Choose Language:
 
 
  Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board  
  Discordiin mars - click to chat!  
  Home Recent LoginRegisterHelpSearch Map Achievements Database Quizzes   


Voit piilottaa tämän mainoksen kirjautumalla sisään.
     
     
 
 
Pages: 1 2 3 4 ... 14
Send Topic
Super Mario Odyssey (Read 46567 times)
Radikus
Offline
NES-Retro Administrator
******

'Nuff Said!

Posts: 70309

Helsinki - Finland
Gender: male

Live: Radikus
PSN: Radikus
NNID: Radikus



Re: Super Mario Odyssey
Reply #15 - 15.01.2017 at 09:20:45
 
Mirsku wrote on 14.01.2017 at 21:19:34:
Eka 10 sekuntia ja katoin et jaahas Sonic Adventure


Ei tästä onneks pitäis tulla niin paskaa peliä.
 
Back to top
 
Achievements: 20
Beersider24h MarathonHC Movie CollectorCat PeopleNES-Retro ChampionSocial AdventurerAchievement ArtistNot Too Old For This ShitChurch of NES-RetroRetro Dealerbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranClothed by NES-RetroItem AcquiredFirst Successful SaleTypical Apple UserBeer Mario Kart TournamentNES-Retro FailboatMedal of HonorDonated to AVGN

I used to think that my life was a tragedy, but now I realize, it's a comedy.
WWW 47361 Radikus Radikus Radikus 4 ur9969391 Radikus Radikus Rad1kus   IP Logged   Firefox 50.0  X11
Zapper2
Offline
NES-Retro Novice
*


Posts: 285

Helsinki - Finland
Re: Super Mario Odyssey
Reply #16 - 15.01.2017 at 11:11:09
 
Lisää pelikuvaa https://m.youtube.com/watch?v=XTvAQcQo3iE
Tätähän on odoteltu jo vuosia ja vihdoin saadaan "kunnon" jatko-osa. Tulee niin Mario 64 ajat mieleen, että oksat pois:D Tuo hatunheittokin antaa mahdollisuuksia vaikka mihin kikkailuihin ja näyttää toimivan hyvin luontevasti.
Sunshine on yksi suosikkipeleistäni joka tosiaan kärsi vaan aikanaan niistä hurjista odotuksista Mario 64:n jälkeen.
 
Back to top
« Last Edit: 15.01.2017 at 11:12:39 by Zapper2 »  
  IP Logged   Chrome 30.0.0.0  Android 4.4.4
natedogg
Offline
NES-Retro Ad Infinitum
******

You are never too old
to play

Posts: 16662

Kuopio - Finland
Gender: male
Re: Super Mario Odyssey
Reply #17 - 15.01.2017 at 16:52:27
 
Sunshine oli kyllä ihan hyvä peli, mutta ei vaan pärjää muille Marioille.  Roll Eyes




 
Back to top
 
Achievements: 5
bassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranMedal of HonorInsiderDonated to AVGN

Special Power Glove programs on game pak enhance other joystick games.&&&&"TEH MOST BEAUTIFUL JOURNEY TROUGH DARKNESS THAT WILL KIRVESTÄÄ MEIDÄT KAIKKI! HAILATAAN HAILAUKSEN JÄLKEENKIN, HAIL HAIL HAIL AND KILL!" CODEath @ kännissä.
215494   IP Logged   Firefox 50.0  Windows 10
Peoplez
Offline
NES-Retro Insider
******


Posts: 4242

Joensuu - Finland
Gender: male

PSN: Peoplezi
NNID: Peoplez

Re: Super Mario Odyssey
Reply #18 - 15.01.2017 at 17:20:24
 
Sunshinen ongelma ei ole avoimet kentät, eikä liioin vesitykki (se on tosi siisti). Sunshinen ongelma on se, että siitä puuttuu Marioille tyypillinen "polish". Eli viimeistely. Peli on täynnä turhauttavia tilanteita, paskoja kamerakulmia ja huonosti suunniteltuja tehtäviä. 120 tähdestä ehkä 30 on hauskaa ja loput täyttä roskaa jota pelatessa tulee oikeasti paha mieli. Ja ne kentät ilman vesitykkiä on ihan perseestä myös. Galaxy teki sellasen pelattavuuden sit myöhemmin oikein.

Mario-pelit ovat olleet sittemmin erittäin hiottuja, joten luotto on kova myös Odysseyn suhteen, vaikka avoimempien kenttien ja niihin sopivien tehtävien suunnittelu saattaa ollakin haastavampaa.
 
Back to top
 
Achievements: 5
Item AcquiredFirst Successful SaleTypical Apple UserChurch of NES-RetroInsider

Vade retro, satana!
80840 376 Peoplezi   IP Logged   Safari 10.0  iOS 10.2
Mirsku
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 6736

Helsinki - Finland
Gender: female
Re: Super Mario Odyssey
Reply #19 - 15.01.2017 at 17:25:31
 
Radikus wrote on 15.01.2017 at 09:20:45:
Ei tästä onneks pitäis tulla niin paskaa peliä.


About 20 vuotta myöhemmin voi kyllä luottaa siihen ettei Mario 64:sen tai Sonic Adventuren kummankaan yksinkertaistenkin asioiden bugailut enää toistu, etenkin jos muut ovat pystyneet tekemään teknisesti onnistuneita tasoloikkia jo vuosia.
 
Back to top
 
Achievements: 11
PlayStation Network Level 15+Keyboard VeteranSocial AdventurerNES-Retro White Glove SocietyNES Game MasterFirst Successful SaleInsiderTypical Apple UserChurch of NES-RetroItem Acquiredbassokoira's Long Con Victim

"Pelien avulla voidaan opettaa todella syvällisiä asioita. Oppilas voi esimerkiksi kuvitella olevansa Neuvostoliiton maatalousministeri.  "
Mirsku mirskuism   IP Logged   Firefox 50.0  X11
Radikus
Offline
NES-Retro Administrator
******

'Nuff Said!

Posts: 70309

Helsinki - Finland
Gender: male

Live: Radikus
PSN: Radikus
NNID: Radikus



Re: Super Mario Odyssey
Reply #20 - 15.01.2017 at 17:26:21
 
Mirsku wrote on 15.01.2017 at 17:25:31:
About 20 vuotta myöhemmin voi kyllä luottaa siihen ettei Mario 64:sen tai Sonic Adventuren kummankaan yksinkertaistenkin asioiden bugailut enää toistu, etenkin jos muut ovat pystyneet tekemään teknisesti onnistuneita tasoloikkia jo vuosia.


Ei noista peleistä voi puhua samassa lauseessa. Roll Eyes
 
Back to top
 
Achievements: 20
Beersider24h MarathonHC Movie CollectorCat PeopleNES-Retro ChampionSocial AdventurerAchievement ArtistNot Too Old For This ShitChurch of NES-RetroRetro Dealerbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranClothed by NES-RetroItem AcquiredFirst Successful SaleTypical Apple UserBeer Mario Kart TournamentNES-Retro FailboatMedal of HonorDonated to AVGN

I used to think that my life was a tragedy, but now I realize, it's a comedy.
WWW 47361 Radikus Radikus Radikus 4 ur9969391 Radikus Radikus Rad1kus   IP Logged   Safari 10.0.2  Mac OS X
Mirsku
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 6736

Helsinki - Finland
Gender: female
Re: Super Mario Odyssey
Reply #21 - 15.01.2017 at 17:44:32
 
Radikus wrote on 15.01.2017 at 17:26:21:
Ei noista peleistä voi puhua samassa lauseessa. Roll Eyes


About samat ongelmat niissä pohjimmiltaan on mikä liittyy siihen että yritetty tehdä liikaa liian kyvyttömällä laitteistolla. (sama tosin pätee muihinkin saman aikakauden tasoloikkiin) Yhtenä esimerkkinä miten pelihahmo reagoi erilaisten tasanteiden reunoihin, clippailee asioista läpi yms, jos hyppäät Sonic Adventuressa kaivoskärryn reunalle sopivaan kohtaan on efekti lähes identtinen sen suhteen mitä Mariolle tapahtuu jos se osuu tasanteen reunaan sopivasta kulmasta, peli ei osaa päättää pitäiskö sen mennä siitä yli vai lentää taaksepäin.

Mariossa hitaammalla liikkumisella nopeuden rajoitusten suhteen ja yksityiskohtien vähyydellä on paikattu aika paljon. Kohdissa missä vauhtia pystyykin saamaan enemmän pystyy toistamaan samanlaisia ongelmia mitä Sonic Adventuressa tapahtuu. Mario toki toimii alueiden kokoja rajoittamalla tolta osin huomattavasti paremmin kuin Ocarina of Time missä mitään asiaa ei ole oikeastaan olemassa jos sitä ei näy ja päädyt sen luokse riittävän nopeasti.

Käytännössä sun pitää molemmissa tietää etukäteen miten peli reagoi minkäkinlaisiin törmäyksiin ja mitkä aiheuttavat epätavallisen reaktion että pystyisit pelaamaan sitä edes ns kasuaalisti ellet sitten pelaa ihan jumittamalla. Toki samaa on myös esim Ape Escapessa, Spyro the Dragonissa, yms muissakin ysärin tasoloikissa. Kuinkahan monta kertaa mennyt noihin kaikkiin hermot siksi että hahmo vetää esteestä läpi, seinän sisään, putoaa maan läpi yms vaikkei edes yrittäis etsiä ongelmia. Mario 64:ssä toisaalta ongelmia kompensoi myös nopeasti luettavan muistimoduulin käyttö optisen aseman plus sen välimuistin sijaan. Jos N64 olis käyttänyt optista asemaa niin noi Mario 64:ssä olevat tekniset ongelmat tulis selkeämmin esille koska ei olis nopeita datan hakuaikoja paikkaamassa niitä.

Sunshine taas on kontrollien, collisioneiden yms osalta huomattavasti toimivampi tapaus.


edit: Itseäni mietityttää ehkä eniten että mikä porukka siellä on tekemässä tota, helkkaristi enemmän yksityiskohtia tarkoittaa myös helkkaristi enemmän mahdollisuuksia mokata jotain, ja koska kaikkea ei voida varmistaa niin millainen backup pelissä on sille että jokin meneekin pieleen.

Esim PS4 Infamousin  kaupungin tapauksessa oli vain tehty niin yksinkertaisesti että mikäli pelaajaa onnistuukin vahingossa putoamaan maasta läpi tietyssä tilanteessa niin peli osaa tulkita että nyt meni koordinaatit liikaa miinukselle ja palauttaa pelaajan alimpaan kohtaan missä pelaaja kuitenkin voi normaalisti olla. Marion rotkotasoloikkaluonteen vuoksi tosin ei tollasta yksinkertasta ratkasua pystyis toteuttamaan niin helposti muuttamatta peliä samalla sellaseks että rotkoon pudotessa lentääkin jonkin matkaa taaksepäin.

Nintendon devaajien on pakko keksiä tohon objektien läpi menemiseen varmat backupratkaisut tai muuten peli tulee olemaan sitä että sulla on liian iso mahis päätyäkin välillä seinän sisään, maan läpi tms. Päätellen siitä mitä muiden pelien kohdalla ovat osanneet tehdä ja mitä eivät, niin toi julkaisuaikataulu tosin viittais että aikovat panostaakin tohon ja parempi että jumittavat julkaisun kanssa vielä pidempään mikäli tarvetta.  Jos toi tulis laitteelle laitteen mukana niin se olis todennäköisesti pahin reikäjuusto since 2006 Sonic.
 
Back to top
« Last Edit: 15.01.2017 at 19:01:14 by Mirsku »  
Achievements: 11
PlayStation Network Level 15+Keyboard VeteranSocial AdventurerNES-Retro White Glove SocietyNES Game MasterFirst Successful SaleInsiderTypical Apple UserChurch of NES-RetroItem Acquiredbassokoira's Long Con Victim

"Pelien avulla voidaan opettaa todella syvällisiä asioita. Oppilas voi esimerkiksi kuvitella olevansa Neuvostoliiton maatalousministeri.  "
Mirsku mirskuism   IP Logged   Firefox 50.0  X11
Rami_Airola
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 15092

Turku - Finland
Gender: male

NNID: Rami_Airola

Re: Super Mario Odyssey
Reply #22 - 15.01.2017 at 20:28:12
 
Peoplez wrote on 15.01.2017 at 17:20:24:
Ja ne kentät ilman vesitykkiä on ihan parhaita myös.


Korjasin totuudeksi tämän.
 
Back to top
 
Achievements: 8
24h MarathonHC Movie CollectorNot Too Old For This ShitItem AcquiredKeyboard VeteranFirst Successful SaleDonated to AVGNInsider
13881 ramiairola ramiairola Airola Airola Airola   IP Logged   Firefox 50.0  Windows 8.1
Rami_Airola
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 15092

Turku - Finland
Gender: male

NNID: Rami_Airola

Re: Super Mario Odyssey
Reply #23 - 15.01.2017 at 20:35:25
 
Ei tota Sonicia ja Mariota voi kyllä verrata millään muulla, kuin sillä, että niissä sattuu olemaan kaupunkikenttä ja 3D-liikehdintä. Muutoin ero on kuin yöllä ja päivällä. Mariolla ei ole mitään tarvetta millekään pikapyrähdyksille eikä minkäänlaisille homing attackeille. Nuo ovat olleet 3D-Sonicien helmansynti aina. Molemmat ominaisuudet tekevät hyvän ja kiinnostavan kenttäsuunnittelun lähes täysin mahdottomaksi puhumattakaan siitä, että vähentävät yleistä pelattavuutta huomattavasti.
 
Back to top
 
Achievements: 8
24h MarathonHC Movie CollectorNot Too Old For This ShitItem AcquiredKeyboard VeteranFirst Successful SaleDonated to AVGNInsider
13881 ramiairola ramiairola Airola Airola Airola   IP Logged   Firefox 50.0  Windows 8.1
Radikus
Offline
NES-Retro Administrator
******

'Nuff Said!

Posts: 70309

Helsinki - Finland
Gender: male

Live: Radikus
PSN: Radikus
NNID: Radikus



Re: Super Mario Odyssey
Reply #24 - 15.01.2017 at 20:38:39
 
Rami_Airola wrote on 15.01.2017 at 20:35:25:
Ei tota Sonicia ja Mariota voi kyllä verrata millään muulla, kuin sillä, että niissä sattuu olemaan kaupunkikenttä ja 3D-liikehdintä. Muutoin ero on kuin yöllä ja päivällä. Mariolla ei ole mitään tarvetta millekään pikapyrähdyksille eikä minkäänlaisille homing attackeille. Nuo ovat olleet 3D-Sonicien helmansynti aina. Molemmat ominaisuudet tekevät hyvän ja kiinnostavan kenttäsuunnittelun lähes täysin mahdottomaksi puhumattakaan siitä, että vähentävät yleistä pelattavuutta huomattavasti.


Amen brother.
 
Back to top
 
Achievements: 20
Beersider24h MarathonHC Movie CollectorCat PeopleNES-Retro ChampionSocial AdventurerAchievement ArtistNot Too Old For This ShitChurch of NES-RetroRetro Dealerbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranClothed by NES-RetroItem AcquiredFirst Successful SaleTypical Apple UserBeer Mario Kart TournamentNES-Retro FailboatMedal of HonorDonated to AVGN

I used to think that my life was a tragedy, but now I realize, it's a comedy.
WWW 47361 Radikus Radikus Radikus 4 ur9969391 Radikus Radikus Rad1kus   IP Logged   Safari 10.0  iOS 10.2
micke nindendosta
Offline
NES-Retro Master
*****

salskea klubineuvoja

Posts: 7425

Loviisa - Finland

NNID: Lurupelle

Re: Super Mario Odyssey
Reply #25 - 15.01.2017 at 20:40:13
 
Eikä kyllä nindendon kohdalla tarvi ikinä pelätä sitä, että julkaisisivat ikinä mitään yhtä keskeneräistä paskaa kuin Sonic 06.  Cheesy
 
Back to top
 
Achievements: 11
NES-Retro FailplayCat PeopleShadow ManNES-Retro White Glove SocietySocial AdventurerItem AcquiredNES-Retro ChampionNot Too Old For This ShitKeyboard VeteranTypical Apple UserNES-Retro Failboat

"Gorgane: Ihan valehtelematta, meitsi kusi äsken housuun" - "Pissapoika" Arikus (nimi muutettu)
Spychonaut mickenindendosta 1148253237 Blassie   IP Logged   Safari 8.0  iOS 8.4.1
Mirsku
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 6736

Helsinki - Finland
Gender: female
Re: Super Mario Odyssey
Reply #26 - 15.01.2017 at 20:57:30
 
Rami_Airola wrote on 15.01.2017 at 20:35:25:
Ei tota Sonicia ja Mariota voi kyllä verrata millään muulla, kuin sillä, että niissä sattuu olemaan kaupunkikenttä ja 3D-liikehdintä. Muutoin ero on kuin yöllä ja päivällä. Mariolla ei ole mitään tarvetta millekään pikapyrähdyksille eikä minkäänlaisille homing attackeille. Nuo ovat olleet 3D-Sonicien helmansynti aina. Molemmat ominaisuudet tekevät hyvän ja kiinnostavan kenttäsuunnittelun lähes täysin mahdottomaksi puhumattakaan siitä, että vähentävät yleistä pelattavuutta huomattavasti.


micke nindendosta wrote on 15.01.2017 at 20:40:13:
Eikä kyllä nindendon kohdalla tarvi ikinä pelätä sitä, että julkaisisivat ikinä mitään yhtä keskeneräistä paskaa kuin Sonic 06.  Cheesy


Ei Sonic 2006:sessa ole teknisesti hirveän montaa erillistä ongelmaa, siinä on paljon kohtia joissa ne samat ongelmat tulevat selvästi esille.

Myös about kaikissa tasoloikintapeleissä on enemmän tai vähemmän bugeja, kysymys on vain siitä tulevatko ne miten selvästi esille pelin pelimekaniikan mukana.

3D Soniceissa yksi ongelma on ollut miten fysiikat vetävät välillä ihan omiaan sen suhteen et miten tietyt asiat vetävät hahmoa itseensä, tämän seurauksena  esim tietyssä kohdassa tehty homing attack saattaakin heittää hahmon vähän eri suuntaan kuin mitä olis tarkotus ja hahmo päätyy rotkoon. Uudessa Mariossa vastaava ongelma voisi olla esimerkiksi tuuli, kun hyppäät tietyssä kulmassa seinästä ja sun pitäis päätyä tiettyyn suuntaan, voikin tuuli muuttaa fysiikoita niin että sen sijaan että ne toimis seinästä hypyn tai tuulen mukaan, ne voikin vetää jotain ihan mitä sattuu. Tätä tapahtuu esim Sunshinessa, jos peli ei tiedä miten tilanteessa pitäis reagoida on reaktio ihan omituinen.

3D Sonicissa saatat juosta tietyssä kulmassa seinää ylöspäin mutta satutkin menemään niin nurkassa että collion pettääkin muutaman framen ajaks ja päädyt seinän sisään. Jos Mariopelissä on paljon enemmän erilaisia pikkuasioita mitkä vaikuttavat toisiinsa niin ei se ole mitenkään immuuni sille etteikö siinä voisi ilmetä aivan samaa ongelmaa. ja vaikka tätä ei tapahtuis muuten niin entä jos Marioon osuu just silloin tykinkuula ja peli ei tiedä miten siihen pitäis reagoida. Tätä taas hyvin moni Wii U:n peli on ihan täynnä mutta ne eivät välttämättä tule koskaan vastaan pelaajalle jos pelissä ei tarvitse hyppiä seiniä pitkin tietyllä tavalla. Mario sen sijaan on peli jossa hypitään niitä seiniä pitkin joten silloin mitä enemmän niitä asioita sotkevia pikkuasioita on siinä mukana, niin sitä tarkempaa seulontaa tarvitaan että peli saadaan toimimaan niin ettei keskivertopelaaja törmää ongelmiin liian usein.


Sama lyhyesti: Marion tekninen toimivuus ei ole pelkästään siksi että se olis poikkeuksellisen hyvin bugitestattu suhteessa johonkin toiseen vastaavaan tasoloikintaan, vaan se on riittävän yksinkertainen siihen että monen asian yhdessä aiheuttamia bugailuja ilmenis. Mutta jos tehdään oikeasti monipuolisempi Mario niin ihan yhtä paljon se vetää ongelmia puoleensa kuin ne muutkin, jolloin siinä on myös enemmän korjattavaa mikäli sen halutaan olevan yhtä ongelmaton kuin ne yksinkertaisemmat Mariot.

Nintendo on päästänyt liikkeelle pelejä joissa on yksinkertaisten asioiden aiheuttamia pelin etenemisen pysyvästi jumittavia bugeja joita vaan ei ole satuttu huomaamaan, ja jotka tapahtuu vain yksinkertasesti sillä että tehdään vain jokin asia eri järjestyksessä. Mitä monimutkaisempi Mario taas tehdään niin sitä enemmän bugitestaajilla riittää kyllä töitä koska tilanteita joissa joku asia meneekin eri tavoin tulee olemaan varmasti enemmän.
 
Back to top
« Last Edit: 15.01.2017 at 21:11:15 by Mirsku »  
Achievements: 11
PlayStation Network Level 15+Keyboard VeteranSocial AdventurerNES-Retro White Glove SocietyNES Game MasterFirst Successful SaleInsiderTypical Apple UserChurch of NES-RetroItem Acquiredbassokoira's Long Con Victim

"Pelien avulla voidaan opettaa todella syvällisiä asioita. Oppilas voi esimerkiksi kuvitella olevansa Neuvostoliiton maatalousministeri.  "
Mirsku mirskuism   IP Logged   Firefox 50.0  X11
Radikus
Offline
NES-Retro Administrator
******

'Nuff Said!

Posts: 70309

Helsinki - Finland
Gender: male

Live: Radikus
PSN: Radikus
NNID: Radikus



Re: Super Mario Odyssey
Reply #27 - 16.01.2017 at 08:17:05
 
Mirsku wrote on 15.01.2017 at 20:57:30:
Ei Sonic 2006:sessa ole teknisesti hirveän montaa erillistä ongelmaa, siinä on paljon kohtia joissa ne samat ongelmat tulevat selvästi esille.

Myös about kaikissa tasoloikintapeleissä on enemmän tai vähemmän bugeja, kysymys on vain siitä tulevatko ne miten selvästi esille pelin pelimekaniikan mukana.

3D Soniceissa yksi ongelma on ollut miten fysiikat vetävät välillä ihan omiaan sen suhteen et miten tietyt asiat vetävät hahmoa itseensä, tämän seurauksena  esim tietyssä kohdassa tehty homing attack saattaakin heittää hahmon vähän eri suuntaan kuin mitä olis tarkotus ja hahmo päätyy rotkoon. Uudessa Mariossa vastaava ongelma voisi olla esimerkiksi tuuli, kun hyppäät tietyssä kulmassa seinästä ja sun pitäis päätyä tiettyyn suuntaan, voikin tuuli muuttaa fysiikoita niin että sen sijaan että ne toimis seinästä hypyn tai tuulen mukaan, ne voikin vetää jotain ihan mitä sattuu. Tätä tapahtuu esim Sunshinessa, jos peli ei tiedä miten tilanteessa pitäis reagoida on reaktio ihan omituinen.

3D Sonicissa saatat juosta tietyssä kulmassa seinää ylöspäin mutta satutkin menemään niin nurkassa että collion pettääkin muutaman framen ajaks ja päädyt seinän sisään. Jos Mariopelissä on paljon enemmän erilaisia pikkuasioita mitkä vaikuttavat toisiinsa niin ei se ole mitenkään immuuni sille etteikö siinä voisi ilmetä aivan samaa ongelmaa. ja vaikka tätä ei tapahtuis muuten niin entä jos Marioon osuu just silloin tykinkuula ja peli ei tiedä miten siihen pitäis reagoida. Tätä taas hyvin moni Wii U:n peli on ihan täynnä mutta ne eivät välttämättä tule koskaan vastaan pelaajalle jos pelissä ei tarvitse hyppiä seiniä pitkin tietyllä tavalla. Mario sen sijaan on peli jossa hypitään niitä seiniä pitkin joten silloin mitä enemmän niitä asioita sotkevia pikkuasioita on siinä mukana, niin sitä tarkempaa seulontaa tarvitaan että peli saadaan toimimaan niin ettei keskivertopelaaja törmää ongelmiin liian usein.


