Choose Language:

Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board  
  Discordiin mars - click to chat!  
  Home Recent LoginRegisterHelpSearch Map Achievements Database Quizzes   

Voit piilottaa tämän mainoksen kirjautumalla sisään.

Kampanjatori

Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic
PS2 Dualshock 2:ssa vikaa (Read 7839 times)
Junton
NES-Retro Elite

Playing video games

Hämeenlinna - Finland

PSN: Juntton
NNID: Juntton

PS2 Dualshock 2:ssa vikaa
04.04.2018 at 22:01:44

PS2 Slim, ostettu 2012. Sitä slimmiä missä virtalähde integroitu.

Vaikuttaisi olevan kosketushäiriötä. Mietityttää voiko tämä ongelma olla konsolin päässä? Ohjaimia on säilötty hyvin eikä johtoja väännelty, mutta toinen ohjain taitaa olla vuodelta 2004 ja toinen 2012. Peleissä tuntuu että kontakti pätkii, yhdessä pelissä kakkosportissa ollut ohjain piti yhtä nappia koko ajan pohjassa.

Hain Ed-Dielle ohjaimen Tampereelta ja testasin sillä piruuttas, niin tuntuu että toimii vielä paskemmin. Ohjaimen johdossa rispaantumaa.

Pitäiskö noi mun ohjaimet avata ja kattella vähän kontaktipintoja ja piirilevyä hapettumilta, vai onko siis tämmöstä esiintynyt että konsoli aiheuttaisi tämmöstä paskaa?

PS1-peleissä kun laittaa Analog-moden päälle niin randomisti se menee pois päältä. Tuntuu että siis yhteys ohjaimen ja konsolin välillä katkeasi tämän perusteella.

Back to top
« Last Edit: 04.04.2018 at 22:03:25 by Junton »  
Achievements: 11
BeersiderNot Too Old For This ShitNES-Retro FailcabinCat PeopleSocial Adventurerbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranTypical Apple UserInsiderChurch of NES-RetroNES-Retro Failboat

SMD2(x2), NES, SNES, N64, WII U, SWITCH, GBC, PS2, PS3, PS4, XBONE
Olen nähnyt asioita, joita te ihmiset ette uskoisi. Hyökkäysaluksia tulessa Orionin edustalla. Olen katsellut C-säteiden kimaltelua Tannhäuserin portilla. Kaikki nuo hetket katoavat aikanaan, kuin kyynelet sateeseen.
17.12.2015: Rapea kalaleike ranskalaisilla (Pizzataxi) -Radilys
708256 Juntton Junt0n Junton Junton   IP Logged   Chrome 65.0.3325.181  Windows 10
Mirsku
NES-Retro Master

Helsinki - Finland
Re: PS2 Dualshock 2:ssa vikaa
Reply #1 - 04.04.2018 at 23:52:08

A: Puhdista ohjaimen liittimen pinnit pumpulipuikolla ja septidinillä

B: Varhaisissa ohjaimissa näppäinkalvo oli omassa liittimessään tai kahdessa. Myöhemmissä näppäinkalvo tulee vain sopivia kontaktipintoja vasten piirilevylle, ja takakuoressa on pidike vaahtomuovin palalle joka pitää kalvon kontaktipinnat paikallaan. Tämä vaahtomuovinpala painuu vähän ajan myötä. Samaa ongelmaa on myös PS3 ohjaimissa.

Olen itse tehnyt näille niin että puhdistanut kontaktipinnat ja vaihtanut vaahtomuovinpalan tilalle vähän korkeamman joka painaa kontaktipinnat paremmin yhteen.

