Choose Language:

Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board  
  Discordiin mars - click to chat!  
  Home Recent LoginRegisterHelpSearch Map Achievements Database Quizzes   

Voit piilottaa tämän mainoksen kirjautumalla sisään.

Pages: 1 2 3 ... 11
Send Topic
Yleinen musakeskustelu (Read 26127 times)
Wiizeli
NES-Retro Ad Infinitum
NES-Retro Beersider

Vantaa - Finland

Yleinen musakeskustelu
01.04.2017 at 15:19:35

Tälläisen sitten perustin. Ei ollut moista tai vastaavaa, niin tässä nyt ollaan.

Ei mulla varsinaisesti mitään isompaa asiaa ollut muuta kuin, että vajaa 100 levyä olen saanut jo discogsiin listattua. Ei ois enää jäljellä kuin se vajaa tuhat tai jotain sellasta.

Mutta kyllähän nyt musiikille pitää olla oma keskustelu-threadinsa, jos kaikilla muillakin aiheilla on omansa.
Musiikki on tärkeää.

Back to top

Achievements: 14
BeersiderPlayStation Network Level 15+24h MarathonAchievement ArtistHC Movie CollectorSocial AdventurerNot Too Old For This ShitChurch of NES-RetroKeyboard VeteranTypical Apple UserBeer Mario Kart TournamentNES-Retro FailboatInsiderDonated to AVGN
Wiiseli Wiizeli Wiizeli Wiizelih M_Manninen Weazel   IP Logged   Firefox 52.0  Windows 10
Wellu
NES-Retro Master

Re: Yleinen musakeskustelu
Reply #1 - 01.04.2017 at 15:46:19

Musiikki on aivan turhaa mölyä ihmiselon häiriöksi, hiljaisuus on kunnon ihmisen luonnollinen tila, rehellisen Suomalaisen asunnossa ei kuulu kuin kellon tikitys, sen tahdissa on hyvä ajatella uskontoa ja isänmaata

Back to top

Achievements: 7
Keyboard VeteranDog PeopleNES-Retro ChampionChurch of NES-RetroHC Movie CollectorXbox Live Gamerscore 50000+Item Acquired
WelluEiSaatavilla   IP Logged   Firefox 52.0  Linux
Rami_Airola
NES-Retro Elite

Turku - Finland

NNID: Rami_Airola

Reply #2 - 01.04.2017 at 17:20:04

Ekat pari sivua pitäis tässäkin mennä siihen kuinka valitan ketjun turhuutta.  Smiley

Mutta ei viiti kun ei se peliketjukaan sitten oikeasti huono ollutkaan, vaan hyvä oli  Embarrassed

EDIT:
Ja on-topiccina semmonen, että nuorison keskuudessa kova nimi nykyään on Benjamin.
Olen jo aiemmin todennut sen, että olen virallisesti sitä, mitä vanhemmat ihmiset minun nuoruudessani oli. Että silloin tuli ihmeteltyä, jos eivät tienneet jotain supersuosittua bändiä tai artistia. Että kyllä pitäisi tietää. Että miten voi olla tietämättä.

Niin olen tässä tämän vuosikymmenen ollut jo täysin tietämätön nuorison suosikeista. Ja tänään huomasin, että tiedän vielä sitäkin vähemmän mitä vielä vähän aikaa sitten tiesin.

Back to top
« Last Edit: 01.04.2017 at 17:23:11 by Rami_Airola »  
Achievements: 8
24h MarathonHC Movie CollectorNot Too Old For This ShitItem AcquiredKeyboard VeteranFirst Successful SaleDonated to AVGNInsider
13881 ramiairola ramiairola Airola Airola Airola   IP Logged   Firefox 52.0  Windows 8.1
Radikus
NES-Retro Administrator

'Nuff Said!