Sama lyhyesti: Marion tekninen toimivuus ei ole pelkästään siksi että se olis poikkeuksellisen hyvin bugitestattu suhteessa johonkin toiseen vastaavaan tasoloikintaan, vaan se on riittävän yksinkertainen siihen että monen asian yhdessä aiheuttamia bugailuja ilmenis. Mutta jos tehdään oikeasti monipuolisempi Mario niin ihan yhtä paljon se vetää ongelmia puoleensa kuin ne muutkin, jolloin siinä on myös enemmän korjattavaa mikäli sen halutaan olevan yhtä ongelmaton kuin ne yksinkertaisemmat Mariot.

Nintendo on päästänyt liikkeelle pelejä joissa on yksinkertaisten asioiden aiheuttamia pelin etenemisen pysyvästi jumittavia bugeja joita vaan ei ole satuttu huomaamaan, ja jotka tapahtuu vain yksinkertasesti sillä että tehdään vain jokin asia eri järjestyksessä. Mitä monimutkaisempi Mario taas tehdään niin sitä enemmän bugitestaajilla riittää kyllä töitä koska tilanteita joissa joku asia meneekin eri tavoin tulee olemaan varmasti enemmän.


Kaikki tämä läpätys teknisistä asioista on täysin toisarvoista sen faktan edessä että Mariot on hyviä pelejä ja Sonicit ei. Vaikka noi Sonicit ois täydellisiä koodiltaan niin ne on silti aivan perseestä noin peleinä.
 
Back to top
 
Achievements: 20
Beersider24h MarathonHC Movie CollectorCat PeopleNES-Retro ChampionSocial AdventurerAchievement ArtistNot Too Old For This ShitChurch of NES-RetroRetro Dealerbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranClothed by NES-RetroItem AcquiredFirst Successful SaleTypical Apple UserBeer Mario Kart TournamentNES-Retro FailboatMedal of HonorDonated to AVGN

I used to think that my life was a tragedy, but now I realize, it's a comedy.
WWW 47361 Radikus Radikus Radikus 4 ur9969391 Radikus Radikus Rad1kus   IP Logged   Safari 10.0  iOS 10.2
DJhessu
Offline
NES-Retro Apprentice
**

Jou mään! Chicago

Posts: 638

Tampere - Finland
Gender: male

Live: DJ hessu

Re: Super Mario Odyssey
Reply #28 - 16.01.2017 at 13:57:44
 
Rami_Airola wrote on 15.01.2017 at 20:28:12:
Korjasin totuudeksi tämän.

Omasta mielestä sillä vesitykillä oli hauska leikkiä ja toi erilaisuutta pelimekanismiin.
 
Back to top
 
DJhessu   IP Logged   Chrome 55.0.2883.87  Windows 10
Massive
Offline
NES-Retro Master
*****

Oderint Dum Metuant

Posts: 7365

Turku - Finland
Gender: male
Re: Super Mario Odyssey
Reply #29 - 17.01.2017 at 22:06:16
 
Mario 64 on erittäin kova peli ja Sunshine on hyvä peli, ei täydellinen eikä yhtä hyvä kuin 64 mutta viihdyttää ja sitä jaksoi pelata. Odyssey on mielenkiintoinen mutta vähän oli "mitä vittua" -fiilis kun trailerin katsoi. Jos siinä ei tuota kaupunkia olisi tai se olisi mariomaisempi niin ei hämmentäisi niin paljoa.
Joka tapauksessa tällä hetkellä ainoa syy miksi Switchiä voisin harkita, Zeldaan en ole vielä perehtynyt.
 
Back to top
 
Achievements: 7
HC Movie CollectorKeyboard VeteranCat PeopleAchievement ArtistChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroNES-Retro Failcabin

I crave star damage
875523 skene KingMassive ur27819513 KingMassive HaileSKelassie   IP Logged   Unknown   Windows Phone 8.1
Pages: 1 2 3 4 ... 14
Send Topic