Choose Language:

Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board  
  Discordiin mars - click to chat!  
  Home Recent LoginRegisterHelpSearch Map Achievements Database Quizzes   

Voit piilottaa tämän mainoksen kirjautumalla sisään.

Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic
PS2 Lament of Innocence (Read 10938 times)
Dr. Acula
Ex Member

PS2 Lament of Innocence
03.09.2017 at 10:35:45

Tämmösen ostin, mitä mieltä? Odotukset aika matalalla, 3D Castlevanioita haukuttu melko runsaasti, uskon että aivan hyvää lätkyttelyä negasta huolimatta.

Back to top

IP Logged   Safari 10.0  iOS 10.3.3
Dr. Acula
Ex Member

Re: PS2 Lament of Innocence
Reply #1 - 03.09.2017 at 10:36:22

Jaa nyt mun nimimerkin alla on joku sieni hä?

Back to top

Janhunen
NES-Retro Elite

Tampere - Finland
Reply #2 - 03.09.2017 at 14:06:30

Mun on pitänyt jo pidemmän aikaa ottaa tää työn alle. Ainakin tarina vaikuttaa mielenkiintoiselta. Onhan noi 3D-vaniat saanut kritiikkiä osakseen, mutta ainakin yhden kaverin mielestä esim Lords of Shadow on oikeinkin pätevä peli, vaikka "internet" ei siitä niin perustakaan.

Wulfonilta kaipaisin kommenttia tähän ketjuun, kun mies muistaakseni pelaili sen twichissä jossain vaiheessa läpi.

Back to top

Achievements: 2
Typical Apple UserInsider
Janezky84 http://www.nesretro.com/database/listat/selaa.php?   IP Logged   Safari 10.1.2  Mac OS X
Javeliin
NES-Retro Ad Infinitum

Helsinki - Finland

Reply #3 - 03.09.2017 at 14:22:38

Nämä uudemmat 3D-vaniat eli Lament ja Curse ovat vahvasti "kivaa lätkyttelyä" jos saat jotain irti siitä että kyseessä on Castlevania-sarjan peli.

Lament of Innocence on oikein hyvä peli siinä mielessä, että se toimii koko sarjan alkupisteenä selittäen Draculan syntyperän ja suhteen Belmontin klaaniin. Joillekin tämä voi helposti olla too much information, etenkin jos on tottunut klassisempaan 'vaniaan jossa tarina on pitkälti sillisalaatti kauhuklassikoita sidottuna yhteen että olisi edes jotain tarinaa muistuttavaa.

Itse kuitenkin pidän tällaisesta Expanded universe -meiningistä, joskin Castlevanian sitominen tarkkoihin vuosilukuihin koitui lopulta sarjan kohtaloksi tilan loppuessa, ja sen seurauksena alkuperäinen aikajana hylättiin ja luotiin kokonaan uusi tarinauniversumi Lords of Shadow'n muodossa.

Lament itse on siis pelinä lähinnä kiinnostava, jos ei mitään muuta. Sen tarina on kuitenkin alkusoitto koko touhulle, joten siihen kannattaa keskittyä.

Back to top

Achievements: 16
Church of NES-RetroNot Too Old For This ShitBeer Mario Kart Tournament24h MarathonCat PeopleNES-Retro ChampionSocial AdventurerNES-Retro FailplayNES-Retro FailboatNES-Retro Failcabinbassokoira's Long Con VictimItem AcquiredClothed by NES-RetroInsiderTypical Apple UserDonated to AVGN
Javelean Hamiss javeliin javeliin Javeliin   IP Logged   Chrome 60.0.3112.113  Windows 10
Dr. Acula
Ex Member

Reply #4 - 04.09.2017 at 07:13:13

Toivottavasti tää ei oo semmosta edestakasin ravaamista kun Symhpony of the night.

Back to top

IP Logged   Safari 11.0  Mac OS X
Arto4000
NES-Retro Insider

Hämähäkkimies

Helsinki - Finland
Reply #5 - 04.09.2017 at 14:39:18

Muistikuvat aika hatarat tästä pelistä, koska olen pelannut ainoastaan silloin julkaisun aikoihin.

Tykkäsin aikoinaan pelistä ja on mielestäni oikein mukiinmenevä mäiskintäpeli. Tarinakuviokin on sieltä mielenkiintoisemmasta päästä sarjan peleistä. Huonoja puolia tässä oli ainakin tuon mäiskinnän itseääntoistavuus loppua kohden, mutta se tavallaan kuuluu tämän tyyppisiin peleihin.

Tässä nyt useamman vuoden ajan ollut tarkoitus pelata peli uudelleen ja sen perään Curse of Darkness, joka on jäänyt kokematta.

Back to top

Achievements: 2
Insider24h Marathon
WWW   IP Logged   Firefox 55.0  Windows 10
Radikus
NES-Retro Administrator

'Nuff Said!

Helsinki - Finland

Live: Radikus
PSN: Radikus
NNID: Radikus

Reply #6 - 04.09.2017 at 14:43:42

Mulle toi oli jotenkin harmillisesti sellanen joka löi viimesen naulan arkkuun sille ettei mua nää 3D-Castlevaniat kiinnosta.

Metroidvaniat for life.

Back to top

Achievements: 20
Beersider24h MarathonHC Movie CollectorCat PeopleNES-Retro ChampionSocial AdventurerAchievement ArtistNot Too Old For This ShitChurch of NES-RetroRetro Dealerbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranClothed by NES-RetroItem AcquiredFirst Successful SaleTypical Apple UserBeer Mario Kart TournamentNES-Retro FailboatMedal of HonorDonated to AVGN

I used to think that my life was a tragedy, but now I realize, it's a comedy.
WWW 47361 Radikus Radikus Radikus 4 ur9969391 Radikus Radikus Rad1kus   IP Logged   Firefox 55.0  Windows 8.1
Dr. Acula
Ex Member

Reply #7 - 04.09.2017 at 15:51:53

Vaikka ei liity suoraan aiheeseen niin äkkiseltään sanoisin että SOTNia parempia Castlevanioita on ainakin alkuperänen eka NESillä, Bloodlines ja Rondo. Chroniclesiin odotukset kovat.

Back to top

Wulfon
NES-Retro Elite

Pyhäselkä - Finland
Reply #8 - 06.09.2017 at 00:04:07

Javeliin wrote on 03.09.2017 at 14:22:38:
Nämä uudemmat 3D-vaniat eli Lament ja Curse ovat vahvasti "kivaa lätkyttelyä" jos saat jotain irti siitä että kyseessä on Castlevania-sarjan peli.

Lament of Innocence on oikein hyvä peli siinä mielessä, että se toimii koko sarjan alkupisteenä selittäen Draculan syntyperän ja suhteen Belmontin klaaniin. Joillekin tämä voi helposti olla too much information, etenkin jos on tottunut klassisempaan 'vaniaan jossa tarina on pitkälti sillisalaatti kauhuklassikoita sidottuna yhteen että olisi edes jotain tarinaa muistuttavaa.

Itse kuitenkin pidän tällaisesta Expanded universe -meiningistä, joskin Castlevanian sitominen tarkkoihin vuosilukuihin koitui lopulta sarjan kohtaloksi tilan loppuessa, ja sen seurauksena alkuperäinen aikajana hylättiin ja luotiin kokonaan uusi tarinauniversumi Lords of Shadow'n muodossa.

Lament itse on siis pelinä lähinnä kiinnostava, jos ei mitään muuta. Sen tarina on kuitenkin alkusoitto koko touhulle, joten siihen kannattaa keskittyä

Tässähän sitä asiaa jo tulikin.

Itselläni on kokemusta 3D Castlevanioista vain tämän Lament of Innocencen ja sitten Curse of Darknessin osalta, mutta niistä kahdesta suosittelen lämpimästi molempia.

Mutta mitä Lamentiin tulee, niin se on tosiaan hyvä perinteisemmän Castlevanian faneille, jotka kuitenkin haluavat lisää tarinaa. Tarinahan sijoittuu aivan ensimmäiseksi aikajanalla, vuoteen 1094, joten tästä saa kaikki muu alkunsa, mikä on jo syy tarinaa kaipaaville tutustua peliin.

Pelattavuudeltaan peli muistuttaa enemmän ns. moderneja Castlevanioita, eli Igavanoita, joissa pääpaino on tutkimisella ja salaisuuksien selvittämisellä. Toki myös varusteilla, hahmonkehityksellä ja sen sellaisella roolipeleihin liittyvällä, mutta tämä roolipeliosuus on Lamentissa melko pientä ja aikalailla taka-alalla. Tutkimista ja salaisuuksia sitä löytyy tästäkin, mutta kokonaisuutena peli on jaettu selkeisiin kenttiin hieman klassisten Castlevanioiden tavoin, joissa porhalletaan eteenpäin ja ruoska viuhuu taukoamatta.

Itse kuitenkin tykkään Castlevanioistani enemmän roolipelimäisempinä, joten parasta itselleni Lamentissa on yksinomaan tarina. Jatkuva huiskiminen, pimeähköt huoneet toisensa jälkeen ja ovien lukittuminen saattaa käydä pidemmän päälle itseään toistavaksi, mutta se toimii kyllä silti.

Ja kun 3D Castlevanioista on kerran puhe, niin mainitaan nyt tarkemmin siitäkin toisesta PS2:n Castlevaniasta, eli Curse of Darknessista. Peli on kyllä pikemminkin sivutarina ja keskittyy enemmän siihen roolipelipuoleen ja tekemiseen, mutta ehdottomasti kokeilemisen arvoinen sekin.

Tästä olenkin kirjoittanut raporttia viime vuoden puolella, joten jos kiinnostaa tietää lisää, niin raportin voi lukaista täältä: http://www.nesretro.com/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1454088074/42#42

Back to top

Achievements: 7
24h MarathonPlayStation Network Level 15+Shadow ManAchievement ArtistNES-Retro FailplayInsiderMedal of Honor

"Kun minä olin nuori niin valikosta valittiin että 'arkku'."
1502378 Wulfon Feinnar wulfon   IP Logged   Firefox 54.0  Windows 7
Dr. Acula
Ex Member

Reply #9 - 06.09.2017 at 06:10:22

Hyvä.

Itelle kaikkein tärkeimmät kriteerit Castlevanialle on: Belmont ja Ruoska. Valitan mutta olen pahasti rajoittunut. Toisaalta kun tälle tielle nyt jo lähettiin nii hankin Curse of Darknessinkin varmaan vielä joskus tai en tiiä.

Back to top

IP Logged   Safari 11.0  Mac OS X
Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic