Choose Language:

Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board  
  Discordiin mars - click to chat!  
  Home Recent LoginRegisterHelpSearch Map Achievements Database Quizzes   

Voit piilottaa tämän mainoksen kirjautumalla sisään.

Poll Poll
Question: Guidet ja walkthrought, huijaamista vaiko ihan hyväksyttävä osa pelaamista?

Jos ei pelissä muuten pääse etenemään, niin sitten ok.    
  35 (58.3%)
Huijaamista. Pelit läpäistävä sellaisina kuin ne ovat, ilman ulkopuolisia apuja.    
  3 (5.0%)
Tietyissä peleissä jopa olennainen osa kokemusta.    
  18 (30.0%)
Ei kantaa asiasta ja haluan nähdä vain vastaukset.    
  4 (6.7%)

Total votes: 60
« Created by: Wiizeli on: 07.10.2017 at 16:20:54 »

Pages: 1 2 3 ... 35
Send Topic
Yleistä keskustelua peleistä, pelaamisesta ja kaikkeen siihen liittyvästä. (Read 76545 times)
Wiizeli
NES-Retro Ad Infinitum
NES-Retro Beersider

Vantaa - Finland

Yleistä keskustelua peleistä, pelaamisesta ja kaikkeen siihen liittyvästä.
10.05.2016 at 16:44:39

Joo elikkäs, halusin alkaa eräästä asiasta juttelemaan, mutta en keksinyt oikeaa threadia. Siis lankoja löytyy vaikka mille aiheelle, mutta mitään tälläistä perus paskanjauhantaa pelijutuista ei varsinaisesti ole. Tai en ainakaan nopeasti etsimällä löytänyt. Eli tätä voisi sanoa vähän peli-alueen turhaksi threadiksi.
Admin/mode saa tietty poistaakin tämän, jos kokee täysin turhaksi, mutta katotaan nyt kuin käy.

Ja se mistä mä halusin alkaa ääneen puhumaan, niin on retrokeräily. Tarkemmin sanottuna oma retrokeräilyni, joka ei nyt hirveän aktiivista ole.
Joskus tuli hamstrattua mitä vaan, jos halvalla sai.
Jossain vaiheessa se meni sitten siihen, että osti vaan sellaisia pelejä joita oli omistanut silloin pentuna.
Nyt oon sitten tullut siihen tulokseen, että kyllä Sonyn Playstationit on mulle se konsolialusta, josta/joista saan suurimmat mielihyvät. Oonkin alkanut tässä haaveilemaan siitä, että sais tehtyä sellaisen oman PS-hyllyn himaan. Ois kaikki pleikkarin pelit siinä esillä ja sit jos vielä sais nätisti noi konsoleiden boxit sun muut promot mitä multa löytyy, niin siihen päälle.
Nyt mun PS/PS2-pelit on yhdessä kirjahyllyssä, ovien takana piilossa. Koen tämän harmilliseksi.

Toihan toki vaatii sen, että mä eka vähän raivaisin mun kaappeja täällä ja muutenkin tekisin tilaa moiselle PS-alttarille. Siivousta olen kyllä jo hieman aloittanutkin. Kylmästi pitäs alkaa vaan heittämään kamaa poiskin tai pistämään myyntiin.
Toki sitten mitä tulee retroiluun, niin kyllä mä edelleen halua hyllyyni muidenkin laitteiden klassikoita/nostalgiatrippejä, mutta ei niitä mulle kuitenkaan niin hirveästi ole.

Sitten vielä tämän perustamani threadin tarpeellisuudesta (puolustuspuhe). Olisinhan mä tän oman tekstini voinut tosiaan heittää turhaan threadiin tai tonne Sony-alueen yleiseen pleikka-keskusteluun, mutta kumpikaan ei tuntunut oikealta vaihtoehdolta.
Kuitenkin kyse peli-jutuista ja sitten taas en halua tälläistä keskustelua rajata vain ps-alueeseen. Tai miksi ylipäätään pitäisi puhua vain yhden laitevalmistajan sivuilla jostain yleisistä asioista.

Joo, jatkakaa.

Loppuun vielä tissit.

Boobies.jpg (25 KB | )
Boobies.jpg
Back to top

Achievements: 14
BeersiderPlayStation Network Level 15+24h MarathonAchievement ArtistHC Movie CollectorSocial AdventurerNot Too Old For This ShitChurch of NES-RetroKeyboard VeteranTypical Apple UserBeer Mario Kart TournamentNES-Retro FailboatInsiderDonated to AVGN
Wiiseli Wiizeli Wiizeli Wiizelih M_Manninen Weazel   IP Logged   Firefox 46.0  Windows 7
Rami_Airola
NES-Retro Elite

Turku - Finland

NNID: Rami_Airola

Re: Yleistä keskustelua peleistä, pelaamisesta ja kaikkeen siihen liittyvästä.
Reply #1 - 10.05.2016 at 16:56:43

Eikös tämän ketjun otsikon tarkoitus ole jo täyttynyt tällä "Yleinen pelikeskustelu" -osastolla? Tässäkin aloitusviestissä kuitenkin oli ihan tarkka oma aiheensa, josta olisi voinut ihan oman rajatun topiccinsa tehdä.

Se ei ehkä kuitenkaan ole järkevää, että on oma ketjunsa monille eri aiheille, kun ne siellä olevat keskustelut sitten jäävät sinne täysin unohduksiin. Tämän alueen tarkoitus kuitenkin on juuri kaikenlaiset pelikeskustelut järjestää sellaiseen muotoon, että niitä pystyy helposti hakemaan ja lueskelemaan ja niihin osallistumaan ilman, että täytyy kaivaa jotain tiettyä viestiä sivulta 26/564.

Muuten kyllä hyvä keskusteluaihe! Voiskohan tään sitten laittaa omaan ketjuunsa otsikolla "keräilyn aloittaminen" tms.

EDIT:
Joku "Yleistä keskustelua keräilystä" vois olla kans hyvä otsikko.

Back to top
« Last Edit: 10.05.2016 at 17:00:04 by Rami_Airola »  
Achievements: 8
24h MarathonHC Movie CollectorNot Too Old For This ShitItem AcquiredKeyboard VeteranFirst Successful SaleDonated to AVGNInsider
13881 ramiairola ramiairola Airola Airola Airola   IP Logged   Firefox 46.0  Windows 8.1
Radikus
NES-Retro Administrator

'Nuff Said!

Helsinki - Finland

Live: Radikus
PSN: Radikus
NNID: Radikus

Reply #2 - 10.05.2016 at 16:56:58

Itellä on kaikki omat pelit 100% piilossa vetolaatikoissa, kun ei niille ole mitään näkyvää hyllytilaa tarjolla missään.

Ois kyllä tosi kiva jos edes NES-pelit sais johonkin nätisti esiin, mieluiten jopa etukansi eteenpäin.

Mutta tämä sitten joskus kun on isompi asunto, onpahan ainakin turvassa siihen asti.

Back to top
« Last Edit: 10.05.2016 at 16:57:29 by Radikus »  
Achievements: 20
Beersider24h MarathonHC Movie CollectorCat PeopleNES-Retro ChampionSocial AdventurerAchievement ArtistNot Too Old For This ShitChurch of NES-RetroRetro Dealerbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranClothed by NES-RetroItem AcquiredFirst Successful SaleTypical Apple UserBeer Mario Kart TournamentNES-Retro FailboatMedal of HonorDonated to AVGN

I used to think that my life was a tragedy, but now I realize, it's a comedy.
WWW 47361 Radikus Radikus Radikus 4 ur9969391 Radikus Radikus Rad1kus   IP Logged   Firefox 46.0  Windows 8.1
Wiizeli
NES-Retro Ad Infinitum
NES-Retro Beersider

Vantaa - Finland

Reply #3 - 10.05.2016 at 17:01:10

Rami_Airola wrote on 10.05.2016 at 16:56:43:
Eikös tämän ketjun otsikon tarkoitus ole jo täyttynyt tällä "Yleinen pelikeskustelu" -osastolla? Tässäkin aloitusviestissä kuitenkin oli ihan tarkka oma aiheensa, josta olisi voinut ihan oman rajatun topiccinsa tehdä.

Se ei ehkä kuitenkaan ole järkevää, että on oma ketjunsa monille eri aiheille, kun ne siellä olevat keskustelut sitten jäävät sinne täysin unohduksiin. Tämän alueen tarkoitus kuitenkin on juuri kaikenlaiset pelikeskustelut järjestää sellaiseen muotoon, että niitä pystyy helposti hakemaan ja lueskelemaan ja niihin osallistumaan ilman, että täytyy kaivaa jotain tiettyä viestiä sivulta 26/564.

Muuten kyllä hyvä keskusteluaihe! Voiskohan tään sitten laittaa omaan ketjuunsa otsikolla "keräilyn aloittaminen" tms.

Kun mua siis nimen omaan harmitti toi, kun kaikki on eri lankoihin jaettu. Tälläinen yleinen vapaa keskustelu mistä tahansa ja saman langan sisällä oli mun haave.
Ei tarvii olla mistään keräilystä tai vastaavasta.
Itse ainakin tykkään enemmän sellaista vapaasta ja offtopiciin menevästä jaarittelusta.

Back to top

BeersiderPlayStation Network Level 15+24h MarathonAchievement ArtistHC Movie CollectorSocial AdventurerNot Too Old For This ShitChurch of NES-RetroKeyboard VeteranTypical Apple UserBeer Mario Kart TournamentNES-Retro FailboatInsiderDonated to AVGN
Wiiseli Wiizeli Wiizeli Wiizelih M_Manninen Weazel   IP Logged   Firefox 46.0  Windows 7
Rami_Airola
NES-Retro Elite

Turku - Finland

Reply #4 - 10.05.2016 at 17:02:39

Radikus wrote on 10.05.2016 at 16:56:58:
Ois kyllä tosi kiva jos edes NES-pelit sais johonkin nätisti esiin, mieluiten jopa etukansi eteenpäin.

Tää oli joskus unelmana VHS-keräilynkin kanssa. Ois ollut niin mahtavaa, jos ois saanut kaikki vanhat kasetit etukansi näkyvillä niinku videovuokraamoissa.

Back to top

24h MarathonHC Movie CollectorNot Too Old For This ShitItem AcquiredKeyboard VeteranFirst Successful SaleDonated to AVGNInsider
13881 ramiairola ramiairola Airola Airola Airola   IP Logged   Firefox 46.0  Windows 8.1
Rami_Airola
NES-Retro Elite

Turku - Finland

Reply #5 - 10.05.2016 at 17:09:37

Wiizeli wrote on 10.05.2016 at 17:01:10:
Kun mua siis nimen omaan harmitti toi, kun kaikki on eri lankoihin jaettu. Tälläinen yleinen vapaa keskustelu mistä tahansa ja saman langan sisällä oli mun haave.
Ei tarvii olla mistään keräilystä tai vastaavasta.
Itse ainakin tykkään enemmän sellaista vapaasta ja offtopiciin menevästä jaarittelusta.

Joooooo, no kyllä mä tavallaan tämmösellekin tarpeen pystyn näkemään. Niinkus semmonen ketju, minne voi heittää jonkun sillä hetkellä pyörivän random-ajatuksen peleihin liittyen. Kyl semmonen ihan hyvä on.

Ehkä tässä vaan mua vähän pisti silmään toi, että tossa alottamassas jutussa on niin hyvää potentiaalia isommallekin keskustelulle, että harmittaa sen "hukkaaminen" mahdollisesti pitkänkin ketjun syövereihin. Ymmärtäisin paremmin, jos se olis ollut ihan vaan joku pieni yhden tai kahden lauseen kummastelu, mutta siinä selvästi on tommosta isompaa meininkiä taustalla.

Back to top

Wiizeli
NES-Retro Ad Infinitum
NES-Retro Beersider

Vantaa - Finland

Reply #6 - 10.05.2016 at 17:13:49

Rami_Airola wrote on 10.05.2016 at 17:09:37:
Joooooo, no kyllä mä tavallaan tämmösellekin tarpeen pystyn näkemään. Niinkus semmonen ketju, minne voi heittää jonkun sillä hetkellä pyörivän random-ajatuksen peleihin liittyen. Kyl semmonen ihan hyvä on.

Vois verrata niin kuin vaikka tohon autonkorjaustriidiin. Siellä ne on samassa paikassa kaikki Nissanit, Opelit ja Mersut. Eikä tarvitse renkaista, pesuaineista tai korjaamoista eri ketjuun mennä.

Rami_Airola wrote on 10.05.2016 at 17:09:37:
Ehkä tässä vaan mua vähän pisti silmään toi, että tossa alottamassas jutussa on niin hyvää potentiaalia isommallekin keskustelulle, että harmittaa sen "hukkaaminen" mahdollisesti pitkänkin ketjun syövereihin. Ymmärtäisin paremmin, jos se olis ollut ihan vaan joku pieni yhden tai kahden lauseen kummastelu, mutta siinä selvästi on tommosta isompaa meininkiä taustalla.

Ei ollut tarkoitus isompaan meininkiin.   Cheesy
Oli tosiaan vaan toi ajatus takaraivossa, minkä halusin ääneen sanoa. Kai vähän lähti lapasesta.

Back to top

Mirsku
NES-Retro Elite

Helsinki - Finland
Reply #7 - 10.05.2016 at 17:20:39

Wiizeli wrote on 10.05.2016 at 16:44:39:
Oonkin alkanut tässä haaveilemaan siitä, että sais tehtyä sellaisen oman PS-hyllyn himaan. Ois kaikki pleikkarin pelit siinä esillä ja sit jos vielä sais nätisti noi konsoleiden boxit sun muut promot mitä multa löytyy, niin siihen päälle.
Nyt mun PS/PS2-pelit on yhdessä kirjahyllyssä, ovien takana piilossa. Koen tämän harmilliseksi.

Toihan toki vaatii sen, että mä eka vähän raivaisin mun kaappeja täällä ja muutenkin tekisin tilaa moiselle PS-alttarille. Siivousta olen kyllä jo hieman aloittanutkin. Kylmästi pitäs alkaa vaan heittämään kamaa poiskin tai pistämään myyntiin.
Toki sitten mitä tulee retroiluun, niin kyllä mä edelleen halua hyllyyni muidenkin laitteiden klassikoita/nostalgiatrippejä, mutta ei niitä mulle kuitenkaan niin hirveästi ole.

Tiedän tavallaan ton tunteen, muutaman kerran miettinyt tässä parin viimepäivän aikana että olis hieno saada kaikki Segan konsoleiden pelit omaan hyllyynsä, ja jos sais vielä yhden kappaleen jokaista konsoliakin siihen vierekkäin. Sit tietysti kaiken muun oheissälän mikä liittyy vois laittaa sopiviin väleihin.

Mä en tiedä mikä noissa on, kai se on ihan vaan se teknofetisismi mikä noihin liittyy, mutta jotain SC3000 pelienkin moduuleja (tai SG1000 "korttijulkastuja") katellessa tulee sellasia mukavia tuntemuksia että olis hieno pitää tiettyjä hyllyssä ja pelailla välillä sellasiakin mitkä on peleinä ihan kuraa, mutta enemmänkin sen fiiliksen vuoksi että pelaa jotain mikä on sitä alkupäätä mistä Segalla toi homma lähti.

Back to top

Achievements: 11
PlayStation Network Level 15+Keyboard VeteranSocial AdventurerNES-Retro White Glove SocietyNES Game MasterFirst Successful SaleInsiderTypical Apple UserChurch of NES-RetroItem Acquiredbassokoira's Long Con Victim

"Pelien avulla voidaan opettaa todella syvällisiä asioita. Oppilas voi esimerkiksi kuvitella olevansa Neuvostoliiton maatalousministeri.  "
Mirsku mirskuism   IP Logged   Firefox 45.0  X11
Rami_Airola
NES-Retro Elite

Turku - Finland

Reply #8 - 10.05.2016 at 18:50:49

Wiizeli wrote on 10.05.2016 at 17:13:49:
Vois verrata niin kuin vaikka tohon autonkorjaustriidiin. Siellä ne on samassa paikassa kaikki Nissanit, Opelit ja Mersut. Eikä tarvitse renkaista, pesuaineista tai korjaamoista eri ketjuun mennä.

Näissä on kuitenkin se ero, että toisessa on kyse autoista keskustelemisesta pelifoorumilla ja toisessa peleistä keskustelusta pelifoorumilla. Ja vielä osastolla, jonka otsikossa lukee "yleistä pelikeskustelua."

Kun jostain aiheesta poikii enemmän keskustelunaiheita, niin sitten on kolme vaihtoehtoa:
1. Laitetaan kaikki yhteen ja samaan ketjuun.
2. Tehdään jollekin alueelle useita eri ketjuja aiheeseen liittyen.
3. Tehdään aiheelle kokonaan oma alueensa.

Esim. ruoka- ja juomahommat oli pitkään yleisellä alueella tai kaatopaikalla (en muista kummalla). Nyt sille on kokonaan oma alueensa. Myös elokuvista on sen verran paljon erilaista keskusteltavaa, että niillekin on hyvä olla oma alueensa. Tuolla alueella sitten yhdistyvät myös muunlainen viihde (musa ja kirjat yms).

Jos autoista keskusteleminen olisi jotenkin iso juttu täällä, niin kai sillekin voisi oman alueensa tehdä, niin saavat renkaista puhujat halutessaan keskitettyä rengasjuttunsa omaan ketjuunsa.

Pelaamisen kohdalla taas täällä on aina ollut jo valmiina yleiseen pelijutusteluun liittyvä alueensa.

Että niinku sillai tätä ei voi verrata johonkin random autonkorjausketjuun.

Mut tosiaan kyllä mä jo ymmärrän mimmosta meininkiä ajat takaa. Semmonen random-peliavautumisketju on ihan hyvä idea. Ehkä parempaa otsikkoa toi vaan kaipaisi. Joku, josta tosiaan tulis enempi mieleen satunnaiset mietteet. Semmonen jossa tarkotus kirjoittajalla ei ole suoranaisesti aloittaa mitään keskustelua, vaan kertoo oman juttunsa ja jos se jotenkin siitä jatkuu, niin sitten jatkuu.

Tai emmä tiedä, kai se tälläkin otsikolla menee. Ihan sama lopulta Cheesy

Sitä mieltä kuitenkin vieläkin olen, että yleiselle keräilykeskustelulle vois olla oma ketjunsa. Peleihin ei kuitenkaan automaattisesti keräily liity, ja keräilyyn itseensä liittyy monia eri asioita, kuten esim. hyllyjärjestelyt ja kokoelman rajoittamisesta tiettyihin formaatteihin saa myös omanlaistansa keskustelua aikaiseksi. Keräilyn lopettamisestahan täällä oma ketjunsa jo onkin.

Mun puolestani tietty näistä saa puhua vaikka viinakaljapizzaketjuissa jos haluaa.  Smiley

Ihan liian pitkästi kirjotin taas tämmösestä millä ei ole lopulta mitään väliä. Mut niinhän mä aina!  Smiley

Back to top

Lurg
NES-Retro Insider

ohai

Reply #9 - 10.05.2016 at 18:56:14

Huh, oli niin pitkiä postauksia, että en jaksanut lukea yhtäkään kokonaan, mutta osallistun keskusteluun sanomalla, että pelailu on kivvaa! Smiley

Back to top

WWW aasistream   IP Logged   Chrome 50.0.2661.94  Windows 10
Rami_Airola
NES-Retro Elite

Turku - Finland

Reply #10 - 10.05.2016 at 18:57:19

Ja itse aiheesta voisin semmosta sanoa, että supporttaan kyllä täysin PS-hyllyn tekemistä. Tai no ainakin PS1-meiningin suhteen. PS2-hommat ovat omalla kohdallani sieltä turhimmasta päästä mitä peleihin tulee.

Rikuhan jossain vaiheessa keräs noita PS1-pelejä - en muista saiko se kaikki kerättyä vai ei. Mut olin silloin ihan fiiliksissä, että kova meno, kun hyllystä löytyy kaikki Fifat ja NHL:tkin!  Cool

Tollai yleisesti vois semmosen vielä mainita, että jotain tiettyä formaattia keräämällä saa ihan hyvää ajankulua ja mielenkiintoa elämään. Itehän en ole koskaan pystynyt keskittymään mihinkään tiettyyn keräilykohteeseen, vaan ne vaihtuu aina muutaman kuukauden välein. Mut pystyn kyllä kuvittelemaan, että jos pystyy keskittymään jonkin tiettyyn keräilykohteeseen, niin kyl siitä saa antoisan ajankulun itelleen kehitettyä. Sillä on potentiaalia tulla valmiiksikin joskus.

Vai meinasitko ihan vaan touhuta niillä mitä jo omistat, vai meinasitko ruveta hankkimaan kokonaisempaa Sony-kokoelmaa?

Back to top

Junton
NES-Retro Elite

Playing video games

Hämeenlinna - Finland

PSN: Juntton
NNID: Juntton

Reply #11 - 10.05.2016 at 19:14:17

Retrokeräily pysähtynyt kokonaan. Ostan vain ne pelit mitä haluan pelata, kun ne tulee vastaan. Olen alkanut jopa jotain pelejä myymään mitä en jaksa enää pelata. Päässyt siitä tunnearvolatauksesta irti. Mario Party 2 läks. Ostin sen Wii U:n VC:lle. Ei itselle ole niin väliä enää pelaako orggisraudalla vai ei.

Nykyään tuntuu, että ei riitä tarpeeks aikaa pelaamiselle ja sitten, kun olis kokonainen vapaapäivä sille pyhitetty niin ei jaksa pelata/pelaa eri pelejä joku 5 min ja sitten vaan syö sormia katsoen tyhjyyteen kunnes on aika mennä nukkumaan.

Back to top

Achievements: 11
BeersiderNot Too Old For This ShitNES-Retro FailcabinCat PeopleSocial Adventurerbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranTypical Apple UserInsiderChurch of NES-RetroNES-Retro Failboat

SMD2(x2), NES, SNES, N64, WII U, SWITCH, GBC, PS2, PS3, PS4, XBONE
Olen nähnyt asioita, joita te ihmiset ette uskoisi. Hyökkäysaluksia tulessa Orionin edustalla. Olen katsellut C-säteiden kimaltelua Tannhäuserin portilla. Kaikki nuo hetket katoavat aikanaan, kuin kyynelet sateeseen.
17.12.2015: Rapea kalaleike ranskalaisilla (Pizzataxi) -Radilys
708256 Juntton Junt0n Junton Junton   IP Logged   Firefox 45.0  Windows 7
Wiizeli
NES-Retro Ad Infinitum
NES-Retro Beersider

Vantaa - Finland

Reply #12 - 10.05.2016 at 19:17:32

Rami_Airola wrote on 10.05.2016 at 18:50:49:
Mut tosiaan kyllä mä jo ymmärrän mimmosta meininkiä ajat takaa. Semmonen random-peliavautumisketju on ihan hyvä idea. Ehkä parempaa otsikkoa toi vaan kaipaisi. Joku, josta tosiaan tulis enempi mieleen satunnaiset mietteet. Semmonen jossa tarkotus kirjoittajalla ei ole suoranaisesti aloittaa mitään keskustelua, vaan kertoo oman juttunsa ja jos se jotenkin siitä jatkuu, niin sitten jatkuu.

Juurikin noin.

Rami_Airola wrote on 10.05.2016 at 18:50:49:
Sitä mieltä kuitenkin vieläkin olen, että yleiselle keräilykeskustelulle vois olla oma ketjunsa. Peleihin ei kuitenkaan automaattisesti keräily liity, ja keräilyyn itseensä liittyy monia eri asioita, kuten esim. hyllyjärjestelyt ja kokoelman rajoittamisesta tiettyihin formaatteihin saa myös omanlaistansa keskustelua aikaiseksi. Keräilyn lopettamisestahan täällä oma ketjunsa jo onkin.

Pelkästään keräilykohteiden säilytykseen liittyvistä asioista sais vaikka millaiset keskustelut aikaiseksi. Millainen hylly peleille, leffoille, kirjoille jne.

Rami_Airola wrote on 10.05.2016 at 18:57:19:
Vai meinasitko ihan vaan touhuta niillä mitä jo omistat, vai meinasitko ruveta hankkimaan kokonaisempaa Sony-kokoelmaa?

Ei mitään varsinaista suurempaa suunnitelmaa. Lähinnä vaan se, että jos ja kun rahaa panostaa peleihin, niin mennään Sony-linjalla.
Lähinnä nyt ainakin kun sais tollaset laitteiden merkkipaaluteokset hyllyyn. Mutta en mä köyhänä kuitenkaan ihan helposti halua ja ala maksamaan sitten taas yhdestä pelistä hirveitä hintoja.
Eli siinä mielessä tulee sitten kans tehtyä tätä pientä hamstrausta, jos saa hyvällä hinnalla hyväkuntoista kamaa ostettua.

Yksi merkittävä askel tässäkin hommassa ois vaikka se, että päivittäis edes boardin pelitietokannan taas ajantasalle.  Grin
Hyllyistä viel sen verran, että mullahan on täl hetkel XO/PS3/PS4/WiiU-pelit tollasissa vanhoissa Sotkan hyllyissä, joissa ei todellakaan ole tilankäyttöä hyödynnetty oikein. Yhden hyllyvälikön korkeus on varmaan yli 30cm, jolloin pelien ylle jää hukkatilaa aika saatanasti. Tekis mieli korvata noi kaikki Ikean Billy-hyllyillä tai vastaavilla. Tiiviimmät hyllyvälit, niin pelkästään yhteen hyllyyn menis enemmän kamaa kuin nyt noihin mun muutamaan Sotkaan yhteensä.

Back to top

Javeliin
NES-Retro Ad Infinitum

Helsinki - Finland

Reply #13 - 10.05.2016 at 20:03:48

Hyvät tissit.

Hyvä threadi.

Itse olen miettinyt pariin otteeseen mikä olisi se ultimaatti omalla Metroid-setille, sitten joskus.

Veikkaan että lopputulos on yks-kaks hyllyä pyhitetty sarjalle ja sekin pakkautunut tiiviisti, tosi nihilistinen lähestymistapa mutta sentään olisivat jotenkin esillä.

Back to top

Achievements: 16
Church of NES-RetroNot Too Old For This ShitBeer Mario Kart Tournament24h MarathonCat PeopleNES-Retro ChampionSocial AdventurerNES-Retro FailplayNES-Retro FailboatNES-Retro Failcabinbassokoira's Long Con VictimItem AcquiredClothed by NES-RetroInsiderTypical Apple UserDonated to AVGN
Javelean Hamiss javeliin javeliin Javeliin   IP Logged   Chrome 50.0.2661.94  Windows 7
mem0_ory
NES-Retro Journeyman

Tampere - Finland
Reply #14 - 10.05.2016 at 20:18:03

Tässä konsolit joist mulla on kokemusta ja vitun fiksut miälipiteet niistä! Cool

Nintendo:

Famicom/Nes-Nintendon paras konsoli, tän jälkeen ollu pelkkää alamäkeä Nintendon touhut

Gameboyt-Kaikille Nipan Gameboy-konsoleille löytyy jokunen hyvä peli.

Snes-ei Nessin/Famin veroinen suosikki itelleni mut hyviä pelejä tälle kyllä löytyy, olihan tää Nipan vika kotikonsoli joka pysty olee vakavasti otettava kilpailija muitten konsoleitten kanssa ominaisuuksien  ja 3rd partyjen supportin osalta, tän jälkeen alko tie kohti nykytilannetta jossa Nipan konsolit on vaan loputtomien Mariopelien ja ärsyttävien gimmick-pelien hautausmaa.

N64 ja Gamecube
Niputan nämä yhteen kun ovat aika keskenään samankaltainen kaksikko, molemmilla säälittävän niukka pelivalikoima pleikkariin nähden mut ne muutamat hyvät pelit molemmilla on sentään todella hyviä, eli Nipakuusnepan keihään kärkenä Zeldat ja F zero X, ja Cubella Metroidit ja F zero GX. Cubella pelien grafiikat on kestäny paremmin aikaa ja äänet ei kuulosta paskalta joten kyllä se on objektiivisesti arvioiden parempi näistä kahdesta.

Wii -Nintendon kasuaalimarkkinoiden rahastus,  Metroid Prime 3 on ainut järkevä perustelu tän konsolin olemassaololle

3DS-aika paska.

Sonyt:
PS1-ymmärrän miks tää on nostalginen kuin Saatana monille, mut jos nostalgiat siivutetaan niin 3D-pelien puolella PS2 pieksee tämän joka osa alueella paitsi JRPG:T. JRPG-valikoima tällä onkin paras koskaan, paljon parempi kuin Snessilläkään. Monet 2D-pelit on myös timantttia.

PS2-varmaan paras näistä 3D-grafiikoitten ajan konsoleista.

PS3-eipä ole hirveen lämpimiä muistoja koko 7th genistä kun siinä alko tää nykynen pelien keskeneräsinä julkasu ja DLC- rahastus-meininki

PS4-  en osaa vielä sanoo mitä aattelen tästä kokonaisuutena, mut ohjain on paras koskaan

Sega:
Megadrive-Aijai, kun olin Megadrivellä ekan kerran pelannut Battlemaniaa 6h putkee niin mä tulin hulluksi ja mulle iski valtava halu heittää mun vanha Super Nintendo täysillä seinään silkasta riemusta! Ennen Battlemaniaa olin PS2:lle emuloitua Sonic 2:sta lähinnä vaan pelannut Megadrive-peleistä, ja siinä keskinkertainen pelattavuus latisti tunnelmaa, vaikka musiikit ja graffat olikin uskomattoman hienot.

(Aahjuu,kyseessä oli siis ekan Battle Mania pelin jatko-osa.)

Saturn-Sama homma kuin PS1:n kanssa, 2D puoli rautaa mut 3D-pelit hyiss...

Nec:
PCenkine. Lystikäs ja sympaattinen Smiley. Yks suosikkeja.

Back to top
« Last Edit: 11.05.2016 at 14:50:33 by mem0_ory »  

Elämä kuin geneerinen eurorope
  IP Logged   Firefox 46.0  X11
Pages: 1 2 3 ... 35
Send Topic