Back to top

Achievements: 10
PlayStation Network Level 15+Keyboard VeteranSocial AdventurerNES-Retro White Glove SocietyNES Game MasterFirst Successful SaleTypical Apple UserChurch of NES-RetroItem Acquiredbassokoira's Long Con Victim

"Pelien avulla voidaan opettaa todella syvällisiä asioita. Oppilas voi esimerkiksi kuvitella olevansa Neuvostoliiton maatalousministeri.  "
Mirsku mirskuism   IP Logged   Firefox 58.0  X11
Junton
NES-Retro Elite

Playing video games

Hämeenlinna - Finland

PSN: Juntton
NNID: Juntton

Reply #2 - 05.04.2018 at 00:30:59

Kiitos! Pitääpi tutkia! Smiley

Toi vaahtomuovisysteemi kuulostaa erittäin paskalta Cheesy why.....

Back to top

Achievements: 11
BeersiderNot Too Old For This ShitNES-Retro FailcabinCat PeopleSocial Adventurerbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranTypical Apple UserInsiderChurch of NES-RetroNES-Retro Failboat

SMD2(x2), NES, SNES, N64, WII U, SWITCH, GBC, PS2, PS3, PS4, XBONE
Olen nähnyt asioita, joita te ihmiset ette uskoisi. Hyökkäysaluksia tulessa Orionin edustalla. Olen katsellut C-säteiden kimaltelua Tannhäuserin portilla. Kaikki nuo hetket katoavat aikanaan, kuin kyynelet sateeseen.
17.12.2015: Rapea kalaleike ranskalaisilla (Pizzataxi) -Radilys
708256 Juntton Junt0n Junton Junton   IP Logged   Chrome 65.0.3325.109  Android 8.0.0
Mirsku
NES-Retro Master

Helsinki - Finland
Reply #3 - 05.04.2018 at 19:09:58

Junton wrote on 05.04.2018 at 00:30:59:
Toi vaahtomuovisysteemi kuulostaa erittäin paskalta Cheesy why.....

Sillä on saatu valmistuskustannuksia alaspäin ja samaan aikaan ohjaimet on nopeampia kasata. Se vaahtomuovi ei ole siis sellaista ihan pehmeää ja höttöistä vaan vähän tiheämpää sorttia ja se on toiminut ihan hyvin silloin kun ohjaimet ovat olleet uusia; koska ohjain kuitenkin ruuvataan tiukasti kasaan niin se puristaa lattakaapelin kontaktipinnat kuten pitääkin.

Kosketusvika tosiaankin tulee vasta siinä vaiheessa kun se vaahtomuovi alkaa menemään kasaan liikaa ja kontaktipinnat alkaa kaivata puhdistusta, joten sen vuoksi vähän paksumpaan vaihtaminen auttaa, ohjain kiinni ruuvattuna se paksumpi puristaa lattakaapelia samalla lailla kuin alkuperäinen uutena tai vielä kovemmin.

Back to top

Achievements: 10
PlayStation Network Level 15+Keyboard VeteranSocial AdventurerNES-Retro White Glove SocietyNES Game MasterFirst Successful SaleTypical Apple UserChurch of NES-RetroItem Acquiredbassokoira's Long Con Victim

"Pelien avulla voidaan opettaa todella syvällisiä asioita. Oppilas voi esimerkiksi kuvitella olevansa Neuvostoliiton maatalousministeri.  "
Mirsku mirskuism   IP Logged   Firefox 58.0  X11
winniez
NES-Retro Novice
*

YaBB 1G - SP1 on Kuningas!

Reply #4 - 07.04.2018 at 16:38:47

Mulla on pari viallista DS3:sta korjaantunut tuolla vaahtomuovin lisäämisellä ja liittimen puhdistamisella, ei tosiaan mikään paras mahdollinen design-ratkaisu, mutta ainakin helppo korjata. Näihin en ole törmännyt DS2:issa.

Ikävimpiä ovat ne DS2:set joissa se membrane on pysyvästi kiinni piirilevyssä, yleensä H (Hori?) mallisia. Tuntuvat vielä olevan melko herkkiä hajoamaan.

Back to top

IP Logged   Firefox 59.0  Windows 10
Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic