy

PSN: Rouhija

Reply #14 - 21.01.2009 at 09:58:04

Sepeh wrote on 20.01.2009 at 22:50:18:
Viimeisin laatukama, mitä olen USA-tuotannosta lukenut on Bone ja sen viimeinen numero julkaistiin vuonna 2004. Jos jollain on ehdotuksia jostain uudesta loistokkaasta sarjakuvasta, niin kerro ihmeessä.

Tutustuppas Terry Mooren Strangers in Paradise sarjaan. Löytyy kirjastosta ainakin. Suomeksi tullut asrjan toinen albumi nimellä Muukalaisia Paratiisissa.
Sarja loppui viime vuonna ja Mooren uusi Echo sarja on myös suhteellisen hyvä.

Back to top

Achievements: 17
PlayStation Network Level 15+Pokémon MasterNES-Retro FailplayBeer Mario Kart TournamentCat PeopleShadow ManSocial AdventurerNES-Retro White Glove SocietyAchievement ArtistNot Too Old For This Shitbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranTypical Apple UserNES-Retro FailboatInsiderMedal of HonorDonated to AVGN

Shadowman - Sopivasti seksiä ja jännitystä.

viaton kirjoitti:
Ei oo, en oo tohon nessineräilyyn sillee lähtenyt mukaan.
Hengaan täällä koska pääsee risteilyille ja mökeille messiin sekä joskus kallioon pilettämään.
WWW rouhija 1   IP Logged  
Pages: 1 2 3 ... 10
Send Topic