Choose Language:

Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board  
  Discordiin mars - click to chat!  
  Home Recent LoginRegisterHelpSearch Map Achievements Database Quizzes   

Voit piilottaa tämän mainoksen kirjautumalla sisään.

Kampanjatori

Pages: 1 2 3 4 ... 19
Send Topic
Seran, Wickin ja triVilen suuri grilliketju '83, kaikilla mausteilla (Read 54138 times)
Wick
NES-Retro Elite

Sastamala - Finland
Re: Seran, Wickin ja triVilen grilliketju '83
Reply #15 - 19.09.2017 at 13:21:43

Itsehän en viitsi tänne vanhoja postauksia siirrätyttää, joten aloitan rumban ihan alusta tässä tuota pikaa. Stay tuned!

Back to top

Achievements: 8
Dog PeopleNot Too Old For This ShitKeyboard Veteran24h Marathonbassokoira's Long Con VictimClothed by NES-RetroTypical Apple UserInsider
WWW wickfin Retrolordi user/RetroLordi   IP Logged   Chrome 61.0.3163.79  Windows 10
biblo
NES-Retro Master

en voi hyvin

Turku - Finland
Reply #16 - 19.09.2017 at 13:34:58

Voin toimia Turussa yksinäisenä ratsastajana. MSG, varsinkin tuo Seran kuvaama, on hyvin pieni annoksiltaan ja korkea hinnoiltaan.

Sopii kyllä keskustaihmisille ja ei-duunarimättöjäbille.

E: Ainiin, Sera voisi selvittää onko wingwangwong-grillejä ja minkä tasoisia Smiley

Back to top
« Last Edit: 19.09.2017 at 13:42:57 by biblo »  
Achievements: 6
Dog PeopleKeyboard VeteranNot Too Old For This ShitChurch of NES-RetroNES-Retro FailcabinTypical Apple User

”Olen Nikander, entinen teurastaja, nykyinen roskakuski, huonot hampaat, samoin vatsa, maksa toimii siinä ja siinä. Turha siis kysyä mitä minä haluan.”
iivil_clown   IP Logged   Chrome 60.0.3112.116  Android 7.0
Sera
NES-Retro Elite

大木博士

Turku - Finland
Reply #17 - 19.09.2017 at 14:11:20

biblo wrote on 19.09.2017 at 13:34:58:
E: Ainiin, Sera voisi selvittää onko wingwangwong-grillejä ja minkä tasoisia Smiley

Täälläkö? Smiley

Back to top

Achievements: 12
24h MarathonTypical Apple UserSocial AdventurerAchievement ArtistNot Too Old For This ShitNES-Retro FailplayNES-Retro FailcabinNES-Retro FailboatChurch of NES-RetroKeyboard VeteranInsiderDonated to AVGN

Sera vaihdossa Kiinassa || IG @autonkorjaaja
WWW 226596   IP Logged   Chrome 60.0.3112.113  Windows 7
Junton
NES-Retro Elite

Playing video games

Hämeenlinna - Finland

PSN: Juntton
NNID: Juntton

Reply #18 - 19.09.2017 at 14:29:24

Juma, että grilliruoasta kyllä jää autoon semmonen rasvankäry mikä kestää jonkin tovin Cheesy

Back to top

Achievements: 11
BeersiderNot Too Old For This ShitNES-Retro FailcabinCat PeopleSocial Adventurerbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranTypical Apple UserInsiderChurch of NES-RetroNES-Retro Failboat

SMD2(x2), NES, SNES, N64, WII U, SWITCH, GBC, PS2, PS3, PS4, XBONE
Olen nähnyt asioita, joita te ihmiset ette uskoisi. Hyökkäysaluksia tulessa Orionin edustalla. Olen katsellut C-säteiden kimaltelua Tannhäuserin portilla. Kaikki nuo hetket katoavat aikanaan, kuin kyynelet sateeseen.
17.12.2015: Rapea kalaleike ranskalaisilla (Pizzataxi) -Radilys
708256 Juntton Junt0n Junton Junton   IP Logged   Chrome 60.0.3112.113  Windows 7
biblo
NES-Retro Master

en voi hyvin

Turku - Finland
Reply #19 - 19.09.2017 at 14:36:27

Sera wrote on 19.09.2017 at 14:11:20:
Täälläkö? Smiley

Juu, juur siellä.

Back to top

Dog PeopleKeyboard VeteranNot Too Old For This ShitChurch of NES-RetroNES-Retro FailcabinTypical Apple User

”Olen Nikander, entinen teurastaja, nykyinen roskakuski, huonot hampaat, samoin vatsa, maksa toimii siinä ja siinä. Turha siis kysyä mitä minä haluan.”
biblo
NES-Retro Master

en voi hyvin

Turku - Finland
Reply #20 - 19.09.2017 at 14:37:12

Junton wrote on 19.09.2017 at 14:29:24:
Juma, että grilliruoasta kyllä jää autoon semmonen rasvankäry mikä kestää jonkin tovin Cheesy

Sama ku ite hikoilee Smiley

Back to top

triVile
NES-Retro Novice
*

Turku - Finland

Live: wilenica
PSN: WilenicA

Reply #21 - 19.09.2017 at 15:15:09

nassekova wrote on 19.09.2017 at 08:24:51:
Oulussakin on muutama legendaarisen vanha grilli

Kerro mitkä? Olen siellä perjantaina. Vajaa kuukausi sitten kävin jossain grillillä mutta nimi ei jääny mieleen (siinä vieressä oli leikkipuisto, suht lähellä Scandic-hotel) eikä kokemuskaan ollut järin ikimuistoinen.

Back to top

Achievements: 2
Typical Apple UserNES-Retro Failcabin

"Naaman pitää olla kuin bukkaken jäljiltä kun on kunnon purilaisen syönyt" -Wick
  IP Logged   Safari 10.0  iOS 10.3.3
Sera
NES-Retro Elite

大木博士

Turku - Finland
Reply #22 - 19.09.2017 at 15:49:48

biblo wrote on 19.09.2017 at 14:36:27:
Juu, juur siellä.

Täällä ei ole juuri grillejä näkynyt. En oo edes niitä kuuluisia koira- ja sirkkakojuja nähnyt, lienevät kaupungin laitamilla ja muutenkin vähävaraisemmissa paikoissa. Parit "hampurilaiset" on tullut vedettyä ravintoloissa, mutta ovat olleet aika surullisia ilmestyksiä. Pieniä, mauttomia tai pieniä ja mauttomia. Kalliitakin vielä. Mieluummin käy ottamassa koulun kanttiinissa terästarjottimelle mätöt ja syö ne tyytyväisenä.

Junton wrote on 19.09.2017 at 14:29:24:

Tää on totta Smiley

Back to top
« Last Edit: 19.09.2017 at 15:50:59 by Sera »  
24h MarathonTypical Apple UserSocial AdventurerAchievement ArtistNot Too Old For This ShitNES-Retro FailplayNES-Retro FailcabinNES-Retro FailboatChurch of NES-RetroKeyboard VeteranInsiderDonated to AVGN

biblo
NES-Retro Master

en voi hyvin

Turku - Finland
Reply #23 - 19.09.2017 at 15:59:08

Sera wrote on 19.09.2017 at 15:49:48:
Täällä ei ole juuri grillejä näkynyt. En oo edes niitä kuuluisia koira- ja sirkkakojuja nähnyt, lienevät kaupungin laitamilla ja muutenkin vähävaraisemmissa paikoissa. Parit "hampurilaiset" on tullut vedettyä ravintoloissa, mutta ovat olleet aika surullisia ilmestyksiä. Pieniä, mauttomia tai pieniä ja mauttomia. Kalliitakin vielä. Mieluummin käy ottamassa koulun kanttiinissa terästarjottimelle mätöt ja syö ne tyytyväisenä.

Tää on totta Smiley

Pistät koulun ajaksi pystyyn popup-grillin. Lihis kaikella ja sellasia annoksia. Saa sitten nimen historiankirjaan: "Mies joka tukki Kiinan verisuonet"

Back to top

Sera
NES-Retro Elite

大木博士

Turku - Finland
Reply #24 - 19.09.2017 at 16:42:49

biblo wrote on 19.09.2017 at 15:59:08:
Pistät koulun ajaksi pystyyn popup-grillin. Lihis kaikella ja sellasia annoksia. Saa sitten nimen historiankirjaan: "Mies joka tukki Kiinan verisuonet"

Liha on kallista täällä, mut tässä kyllä pyörii rottia, lepakoita ja kilpikonnia aika tiuhaan Smiley

Back to top
« Last Edit: 19.09.2017 at 16:43:01 by Sera »  

biblo
NES-Retro Master

en voi hyvin

Turku - Finland
Reply #25 - 19.09.2017 at 17:00:44

Sera wrote on 19.09.2017 at 16:42:49:
Liha on kallista täällä, mut tässä kyllä pyörii rottia, lepakoita ja kilpikonnia aika tiuhaan Smiley

Kukas sitä jauhelihassa huomaa.. Smiley

Back to top

osklu
NES-Retro Expert

pröntsistä prönts

Helsinki - Finland
Reply #26 - 19.09.2017 at 17:05:26

Junton wrote on 18.09.2017 at 21:54:47:
Tampere on yllättävän paska grillikaupunni Sad

Oot vaan paska grillilläkävijä.
Siinä teatterin grillissä keskustorin kupeessa oon joskus ollu sisälläki oikee ryyppäämäsä, ku grilli äiä kutsu seuraks.
Sit siinä klubin vieressä on joku missä oon vetäny "HAWVAIJIN LIHIKSEN" ja todennu sen niin vitun hyväks piirakaks, että on oikeen pitäny ottaa puhelu päähesaan ja ilmottaa kuinka saatanan hyvä lihapiirakka on suussa näin kolmelta aamuyöstä.
Ja sit tietty vaakon nakki pispalassa on ihan viis pilkku viis kautta viis ja puol pistettä päälle mesta. Sieltä ainenki ennen sai ranejen päälle jotain aivan hemmetsin hyvää juustosoossia.

Back to top

Achievements: 9
BeersiderSocial AdventurerNES-Retro White Glove SocietyChurch of NES-RetroItem AcquiredNES-Retro FailcabinClothed by NES-Retrobassokoira's Long Con VictimNES-Retro Failboat

Itse pyyhin koko illan jos odotat penilsen imemisrä?
Hienob  näköidtä kun lataa 200€ tidkiin ja kaikille juo sa
Jis oon löhettäny kikkelikuvia niin ingnoretkaa vaan
Kävi ribumilla, heitin käynnukän lattialle ja en näöxenää mitäöb näytödtä
http://www.huuto.net/sellernro/58470 osklu osklu osklu   IP Logged   Firefox 55.0  Windows 10
triVile
NES-Retro Novice
*

Turku - Finland

Reply #27 - 19.09.2017 at 19:42:52

Kalaniemen Grilli, Urjala

Työreissulla kohti pohjoista Suomea ja kellon lyödessä lounasaikaa klo 11, olin ohittamassa Kalaniemen Grilliä. Liinat kiinni, u-käännös ja eikun mökkigrillin pihaan. Pihassa näkyi työ_äjjien pakettiautoja joten tämä oli lupaus hyvästä. Tosin en tunne Urjalan lounasskeneä että paljonko vaihtoehtoja jne, mutta väliäkö sillä! Nyt koetaan uusi grilli.

Grilli hehkui mystiikkaa, missään ulkopuolella ei paljastettu paikan nimeä. Vihje siihen löytyi ruokalistalta josta taas kerran valitsin sen kalleimman mätön, Kalaniemen erikoinen, 8€ (ja nyt sitten myöhemmin illalla googlasin Urjalan grillit ja kyseessä on siis toden totta Kalaniemen Grilli). Kalaniemen erikoinen on lihapiirakka, jossa on paistettu kananmuna, porilaismakkaraa ja makkaranpaloja. Tilasin rouvashenkilöltä annoksen 2dl:n maidolla.

Paikka oli lähes täynnä asiakkaita. Miehiä oli kuusi ja pöytiä kaksi. Neljä oli yhdessä ja toisessa kaksi. Yhteen pöytään menisi kuusi hintelämpää kaveria, mutta noilla mitoilla neljä ihmistä per pöytä olisi ihan varmasti se sopuisa maksimi. Istuuduin odottamaan Erikoista kahden miehen pöytään. Oikeastaan he antoivat minulle luvan istuutua pöytään elekielellä, jossa toinen miehistä siirsi tarjottimen tyhjältä paikalta että voisin istuutua siihen. Istuuduin, mutta en sanonut sanaakaan. Työkaveruksetkaan eivät keskustelleet keskenään vaan olivat keskittyneitä makkispekkiksiinsä. En halunnut rikkoa heidän ruokarauhaansa sanomalla jotain niinkin kulunutta kuin "kiitos".

Sain hetken odottelun jälkeen paperiin käärityn annoksen jonka päälle oli isketty muovinen haarukka. Haarukka on tällaisissa annoksissa jees, ei tartte suoraan hukuttaa naamaa piirakkaan vaan voi närppiä pinnalta sattumat. Joukossa oli salaattia ja salaattikastiketta joista ei varoitettu annoskuvauksessa. Kalaniemen erikoinen vaikutti ulkoisesti oikein hyvälle. Ensipuraisu oli ihan ok, kastike oli aika geneerinen, olis saanu olla vahvempi potku kuten valkosipulia reilusti enemmän. Itseasiassa en enää muista oliko siinä edes valkosipulin makua. Makkaran palat ja salaatit poimin nälkäiseen suuhuni haarukalla ja kun sain raivattua reittiä selvemmäksi, sain tehtyä suht siistin naamakontaktin lihapiirakkaan. Tällä tekniikalla mentiin loppuun asti.

Pöydässäni olleet työmiehet eivät puhuneet koko aikana keskenään mitään, lopettivat annoksensa yhtäaikaa ja menivät ulos tupakalle kuin hyvän seksin jälkeen.

Jossain vaiheessa annoksestani paljastui miehekkäät palat porilaismakkaraa. Oikein kunnon siivut ja se teki annoksesta sen jutun. Juuri kun aloin miettiä että onks tää hyvää vai ihan ok, niin nämä miehekkäät viipaleet tulivat kuin toivottu encore ja bileet lähtivät uuteen nousuun.

Kalaniemen erikoinen oli hyvä. Porilaismakkarat nostivat arvosanaa puolella pisteellä. Hintalaatusuhde oli oikein toimiva. Annoskoko oli sopiva ja sillä jaksoi helposti edessä olevat 500km. Jälkiruoaksi otin kahvin ja koko vierailulle tuli hintaa tasan 10€.

Kalaniemen Grilli saa minulta 3,5/5.

Back to top
« Last Edit: 19.09.2017 at 19:51:10 by triVile »  

"Naaman pitää olla kuin bukkaken jäljiltä kun on kunnon purilaisen syönyt" -Wick
  IP Logged   Safari 10.1.1  Mac OS X
Sera
NES-Retro Elite

大木博士

Turku - Finland
Reply #28 - 20.09.2017 at 02:43:30

On kyllä reilut makkaransiivut. Loistava arvostelu. Mrh.

Urjalan grilliskene painottuu vahvasti Kalaniemeen, tai no, se on itse asiassa tietääkseni ainut rakenteellisten muutosten aikakaudella eloonjäämiskamppailussa selvinnyt kioski tässä Pirkanmaan eteläisimmässä kunnassa. Asuessani tuolla tuli nähtyä muutamia parin vuoden yritelmiä, mutta kyllä ne kaikki vaan lakosivat Kalaniemen edessä. Joskus kultaisilla vuosikymmenillä on ollut ties mitä grilliä ja nakkikioskia.

Autokoulunopettajani asuu ihan tuossa grillin vieressä ja sanoi, että käy "joka päivä" hakemassa murkinaa. Miehen paino lähenteli varmaan jotain 200 kiloa, joten uskopuhetta mutta paskon.

Itse en koskaan käynyt tuolla, mutta nyt kun triVile kävi rohkeasti haistelemassa, niin pakkohan tuolla on poiketa sitten kun tuosta ajelee ohi.

Back to top
« Last Edit: 20.09.2017 at 02:59:35 by Sera »  

triVile
NES-Retro Novice
*

Turku - Finland

Reply #29 - 20.09.2017 at 07:31:19

Sera wrote on 20.09.2017 at 02:43:30:
Asuessani tuolla tuli nähtyä muutamia parin vuoden yritelmiä, mutta kyllä ne kaikki vaan lakosivat Kalaniemen edessä. Joskus kultaisilla vuosikymmenillä on ollut ties mitä grilliä ja nakkikioskia.

Onpas hieno kuvadokumentti!

Back to top

IP Logged   Safari 10.1.1  Mac OS X
Pages: 1 2 3 4 ... 19
Send Topic