Helsinki - Finland

Live: Radikus
PSN: Radikus
NNID: Radikus

Reply #3 - 01.04.2017 at 17:35:52

Poika tokas tässä yksi päivä että isi sinä kuuntelet paljon erilaista musiikkia. Roll Eyes

Rami_Airola wrote on 01.04.2017 at 17:20:04:
Niin olen tässä tämän vuosikymmenen ollut jo täysin tietämätön nuorison suosikeista. Ja tänään huomasin, että tiedän vielä sitäkin vähemmän mitä vielä vähän aikaa sitten tiesin.

Vasta tämän vuosikymmenen? Kyllä toi oma katkos tuli jo pitkän aikaa ennen sitä.

Back to top

Achievements: 20
Beersider24h MarathonHC Movie CollectorCat PeopleNES-Retro ChampionSocial AdventurerAchievement ArtistNot Too Old For This ShitChurch of NES-RetroRetro Dealerbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranClothed by NES-RetroItem AcquiredFirst Successful SaleTypical Apple UserBeer Mario Kart TournamentNES-Retro FailboatMedal of HonorDonated to AVGN

I used to think that my life was a tragedy, but now I realize, it's a comedy.
WWW 47361 Radikus Radikus Radikus 4 ur9969391 Radikus Radikus Rad1kus   IP Logged   Safari 10.0.3  Mac OS X
Rami_Airola
NES-Retro Elite

Turku - Finland

Reply #4 - 01.04.2017 at 17:45:44

Radikus wrote on 01.04.2017 at 17:35:52:
Vasta tämän vuosikymmenen? Kyllä toi oma katkos tuli jo pitkän aikaa ennen sitä.

Niin no en tiedä milloin se täysi tietämättömyys tarkalleen tuli, mutta lasken One Directionin ekaksi bändiksi, jonka kohdalla huomasin että en ole enää yhtään kärryillä mistään millään tavoin, ja että luultavasti olen ollut kärryiltä pudonneena jo pidemmän aikaa.

Ja se kai oli joskus vuosikymmenen vaihteessa tai jotain.

Mutkun niinkus HEVIHOMMISSAKIN menee sillai, että vielä 2000-2010 (tai 2008 tai jotain) tiesin sentään uusienkin bändien olemassaolosta vaikka musiikki ei olisikaan kiinnostanut. Mutta nykyään ei mikään uudempi nimi sano enää yhtään mitään.

Back to top

24h MarathonHC Movie CollectorNot Too Old For This ShitItem AcquiredKeyboard VeteranFirst Successful SaleDonated to AVGNInsider
13881 ramiairola ramiairola Airola Airola Airola   IP Logged   Firefox 52.0  Windows 8.1
Lifelover
NES-Retro Novice
*

I dream in infrared

Turku - Finland
Reply #5 - 02.04.2017 at 01:11:28

No milloinkas porukoilla tapahtui ns. "musiikillinen herääminen?" Eli milloin aloitte erotella mielestänne hyvää musiikkia huonosta. Itse muistan kun olin joskus tokaluokalla kaverin luona ja kuunneltiin sen äidin levyjä ja löydettiin Iron Maidenia, joka oli vaahtosammuttimen kokoiselle nassikalle jotain tajunnan räjäyttävää koska olin tottunut kuuntelemaan tyyliin jotain lastenlauluja kasetilta... Toi taisi olla just sitä aikaa kun Bruce oli lähtenyt bändistä, en muista tarkalleen mikä levy oli kyseessä mutta kyllä sen täytyi olla joku perkeleen kova, Powerslave tai vastaava. Isosiskolla oli mm. Skid Rowta kasetilla ja sitä ruvettiin kuuntelemaan sitten myös. Ala-asteelta lähtien olen siis ollut tällainen kasarihevipelle, vaikka musamaku onkin myöhemmin paljon laajentunut.

