Choose Language:
 
 
  Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board  
  Discordiin mars - click to chat!  
  Home Recent LoginRegisterHelpSearch Map Achievements Database Quizzes   


Voit piilottaa tämän mainoksen kirjautumalla sisään.
     
     
 
Kampanjatori
 
Pages: 1 ... 10 11 12 13 14 ... 20
Send Topic
SilentWinterin NES läpäisyt (Read 61434 times)
natedogg
Offline
NES-Retro Ad Infinitum
******

You are never too old
to play

Posts: 17811

Kuopio - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #165 - 01.02.2020 at 15:46:21
 
Joskus kokeillu tuota ja on kyllä täyttä paskaa.  Grin

Pitäsköhän laittaa tulille...taidanpa pistää.
 
Back to top
 
Achievements: 8
Clothed by NES-RetroNot Too Old For This ShitBeersiderbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranMedal of HonorInsiderDonated to AVGN

Special Power Glove programs on game pak enhance other joystick games.&&&&"TEH MOST BEAUTIFUL JOURNEY TROUGH DARKNESS THAT WILL KIRVESTÄÄ MEIDÄT KAIKKI! HAILATAAN HAILAUKSEN JÄLKEENKIN, HAIL HAIL HAIL AND KILL!" CODEath @ kännissä.
215494   IP Logged   Firefox 72.0  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2577

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #166 - 01.02.2020 at 15:53:33
 
natedogg wrote on 01.02.2020 at 15:46:21:
Joskus kokeillu tuota ja on kyllä täyttä paskaa.  Grin

Pitäsköhän laittaa tulille...taidanpa pistää.


Ainakin helppo läpäisy jos ei muuta Cheesy
 
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 79.0.3945.130  Windows 10
natedogg
Offline
NES-Retro Ad Infinitum
******

You are never too old
to play

Posts: 17811

Kuopio - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #167 - 01.02.2020 at 16:15:24
 
Pelasin ekan erän ja totesin, että ei taivu enää, kun sormet jo valmiiksi vähän paskassa kondiksessa kaatumisen jäljiltä.

Ei taivu tommonen raaka laji kun jääkiekko. Ainakaan NES:in pädillä.  ::)

Joku toinen kerta.
 
Back to top
« Last Edit: 01.02.2020 at 16:18:00 by natedogg »  
Achievements: 8
Clothed by NES-RetroNot Too Old For This ShitBeersiderbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranMedal of HonorInsiderDonated to AVGN

Special Power Glove programs on game pak enhance other joystick games.&&&&"TEH MOST BEAUTIFUL JOURNEY TROUGH DARKNESS THAT WILL KIRVESTÄÄ MEIDÄT KAIKKI! HAILATAAN HAILAUKSEN JÄLKEENKIN, HAIL HAIL HAIL AND KILL!" CODEath @ kännissä.
215494   IP Logged   Firefox 72.0  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2577

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #168 - 01.02.2020 at 22:48:35
 
Wayne's World 191/709

Blogger

Jännä idea tehdä tälläisestä elokuvasta peli. En ole itse elokuvaa katsonut joten ei ole senkään vertaa hajua mitä tässä tapahtuu Cheesy

Wayne ja Garth ovat kaveruksia jotka pitävät vanhempien kellarissa omaa tv-ohjelmaansa. Ohjelman nimi on Wayne's World.
Kuitenkin, jokin tuottaja, Benjamin Kane Chicagosta yrittää ostaa ohjelmaa ja nimetä sen "Mister Campbell's Neighborhoodiksi".
Pojat myyvät ohjelmansa tälle lipevälle rikkaalle äijälle. Syy ei ole se, että heitä käskettiin tehdä niin, vaan tämä on heidän mielestään hyvä tapa olla cool ja tavata naisia.
Nyt kuitenkin pojat lähtevät seikkailulle saadakseen ohjelmansa takaisin.

Ilmeisesti juoni mukailee leffaa ainakin jossain määrin, niin hullulta kun se kuulostaakin.

Olipahan peli taas. Tiesin AVGN:n videosta, että tämä on aika kurja teos. En kyllä aina luota näihin arvosteluihin, sillä välillä pelit on osoittautuneet ihan hyviksi.
Ilmeisesti tässä on sama pelimoottori kuin Rocky and Bullwinkle and Friendissa. Ai että, oikein huokuu laatua tämä peli!

Viisi kenttää pelattavana ja jokunen pomotaistelu. Ehkäpä nuo muutamien kenttien viholliset voi laskea pomoiksi sillä ilman niiden tappamista ei pääse eteenpäin.

Kuoleman tullessa joutui aina kentän alkuun. Tämä oli nihkeää varsinkin pidemmissä kentissä. Elämien loputtua pääsikin sitten katsomaan alkuruutua, jee.

Kentät on jaoteltu eri osuuksiin, välillä pelataan Waynella ja välillä Garthilla.
Wayne osaa karatea ja potkii vihollisia. Garth sen sijaan turvautuu omatekoiseen tainnutuspyssyyn.

Grathilla pelaaminen oli todella simppeliä, viholliset pystyi ampumaan jo ennen kuin ne kerkesi ilmestymään ruutuun.

Waynellä joutui tekemään enemmän töitä kun täytyi lähes iholle mennä. Potkulla oli aluksi hankala osua mihinkään, ajoitus oli jotenkin kummallinen.
Tähän tottui onneksi nopeasti ja potkut osasi ajoittaa oikein. Pahimpia olivat viholliset, jotka eivät kuolleet kerrasta vaan kahdesta osumasta. Ne tulivat päälle nopeammin kuin ajatteli ja ajoitus välillä kusi tämän vuoksi.

Joidenkin kenttien jälkeen pääsi Bonus-kenttään, Stanin donitsikauppaan. Näissä oli tarkoituksena kerätä jenkeissä suosittuja herkkuja, crullereita. Jokaisesta kerätystä crullerista sai yhden yksikön energiaa lisää.
Kenttien jälkeen ei energiat tule täyteen vaan tämä on se tapa täyttää energiamittaria. Muutamia hankalampia hyppyjä joutui tekemään jotta sai keskihyllyillä olevat herkut kerättyä.
Jos onnistui kaikki keräämään aikarajan puitteissa, sai elämän! Tämän löysin ihan vahingossa kun kokeilin huvikseen, onnistunko keräämään jokaisen Cheesy

Kolme ensimmäistä kenttää oli melko simppeleitä, paljon kävelyä ja muutama tasoloikkakohta.
Kaksi ensimmäistä kenttää pelattiin molemmilla hahmoilla, mutta kolmas kenttä pelkästään Grathilla. Ninjoja hyppii taivaalta ja ne vievät paljon energiaa. Melkoisen kestäviäkin olivat mokomat perus tussarilla.
Onneksi kentässä oli kissoja jotka tappamalla sai P-tavaran. Tämän avulla aseen tulivoima parani ja se antoi vielä pari yksikköä energiaa lisää. Kissojen tappaminen kannatti tässä tapauksessa, valitettavasti Sad

Neljännessä tasossa vaikeusaste nousi rajulla käyrällä. Viholliset olivat hankalia ja tässä oli paljon pahoja tasoloikkakohtia.
Tämä on Waynen oma kenttä kokonaisuudessaan ja se ei lupaa hyvää...
Aluksi piestään jotain irrallisia televisioruutuja. Näiden kanssa potkun ajoittaminen oli hankalaa. Välillä vaikka ajoituksen sai kohdalleen, otti osuman. Mahtavaa.
Kun näistä ärsytyksistä pääsi eteenpäin, ovella odotti jokin poliisi pamppua heiluttaen. No, eikun kimppuun vaan!
Koska tässä laatupelissä ei ole kuolemattomuusaikaa, tämä pollari imaisi energiat hetkessä. Vaikka kuinka yritti sitä piestä, onnistui se heiluttamaan pampullaan energiat nolliin.
Noh, sain sitten jonkinlaisen rytmin kehitettyä jonka avulla sain poliisin lähes joka kerta tapettua ilman energian menetystä.

Seuraavaksi alkoikin kunnon tasoloikkahelvetti. Paljon vihollisia, taivaalta tipahtelevia polttimoita ja pitkiä hyppyjä. Sai todella reunalta hypätä jotta hyppy riittäisi.
Kentän loppupuolella oli ehdottomasti pelin hankalin kohta. Överipitkä rotko ja polttimo tippui suoraan rotkoon. Hyppy piti ajoittaa täydellisen oikein. Parasta vielä oli, että piti hypätä tyhjän kohdan päältä mikä näyttä että siitä putoaisi jo rotkoon.
Loistavaa pelisuunnittelua. Elämiä ja Game Overeita kului runsaasti kun yritin saada jonkinlaista varmaa ajoitusta tähän kohtaan. Viimein sitten sain keksittyä sellaisen.
Huomasin myös näiden yritysten lomassa, että poliiseihin keksimäni varma taktiikka ei ollutkaan niin varma. Jostain syystä se ei enää toiminut. En tiedä menikö pelissä koodi vinksalleen vai minun ajoitukseni rupesi jotenkin ontumaan.
Joka tapauksessa, löysin uuden taktiikan joka oli pomminvarma. Kun nytkytti pikselilleen oikeaan kohtaan, pystyi itse potkimaan poliisia, mutta se ei osunut pelihahmoon. Mahtava löytö!

Viimeinen kenttä oli jälleen molemmilla hahmoilla pelattava ja Garthin osuus naurettavan helppo tässäkin. Waynellä joutui hyppimään pienillä alustoilla tuulisessa paikassa väistellen lentävää rojua ja kissoja.
Kissat olisi voinut tappaa P-tavaran takia, mutta Waynen potkulla niihin osuminen oli ihan älytöntä. Mielummin vain hyppi yli.

Lopussa odotti Benjamin Kane. Energiat oli puolillaan ja en olettanut, että se ihan ensimmäisellä yrityksellä menisi läpi. Ukko oli kuitenkin yhtä helppo kuin muutkin "pomot", onnistui vain pitämään potkujen rytmityksen oikeana, niin sen sai pysymään paikallaan.
Muutaman kerran se karkasi tästä jumituksesta, mutta aika nopeasti sai homman taas pysymään hallussa.

Hienoa kun peli meni viimeisellä yrityksellä sitten näin helposti läpi. Olin kerännyt kaikista Bonus-kentistä lisärit että pääsisi treenaamaan viimeistä kenttää oikein kunnolla Cheesy
Parempi näin!

Täytyy sanoa, että on kyllä ruma ilmestys 1993 ilmestyneeksi NES-peliksi.
 
Kuva_1_040.jpg (707 KB | 11 )
Kuva_1_040.jpg
Kuva_2_040.jpg (384 KB | 12 )
Kuva_2_040.jpg
Kuva_3_040.jpg (618 KB | 13 )
Kuva_3_040.jpg
Kuva_4_036.jpg (847 KB | 11 )
Kuva_4_036.jpg
Kuva_5_029.jpg (549 KB | 12 )
Kuva_5_029.jpg
Kuva_6_020.jpg (614 KB | 12 )
Kuva_6_020.jpg
Kuva_7_009.jpg (497 KB | 13 )
Kuva_7_009.jpg
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 79.0.3945.130  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2577

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #169 - 02.02.2020 at 19:40:56
 
S.C.A.T.: Special Cybernetic Attack Team 192/709

Blogiin

2000-luvulla ihmiskunta kohtaa hirvittävän uhkan. Mahtavan komentaja Malmortin johdolla muukalaislauma hyökkää maapallolle.
Ihmiskunta rupeaa olemaan todella pulassa, mutta onneksi presidentillä on ässä hihassaan. Hän kutsuu kokoon salaisen liittouman.
Onneksi presidenttiä varoitettiin ajoissa tästä uhasta joten hän kerkesi toimimaan ripeästi.

Maailman parhaat tiedemiehet rupesivat ratkaisemaan tätä ongelmaa. Niin vain kävi, että ratkaisu löytyi: cybersotilasryhmä.
Nämä osittain ihmiset, osittain konesotilaat pystyvät aiheuttamaan suurta tuhoa näppärän kokonsa vuoksi.
Heillä on juuri oikeanlaiset aseet muukalaisten tuhoamista varten.
Ehkäpä he onnistuvat pelastamaan maapallon?

Okei, en sano tuosta lyhenteestä mitään.

Viiden kentän Shoot 'em up. Ei ollut pituudella pilattu, mutta erittäin laadukas peli kyseessä.

Hyvin perinteisillä linjoilla mentiin, aloitetaan heikolla tussarilla ja kentän edetessä siihen saa erilaisia päivityksiä.

Ainut, mikä eroaa tavanomaisesta, on hahmon ympärillä heiluvat pallerot. Nämä ampuvat aina kun itsekin ampuu.
Yleensä tälläisiä on saanut kerättyä power-uppien muodossa, mutta tässä ne on jostain syystä jo heti alussa.
Niiden suuntaa pystyi itse kääntämään ja pysäyttämään haluttuun kohtaan. Erittäin näppärää.
Halutessaan ne sai myös heilumaan automaattisesti puolelta toiselle jolloin ne saattoivat osua vihollisiin "tuurilla".

Ei tässä kovin montaa erilaista asetta ollut ja lähinnä tuli käytettyä Wide Beamia. Ase oli todella tehokas ja ampui mukavan leveälle.
Laser oli toinen ihan hyvä vaihtoehto. Bombia kannatti välttää kuin ruttoa. Se oli kyllä tehokas, mutta se jäi ruudulle räjähtelemään liian pitkäksi aikaa ja tuli monia paniikkitilanteita.

Tässä pelissä oli aika hassusti ilmoitettu elämät ja energiat. Ennen kenttää näkyy että on kuusi elämää. Noh, nehän onkin vain energiayksiöitä. Hieman turhako tuo energian määrän ilmoitus Cheesy
Tämän vuoksi luulin, että pelissä on vain kuusi elämää ja sitten alkaa alusta. No, ilokseni sitten selvisi, että tässä on loputtomat Continuet, onneksi sillä pelin loppuosa oli brutaali.

Kentät olivat perinteisiä oikealle päin rullaavia, ainut eroavaisuus oli kolmannessa kentässä. Kuvakulma oli sama kuin muutenkin, mutta se rullasi ylöspäin.
Ja kovaa rullasikin, meinasi mennä silmät solmuun tämän kanssa Cheesy
Tausta oli täynnä kaikkea yksityiskohtaa ja se rullasi ihan helvetinmoista kyytiä. Viholliset ja pelihahmo liikkuivat sitten samalla nopeudella kun muissakin kentissä, erittäin oudon tuntuinen.

Kolme ensimmäistä kenttää meni suhteellisen kivuttomasti, mitä nyt kolmosta piti pari kertaa yrittää.

Pienet vaikeudet alkoivat neljännessä kentässä. Suhteellisen pitkä ja paljon vihollisia. Pomossa oli hyvä olla lähes täydet energiat jotta siitä selvisi.

No, eihän tuo neljäs kenttä ollut mitään verrattuna viidenteen eli viimeiseen kenttään.
Ihan jäätävän hankala, meni tovi tämän kanssa.
Erittäin paljon vihollisia, ärsyttäviä patterneja ja lasertykkejä. Lasertykit olivat ehdottomasti hankalin asia tässä. Laser kimpoili seinistä ja piti tarkkaan katsoa missä pystyi olemaan jotta se ei osuisi.
Lähinnä pelkällä opettelulla ja pienellä tuurilla tästä selvisi.

Pomot olivat kyllä ihan liian helppoja, ainakin tuolla Wide Beam -aseella. Pelissä on mekaniikka, että mitä lähempänä seinää tai vihollista on, sitä nopeammin hahmo ampuu.
Eli kannatti mennä mahdollisimman lähelle pomoa ja antaa tykin laulaa, erittäin helppoa.
Tämä taktiikka toimi 3/5 pomoista. Toisen ja neljännen kentän pomot olivat hieman erilaisia ja se ei onnistunut niihin. Toisen kentän pomo oli hyvin liikkuvaista sorttia ja neljännessä pomossa oli useampi kohta mihin täytyi ampua.

Viimeinen bossi oli ihan siisti ilmestys. Odotin kyllä että tulisi vielä toinen muoto, mutta ei tullut Sad
Viimeinen kenttä oli sen verran hankala, että mietin jo muita taktiikoita kun tuota iholle menemistä. Harvoin kovin kummoisilla energioilla pomolle asti pääsi.
No, sitten se onnistui, täydellinen suoritus. Täysillä energioilla pomolle, ihan lärviin kiinni ja nappi pohjaan. Helppoa kuin lapsen lyö...päähän taputtaminen.

Hyvä peli vaikka vaikeusaste nousikin todella epätasaisesti. Kivan näköinen, ei turhia kikkailuita ja musiikit olivat hyvää settiä. Mulle tuli muutamasta biisistä Power Bladen musat mieleen ja sehän vain kelpasi!
 
Kuva_1_041.jpg (682 KB | 12 )
Kuva_1_041.jpg
Kuva_2_041.jpg (491 KB | 14 )
Kuva_2_041.jpg
Kuva_3_041.jpg (515 KB | 12 )
Kuva_3_041.jpg
Kuva_4_037.jpg (485 KB | 13 )
Kuva_4_037.jpg
Kuva_5_030.jpg (547 KB | 15 )
Kuva_5_030.jpg
Kuva_6_021.jpg (370 KB | 12 )
Kuva_6_021.jpg
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 79.0.3945.130  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2577

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #170 - 04.02.2020 at 18:11:46
 
Attack of the Killer Tomatoes 193/709

Blogiin

Peli perustuu joko vuonna 1978 tehtyyn elokuvaan tai vuonna 1990 tulleeseen lasten piirrosarjaan. Piirrossarjassa oli mukana myös Return of the Killer Tomatoes elokuvan tapahtumia joka on jatko-osa Attack of the Killer Tomatoesille.
Itsellä ei ole tästä niin hirveästi hajua, en ole mitään näistä nähnyt. Ehkä varmaan pitäisi.

Kaaos ja sekasorto on rantautunut kauniiseen San Zucchiniin. Dr. Gangrene aikoo kuorruttaa koko kaupungin tuomiopäivän tomaattimasiinallaan!
Kuka voisi pysäyttää tämän hullunkurisen suunnitelman?
No, Chad Finletter tietysti. Hän on pieni ja uhmakas, juuri sopiva tähän tehtävään!
Hänellä on voimavaroja, kimmoisuutta ja ketsupin tahrimat kengänpohjat vapauttaakseen ihmiset tappajatomaattien hyökkäykseltä.

Kaveri sanoi minulle että "pelaahan seuraavaksi tämmöinen peli. Piirrossarja on loistava joten tsekkaa millainen tämä peli on".

Täytyy sanoa että peli ei ollut olleenkaan hullumpi, todella omituinen vain.
Hieman rupesi kuumottamaan kun ruutuun lävähti, että Imagineering on tämän takana. Onneksi pelko oli aiheetonta.

En tiedä pystyikö tästä oikein sanomaan, että oliko tässä kenttiä lainkaan, vai onko koko peli vain yksi pitkä pötkö.
Jos muutaman selkeämmän vaihdoksen mukaan menee, niin periaatteessa tässä on neljä kenttää.

Tämähän oli todella lyhyt tekele, eikä kovin hankalakaan.

Kolme elämää ja kolme continuea oli aikaa tutkia mestoja, sitten peli alkoi alusta.

Yllätyin kyllä miten laadukkaasti tämä oli pääosin tehty. Grafiikat olivat kivat ja kontrollointi oikein mallikasta. Toista luokkaa kuin vaikka Swamp Thingissa tai Simpsons -peleissä.
Hienosti oli vielä varjostuksetkin tehty jos hahmo meni hieman pimeämmälle alueelle.

Kerrankin selailin ohjekirjaa ennen pelaamista. Lähinnä sen takia, kun ei ollut minkäänlaista hajua tästä.
Ohjeissa oli perinteisesti esitelty viholliset ja sitten löytyi kuusi hieman häijymmän näköistä tomaattia.
Ilokseni ajattelin, että nämä on varmaan kenttien pomot ja peli sisältää kuusi kenttää. No ei nyt ihan.

Vain yksi näistä tomaateista oli "pomon" roolissa, sekin ihan pelin alussa ja se oikeastaan esitti enemmän välibossin roolia kun mitään muuta.
Muut näistä isommista tomaateista oli sellaisia mitä ei voinut edes tappaa, täytyi vain väistellä ja juosta karkuun. Pettymys.

Pelissä oikeastaan ainoa hyökkäys on vihollisten päälle hyppääminen. Joskus hitboxit vähän kusi ja otti osuman vaikka ihan selvästi hyppäsi oikeaan kohtaan.
Yhdessä vaiheessa peliä saa aseeksi kiven, mutta se on todella lyhyen aikaa käytössä.

Kentistä saa lounaslaatikoita jotka täyttää energiaa. Hassua on, että jotkin lounaslaatikot täyttivät energiaa vain muutaman yksikön, jotkin taas ihan täyteen. Jopa niin täyteen että energiaa menee "yli".
Tämä oli kyllä ihan hyödyllistä jos vihollisia oli paljon Chadin kimpussa. Pystyi ottamaan osumaa ja juoksemaan kuolemattomuusajan turvin toiseen paikkaan. Energiat sen kun täyttyi kokoajan Smiley

Ensimmäisen kentän loppupuolella vastaan tuli jokin salapoliisin vermeisiin pukeutunut heebo. Tyyppi juoksi karkuun ja pienen etsinnän jälkeen se sitten löytyi uudelleen.
Olemme siis ensimmäisen "kentän" pomossa. Ukko soittelee urkuja ja pilleistä lentelee tomaatteja.
Pillit täytyi tuhota heittelemällä niihin kiviä. Kun kaikki pillit oli hajotettu, taistelu oli siinä.
Tässä oli hieman jännä rakenne. Kun eteni vasemmalta oikealle, Chad heitti nätisti kiven oikealle päin ja pillit sai mukavasti hajalle. Kun lähestyttiin urkujen puoliväliä, Chad rupesi heittelemään kiviä vähän minne sattuu.
No, olisihan tämä ollut naurettavan helppo jos kivet olisivat lentäneet aina suoraan oikeaan suuntaan.
Hieman hankala oli loppuvaiheen tomaatteja väistellä kun ne tulivat enää vain muutamasta pillistä. Viimeisen kanssa otti pakosti yhden osuman, väistelyn ajoitus oli ihan liian tiukka.

Toisen kentän alussa olin jonkin aikaa jumissa. Huoneesta ei päässyt yhtään mihinkään. Jättimäinen tomaattimasiina se vain muutti tomaatteja tappajatomaateiksi. Kentän alareunassa pörräsi vielä Beefsteak - härkätomaatti.
Tätä ei voinut edes tappaa ja useampi elämä meni sen kanssa ihmetellessä.
Ihan täysin tuurilla hyppäsin oikeaan kohtaan kun etsin oikeaa reittiä. Osuin jonkinlaiseen vipuun ja Chad alkoi kävelemään katossa. Vipu oli todella hienosti maastoutunut kaikenlaisen muun taustarojun sekaan, ei sitä sieltä erottanut.
Hieman enemmän näkyvyyttä, kiitos. Nyt selvisi myös, miksi muutama tavara oli kentässä väärinpäin, ne sai kerättyä tällä tavalla.
Kun tämän keksi, loppukenttä menikin ihan helposti.
Löysin vielä hienon buginkin kentän lopusta. Ilmeisesti Dr. Gangrene jotain liuoksia keitteli pienessä huoneessa ja loi uusia vihollisia. Tässä olisi ollut tarkoituksena tappaa vihollisia kunnes ukko pakenee.
No, skippasin ukon ja menin suoraan ovelle. Kävi niin hieno tuuri, että vihollinen työnsi minut ovesta ulos ja kenttä meni läpi Cheesy
Tämä onnistui jokaisella yrityksellä todella helposti. Ei tarvinnut edes odottaa vihollisen työntämistä, riitti että seisoi reunassa ja hyppäsi vihollisen päältä kohti ovea.

