Choose Language:

Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board  
  Discordiin mars - click to chat!  
  Home Recent LoginRegisterHelpSearch Map Achievements Database Quizzes   

Voit piilottaa tämän mainoksen kirjautumalla sisään.

Poll Poll
Question: Mikä maistuu?

Teen aina itse ruokani    
  8 (23.5%)
En syö kuin eines/valmisruokaa    
  2 (5.9%)
Tilanteesta riippuen tartun eines/valmisruokaan    
  21 (61.8%)
En syö mitään.. Ikinä..    
  0 (0.0%)
Joku muu, mikä?    
  0 (0.0%)
Emäntä/isäntä tekee ruoat ja mä syön ne.    
  3 (8.8%)

Total votes: 34
« Last Modified by: Ed-Die on: 11.10.2017 at 20:26:50 »

Pages: 1 2 3 
Send Topic
Syötkö valmisruokaa vai cockailetko itse? (Read 10291 times)
Ed-Die
NES-Retro Insider

Boom!

Hesa - Finland
Syötkö valmisruokaa vai cockailetko itse?
11.10.2017 at 20:06:21

Tässä duunailen just ruokaa ja tuli jostain semmonen kysymys yleisesti mieleen 'Retrolaisille että teetkö safkaa ite vai mennäänkö helpolla sieltä pakaste/mikro-osaston kautta? Nyt ei puhuta pitsakebu-safkasta mitä saa ko. ravintoloista, vaan kaupasta ostettavista elintarvikkeista.

Mielelläni lukisin ihmisten eri tottumuksista ja syistä miksi tekee ruokaa itse ns. alusta loppuun tai tarttuu siihen Saarioisatrian lasagneen? Onko luomu se drug of choice? Ei kerkiä duunaa kun aika niin kortilla vai tekeekö joku muu sapuskat puolestasi? Keskustelua ja kommentteja kiitos!

Itsellä menee pääsääntöisesti niin, että tulee kyllä ostettua ainekset ja niistä väännettyä millon mitäkin. Safkan tekeminen on pääsääntöisesti hauskaa puuhaa ja omia makunystyröitä on mukava totutella uuteen ja joskus hemmotella vanhoilla tutuilla mauilla. Kotikasvatukseta jääny itelle takaraivoon, että einekset ja muut valmisruoat olisi epäterveellisiä (mikä kyllä ainakin nykyään paskapuhetta, koska vaihtoehtoja on niin paljon), mutta joskus tulee myös Thai Cube tai muu vastaava vedettyä, usein semmosissa tilanteissa että oon menossa treeneihin ja äkkiä pitää saada jotain polttoainetta kitusiin. Tulee myös usein tehtyä isompi satsi jotain mättöä, joten saa myös pakkaseen rasioihin valmiiks niin ei tartte joka päivä sykkiä hellan ääressä.

Valmispitsat jääny teiniajoilta sinne kaupan kylmäkaappiin, ei maistu. Tosin, jos lähtee jonnekkin kaverille vetää keittoo, niin tulee se maksalaatikko tai lihaperunasoselaatikko napattua kymppisäkkiin. Helppoa, tehokasta ja nopeeta!

Tähän lankaan saa myös antaa hyviä eines/valmisruoka vinkkejä ja tärppejä!

PS. Nakit on best kylmänä. Ei vastaväitteitä.  Cool

Back to top

Achievements: 14
Not Too Old For This ShitInsiderNES-Retro White Glove Society24h MarathonKeyboard VeteranNES-Retro ChampionSocial AdventurerNES-Retro FailplayNES-Retro FailcabinChurch of NES-RetroTypical Apple UserBeer Mario Kart TournamentNES-Retro FailboatDonated to AVGN

Kokoelma // You can't take any of this shit to the grave so better make some good memories of it at least..
Ed-Die- edviivadie Ed-Die   IP Logged   Chrome 61.0.3163.100  Mac OS X
Ed-Die
NES-Retro Insider

Boom!

Hesa - Finland
Re: Syötkö valmisruokaa vai cockailetko itse?
Reply #1 - 11.10.2017 at 20:09:42

Lisätään nyt pollikin. Jos haluaa jotain vastausvaihtoehtoja niin infoaa siitä sitten!

Back to top

Not Too Old For This ShitInsiderNES-Retro White Glove Society24h MarathonKeyboard VeteranNES-Retro ChampionSocial AdventurerNES-Retro FailplayNES-Retro FailcabinChurch of NES-RetroTypical Apple UserBeer Mario Kart TournamentNES-Retro FailboatDonated to AVGN

Kokoelma // You can't take any of this shit to the grave so better make some good memories of it at least..
Zilverfang
NES-Retro Ad Infinitum Moderator
Wayback Machiner

Vähäkyrö - Finland

NNID: Zilverfang
Wii: 2546 1105 8213 6600

Reply #2 - 11.10.2017 at 20:12:42

Ed-Die wrote on 11.10.2017 at 20:09:42:
Lisätään nyt pollikin. Jos haluaa jotain vastausvaihtoehtoja niin infoaa siitä sitten!

Emäntä tekee ruoat ja mä syön ne. Smiley

Back to top

Achievements: 16
NES-Retro ChampionNot Too Old For This ShitSocial AdventurerAchievement ArtistRetro DealerKeyboard VeteranNES-Retro FailboatMedal of HonorNES-Retro Failcabinbassokoira's Long Con VictimClothed by NES-RetroTypical Apple UserFirst Successful SaleItem AcquiredInsiderDonated to AVGN

"Busy NES business since 1990"
990688 107 Zilverfang   IP Logged   Firefox 56.0  Windows 10
Ed-Die
NES-Retro Insider

Boom!

Hesa - Finland
Reply #3 - 11.10.2017 at 20:13:52

Zilverfang wrote on 11.10.2017 at 20:12:42:
Emäntä tekee ruoat ja mä syön ne. Smiley

Asia kunnossa!  Grin

Back to top

Zilverfang
NES-Retro Ad Infinitum Moderator
Wayback Machiner

Vähäkyrö - Finland

NNID: Zilverfang
Wii: 2546 1105 8213 6600

Reply #4 - 11.10.2017 at 20:15:07

Ed-Die wrote on 11.10.2017 at 20:13:52:
Asia kunnossa!  Grin

Smiley

Back to top

Achievements: 16
NES-Retro ChampionNot Too Old For This ShitSocial AdventurerAchievement ArtistRetro DealerKeyboard VeteranNES-Retro FailboatMedal of HonorNES-Retro Failcabinbassokoira's Long Con VictimClothed by NES-RetroTypical Apple UserFirst Successful SaleItem AcquiredInsiderDonated to AVGN

"Busy NES business since 1990"
990688 107 Zilverfang   IP Logged   Firefox 56.0  Windows 10
Erja
NES-Retro Ad Infinitum
Lois Lame

Reply #5 - 11.10.2017 at 20:22:32

Vastasin saman, sillä oli paras vaihtoehto. Meillä siis mies yleensä kokkaa kun osaa sen paremmin. On myös kokeilevampi uusien juttujen suhteen. Ite jos teen ni se on aika perinteistä nakkikastiketta tai jotain kanajuttua. Välillä syön myös eineksiä esim. töissä tai jos oikein laiskottaa. Suosikki valmisruuista on nykyään vege tikka masala. Kotioloissa tosin valinta on usein pussillinen nuudeleita.

Back to top

Achievements: 8
NES-Retro FailplayCat PeopleSocial AdventurerNES-Retro FailcabinItem AcquiredClothed by NES-RetroNES-Retro FailboatInsider

Kalle^^> Erja on Lois Lame
erjax 79 esketor Erjax   IP Logged   Chrome 55.0.2883.91  Android 6.0.1
Ed-Die
NES-Retro Insider

Boom!

Hesa - Finland
Reply #6 - 11.10.2017 at 20:27:19

Erja wrote on 11.10.2017 at 20:22:32:
Vastasin saman

Korjasin vähän tota vastausvaihtoehtoa!

Back to top

Pioneeri^
NES-Retro Elite

Courage is the magic that
turn dreams into reality

Kuopio - Finland

Live: Pioneeri87
PSN: Pioneeri-87

Reply #7 - 11.10.2017 at 20:28:10

Pääasiassa tulee cockailtua joko itse tai emännän toimesta.

Toisinaan myös tulee einestä töihin kannettua.

Kylmät eineslihapullat sinapilla Failcabin aamuna = Parasta ikinä.

Back to top

Achievements: 21
Keyboard VeteranSNES Game Master24h MarathonNot Too Old For This ShitNES Game MasterTypical Apple UserPlayStation Network Level 15+Shadow ManCat PeopleSocial AdventurerAchievement ArtistNES-Retro FailplayChurch of NES-RetroXbox Live Gamerscore 50000+NES-Retro FailcabinItem Acquiredbassokoira's Long Con VictimFirst Successful SaleClothed by NES-RetroNES-Retro FailboatInsider
WWW 202988 Pioneeri-87 Pioneeri87 Pioneeri87 PioneeriPlays 188 Pioneeri87 jami.ulmanen channel/UCX2Co3psb3I5bR__qCKmAJg   IP Logged   Chrome 61.0.3163.98  Android 7.0
biblo
NES-Retro Master

en voi hyvin

Turku - Finland
Reply #8 - 11.10.2017 at 20:50:44

Jottain kyrsää tulee ostettua. Todella harvoin, pääasiassa humputtelupäivinä, syödään eineksiä. Jollei sitten pixxaa ja kepattia.

Voisi sanoa että minä olen meillä se joka ruoat laittaa. Simppeliä kotiruokaa, joskus ehkä jotain eksoottisempaa.

Duunissa ollessa tein isomman satsin sapuskaa ja söin sitä useemman päivän. Välillä silloin tällöin ostin einestä.

Olen myös kokkaillut osalle retrolaisia Smiley

E: vastasin että teen aina ite sapuskat koska näin sen itse koen.

Back to top
« Last Edit: 11.10.2017 at 20:51:36 by biblo »  
Achievements: 6
Dog PeopleKeyboard VeteranNot Too Old For This ShitChurch of NES-RetroNES-Retro FailcabinTypical Apple User

”Olen Nikander, entinen teurastaja, nykyinen roskakuski, huonot hampaat, samoin vatsa, maksa toimii siinä ja siinä. Turha siis kysyä mitä minä haluan.”
iivil_clown   IP Logged   Chrome 61.0.3163.98  Android 7.0
Ed-Die
NES-Retro Insider

Boom!

Hesa - Finland
Reply #9 - 11.10.2017 at 21:27:30

Parhain kännimättö: Paketti Pirkan lihaisia nakkeja + lihaperunasoselaatikko samalle lautaselle ja juomaksi sinikylki.

Stedatkaa!

Tietäjät muistaa!

Back to top

biblo
NES-Retro Master

en voi hyvin

Turku - Finland
Reply #10 - 11.10.2017 at 21:31:28

Einesperunasoseet Smiley

Napsunakit Smiley

Mitä on sinikylki?

Back to top

Dog PeopleKeyboard VeteranNot Too Old For This ShitChurch of NES-RetroNES-Retro FailcabinTypical Apple User

”Olen Nikander, entinen teurastaja, nykyinen roskakuski, huonot hampaat, samoin vatsa, maksa toimii siinä ja siinä. Turha siis kysyä mitä minä haluan.”
yodax
NES-Retro Ad Infinitum
Contra Master

"Do you see how my mind
works? It's like a laser!"

Helsinki - Finland

Live: Yodaxi
PSN: yodaxix
NNID: yodaxi

Reply #11 - 11.10.2017 at 21:32:33

biblo wrote on 11.10.2017 at 21:31:28:
Mitä on sinikylki?

Nakkivettä.

Back to top

Achievements: 15
NES-Retro ChampionBeer Mario Kart TournamentSocial AdventurerNES-Retro White Glove SocietyBeersiderNot Too Old For This ShitNES-Retro FailplayNES-Retro FailcabinChurch of NES-RetroFirst Successful Salebassokoira's Long Con VictimClothed by NES-RetroItem AcquiredNES-Retro FailboatInsider

natedogg wrote on 20.06.2018 at 13:30:46:
No ei alkoholi kyllästytä ikinä. Kyllä se alkoholi on yksi niistä syistä, minkä takia kannattaa elää.
390689 yodaxix yodaxi jodlari   IP Logged   Chrome 61.0.3163.100  Windows 7
biblo
NES-Retro Master

en voi hyvin

Turku - Finland
Reply #12 - 11.10.2017 at 21:34:16

yodax wrote on 11.10.2017 at 21:32:33:
Nakkivettä.

Sitähän tilataan rilliltä like a boss Smiley

Back to top

Mirsku
NES-Retro Elite

Helsinki - Finland
Reply #13 - 12.10.2017 at 00:51:13

Optimaalisin tilannehan olisi toi ettei söis mitään ikinä vaan latais itsensä pistorasiasta mut koska neljäs vaihtoehto ei ole ainakaan toistaseks realistinen niin vastataan kolmas.

Erilaiset toimet kuormittaa joko enemmän tai vähemmän riippuen siitä mitä ne on, ja tehtävät asiat priorisoidaan joko kiireellisyyden tai vapaammalla hetkellä kiinnostavuuden sekä sen hetkisen keskittymiskyvyn mukaan, eli mitä enemmän on muuta tehtävää niin sitä enemmän karsin esim monimutkasempia ruuanlaittoprosesseja sekä niihin kuluvaa aikaa tai yksinkertaistan niitä, eli mitä enemmän säädän jotain, sitä varmemmin "syön vain nopeinta jotain".

Tilanteet millon sit tekee jotain monimutkaisempaa mihin kuluu enemmän aikaa, nousee esille yleensä silloin jos kokee että on vähemmän velvotteita mihinkään pakolliseen, ja muutenkin saa olla silleen rauhassa et voi aikatauluttaa tekemisensä vapaammin vähän pidemmällä ajalla.

Tosta käänteisenä mitä enemmän mulle kasataan velvotteita niin sitä vähemmän on jaksamista ruuanlaittoon, ja sitä enemmän yksinkertaistan sitä tai ääritapauksissa pudotan syömisen kokonaan vähäksi aikaa pois.

Ruuanlaitto ja ravinnonsaanti on vain yksi moniosainen prosessointiketju muiden joukossa ja riippuu täysin asioiden vuorovaikutuksista miten monimutkaisena sen tekee, ei siihen liity sen ihmeempää mystiikkaa.

Back to top

Achievements: 11
PlayStation Network Level 15+Keyboard VeteranSocial AdventurerNES-Retro White Glove SocietyNES Game MasterFirst Successful SaleInsiderTypical Apple UserChurch of NES-RetroItem Acquiredbassokoira's Long Con Victim

"Pelien avulla voidaan opettaa todella syvällisiä asioita. Oppilas voi esimerkiksi kuvitella olevansa Neuvostoliiton maatalousministeri.  "
Mirsku mirskuism   IP Logged   Firefox 55.0  X11
natedogg
NES-Retro Ad Infinitum

You are never too old
to play

Kuopio - Finland
Reply #14 - 12.10.2017 at 01:27:42

i Cock myself.

Fuck.

No joo, useasti syön kyllä valmisruokaa paketeista eli ranskalaiset + lihapullat pakkasesta on kyllä kovassa käytössä.

Eli...syön joskus myös ruokaa. "Cappelin Kanapaistos" on kyllä ollu kovassa kaytössä tässä. Google.

Back to top
« Last Edit: 12.10.2017 at 01:31:52 by natedogg »  
Achievements: 5
bassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranMedal of HonorInsiderDonated to AVGN

Special Power Glove programs on game pak enhance other joystick games.&&&&"TEH MOST BEAUTIFUL JOURNEY TROUGH DARKNESS THAT WILL KIRVESTÄÄ MEIDÄT KAIKKI! HAILATAAN HAILAUKSEN JÄLKEENKIN, HAIL HAIL HAIL AND KILL!" CODEath @ kännissä.
215494   IP Logged   Firefox 56.0  Windows 10
Pages: 1 2 3 
Send Topic