Tarvii vielä lisätä että oli muuten ihan perseestä aloittaa kitaransoitto vuosituhannen vaihteessa kun pinnalla oli Limp Bizkitit ja Linkin Parkit ja itse kuunteli jo sentään ruotsalaista melodeathia.  Grin

Back to top

IP Logged   Safari 10.1  Mac OS X
Wiizeli
NES-Retro Ad Infinitum
NES-Retro Beersider

Vantaa - Finland

Reply #6 - 02.04.2017 at 06:54:02

Lifelover wrote on 02.04.2017 at 01:11:28:
No milloinkas porukoilla tapahtui ns. "musiikillinen herääminen?"

Kunnolla toi tapahtu itselle vasta 16-17-vuotiaana.
Olinhan mä sitä ennen jonkin verran jotain kuunnellut, mutta ei koskaan musan kuuntelu ollut sellainen juttu mulle. Ala-asteella kuunneltiin samoja eurodance-bändejä kuin muutkin ja ei sitä oikein paremmasta tiennytkään. Yläasteella vasta alkoi enemmän uusiin bändeihin tutustumaan, kun tv:stä alkoi Jyrki. Ei sekään silti vielä varsinaisesti musiikin pariin innostanut.
Mutta sitten tosiaan kun meni ekan kerran kesätöihin ja oli rahaa tehdä hankintoja, niin tuli hetken mielijohteesta ostettua pari cd-levyä, joista oli joskus vuosia sitten tykännyt. Yhtäkkiä sitten alkoikin kertymään levyjä aika nopsaan tahtiin hyllyyn, kun alkoi ostamaan kaikkia sellaisia "uusia" bändejä, joilta oli jonkun yhden hyvän joskus kuullut ja nyt sit hyllyyn.

Siitä asti musa onkin kuunteluna ollut erittäin aktiivisesti mukana elämässä.
Uusia bändejä on eniten löytynyt kavereiden kautta. Toki sitten joitain bändejä löytänyt myös festareilta tai muiden bändien lämppäreinä.
Ja päivittäin tulee kuunneltua musiikkia. Joko sitten kotona omia cd-levyjä tai radiota, duunissa puolestaan aina radio päällä kun hommia tekee.

Pitäisin itseäni myös aika kaikkiruokaisena musiikin suhteen. Ainoastaan rap/reggae/hiphop/rnb:t ja vastaavat ei uppoa ollenkaan.

Back to top

Achievements: 14
BeersiderPlayStation Network Level 15+24h MarathonAchievement ArtistHC Movie CollectorSocial AdventurerNot Too Old For This ShitChurch of NES-RetroKeyboard VeteranTypical Apple UserBeer Mario Kart TournamentNES-Retro FailboatInsiderDonated to AVGN
Wiiseli Wiizeli Wiizeli Wiizelih M_Manninen Weazel   IP Logged   Firefox 52.0  Windows 10
Rami_Airola
NES-Retro Elite

Turku - Finland

Reply #7 - 02.04.2017 at 15:04:34

löydettiin Iron Maidenia

Mulla lukee jossain 1-3 -luokan koulukuvalärpäkkeessä, johon sai kirjoitella tietoja itsestä ja suosikkeja ja semmosia, ni lempimusiikissa Iron Maiden.
En kyllä silloin sen kummemmin koskaan bändiä kuunnellut enkä varmasti olisi tunnistanut yhtäkään biisiä heiltä, mutta Music Televisionilta tuli Iron Maidenin musiikkivideoita ja niissä oli HIRVIÖ. Ne videot samalla traumatisoivat pahasti, mutta samalla olivat niin perhanan kiinnostavia juuri sen "kauhun" takia.

Olen tykännyt kuunnella musiikkia niin pitkään kuin muistan. Kiinnostus musiikkia, elokuvia ja kauhuhommia kohtaan alkoi joskus 4-vuotiaana, kun näin musateeveeltä Michael Jacksonin Thrillerin. Eihän sitä uskaltanut katella kuin sormien välistä ja jostain nurkan takaa, mutta jumaliste että kolahti!

Ekaluokalta muistan sillai tunnistavani ne hyvät biisit, että aina jos laulettiin jotain mollivoittoisia biisejä, niin tykkäsin pirusti ja iloisemmat renkutukset eivät kauheasti jaksaneet kiinnostaa, vaikka toki niitäkin sitten tuli kuunneltua ja laulettua.

Ekan musakasettini ostin joskus 7-8-vuotiaana mökkireissulla muistaakseni Jyväskylän Anttilasta.
Se oli tämmönen ROKKIkasetti:
https://www.discogs.com/Various-Rock-N-Roll-Hall-Of-Fame-Volume-XVIII-/release/6...
Soitin tota kasettia sitte mökillä auton kasettisoittimella joka päivä monta kertaa.

Kylhän noi Hold On I'm Coming ja Love Potion #9 ovat vieläkin ihan top-kamaa itellä.

Back to top

Amd-man
NES-Retro Ad Infinitum
MILF Hunter

Call-Me-Kenneth

Vehmaa - Finland

Live: Black Gandalf
PSN: Black_Gandalf

Reply #8 - 02.04.2017 at 15:51:03

Limp Bizkit - Chocolate Starfish and the Hot Dog Flavored Water
Linkin Park - Hybrid Theory

Näistä lähti oma aktiivisempi kuuntelu.

Back to top

Achievements: 10
Typical Apple UserSocial AdventurerNES-Retro ChampionNot Too Old For This ShitNES-Retro FailcabinKeyboard VeteranClothed by NES-RetroNES-Retro FailboatDonated to AVGNInsider

I'm not sick but I'm not well
452836 Black_Gandalf Black Gandalf amd___man 62 ur23599305 Risunjemmaaja Varjostusmies Varjomies   IP Logged   Firefox 53.0  Windows 10
Lifelover
NES-Retro Novice
*

I dream in infrared

Turku - Finland
Reply #9 - 02.04.2017 at 19:29:07

Rami_Airola wrote on 02.04.2017 at 15:04:34:
Olen tykännyt kuunnella musiikkia niin pitkään kuin muistan. Kiinnostus musiikkia, elokuvia ja kauhuhommia kohtaan alkoi joskus 4-vuotiaana, kun näin musateeveeltä Michael Jacksonin Thrillerin. Eihän sitä uskaltanut katella kuin sormien välistä ja jostain nurkan takaa, mutta jumaliste että kolahti!

Siskolla oli MJ:nkin levyjä ja tykkäsin itsekin kyllä sen musasta ja monet biisit on hyvinkin tuttuja. Tosin silloin 90-luvun puolivälissä sitä varjosti ne syytökset lasten hyväksikäytöstä. Ei kyllä olis voinut kuvitellakaan tuolloin myöntävänsä kavereille että kuunteli Michael Jacksonia.

Back to top

IP Logged   Safari 10.1  Mac OS X
Peoplez
NES-Retro Insider

Joensuu - Finland

PSN: Peoplezi
NNID: Peoplez

Reply #10 - 02.04.2017 at 20:08:45

No milloinkas porukoilla tapahtui ns. "musiikillinen herääminen?"

Joskus 13-vuotiaana se oli. Sitä ennen oli tullut katseltua MTV:ltä musavideoita ja kuunneltua radiosta mitä lie Kiss FM ja vastaavaa "hittimusaa". Siitä joukosta erottui sitten esim. Michael Jackson jonka levyjä ostin ensimmäisillä kesätyörahoilla silloin 13-vuotiaana. Tuli ostettua myös stereot. Mutta sitten kaikki muuttui kun hieman myöhemmin, olisko 14-vuotiaana kuulin Metallicaa. Muistaakseni jotain Black-albumin biisejä. Sen jälkeen iski Iron Maiden, The Offspring, Stratovarius, Children of Bodom yms. 15-vuotiaana oli jo pitkä tukka ja joululahjaksi sain sähkökitaran ja pienen 10 watin Marshall-pöntön. Musiikillinen matka jatkui seuraavaksi kaiken maailman Dimmu Borgireihin ja Cradle of Filthiin. Mutta sitten tapahtui jännä muutos eli 16-vuotiaana aloin fanittamaan enemmänkin rokkibändejä kuten Guns N' Roses ja toisaalta siihen aikaan oli myös niin sanottu "garage rock" pinnalla. Eli elettiin 2000-luvun alkua ja itsekin kuuntelin silloin The Hellacoptersia, The Flaming Sideburnsia, The Strokesia, ylipäätään kaikkia bändejä jonka nimessä oli The  Grin Se oli hienoa aikaa. Soitin bändeissä, pyörin kaupungilla rokkipiireissä ja kävin festareilla ja käytin päihteitä. Tämä siis kaikki vielä alaikäisenä.

Olihan se nuoruus ja teini-ikä kyllä hienoa aikaa.

Back to top

Achievements: 5
Item AcquiredFirst Successful SaleTypical Apple UserChurch of NES-RetroInsider

Vade retro, satana!
80840 376 Peoplezi   IP Logged   Safari 10.1  Mac OS X
Wellu
NES-Retro Master

Reply #11 - 03.04.2017 at 12:16:25

Ihtelläkin se oli tuo Iron Maiden jonka muistan aiheuttaneen suuren musanautinnon pikku kaasupullowellulle, olen myös 95% varma että ensimmäinen CD-levy oli maidenia, sitä ennen oli kyllä aitoina kassuinakin ainakin pari levyä, toinen mikä on jäänyt mieleen oli kun naapurin toveri laittoi miun soittimeen CMX:n levyn miljoonan kopion kopiona ja sieltäkun iski rahinan seasta nahkaparturi ja pyörivät sähkökoneet niin olin todella vaikuttunut "mitä se tämä on?" muistan hämmästyneenä kysyneeeni

Vieläkin olen hyvin pitkälti sitä mieltä että CMX: alkupään tuotanto on Suomimusan parhautta

Back to top

Keyboard VeteranDog PeopleNES-Retro ChampionChurch of NES-RetroHC Movie CollectorXbox Live Gamerscore 50000+Item Acquired
Radikus
NES-Retro Administrator

'Nuff Said!

Helsinki - Finland

Live: Radikus
PSN: Radikus
NNID: Radikus

Reply #12 - 03.04.2017 at 12:54:48

Muistelen itsekin vähän menneitä.

Oma mieleen painunut musiikin kuunteleminen lähti alunperin Music Televisionin katselusta sekä isosiskon kasettien lainailusta kasarin lopussa, kasettien sisältö vaihteli senaikaisesta popista Metallicaan ja Nirvanaan. Ensin kuuntelin siskon Walkmanillä, mutta myöhemmin tuli hankittua omakin.

Vaikka sisko hankkikin omat kasettinsa aitoina, niin itse tuli vaan tylysti kopioitua ~kaikki. Roll Eyes

Myöhemmin sisko siirtyi CD-levyihin (olisikohan ensimmäinen levy ollut Offspringin Smash), ja itse seurasin perässä Green Dayn Dookiella sekä Insomniacilla. Oman huoneen soittimena toimi ensin Sega Saturn sekä hirvittävän kämälaatuinen monotelevision kaiutin, eli pitkälle on tultu. Toki musat piti saada mukaankin, joten muutama Discmankin tuli hankittua vuosien varrella (ainakin yhden päälle astuin tuhoisin seurauksin).

Kun tietokoneet polttavine (2x) asemineen tekivät tulonsa inhimilliseen hintaluokkaan, niin aloin polttamaan levyjäkin itse. Jossain vaiheessa tämäkin kuitenkin jäi ja kaikki musiikki pyöri ainoastaan Mp3-formaatissa päälle vuosikymmenen (unohtamatta kuitenkaan netistä ladattujen musavideoiden katselua ympäripäissään Wiizelin kanssa).

Olen oikeastaan aika pitkälti koko elämäni ollut sitä mieltä että pidän niin paljon eri genreistä ja artisteista että fyysinen musiikkikokoelma kaikesta mikä kiinnostaa on vaan liian iso aihe keräilyä varten, koska se johtaa siihen ettei mahdu enää itse asuntoon. Genreskaalakin tuntuu vaan jatkuvasti laajenevan sitä enemmän kun ikää tulee. Esim. Wiizelille ongelmalliset rap ja reggae ovat hyvää shittiä.

Siihen se kuitenkin meni että 2016 alkupuolelta asti on tullut kerättyä musiikkia ihan rehellisesti vinyylinä, ja vaikka tilojen kanssa on jo ongelmia niin tällä mennään. Lisämausteena on vielä Apple Musicin tilaus päällä jatkuvasti, se on muuten pirun kätevä esim. siihenkin että jos kirppiksellä selailee levyjä eikä ole aivan 100% varma ottaako jotain vai ei niin voi pikakuunnella vähän pyöriessään ja tehdä päätöksen vasta sen pohjalta.

Laiton musan kopiointi on siis viimein ohitse. Cool

Vinyyliltä kuuntelu on itselle THE tapa nauttia musiikista. Mikään muu ei tule edes lähelle, vaikka SACD:stä lähtisikin parempi ääni. Isot kansitaiteet, levyn asettaminen lautaselle ja neulan nosto omalle paikalleen kiinnittää kokemukseen ihan eri tavalla kuin pelkkä Playn painaminen Apple Watchista (vaikka sillekin on toki hetkensä).

Omille lapsille yritän soittaa musiikkia ihan laidasta laitaan, että oppivat kuuntelevan vähän muutakin kuin sitä mitä päivän hitteinä soi. Smiley

Back to top
« Last Edit: 03.04.2017 at 13:00:40 by Radikus »  
Achievements: 20
Beersider24h MarathonHC Movie CollectorCat PeopleNES-Retro ChampionSocial AdventurerAchievement ArtistNot Too Old For This ShitChurch of NES-RetroRetro Dealerbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranClothed by NES-RetroItem AcquiredFirst Successful SaleTypical Apple UserBeer Mario Kart TournamentNES-Retro FailboatMedal of HonorDonated to AVGN

I used to think that my life was a tragedy, but now I realize, it's a comedy.
WWW 47361 Radikus Radikus Radikus 4 ur9969391 Radikus Radikus Rad1kus   IP Logged   Firefox 52.0  Windows 8.1
Wellu
NES-Retro Master

Reply #13 - 03.04.2017 at 13:24:52

Jos oli ipanoita niin en antaisi niiden kuunnella mitään muuta kuin kaikkein UG:nta kellaribläkkistä

Back to top

Pelkobootsi
NES-Retro Journeyman

Scruffy looking nerfherder

Reply #14 - 03.04.2017 at 13:28:02

Wellu wrote on 03.04.2017 at 12:16:25:
Vieläkin olen hyvin pitkälti sitä mieltä että CMX: alkupään tuotanto on Suomimusan parhautta

CMX voi imeä Göstan maatunutta kyrpää:

Ite alottelin musan kuuntelun mukulana porukoiden vanhoilla kaseteilla, joista löytyi mm. The Beatles, CCR ja The Kinks. Ainoa mitä en voinut ymmärtää oli faijan country-levyt. Sitten meni jotain vikaan ja tuli vuosikaudet kuunneltua pääasiassa surinaa ja pörinää, mutta nyt vanhemmiten on alkanut kummasti maistua ne faijan countrytkin. Ysäri- ja kasari-dance toimii myös periaatteella, mitä juustoisempi, sitä parempi.

Back to top

Once you get locked into a serious video game collection, the tendency is to push it as far as you can.
  IP Logged   Firefox 52.0  Windows 8.1
Pages: 1 2 3 ... 11
Send Topic