Kolmas kenttä olikin sitten sokkelo. Onneksi täältä löytyi pelin ainut löytämäni lisäri ja paljon lisäenergiaa.
Ehdottomasti pelin paskimmat vihollisetkin löytyivät täältä, Zoltan -tomaatit. Näitä oli vain kolmessa eri kohtaa, mutta jokainen näistä sai uskomattoman vitutuksen aikaiseksi.
Luonnollisesti näitäkään ei pystynyt tappamaan millään. Ainut keino oli hypätä yli ja juosta karkuun. Noh, toisin kuin kaikki muut erikoisemmat tomaatit, nämä pirulaiset hyppivät.
Niiden hyppiminen oli vielä uskomattoman satunnaista ja oli välillä tuurista kiinni, pääsikö yli. Se oli lähestulkoon aina menoa, jos sattui Zoltanin päälle hyppäämään.
Pelihahmo kimposi aina osumasta taaksepäin ja Zoltan hyppäsin sinne suuntaan joten se pompotteli energiamittarin tyhjäksi. Olo oli kuin rantapallolla. Tästä ei päässyt mitenkään pois, kunnon stunlock.

Sitten alkaakin todella omituinen vaihe.

Kentän lopussa oli jokin ihme tomaattikone. Se räjähti itsestään kun mestoille pääsi ja Chad tuuletti voiton merkiksi. Tekstejä rupesi rullaamaan ruudussa ja painelin vahingossa jotain nappeja ja yhtäkkiä olinkin pelin ensimmäisessä kentässä.
Olin todella hämilläni. Mietin, että menikö peli läpi vai mitä tapahtui. Pienen Youtube -session jälkeen selvisi, että yksi kenttä olisi tullut vielä tämän jälkeen.

Eli, ei olisi saanut painella mitään nappeja vaan odottaa lopputekstit ja cutscenet kiltisti ja sitten kenttä alkaa. Uskomatonta.
Ei muuta kun uudestaan peliä pelaamaan alusta ja väistelemään vittumaisia Zoltaneita. Onneksi samaan kohtaan pelaaminen meni paljon kivuttomammin ja oli vielä continuetkin jäljelllä Smiley

Viimeisessä kentässä seikkailtiin jättimäisen tomaatin sisällä. Tämä oli kunnon sokkelo mutta onneksi pääreitille oli helppo löytää takaisin jos erehtyi harhailemaan. Yleensä vääristä reiteistä sai vain energiaa.
Viimeisen bossin virkaa toimitti jokin violetti juuri johon täytyi hypätä. Peli oli siinä. Weird.

Vaikka tässä olikin WTF -hetkiä aiheuttavia tilanteita, tykkäsin tästä. Vähän turhan lyhyt vaan. Muutama lisäkenttä ja Zoltanit olisi koodattu järkevästi, tämä olisi ollut ihan huippupeli Smiley
 
Kuva_1_042.jpg (1008 KB | 11 )
Kuva_1_042.jpg
Kuva_2_042.jpg (1065 KB | 12 )
Kuva_2_042.jpg
Kuva_3_042.jpg (934 KB | 12 )
Kuva_3_042.jpg
Kuva_4_038.jpg (726 KB | 12 )
Kuva_4_038.jpg
Kuva_5_031.jpg (351 KB | 12 )
Kuva_5_031.jpg
Kuva_6_022.jpg (1294 KB | 12 )
Kuva_6_022.jpg
Kuva_7_010.jpg (852 KB | 13 )
Kuva_7_010.jpg
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 79.0.3945.130  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2577

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #171 - 06.02.2020 at 15:17:16
 
Rygar 194/709

Blogiin

Kauan sitten oli olemassa paikka nimeltään Argool jonka oli perustanut viisi legendaarista Indoran Jumalaa.
Kävi kuitenkin niin, että yhtenä päivänä sattui paha tragedia ja pahan kuningas Ligarin joukot hyökkäsivät Argooliin.
Joukot levittäytyivät ympäriinsä ja rupesivat tekemään vaikka minkälaisia julmuuksia.
Idoran Jumalat olivat luoneet "rauhan oven", joka symboloi rauhaa. No, Ligar ei tietenkään pitänyt tästä ja hävitti kyseisen kapistuksen.
Toivo rauhasta hävisi oven mukana ja Argoolin asukkaat pystyivät vain rukoilemaan pelastusta.
Legendan mukaan "kun maa on täynnä pahoja henkiä, nousee urhea soturi kuolleista ja tulee pelastamaan kansan".
Ihmisten rukoukset olivat niin voimakkaita, että ne vaelsivat vuorien yli aina Algosuun asti.
Ja niin kävi, että mahtava soturi, Rygar nousi kuolleista tehtävänään palauttaa rauha Argooliin.

Tällä kertaa oli todellista hyötyä että pelaan pelit jenkkeinä. PAL-versioon on päässyt bugin poikanen jonka takia peli on monin verroin vaikeampi kuin tämä.
Hahmoa ei saa kehitettyä täydelle tasolle jonka vuoksi viimeinen bossi, Ligar on todella vaikea päihittää.

Jälleen kaverin ehdotus. Peli oli osittain tuttu NES-Retkun arvostelusta ja on tästä tullut muutamat speedrunitkin katsottua.
Pari pelaamista helpottavaa juttua oli jäänyt mieleen, muuten oli kyllä ihan omin päin haahuilemista.
Sen verran olin joskus itse testannut, että pelin alkumetreillä kuolin viholliseen, tuli mahtavan lyhyt Game Over -jingle ja suljin pelin.

Sankarimme ei suinkaan hakkaa vihollisia miekalla, vaan jonkin sortin kilvellä.
Kilvellä ylettää ihan mukavasti etäämmälläkin oleviin vihollisiin ja jotenkin todella tyydyttävää kun vihollinen hajoaa atomeiksi lyönnin seurauksena.

Zelda -tyylin täytyy löytää tavaroita joiden avulla pääsee sitten uusiin paikkoihin.
Määrä on vain paljon pienempi, vain neljä tavaraa auttavat etenemisessä.

Grappling Hookilla pääsee ylä- tai alapuolella oleville tasanteille. Välillä joutui ihan umpimähkään kokeilemaan, missä tasanteet ovat. Hieman ärsyttävää muutaman metrin välein kokeilla, josko tästä pääsisi eteenpäin.
Wind Pulleytä taas käytettiin rotkojen ylittämiseksi. Jos näkyi pari puupölliä joiden väliin oli pingoitettu naru, siitä pääsi yli. Hitboxit olivat kyllä aikamoiset, etenkin lintuperspektiivissä. Joutui pitkään kikkailemaan että Rygar ottaisi narusta kiinni.
Crossbowilla ammuttiin naru puupöllien väliin ja sitten pystyi Wind Pulleyn avulla kyseisen rotkon ylittämään.
Flute of Pegasuksella oli vain yksi käyttötarkoitus, avata reitti viimeiseen linnaan. Tämän onneksi tiesin etukäteen, olisi ollut haastava löytää muutoin.

Hyvin perinteisesti peli aloitetaan vähillä energioilla.
Entuudestaan tiesin, että jo pelin alku puolella kannattaa ruveta expaa grindaamaan.
Kun tietyn määrän on pisteitä kerännyt, saa yhden yksikön energiaa lisää. Myös hahmosta tulee vahvempi ja viholliset kuolevat helpommin.

Grindasin muutaman palkin energiaa ja lähdin etenemään. Tässä ei hirmu moneen paikkaan pääse ilman tavaroita joten menin sinne minne pystyi.
Muutama paikka piti painaa mieleen, sillä niihin pääsi vain paljon myöhemmässä vaiheessa peliä.

Pelissä on kaksi eri kuvakulmaa. Suurin osa pelistä mennään perinteisellä sivukuvakulmalla, mutta itse "maailmankartalla" matkataan lintuperspektiivistä. Myös muutamissa muissa paikoissa käytetään tätä.
Vähän niin kuin Zelda 1 ja 2 olisi heitetty blenderiin ja tuloksena olisi tämä.

Aluksi homma menikin mallikkaasti, mutta kun saavuin ensimmäiseen pomomestaan, metsään, alkoi pieni takkuilu. Huomasin, että miten huonosti tässä saa energiaa takaisin jos sitä on onnistunut menettämään.
Kuoleman jälkeenkin aloitetaan vain kolmella palkilla.

Energian keräämiseen on kaksi tapaa: viholliset saattavat pudottaa lasisen pullon joka sisältää yhden yksikön energiaa. Viholliset saattavat pudottaa myös tähtiä ja seitsemän tähteä keräämällä voi pause -menusta käydä täyttämässä energiat täyteen.
Välillä tuli paikallaan grindailtua tähtiä jotta saa energiat täyteen. Tämä oli ihan kätsy menetelmä, sillä tähtiä pystyi säästämään ja kun paha paikka tuli, eikun vaan pause -menusta energiat täyteen.

Pelin loppupuolella saa myös Medicinen, joka luultavasti toimii samalla tavalla kuin tähdet. Gurut antavat tätä herkkua loputtomasti, kunhan vain on ensin onnistunut löytämään vaakunan.

Tästä päästäänkin kätevästi Guruihin. Guruja löytyy ympäri peliä. Ne antavat mukavasti vinkkejä ja tärkeitä etenemiseen tarvittavia tavaroita. Yleensä tavaroita hallussaan pitävä Guru löytyy pomotaistelun jälkeen.
Alussa kyllä ärsytti kun lähes jokainen Guru kyseli tuon vaakunan perään, "kyllä minä sen sitten näytän teille kun löydän sen!".

Pomoja oli neljä erilaista ja ne olivat kyllä aika helppoja. Varmaan tämä johtui tuosta minun levutuksesta. Ei tarvinnut kuin hetken mätkiä menemään sen kummemmin väistelemättä.

Suoritin vielä toisen grindaus-session palace of Doragossa. Paikassa oli kestäviä vihollisia jotka antoivat paljon pisteitä kerralla. Ei mennyt kovin pitkään kun energiat olivat maksimissa.
Ainut huono puoli täällä oli, että musiikki oli ihan järkyttävä. Muutaman sekunnin pituinen looppi tunkeutui kyllä kivasti aivolohkoon.

Keräsin ihan kaikki tavarat mitä pelistä löytyi. Halusin haarniskan ja vaakunankin itselleni että hahmo kestää enemmän iskuja ja saa Medicineä hankittua.

Kerkesin pelin tiimellyksessä unohtaa missä viimeinen mesta sijaitsee Cheesy
Hetken etsittyäni, löysin oikean paikan.
Viimeinen mesta sisälsi varjovihollisia jo aikaisemmin nähdyistä vihollisista. Myös muutama pomokin oli päätynyt varjojen joukkoon.

Jonkin aikaa linnassa haahuiltuani, Ligarin huoneen ovi oli nenäni edessä.
Ligar oli todella helppo, kerran täytti energiat taistelun aikana, niin ei tehnyt millään tavoin tiukkaa. Toista olisi ollut PAL-versiossa Cheesy

Hemmetin hyvä peli. Musiikit mukavia muutamaa lukuun ottamatta ja mestojen etsiminen sekä tutkiminen oli kivaa.
 
Kuva_1_043.jpg (1124 KB | 13 )
Kuva_1_043.jpg
Kuva_2_043.jpg (574 KB | 12 )
Kuva_2_043.jpg
Kuva_3_043.jpg (974 KB | 12 )
Kuva_3_043.jpg
Kuva_4_039.jpg (917 KB | 13 )
Kuva_4_039.jpg
Kuva_5_032.jpg (851 KB | 12 )
Kuva_5_032.jpg
Kuva_6_023.jpg (995 KB | 12 )
Kuva_6_023.jpg
Kuva_7_011.jpg (816 KB | 12 )
Kuva_7_011.jpg
Kuva_8_004.jpg (681 KB | 12 )
Kuva_8_004.jpg
Back to top
« Last Edit: 06.02.2020 at 19:24:30 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 79.0.3945.130  Windows 10
natedogg
Offline
NES-Retro Ad Infinitum
******

You are never too old
to play

Posts: 17811

Kuopio - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #172 - 07.02.2020 at 22:50:52
 
Täytyy kyllä suositella seuraavaksi peliksi Snow Brothers:ia.

Hemmetin hyvä ja helppo monella täälläkin alta tutkan menevä tietäjät tietää -tyyppinen Bubble Bobble -style peli jossa 50 kenttää sis. helpohkot pomot joka kymmenennessä.

Itse taas vaihteeksi pelailin ja alun hälläväliäpelailun ( en tienny, että tää on näin lyhyt ja nopea, pelasin vaan huvikseni, kunnes tarkistin Nesmaniasta mitä läpäisyyn tarvitaan  Roll Eyes ) jälkeen kuolin loppariin viimeisellä continuella, joita tais olla yhdeksän, poiketen manuaalin väittämästä neljästä.

Oon tätä aikojen saatossa sillon tällön pelaillu ja tienny, että tää on hyvä peli, mutta vasta nyt tajusin Nesmaniaa selaillessa, että tää on näin lyhyt ja helppo.

Olis varmasti menny läpi, jos oisin alusta lähtien vähän enemmän tosissaan vetäny.

Mutta siitäpä vaikka seuraavaksi!



 
Back to top
« Last Edit: 07.02.2020 at 22:54:33 by natedogg »  
Achievements: 8
Clothed by NES-RetroNot Too Old For This ShitBeersiderbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranMedal of HonorInsiderDonated to AVGN

Special Power Glove programs on game pak enhance other joystick games.&&&&"TEH MOST BEAUTIFUL JOURNEY TROUGH DARKNESS THAT WILL KIRVESTÄÄ MEIDÄT KAIKKI! HAILATAAN HAILAUKSEN JÄLKEENKIN, HAIL HAIL HAIL AND KILL!" CODEath @ kännissä.
215494   IP Logged   Firefox 72.0  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2577

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #173 - 11.02.2020 at 15:08:13
 
Snow Brothers it is then!
 
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 80.0.3987.87  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2577

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #174 - 12.02.2020 at 21:45:37
 
Snow Brothers 195/709

Blogiin

Jo pitkään kuningas Scorch on yrittänyt saada maailmaa haltuunsa.
Ainoa este tähän on Nick ja Tom, Whitelandin prinssit.
Kävi kuitenkin niin, että yhtenä päivänä Scorch keksi keinon jäädyttää vihollisensa.
Korkean kristallivuoren huipulta hän lähetti kylmiä tuulia jotka muuttivat prinssit lumiukoiksi!
Ilman prinssien apua, Whiteland oli äkkiä saarrettu.
Tämä ei vielä kuningas Scorchille riittänyt, vaan hän halusi vielä ryöstää pienen Snowlandin kuningaskunnan prinsessat itselleen.
Kun Nick ja Tom kuulivat tästä, he lähtivät oitis kohti Scorchin linnaa. Rauha täytyy saada kahteen kuningaskuntaan ja prinsessat pelastutettua.

Eräs NES-Retrolainen suositteli tätä minulle seuraavaksi peliksi. Pelin nopea läpäisy ja helppous houkutteli.

Joskus vuosia sitten olen tätä muutaman tason verran testannut, mutta ei ollut hirveästi muistikuvia tästä.

Pelihän on selkeä Bubble Bobble -kopio. Kuplien sijaan, viholliset täytyy saada lumipallojen sisään jonka jälkeen ne voi tuhota.
Vihollisten tuhoamisen jälkeen, siirrytään seuraavaan tasoon.

Ampumisnappia rämpyttämällä saadaan lunta luotua ja vihollisen lumipallon sisälle. Pallo täytyy vierittää eteenpäin, jotta vihollinen kuolee. Jos pallo osuu matkalla vihollisiin, ne kuolevat samalla.
Viholliset pääsevät pois lumipalloista jos aikailee liikaa.

Tasoja tässä on 50, mutta peli on todella nopea pelata läpi tästä huolimatta.
Joka kymmenes taso sisältää pomon.

Pelissä on yhdeksän continueta ja kaksi elämää per continue. Homma jatkuu lennosta Arcade -tyyliin mikä oli ihan hyvä juttu.
Nämä continuet on yksi syy, miksi tämä on niin helppo. Varaa on perseillä reilusti.

Tässä on reilusti erilaisia vihollisia ja muutamia etenemistä helpottavia power uppeja.
Power uppeja sai, kun onnistui tuhoamaan useamman vihollisen kerrallaan.

Punaisesta pullosta saa nopeutta hahmon liikkumiseen, sinisen avulla pystyy heittämään isompia lumihiutaleita ja vihreän juoman avulla niitä pystyy heittämään pidemmälle.
Kuoleman jälkeen kaikki power upit häpytyy pois. Erittäin ikävää on punaisen juoman menetys, hahmo kävelee kuin tervassa kun on tottunut nopeuteen.

Peli oli muuten ihan mainio, mutta ääniefektejä oli liian vähän. Hieman erikoisempi ongelma, ei ole tullut ennen vastaan, ainakaan näin isona ongelmana.
Tämä häiritsi lähinnä pomoissa. Välillä ei tiennyt, ottiko ne vahinkoa lainkaan kun ei kuulunut tai näkynyt mitään.
Toinen bossi imaisikin continuen poikineen kun en tajunnut teenkö asioita oikein vai en. Lopulta selvisikin, että kaikki pomot ottaa vahinkoa vain lumipalloista.
Ihan varma en viimeisestä pomosta ollut, se välkkyi kun sitä viskoi lumihiutaleilla.

Muutamassa tasossa oli ärsyttävää pelisuunnittelua. Nimittäin niissä pystyi jäämään jumiin. Ainut keino ulospääsyyn oli tehdä vihollisesta lumipallo ja hypätä sen päältä pois.
Jos vihollisen oli tappanut, oli hieman kiipelissä. Onneksi softlock tämä ei ollut sillä Bubble Bobblen tyyliin tasossa aikailusta tuli erikoinen vihollinen ruutuun jota ei voinut tappaa.
Tästä tyypistä pääsi eroon tappamalla kaikki viholliset tai kuolemalla sen hyökkäyksiin. Jumissa ollessa ei paljoa vaihtoehtoja ollut.
En tiedä oliko tekijät hakeneet jotain Bubble Bobble -tyylisiä tasoratkaisuja, mutta tässä pelissä ei tämä oikein toiminut.

Pomon päihittämisen jälkeen pääsi bonuspeliin. Perinteinen yksikätinen rosvo, mutta en onnistunut voittamaan tästä mitään. Läpäisyn jälkeen kun ohjeita selailin, olisi jostain pienemmistä bonuspeleistä saanut slotteihin lisää vaihtoehtoja.
Ilmankos ei oikein onni suosinut Cheesy

Hieman harmittaa kun tämä ei mennyt ensimmäisellä yrityksellä läpi, lähellä se kyllä oli. Toisen pomon kanssa kikkailu kulutti sen verran monta continuea, että ei sitten loppuun asti riittänyt.
Toisella yrityksellä ongelmia ei liiemmin ollut, homma oli nopeasti ohi.

Pomot oli yleisesti aika helppoja kun tajusi tuon oikean tappamistavan. Ainoastaan kolmas pomo tuotti ongelmia, sen liikkeitä oli vaikea lukea. Kaksi lintua jotka vaihtoi puolia ja pudotteli munia.
Hankala oli katsoa, kummalle puolelle lintu tulee jotta sitä pystyy osumaan lumipallolla.

Viimeisessä bossissa ei mitään hirmu erikoista ollut. Hieman Mega Man 7 pomon, Burst Manin tyyliin tässä joutuu kuplan sisään ja siitä pitää yrittää päästä pois ennen katossa olevia piikkejä.
Välillä kuplista tippui liekkejä, välillä vihollisia joilla sitten tehtiin damagea bossiin. Helppo homma.

Pienellä viilauksella tämä olisi ollut oikeinkin hyvä peli mutta hieman jäi sellainen hätäillen väsätty. Mutta nautin kuitenkin pelaamisesta Smiley
 
Kuva_1_044.jpg (929 KB | 13 )
Kuva_1_044.jpg
Kuva_2_044.jpg (658 KB | 12 )
Kuva_2_044.jpg
Kuva_3_044.jpg (495 KB | 14 )
Kuva_3_044.jpg
Kuva_4_040.jpg (425 KB | 13 )
Kuva_4_040.jpg
Kuva_5_033.jpg (592 KB | 13 )
Kuva_5_033.jpg
Kuva_6_024.jpg (485 KB | 13 )
Kuva_6_024.jpg
Kuva_7_012.jpg (473 KB | 13 )
Kuva_7_012.jpg
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 80.0.3987.100  Windows 10
natedogg
Offline
NES-Retro Ad Infinitum
******

You are never too old
to play

Posts: 17811

Kuopio - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #175 - 12.02.2020 at 23:36:06
 
Nonnih, sehän oli siinä!

Samaa mieltä täytyy kyllä olla noista äänistä, ne kyllä vähän oudoksutti itteäkin välillä.

Ei se nyt ihan Bubble Bobblen tasolle pääse, mutta hyvä peli kumminkin.  Roll Eyes
 
Back to top
 
Achievements: 8
Clothed by NES-RetroNot Too Old For This ShitBeersiderbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranMedal of HonorInsiderDonated to AVGN

Special Power Glove programs on game pak enhance other joystick games.&&&&"TEH MOST BEAUTIFUL JOURNEY TROUGH DARKNESS THAT WILL KIRVESTÄÄ MEIDÄT KAIKKI! HAILATAAN HAILAUKSEN JÄLKEENKIN, HAIL HAIL HAIL AND KILL!" CODEath @ kännissä.
215494   IP Logged   Firefox 73.0  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2577

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #176 - 16.02.2020 at 13:45:11
 
Ferrari Grand Prix Challenge 196/709

Blogiin

Tällä kertaa ei pääsekään valitsemaan tiimiä, vaan ajetaan pelkästään Ferrarin tallissa!

Perinteiseen tyyliin ajetaan 16 kilpailua ympäri maapalloa.

Tässä pelissä oli myös tallikohtaiset pisteet mukana, en muista olisiko aikaisemmissa pelaamissani Formulapeleissä näin ollut.

Salasana löytyi, mikä oli erittäin hyvä juttu pelin epäkohtien takia.
Ainut vaan, että salasanan syöttäminen oli tahmeaa. Kursori jumitti jotenkin oudosti ja monesti tuli laitettua väärä merkki kun oletti, että kursori on oikealla kohdalla.

Todella kummallinen peli oli tämä. Peli näytti hyvin samalta kuin aikaisemmat Formulat.
Kivannäköinen katsella ja musiikit olivat ihan ok. Aika moni muu asia ei sitten ollutkaan näin Cheesy

Alussa sai valita, ajaako manuaalilla vai automaatilla. Testasin kerran manuaalilla ja siitä ei tullut kyllä yhtään mitään.
Todella hienosti vaihteisto oli laitettu nurinpäin. Eli alaspäin painettaessa vaihteet menevät ylöspäin ja sama toisinpäin. Ei kyllä itsellä riittänyt muistaminen tähän hommaan näin nopeatempoisessa menossa.
Varsinkin, kun yleensä vaihteisto toimii toisinpäin.

Ensimmäistä aika-ajoa kun testailin, huomasin että autolla voi lasettaa kaasu pohjassa ihan kokoajan, edes mutkiin ei tarvinnut hidastaa Cheesy
Vauhti pysyi koko ajan 325km/h.
Renkaat kuitenkin kuluivat kisan edetessä ja kisojen viimeisillä kierroksilla joutui joissain jyrkemmissä kohdissa ihan himpun verran hidastamaan jotta pysyi tiellä.
Nurmikolla ajaminen ja auton pyörähdys kuluttivat renkaita sitten entisestään.

Varikolla ei kannattanut käydä laisinkaan. Renkaiden kunto kesti kyllä vaaditut viisi kierrosta ihan hyvin jos vältti nurmikkoa ja pyörimistä.
Varikkokäynti hoidettiin vielä niin, että itse pitää rämpyttää A:ta ja B:tä nopeasti jotta pääsi aikaisempaan pois varikolta.
Sijoitukset putosivat ihan älyttömästi jos varikolla kävi. Vaikka uusilla renkailla oli parempi ajaa, ei kärkeä saanut enää millään kiinni. Jotenkin tuntui, että vastustajat ei tätä hommaa myöskään harrastaneet.

Tosiaan, perinteisesti ennen kisaa ajetaan aika-ajot. Tietyn aikarajan alle pitää päästä, jotta itse kisaan pääsee osallistumaan.
Aika-ajot oli todella kummallisesti toteutettu. Vaikka ajoi täysin virheettömästi kaasu pohjassa ilman että ajoi kertaakaan nurmikolle tai pyörähtänyt, ei kärkeen ollut mitään asiaa.
Sija 16 taisi olla paras, mille ylsin. Monesti täydellisellä ajolla päätyi viimeiselle sijalle numerolle 26, ihan helvetin outoa.
En sitten tiedä vaikuttiko automaatin valinta niin radikaalisti tähän, että sen avulla ei voinut paremmille sijoille päästä.

No, onneksi jopa viimeiseltä sijalta pystyi nousemaan helposti kärkikahinoihin sillä pelaajan auto kulki paljon kovempaa kuin muiden.
Tässä kun rupeaa pohdiskelemaan, että jos kerta pelaajan auto on paljon muita nopeampi, miksi sitten aika-ajoissa tulee niin surkeat sijoitukset aina? Melkoista.

Muut kuskit olivat tässäkin pelissä melkoisia trolleja. Hieman heikommilla sijoituksilla ajavat eivät sen suuremmin välittäneet jos heidät ohitti, mutta kun mitä lähemmäs kärkeä meni, alkoi kunnon vittuilu.
Nämä sankarit kiilasivat pelaajan autoa kohti niin, että molemmat sitten pyörähti Cheesy Monesti kävi niin, että kun yritti mennä edestä pois, päätyi nurmikolle ja matka hidastui.
Mutkat olivat kaikkein pahimpia, sillä välillä vastustajat vaihtelivat ajolinjojaan ja niistä ei voinut päästä ohi pyörähtämättä.

Onneksi tämä peli oli todella reilu pisteytyksen kanssa. Yleensä ajelupeleissä tietyt kuskit keräävät kaikki pisteet ja pysyvät kärkikahinoissa.
No, tässä eniten pisteitä kisan jälkeen sai joku heikompikin kuski. Pisteet menivät siis aika tasaväkisesti.
Tämän takia kaikkia kisoja ei tarvinnut ajaa hyvin tai laisinkaan. Pysyi helposti pisteissä kärjessä tai sen tuntumassa.
Ilman näin reilua pisteytystä, tämä olisi ollut hullun hankala.

Monta kisaa jäikin ajamatta tai keskeytin kun ei vaan millään pystynyt niin monia kuskeja ohittamaan. Lähinnä tätä tapahtui erittäin mutkaisissa radoissa.

Tämä on tällä hetkellä ainut ajelupeli, missä en onnistunut yhtäkään kisaa voittamaan, paras sijoitus oli toinen Cheesy
Toiseksi pääsi suhteellisen helposti, mutta yleensä ensimmäinen kuski oli niin kaukana, että kierrokset eivät riittäneet sen kiinni ottamiseen.

Yhden kerran voitto oli todella lähellä, olin juuri menossa ensimmäiselle sijalle ja vielä olisi ollut kierroskin ajamatta joten tilanne näytti hyvälle.
Kävi kuitenkin todella ikävästi ja auto ajautui varikolle, tipuin kolmannelle sijalle, kyllä vitutti Cheesy

Voitto tuli kuitenkin ihan mukavalla piste-erolla. Tallipisteistä ei tarvinnut pahemmin välittää sillä tallikaverit hoitivat pisteitä kotiin vaikka itse olisikin ollut tien sivussa keskeyttäneenä Cheesy

Taas on yksi Formulapeli vähemmän listalla, mikä on kyllä todella hyvä asia!
 
Kuva_1_045.jpg (666 KB | 12 )
Kuva_1_045.jpg
Kuva_2_045.jpg (467 KB | 12 )
Kuva_2_045.jpg
Kuva_3_045.jpg (507 KB | 12 )
Kuva_3_045.jpg
Kuva_4_041.jpg (611 KB | 13 )
Kuva_4_041.jpg
Kuva_5_034.jpg (492 KB | 11 )
Kuva_5_034.jpg
Kuva_6_025.jpg (395 KB | 12 )
Kuva_6_025.jpg
Kuva_7_013.jpg (351 KB | 12 )
Kuva_7_013.jpg
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 80.0.3987.106  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2577

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #177 - 19.02.2020 at 16:52:28
 
Super Spike V'Ball 197/709

Blogiin

Olipa kyllä Via Dolorosa tämä peli Cheesy

Lentopallo lajina ei ole millään tavalla kiinnostava ja ei tämä ranta -versiokaan hetkauttanut.
Tuli ikäviä koulun liikuntatunteja mieleen.

Tämän kanssa meni tunti poikineen vaikka ei loppupeleissä kovin hankalasta pelistä ollutkaan kyse.
Lähinnä motivaation puute sai sen aikaiseksi, että jaksanut paneutua paremmin.

Vaatimuksena oli läpäistä World Cup eli seitsemän vastustajaa ympäri maailman.

Homma hoidettiin 2 VS. 2 meiningeillä.

Itse sai valita millä hahmoilla pelasi. Mukana oli Bimm...siis Billy ja Jimmy ja tietysti otin sitten ne, olivathan ne cooleimman näköisiäkin. En tiedä onko tässä jotain yhteyksiä Double Dragonsiin, luultavasti ei.

Tästä pelistä tuli mieleen Technosin Nekketsu -sarja, vaikka ei tällä ole sen kanssa mitään tekemistä. Taiton peli kuitenkin kyseessä.02 - Tikapuut Taivaaseen
Hahmot tietenkin oli ihan erinäköisiä, mutta musiikeissa vähän samantyylistä meininkiä ja tässä pystyi käyttämään superlyöntejä.

Nekketsu -sarjasta tuttuja superlyöntejä oltiin siis laitettu mukaan. Tosin, tässä ei ollut kuin yksi sellainen, ei mitään hahmo- tai joukkuekohtaisia.
Hypyn jälkeen kun painoi vielä kolmesti B-nappia, hahmon käsi rupesi vilkkumaan. Tämän jälkeen kun iski palloa, se lähti uskomattomalla vauhdilla vastustajan puolelle.
Jos onnistui ajoittamaan tämän täysin oikein, pystyi vastustajan pelaajia kaatamaan kumoon pallon voimalla. KABOOM!
Tämän ajoitus oli itselle ihan täysin mahdoton oppia, vain kaksi kertaa sain sen onnistumaan lukuisista matseista huolimatta. No, onneksi pärjäsi nopealla pallolla ja muilla konsteilla.

Pelissä pystyi määrittämään monesta pisteestä matsit menevät poikki. Peli ehdotti 15:sta, mutta säädin ihan oman mielenterveyden takia sen vain viiteen.
Hyvä ratkaisu, matsit oli nopeita voittaa tai hävitä.

Sinällään outo peli, sillä vaikeusaste pysyi lähes samana koko pelin keston ajan. Ainoastaan kahdessa viimeisessä matsissa havaitsin selkeän muutoksen.
Tämän vuoksi aloitus oli todella karhea. Ehkäpä jos olisi helpottanut jos olisi mennyt vähän muita pelimoodeja tutkimaan aluksi eikä suoraan syöksynyt World Cupiin Cheesy

Vastustaja joukkueet harrastivat paljon tätä superlyöntiä mitä itse en hallinnut. Pitkään olin siinä käsityksessä, että tätä iskua ei voi torjua kuin suoraan verkolta.
Viisi ensimmäistä matsia menivätkin enemmän tai vähemmän tuurilla kun vihollisjoukkue kohelsi omiaan ja antoi ilmaisia pisteitä.

Tämän pelityylini takia, joukkueen voittamiseen saattoi mennä montakin yritystä tai sitten vain yksi. Toista vastustajaa, Italiaa vastaan jumitin varmaan tunnin Cheesy

No, jonkin aikaa pelissä edetessäni vastaani tuli US NAVY -joukkue. Olin seonnut laskuissa ja ajattelin, että tämä oli viimeinen vastustaja sillä matsipaikkakin vaihtui rannalta pois.
Vaikeusaste nousi aika rajusti tässä vaiheessa ja olikin työn ja tuskan takana voittaa tämä joukkue.

Jouduin muuttamaan pelityyliäni koska tämän joukkueen superlyönnit oli ihan mahdoton torjua. Muutaman kerran onnistuin pallon palauttamaan niiden puolelle superlyönnin jälkeen.
Selvisikin, että superlyöntejä onkin suhteellisen helppo torjua ihan vaan paikallaan pysymällä ja A:ta rämpyttämällä. Ukot syöksyy suoraan pallolle ja usein ne saivat sen haltuunsa.
Tulipas typerä olo kun tämä selvisi. Olisi nuo alkupään matsit mennyt todella helposti läpi.

Kun kerta tätä superlyöntiä en hallinnut, joutui keksimään jonkinlaisen muun keinon pisteiden tekemiseksi. Löytyihän semmoinen, ja aika varmakin vielä.
Pallo täytyi lyödä mahdollisimman lähelle verkkoa ja joko ylä- tai alaviistoon, riippuu siitä missä itse oli. Tämä kikka vaati vielä sen, että vastustajat seisovat tietyissä kohdissa.
Jos ukot nakkottivat samalla tasolla, ei kikka toiminut mitenkään, ne saivat aina pallon haltuunsa.
Mutta jos ne sattuivat olevaan hieman lomittain, niin että paikka mihin pallo on tarkoitus lyödä on tyhjänä, sai hyvin todennäköisesti sai pisteen tehtyä.
Tämäkin kyllä vaati nopean pallon ja vähän tuuria, ei aina toiminut esimerkiksi tätä US NAVYä vastaan.

US NAVYn jälkeen tulikin vielä yksi vastustaja, suuri ja mahtava neuvostoliitto!
Tasoltaan se oli oikeastaan sama kuin US NAVY, ei tarvinnut mitään kikka kolmosia opetella.
Se meni vielä paljon nopeammin läpi kuin edellinen matsi.

Onneksi tässä oli loputtomat continuet, olisi muuten tullut revittyä hiuksia päästä. Salasanaakaan ei ollut, mutta kun vastassa oli vain seitsemän vastustajaa, ei se ollut niin nuukaa.
Harkitsin jo koneen jättämistä yöksi päälle niin kuin tein Rad Racerin kanssa, mutta onneksi tähän ei tarvinnut turvautua Cheesy En todellakaan olisi tätä enää alusta halunnut aloittaa.

Onneksi tämä on nyt pelattu läpi.
 
Kuva_1_046.jpg (786 KB | 10 )
Kuva_1_046.jpg
Kuva_2_046.jpg (560 KB | 9 )
Kuva_2_046.jpg
Kuva_3_046.jpg (846 KB | 10 )
Kuva_3_046.jpg
Kuva_4_042.jpg (493 KB | 10 )
Kuva_4_042.jpg
Kuva_5_035.jpg (662 KB | 9 )
Kuva_5_035.jpg
Kuva_6_026.jpg (624 KB | 10 )
Kuva_6_026.jpg
Kuva_7_014.jpg (283 KB | 11 )
Kuva_7_014.jpg
Back to top
« Last Edit: 19.02.2020 at 16:52:47 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 80.0.3987.116  Windows 10
natedogg
Offline
NES-Retro Ad Infinitum
******

You are never too old
to play

Posts: 17811

Kuopio - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #178 - 20.02.2020 at 16:07:29
 
BreakThru sitten seuraavaksi.

Lyhyt ja helppo välipala.  Wink
 
Back to top
 
Achievements: 8
Clothed by NES-RetroNot Too Old For This ShitBeersiderbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranMedal of HonorInsiderDonated to AVGN

Special Power Glove programs on game pak enhance other joystick games.&&&&"TEH MOST BEAUTIFUL JOURNEY TROUGH DARKNESS THAT WILL KIRVESTÄÄ MEIDÄT KAIKKI! HAILATAAN HAILAUKSEN JÄLKEENKIN, HAIL HAIL HAIL AND KILL!" CODEath @ kännissä.
215494   IP Logged   Firefox 73.0  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2577

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #179 - 20.02.2020 at 21:37:44
 
Peter Pan and the Pirates 198/709

Blogiin

Mikä-mikä maa, taianomainen saari jossa toiveesi toteutuvat ja lapset eivät koskaan kasva aikuisiksi.
Keijujen ja merenneitojen koti, paras paikka koko maailmassa!
Seitsemän meren pahamaineisin merirosvo, kapteeni Koukku kiinnostuu saareista ja haluaa sen itselleen.
Samalla hän voi kostaa Peter Panille ja pistää hänet kävelemään lankkua pitkin.
No sehän ei käy päinsä vaan Peter Pan lähtee Koukun ja hänen miehistönsä perään hävittääkseen heidät saarelta pois.

Jo heti alussa kun pelin käynnistin, ruudulle rullasi THQ:n logo, ei hyvälle vaikuta.

Ja niin siinä sitten kävi, peli oli aikamoista kuraa.

Yhdeksän kenttää kahlataan läpi vieraillen synkissä metsissä, luolissa ja itse kapteeni Koukun botskissa.

Pelintekijät ovat olleet vielä oikein ovelia, sillä kaksi kenttää tuli uudelleen vastaan, erilaisella väriskaalalla. Ihan kun sitä ei huomaisi Cheesy

Kontrollit olivat yllättävän hyvät, mitä nyt lentäminen oli hieman kusisesti tehty.

Kenttien ideana oli tappaa kaikki merirosvot. Kätevästi ruudun yläreunasta pystyi seuraamaan, monta on vielä jäljellä.
Kentän lopussa odotti vielä kapteeni Koukku.
Ei hajuakaan, olisiko sekin pitänyt nuijia kentän päätteeksi, sillä hienon glitchin takia, äijä hävisi ruudusta ja vihollislaskuri meni nollaan.
Antoi vain ukon tepastella hetken ympäriinsä ja se sitten hävisi, omituista.

Kentistä löytyi arkkuja joista sai energiaa. Energiamäärät säästyi kivasti kentästä toiseen ja loppupäässä peliä sitä olikin jo aikamoinen määrä.
Arkuissa saattoi olla myös ansa ja Peter Pan jäi hetkeksi häkkiin jumiin. Yleensä ei ollut edes vihollisten ammuksia tai mitään ruudulla, vain pelkästään odottelua että häkistä vapautuisi.

Ensimmäisen kentän alussa lentovoimaa oli 250 yksikköä. Se kului aika nopeasti jos liikaa lenteli. Kenttiin oli ripoteltu mukavasti täydennystä tähän ja aina yhden kerättyään, sai lentovoiman täyteen.
Energian tavoin, sama määrä siirtyi sitten seuraavaan kenttään, joten kannatti välillä säästää lentovoimaa jotta seuraavan kentän hankalimmat kohdat pääsi lentämällä.

Kuten aikaisemmin mainitsin, lentäminen oli aika kusisesti tehty. Välillä hahmo ei lähtenyt lentämään heti vaan tippui hieman alaspäin. Myös ammuksiin osuttuaan Peter tippui hieman alas.
Jotenkin tässä oli kokoajan sellainen epävarma fiilis.

Kolme viimeistä kenttää oli hyvin samanlaista huttua. Kaikki sijoittuivat kapteeni Koukun laivaan ja ne olivat lähes identtisiä.
Näissä sai olla tarkkana, sillä helposti muljahti veteen ja joutui kentän alkuun. Välillä oli mahdoton sanoa, mihin pystyi astumaan ja mihin ei. Kaikki näytti niin samanlaiselta.
Tässä piti lentovoimaakin säästellä ja miettiä missä sitä käyttää, sillä välillä alueelta toiselle siirtyminen oli pitkän lentomatkan takana.

Myös viimeisen kentän lopussa odotti kapteeni Koukku, luonnollisesti.
Ei ollut aluksi hajuakaan mitä sille pitää tehdä kun en aikaisempiin taisteluihin tullut koskenutkaan Cheesy
Aluksi tökin sitä miekalla, mutta ei sen kummempaa vaikutusta ollut.
Koukkuhan pitikin työntää lankulta alas suoraan krokotiilin kitaan!

Erittäin mitäänsanomaton peli. Suhteellisen ruma muutamaa metsäkenttää lukuun ottamatta ja todella itseään toistava.
Loppukuva kyllä kruunasi tämän laatutekeleen.
 
Kuva_1_047.jpg (723 KB | 10 )
Kuva_1_047.jpg
Kuva_2_047.jpg (750 KB | 9 )
Kuva_2_047.jpg
Kuva_3_047.jpg (680 KB | 9 )
Kuva_3_047.jpg
Kuva_4_043.jpg (1054 KB | 9 )
Kuva_4_043.jpg
Kuva_5_036.jpg (479 KB | 9 )
Kuva_5_036.jpg
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 80.0.3987.116  Windows 10
Pages: 1 ... 10 11 12 13 14 ... 20
Send Topic