Choose Language:
 
 
  Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board  
  Discordiin mars - click to chat!  
  Home Recent LoginRegisterHelpSearch Map Achievements Database Quizzes   


Voit piilottaa tämän mainoksen kirjautumalla sisään.
     
     
 
Kampanjatori
 
Pages: 1 ... 11 12 13 14 
Send Topic
SilentWinterin NES läpäisyt (Read 39847 times)
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2496

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #180 - 20.02.2020 at 21:39:15
 
natedogg wrote on 20.02.2020 at 16:07:29:
BreakThru sitten seuraavaksi.

Lyhyt ja helppo välipala.  Wink


Selkee, tuleepahan 200 täyteen nopeempaa  Grin

Edit: sivunvaihtoo, jäi kivasti viimeisin läpäisy edelliselle sivulle Cheesy
 
Back to top
« Last Edit: 20.02.2020 at 21:41:02 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 80.0.3987.116  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2496

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #181 - 21.02.2020 at 20:56:50
 
Breakthru 199/709

Blogiin

Tehtävänäsi on löytää varastettu PK430 hävittäjä ja lentää sillä takaisin kotimaahan.
Tehtävän suorittamiseksi, sinun täytyy matkata läpi linnoituksen, siltojen, preerioiden, kaupungin ja lentokentän jotta pääset käsiksi hävittäjään.
Vihollisjoukoilla on monia keinoja sinun pysäyttämiseksi joten varovainen saa olla!

Nopea, helppo ja hauska peli Smiley

Loputtomat continuet tekivät tästä erittäin rennon pelailla. Eipä tämä ilman niitäkään olisi kovin hankala ollut, muutaman kentän lisätreenausta vain.

Eli, ajellaan jonkinlaisella ajoneuvolla vihollisia tuhoten. Viiden kentän verran matkaa taivalletaan.

Yhdestä iskusta kuoli, mutta kentät sisälsivät useampia jatkopaikkoja joten eipä tämä minkään ongelma ollut.

Ajoneuvon nopeutta pystyi säätelemään ja välillä täytyi ajaa täyttä vauhtia jotta pääsi tiettyjen esteiden yli.
Välillä esteet tulivat hieman yllättäen, eikä vauhtia kerinnyt kiihdyttämään tarpeeksi. Ei kun uudestaan!

Meno oli toisinaan melko hetkistä ja luoteja ynnä muita pommeja sai tosissaan väistellä.
Onneksi tämä ajoneuvo osasi hypätä, sillä monet hankalat kohdat pääsi ohittamaan ihan vaan hyppäämällä kaiken kaaoksen yli.

Minkäänlaisia power uppeja peli ei sisältänyt, pelkällä hernepyssyllä paukuteltiin.

Jostain syystä pelin toinen kenttä oli huomattavasti vaikeampi, kuin mikään muu.
Se oli vielä kaikista pisinkin, useampi Game Over kului tämän parissa. Onneksi Game Overin jälkeenkin sai jatkaa jatkopaikasta, johon oli päässyt.
Toinen kenttä sijoittui kahdelle vierekkäiselle sillalle ja niiden välillä piti hyppiä rotkoja väistellen.
Kentän loppu oli yhtä kaaosta, pienoinen munkki kävi, että tämä loppu meni ensimmäisellä yrityksellä läpi Cheesy

Muut kentät olivatkin sitten aika helppoja, hieman väistelyä ja esteiden yli hyppelemistä.
Ne olivat myös aika lyhyitä. Välillä tuli fiilis "tässäkö tämä jo oli".

Muutamassa kentässä oli helikopteri vihollisena. Aluksi luulin, että tämä on jokin pomotaistelu, mutta sen pystyi helposti hävittämään ruudulta tuhoamatta sitä.

Viimeinen kenttäkään ei eronnut pahemmin muista vaikeudeltaan, perus räiskimistä. Mitään loppupomoa ei ollut, haettiin vain varastettu hävittäjä ja that's it.

Peli rupesi loppukuvien jälkeen loopaamaan joten halutessaan pääsi toista kierrosta kokeilemaan. Luultavasti peli hankaloitui kokoajan aina uudella kierroksella, en jäänyt sen paremmin tutkailemaan.
 
Kuva_1_048.jpg (1276 KB | 3 )
Kuva_1_048.jpg
Kuva_2_048.jpg (1074 KB | 3 )
Kuva_2_048.jpg
Kuva_3_048.jpg (610 KB | 3 )
Kuva_3_048.jpg
Kuva_4_044.jpg (431 KB | 3 )
Kuva_4_044.jpg
Kuva_5_037.jpg (1068 KB | 3 )
Kuva_5_037.jpg
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 80.0.3987.116  Windows 10
natedogg
Offline
NES-Retro Ad Infinitum
******

You are never too old
to play

Posts: 17130

Kuopio - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #182 - 22.02.2020 at 12:47:01
 
Kyllä siinä jonkunnäkösiä poweruppeja sai...tai ainakin se rupes ampumaan kolmeen suuntaan sillä hernepyssyllä.  Tongue

Ja joo, kakkoskenttä oli ehdottomasti vaikein, itekkin siinä jokusen kerran game overit sain.

Tuo olis varmaan mahdollista vetää läpi ampumatta laukaustakaan, kun hyppelis vaan vihujen yli ja väistelis.  Roll Eyes
 
Back to top
« Last Edit: 22.02.2020 at 12:47:11 by natedogg »  
Achievements: 5
bassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranMedal of HonorInsiderDonated to AVGN

Special Power Glove programs on game pak enhance other joystick games.&&&&"TEH MOST BEAUTIFUL JOURNEY TROUGH DARKNESS THAT WILL KIRVESTÄÄ MEIDÄT KAIKKI! HAILATAAN HAILAUKSEN JÄLKEENKIN, HAIL HAIL HAIL AND KILL!" CODEath @ kännissä.
215494   IP Logged   Firefox 73.0  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2496

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #183 - 22.02.2020 at 13:06:51
 
natedogg wrote on 22.02.2020 at 12:47:01:
Kyllä siinä jonkunnäkösiä poweruppeja sai...tai ainakin se rupes ampumaan kolmeen suuntaan sillä hernepyssyllä.  Tongue

Ja joo, kakkoskenttä oli ehdottomasti vaikein, itekkin siinä jokusen kerran game overit sain.

Tuo olis varmaan mahdollista vetää läpi ampumatta laukaustakaan, kun hyppelis vaan vihujen yli ja väistelis.  Roll Eyes


Onnistuin sitten hienosti missaamaan ne power upit Cheesy
 
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 80.0.3987.116  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2496

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #184 - 22.02.2020 at 13:08:21
 
Panic Restaurant 200/709

Blogiin

Kokki nimeltä Cookie oli kävelemässä ravintolalleen kunnes hän huomasi jotain olevan pielessä.
Vastassa odotti ilkikurinen kokki nimeltään Ohdove. Hän ilmoitti ottaneensa ravintolan haltuunsa ja täyttäneensä sen mutatoiduilla elintarvikkeilla!
Cookiella ei ollut muuta mahdollisuutta, kun ottaa paistinpannunsa esiin ja lähteä mätkimään elintarvikkeita saadakseen ravintolansa takaisin.

Yksi välietappi saavutettu, 200 peliä läpäisty! Vielä on monia pelejä läpäistävänä, mutta tähän mennessä on mennyt oikein mukavasti Smiley

Halusin ottaa jonkun hyvän pelin tähän kohtaan ja mieleeni tuli sitten tämä. Peli on tuttu vuosien takaa, Save State -ajoilta.
Siihen aikaan kun halusi päästä pelin läpi hinnalla millä hyvänsä, tuli käytettyä paljon Save Stateja.
Onneksi läpäisy oli nopea ja kertaluontoinen, joten en minä tästä juuri mitään muistanut. Ainoastaan että kyseessä on hyvä mutta hieman hankala peli.
Nyt on sitten tämäkin laatupeli pelattu ihan täysin autenttisesti läpi Smiley

Kuuden kentän verran seikkaillaan Cookien ravintolassa ja sen lähimaastossa.
Kentät on hauskasti laitettu kuuden ruokalajin menuun.

Kun kyseessä on näinkin lyhyt peli, hyvä että kentissä on paljon vaihtelevuutta. Aluksi ollaan ravintolan puutarhassa, sitten ruokasalissa, keittiössä, pihalla, kylmätiloissa ja viimeisenä kellarissa.
Kenttien vaikeusaste nousee mukavan tasaisesti ja viimeinen kenttä onkin jo haastava.

Kentät on tehty hieman Castlevania tyyliin, sillä aina oven takana odottaa jatkopaikka.

Kenttiin on piilotettu minipeli. Pitää etsiä tikkaat jotka johtavat hudin ulkopuolelle ja näin niistä pääsee bonusmestaan. Minipelejä on kaksi, kalastus ja kananmunien keräily.
Peli ilmeisesti arpoo, kumpi minipeli tulee pelattavaksi.
Molemmat olivat ihan hauskoja, kalastuksessa kerätään kaloja hanskan ja narun avulla. Välillä vedestä lentelee pommeja ja jo yhden sellaisen kerätessään, peli päättyy siihen.
Kananmunapelissä linnut pudottelevat munia ja ne pitää saada kerättyä pannulla. Jotkin linnut pudottavat pommin ja kalastuksen tapaan, minipeli päättyy jos sellaisen erehtyy keräämään.
Näistä peleistä sai vain pisteitä. Olisin kyllä mielummin lisärin ottanut. En ole edes ihan varma saiko tarpeeksi pisteitä keräämällä elämiä.

Periaatteessa elämien keräämisellä ei ollut niinkään väliä, sillä tässä oli loputtomat continuet. Ainoastaan keräämät energiapäivitykset hävisivät Game Overin jälkeen ja palattiin taas perinteiseen kahteen yksikköön.

Eli, peli tarjoilee muutamia erilaisia helpottavia juttuja.
Tikkareista saa yhden energiayksikön lisää ja niitä voi olla maksimissaan neljä. Helpottaa peliä kummasti kun pääsee neljän energian voimin etenemään.
Karkkeja keräämällä saa menetettyä energiaa lisää yhden sydämen verran.

Kentissä on myös erilaisia keittiövälineitä joita Cookie hyödyntää aseina. Löytyy lusikka jonka avulla voi lyödä etäämmälle, haarukka jolla voi pomppia pomppukepin tavoin, lautasia joita voi heitellä kuin frisbeetä ja kattila jolla saa hetkellisesti kuolemattomuuden.
Huono puoli näissä paremmissa aseissa on se, että ne menettää kun ottaa yhden osuman. Tästä ratkaisusta en pitänyt yhtään. Monesti aseen saatuaan menetti sen heti ensimmäiseen viholliseen.
Parempi olisi ollut, jos aseen olisi menettänyt vasta kentän läpäistyään.

Tästä päästäänkin näppärästi pelin vihollisiin. Niitä oli oikein mukava määrä erilaisia. Tykkäsin että niiden ammuksetkin pystyi torjumaan, tämä oli viimeisessä kentässä pakollista sillä eteenpäin ei olisi päässyt ilman tämän masterointia.
Yksi asia tässä pelissä oli todella ärsyttävää, ruudun ulkopuolelta hyökkäävät viholliset. Välillä uutta aluetta tutkiessa jokin elintarvike syöksyy päälle ruudun ulkopuolelta sellaista vauhtia, että ei siihen kerkeä reagoimaan. 
Tämä ei ollut mikään ihan pieni ongelma, vaan tätä tapahtui monessa eri paikassa. Välillä myös alaspäin mentäessä saattaa pudota vihollisen päälle kun ei osaa ennustaa tulevaa.

Pomot olivat oikein hauskoja ja erilaisia. Kylmätilojen jäätelöbossi oli vähän outo, tai ainakin sen hitboxit olivat. En oikein keksinyt useamman yrityksenkään jälkeen miten se oli suunniteltu.
Pääosin kuitenkin pomot olivat melko helppoja, niillä ei ollut pahemmin kuolemattomuusaikaa, joten paistinpannu vaan heilumaan ja niistä pääsi aika kivuttomasti eroon.

Viholliset pudottivat aina kolikon kun ne tuhosi. Kentän jälkeen kolikot pääsi tuhlaamaan pelikoneeseen.
Oli kyllä harvinaisen paska pelikone. Vaikka kaikki viisi linjaa lukitsi ja kolikoitakin oli moneen tälläiseen yritykseen, voittoja ei juurikaan tullut.
Muutaman kerran onnistuin tikkarin ja karkin tästä nappaamaan. Lisärit olivat kaukainen haave.
Pääpalkinto oli hieman outo, 10 000 pistettä? No, jos joku haluaa huippupisteet kerätä niin tätä kannattaa silloin toivoa Cheesy

Viimeinen bossi otti yrityksen poikineen. Ideana oli puhkaista Ohdoven ilmapallo joka kannatteli hänen paistinpannuaan.
Hankalaksi homman teki se, että ilmapallo piti puhkaista tietyn aikavälin aikana. Homma piti hoitaa vielä kananmunia viskelemällä ja Cookiella oli heikko heittokäsi, sillä hän viskoi niitä todella lyhyelle etäisyydelle.
Ohdove kiersi aina saman lenkin ja kun tämä kierros meni alkuun, ilmapallo täyttyi takaisin alkuperäiseen muotoonsa.
Muutaman kerran sai treenata tätä patternia jotta sen oppi täydellisesti. Virheisiin ei nimittäin ollut pahemmin varaa.
Ohdove viskeli vielä porkkanoita kolmeen eri suuntaan samanaikaisesti ja näihin osuminen hidasti menoa niin paljon, että suosiolla kannatti odottaa kierroksen nollautumista.

Oli mukava pelata laadukasta peliä! Tykkäsin vaikeusasteesta. Ei liian helppo, mutta ei liian vaikeakaan. Muutamat pienet jutut ärsyttivät, eivät liikaa onneksi Smiley
 
Kuva_1_049.jpg (1185 KB | 2 )
Kuva_1_049.jpg
Kuva_2_049.jpg (792 KB | 2 )
Kuva_2_049.jpg
Kuva_3_049.jpg (917 KB | 2 )
Kuva_3_049.jpg
Kuva_4_045.jpg (870 KB | 2 )
Kuva_4_045.jpg
Kuva_5_038.jpg (992 KB | 2 )
Kuva_5_038.jpg
Kuva_6_027.jpg (1192 KB | 2 )
Kuva_6_027.jpg
Kuva_7_015.jpg (910 KB | 2 )
Kuva_7_015.jpg
Kuva_8_005.jpg (1038 KB | 2 )
Kuva_8_005.jpg
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 80.0.3987.116  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2496

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #185 - 22.02.2020 at 15:17:12
 
Duunasin mun blogiin pikalinkit jokaiseen läpäisyyn. Nyt voi tsekkailla näppärästi jotain tiettyä läpäisyä:

Linkura
 
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 80.0.3987.116  Windows 10
natedogg
Offline
NES-Retro Ad Infinitum
******

You are never too old
to play

Posts: 17130

Kuopio - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #186 - 22.02.2020 at 15:45:01
 
Onnittelut 200. läpäisystä!  Smiley

Panic Restaurant on kyllä hyvä peli.  Cool


BreakThrussa ne powerupit leijailee ruudun poikki niillä laskuvarjoilla ja kun niihin hyppää, niin sai...jotain.

Noh, ainakin sen kolmoisaseen.  Grin
 
Back to top
 
Achievements: 5
bassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranMedal of HonorInsiderDonated to AVGN

Special Power Glove programs on game pak enhance other joystick games.&&&&"TEH MOST BEAUTIFUL JOURNEY TROUGH DARKNESS THAT WILL KIRVESTÄÄ MEIDÄT KAIKKI! HAILATAAN HAILAUKSEN JÄLKEENKIN, HAIL HAIL HAIL AND KILL!" CODEath @ kännissä.
215494   IP Logged   Firefox 73.0  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2496

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #187 - 22.02.2020 at 15:48:17
 
natedogg wrote on 22.02.2020 at 15:45:01:
Onnittelut 200. läpäisystä!  Smiley

Panic Restaurant on kyllä hyvä peli.  Cool


BreakThrussa ne powerupit leijailee ruudun poikki niillä laskuvarjoilla ja kun niihin hyppää, niin sai...jotain.

Noh, ainakin sen kolmoisaseen.  Grin


Kiitos  Smiley

Tänään onkin hyvä ottaa vähä kaliaa tämän kunniaksi!

Jaa, ne oli power uppeja. Minä luulin, että ne on jotain pommeja ja väistelin niitä Cheesy
 
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 80.0.3987.116  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2496

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #188 - 27.02.2020 at 17:54:37
 
Zelda II: The Adventure of Link 201/709

Blogiin

Hyrulessa vallitsee kaaos. Prinsessa Zelda on loihdittu ikiuneen ja Ganonin uskolliset joukot riehuvat kauniissa Hyrulessa. Näillä joukoilla on myös keino saada Ganon takaisin henkiin.
Muutama tippa Linkin verta Ganonin tuhkien päälle herättäisi hänen pahuutensa jälleen eloon. Veren täytyi olla juuri Linkin, koska hän on ainut kuka on onnistunut tuhoamaan pahuuden kuninkaan.

Kun Link täytti 16 vuotta, hänen käsivarteensa ilmestyi mystinen merkki. Kyseessä on yksi osa Triforcesta.
Link menee kauan kuningaskuntaa palvelleen palvelija, Impan puheille joka oitis tunnistaa muinaisen merkin. Impa kuljettaa Linkin North Castlen luokse jossa Zelda nukkuu.
Sinetöidyn oven saa ainostaan avattua kuninkaalisen perheen palvelija. Impa painaa Linkin käden ovea vasten ja ovi aukeaa!
Huoneessa on arkku, joka sisältää kuusi kristallia ja käärön. Impa ojentaa käärön Linkille joka osaa tulkita muinaista kirjoitusta.
Käärössä sanotaan että "Link tulee hallitsemaan Triforcea tulevaisuudessa. Triforce koostuu kolmesta eri osasta; valta, viisaus ja rohkeus. Valta ja viisaus löytyy North Castlesta, mutta rohkeus on piilotettu Great Palaceen joka kuhisee hirviöitä.
Great Palace on sinetöity kuudella eri sinetillä jotka voi murtaa ainoastaan asettamalla kristallit kuuteen eri palatsiin ympäri Hyrulea".

Kun Triforce on saatu taas yhtenäiseksi, tämän avulla pystytään herättämään prinsessa Zelda ikiunestaan.
Jos Triforcen yhdistäminen ei onnistu ja Link kuolee, saavat Ganonin joukot verta haltuunsa ja onnistuvat palauttamaan pahuuden kuninkaan.

Vihdoinkin läpi tämä kauan välttelemäni peli.
Kaveri tästä jaksoi aina välillä muistutella että pitäisi pelata läpi, nyt oli sitten aika.

Tämän kyseisen pelin olen aloittanut useampaakin kertaan, mutta aina se on vain kesken jäänyt, ei maistu.

Pelistä puuttuu sellainen Zeldamainen fiilis täysin. Tulee olo, että pelaa vain jotain keskinkertaista RPG -peliä.

Nintendo kokeili vähän toisenlaista tyyliä tehdä Zelda-peli ja minun mielestäni homma meni ihan vihkoon.
Ei toimi sivusta rullaavana ollenkaan. Homma menee liian yksinkertaiseksi ja tylsäksi.

Lisäksi peli sisältää expan keräämistä. En pidä expan grindaamisesta ja en sitä todellakaan olisi halunnut tehdä Zelda -pelissä.
Tässä joutuu kolmen eri osa-alueen expoja nostamaan jotka ovat lyöntivoima, taika- ja energian kuluvuus.

Peli sisältää mukavan kokoisen kartan jota sitten tutkitaan ja etsitään kuutta eri palatsia jotta pääsee viimeisen palatsin kimppuun.
Zeldamaiseen tyyliin jokaiselle alueelle ei heti pääse, vaan täytyy selvittää aikaisempia paikkoja ensin.

Karttaan ilmestyy välillä vihollisten siluetteja. Jos näiden kanssa onnistuu törmäämään, joutuu pieneen taisteluruutuun. Taistelun hankaluus määrittyy siten, että törmääkö ison- vai pienen möllin siluettiin.
Taistelussa ei ole pakko tappaa vihollisia, riittää kun kävelee vain jompaan kumpaan reunaan. Tämä on kuitenkin hyvä tapa kerätä expaa.
Taistelun maasto muuttuu kivasti sen mukaan, missä viholliseen törmäsi. Tästä pisteet, oli hauska lisä.

Netistä saatua karttaa käytin häikäilemättömästi hyväkseni kun ei vaan mielenkiinto riittänyt alueiden tutkimiseen. Hyvä että käytin, sillä aika monet asiat olivat hyvin piilotettuna.
Hienoa, kun pelin etenemisen kannalta merkittävät tavarat on kunnolla piilotettuna Cheesy
Lähinnä tuli tsekkailtua, mistä sydämenpalat löytyvät ja osa loitsuista.

Pelin suurin ongelma on, että sen vaikeusaste nousee liian jyrkästi. Jo ensimmäisessä palatsissa oli ongelmia ja joutui sitä ah niin ihanaa grindaamista harjoittamaan, että sai tasoja nostettua.
Loppupuolella viholliset on jo niin kestäviä ja hankalia tappaa, että parempi vaan mennä niistä ohi. Tämä on "todella" hyvän pelin merkki kun haluaa vaan rynniä kaikesta läpi tappamatta juuri mitään.

Vielä semmoisen ihanuudenkin ne on tähän keksineet kun lisärit. Kolmen lisärin voimalla mennään ja muutaman pystyy löytämään pelin tiimellyksessä.
En tiedä voiko lisärit kerätä uudelleen Game Overin jälkeen vai ovatko ne kertakäyttöisiä, ei tarvinnut tähän sen paremmin perehtyä sillä keräsin lisärit aivan lopussa ja käytin ne matkalla Great Palaceen.
Kuoleman jälkeen sai aina jatkaa samasta huoneesta mihin jäi. Mutta, jos Game Over tuli, joutui ihan pelin alkuun, nukkuvan Zeldan huoneeseen.
Aivan järkyttävän paska ratkaisu. Monet paikat olivat todella hankalia ja vaativat paljon opettelua. Rupesi melko nopeasti korpeamaan aina kävellä takaisin kohtaan, mihin oli jäänyt.
Poikkeuksena ihan viimeinen paikka, Great Palace, sieltä sai jatkaa myös Game Overin jälkeen.

Muiden Zeldojen tapaan, tässäkin kerätään kaikenlaista rojua joiden avulla pääsee sitten etenemään pelissä.
Koska peli oli suurimmaksi osaksi sivustapäin kuvattu, ei tavaroita oikein voinut hyödyntää näissä osioissa.
Tavaroita käytettiin karttanäkymässä jossa esimerkiksi rikottiin jokin esteenä oleva kivi tai käveltiin veden päällä.
Suurin osa näistä tavaroista oli automaattisia, missä on ensimmäisen Zeldan hauskuus selvittää, mihin mitäkin tavaraa voi hyödyntää?

No, heikot tavarat oltiin korvattu loitsuilla joita velhot opettivat kylissä.
Yleensä velhon löytämiseksi täytyi tehdä jokin kryptinen asia.
Taiat olivat kyllä oikein hyviä ja monikäyttöisiä. Esimerkiksi hyppytaian avulla pystyi hyppäämään paljon korkeammalle, keijutaialla pystyi lentelemään paikkoihin, mihin ei muuten päässyt.

Eli kuudessa palatsissa täytyy vierailla ennen viimeiseen Great Palaceen pääsyä. Palatsit olivat melko tylsiä ja samanlaisia. Pyörittiin ympäriinsä ja etsittiin avaimia.
Avaimet onneksi säästyivät Game Overin jälkeen ja pystyi näppärästi lähteä tutkimaan mihin se käy.
Tässä taas huomataan Zelda -pelin ongelmat kun se käännetään sivusta päin rullaavaksi. Ei saada mitenkään mielenkiintoisia tai vaihtelevia palatseja.

Pomot olivat tästä samaisesta syystä aika mitään sanomattomia. Lähes kaikki oli samanlaisia, paitsi kuudennen palatsin bossi, tulilohikäärme Barba.

Peli alkaa jo suhteellisen hankalasti, mutta todellinen vitutuksen multihuipennus saavutetaan kun päästään Death Mountainille. Mesta on tottakai sokkelo ja viholliset ovat todella kestäviä.
Koita siinä sitten muistella missä oli käynyt ja minne mennyt kun aina Game Overin jälkeen sai pelin alusta asti kävellä samaan paikkaan. Netistä löytyvä kartta tuli mukaan kuvioihin suhteellisen nopeasti.

Tämän jälkeen peli hetkellisesti hieman helpottuu kun onnistuu vielä löytämään uuden miekkataidon, alaspäin lyönnin.
Vihollisista on huomattavasti helpompi päästä eroon tämän keinon avulla, sen kun vain pomppii niiden yli.

Kun oli saanut grindattua tarpeeksi energiaa, taikaa ja lyöntivoimaa, vihollisten ja pomojen tappaminen meni hieman kivuttomammin.

Osan viidennestä palatsista katsoin netistä kun ei meinannut mitenkään löytää oikeaa reittiä vaikka joka huone oli koluttu useampaan kertaan.
Selvisikin, että salaseinän takaa löytyi oikea reitti. Ai että, pelin pisteet sen kuin nousee. Joten kuten ymmärrän jos pommittamalla täytyy reittiä ehjistä seinistä, mutta tässä olisi täytynyt hyppiä jokaista seinää vasten.

Myös viimeisen, Great Palacen karttaa vähän vilkuilin. Ihan hyvä idea oli, sillä tässäkin paikassa oli hieman kyseenalaisia ratkaisuja.

Viimeiset pomot olivat aika helppoja. Thunderbird vaati muutaman yrityksen jotta sen heittämät tulipallot onnistui väistämään paremmin. Hieno, että tähän pomoon ei voi tehdä osumaa, ennen kuin on käyttänyt Thunder -loitsun.
Onneksi tämän tiesin entuudestaan ja ei tarvinnut aikaa tuhlailla sen enempää asian selvittämiseen.

Ilmeisesti pelin viimeinen pomo, Dark Link on melko hankala, mutta kiitos AVGN:n videon, se olikin pelin helpoin vastus. Riitti, kun oli vasenta seinää vasten kyykyssä ja hakkasi miekalla kokoajan.
Dark Link otti osumaa mutta itse ei.

Nyt tämä on onneksi läpi, ei tarvitse enää tähän koskea.
 
Kuva_1_050.jpg (1124 KB | 2 )
Kuva_1_050.jpg
Kuva_2_050.jpg (870 KB | 2 )
Kuva_2_050.jpg
Kuva_3_050.jpg (909 KB | 3 )
Kuva_3_050.jpg
Kuva_4_046.jpg (817 KB | 2 )
Kuva_4_046.jpg
Kuva_5_039.jpg (992 KB | 2 )
Kuva_5_039.jpg
Kuva_6_028.jpg (707 KB | 2 )
Kuva_6_028.jpg
Kuva_7_016.jpg (374 KB | 2 )
Kuva_7_016.jpg
Kuva_8_006.jpg (662 KB | 2 )
Kuva_8_006.jpg
Kuva_9_001.jpg (687 KB | 2 )
Kuva_9_001.jpg
Back to top
« Last Edit: 01.03.2020 at 19:54:35 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 80.0.3987.122  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2496

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #189 - 01.03.2020 at 19:03:59
 
Mickey's Safari in Letterland 202/709

Blogiin

Mikki on tällä kertaa arkeologin roolissa metsästämässä muinaisia kivitauluja jotka sisältävät aakkoset.
Nämä kivitaulut ovat aikaisimmat löydökset meidän aakkosistamme ja monet museot haluavat ne itselleen.
Hessun avustuksella Mikki lähtee haalimaan kivitaulut itselleen ja viemään ne Taavin museoon.

Tämä peli yllätti laadukkuudellaan. Yleensä nämä pikkulasten opetuspelit ovat aikamoista huttua, mutta tätä oli jopa ihan hauska pelailla Smiley

Pelissä on kolme vaikeustasoa, mutta ainoastaan Super Advanced -vaikeustasolla pystyy sen täydellisesti läpäisemään ja keräämään kaikki 26 kirjainta.

Seikkaillaan erilaisissa maisemissa jotka jokainen sisältää neljästä viiteen kenttää.
Vaihtelua on mukavasti kun valittavana on Yukonin lumiset vuoret, suo, metsä, pyramidi, viidakko ja karibia.

Pelin graafinen ulkoasu yllätti kyllä, laadukkaasti tehty. Myös Mikin animointi ja liikutettavuus olivat kohdillaan.

Haastettahan tässä ei pahemmin ollut, eihän pelissä voinut edes kuolla. Lähinnä isoin hankaluus tuli joidenkin kenttien ulkoasusta, ne olivat melkoisen sokkeloisia.

Tehtävänä oli löytää kolme timanttia jotka olivat ripoteltu ympäri kenttää. Timantti sisälsi aina jonkin kirjaimen ja se kerättiin Mikin haavilla talteen.
Kirjaimet muodostivat kolmikirjaimisen sanan ruudun oikeaan alakulmaan ja kun kaikki kolme kirjainta oli kerätty, etsittiin kentästä muinainen kivitaulu ja viimeisteltiin kenttä.
Kentän jälkeen sitten tavattiin kyseinen sana ja näytettiin mitä se tarkoittaa, villiä.

Aluksi luulin, että sanoja pitää muodostaa itse. Timanteissa rullasi aakkoset aika kovaa tahtia ja oikean kirjaimen ajoittaminen oli hankalaa.
Myöhemmin sitten selvisi, että peli automaattisesti muodostaa jonkin sanan, ei tarvinnut kun kerätä timantti.

Kentän jälkeen tuli pieni "minipeli" jossa kentästä saatu kivitaulu-kirjain piti laittaa oikealle paikalleen. Minkäänlaista haastettahan tässä ei ollut, kunhan vain kursorin siirti oikealle kohdalle Cheesy

Kentät olisi voinut mennä miten halusi, vaikka kaikki tietyn tyyppiset putkeen. Itse kiersin kartalla myötäpäivään jotta tuli aina uudentyyppinen kenttä pelattavaksi. Pysyi mielenkiinto yllä.

Kun kaikki kivitaulu-kirjaimet oli saatu kerättyä, peli päättyi. Ei ollut mitään loppupomoa tai vastaavaa.

Ihan mielellään tätä pelaili, tämä olisi toiminut ihan "normaalinakin" pelinä vallan mainiosti pienillä muutoksilla varustettuna.
 
Kuva_1_051.jpg (696 KB | 3 )
Kuva_1_051.jpg
Kuva_2_051.jpg (642 KB | 2 )
Kuva_2_051.jpg
Kuva_3_051.jpg (371 KB | 2 )
Kuva_3_051.jpg
Kuva_4_047.jpg (568 KB | 2 )
Kuva_4_047.jpg
Kuva_6_029.jpg (648 KB | 3 )
Kuva_6_029.jpg
Kuva_7_017.jpg (181 KB | 2 )
Kuva_7_017.jpg
Back to top
« Last Edit: 01.03.2020 at 19:53:57 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 80.0.3987.122  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2496

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #190 - 05.03.2020 at 18:48:23
 
Back to the Future 203/709

Blogiin

Taas elokuvaan perustuvaa peliä. Peli kyllä jollain tavalla mukailee elokuvan juonta joka menee jotakuinkin näin:

Marty McFly on 17-vuotias nuorukainen, joka asuu Hill Valleyssa, Kaliforniassa. Martylla on ystävä, hieman tärähtänyt tiedemies Emmett ”Doc” Brown joka tekee jos jonkinlaisia härveleitä.
Doc on pyytänyt Martya tulemaan Twin Pines Mallin parkkipaikalle todistamaan tieteellistä tapahtumaa.
Selviääkin, että Doc on rakentanut DeLorean -merkkisestä autosta aikakoneen ja syöttänyt siihen vuosiluvun 1955. Koe keskeytyy kun samalla hetkellä paikalle saapuvat libyalaiset nationalistit jotka tulivat perimään velkojaan.
He olivat antaneet plutoniumia proffalle tätä koetta varten ja vastineeksi heidän piti saada toimiva ydinase. Tätä he eivät olleet vielä saaneet.
Nationalistit ampuvat Docin ja hädissään Marty hyppää DeLoreanin puikkoihin ja päätyy vuoteen 1955.

Menneisyydessä Marty tapaa teini-ikäisen isänsä ja erilaisten sattumusten kautta asiat mutkistuvat ja historia on vaarassa muuttua. Martyn vanhemmat eivät meinaa päätyä yhteen ja hänen tulevaisuutensa on vaakalaudalla.
Martyn täytyy saada vanhempansa päätymään yhteen jotta tulevaisuus ei muuttuisi ja poistua menneisyydestä DeLoreanin avulla takaisin vuoteen 1985.

Nämä leffathan ovat loistavia, samaa ei kyllä voi sanoa pelistä. Taas yksi esimerkki, että melkoista kikkarettahan sieltä tulee kun on nimekäs leffa kyseessä.

Pelissä on 20 kenttää ja näistä vain neljä on erilaisia. Muut kentät ovat kaduilla juoksemista ja erilaisten esteiden väistelyä.

Neljä katujuoksua ja näiden jälkeen tulee hieman erilaisempi kenttä.

Katujuoksut ovat vähän kuin autoscrollereita, Marty painelee menemään pysähtymättä. Voisi kai näitä shootereiksikin kutsua.
Kaduilla on jos jonkinlaista vihollista jotka yrittävät hidastaa Martyn menoa.

Näissä katu-osuuksissa on kaksi eri ajastinta. Perinteinen ajastin joka rullaa kokoajan alaspäin ja kun se on nollassa, menettää elämän.
Pelin viholliset eivät tapa Martya vaan juurikin hidastavat, jotta hän ei ehtisi ajoissa maaliin.
Toinen ajastin on sitten valokuva McFlyn perheestä. Kuva häviää hiljalleen ja kadulle ripoteltuja kelloja kerätessä kuvaa saa palautettua takaisin. Jos kuva häviää kokonaan, menettää elämän.

Aseena Marty käyttää jostain syystä keilapalloa. Tämä ilmestyy kadulle kun on tietyn ajan onnistunut etenemään ja väistelemään vihollisia. Osuma viholliseen nollaa kaiken ja joutuu taas tovin odottamaan, jotta keilapallo ilmestyisi ruutuun.
Kun keilapallo on hallussa, saa seuraavaksi nopeutta edistävän rullalaudan. Aluksi en tähän koskenut kun vauhti oli vähän liian hurja jotta onnistuisi vihollisia väistelemään, mutta kun hommaan tottui, katujuoksut menivät hujauksessa läpi.
Viimeisiä katuja ei voinut edes päästä läpi ilman rullalautaa.

Ehdottomasti paskinta paskaa näissä katujuoksuissa oli ampiaiset. Niitä tuli kokoajan ja niiden patternit oli välillä todella hankala hahmottaa.
Välillä niitä oli monta kerrallaan ruudulla ja kaaos oli taattu.
Keksin kuitenkin hyvän keinon näiden vähentämiseksi! Kun kävelee ruudun alalaidassa, ampiaiset lentävät liian lähelle ruudun reunaa ja häviävät sinne. Skeittilaudalla ei tätä tarvinnut pahemmin harrastaa, sillä nopeus hoiti ne pois ruudulta.
Toki ne jäivät pörräämään ruutuun jos oli liian ylhäällä rullailemassa.

Joka neljännen kentän jälkeen saatiin sitten muutosta menoon.

Ensimmäisenä kohteena oli Lou's Cafe. Martyn tehtävänä on suojella isäänsä Biffiltä ja hänen jengiltään. Marty pojottaa tiskin takana ja kiusaajat juoksevat kohti.
Tehtävänä on heittää limsamukeilla taju kankaalle näiltä kiusaajilta. Kaiken kaikkiaan piti 50 jengiläistä saada kanveesiin, aikamoinen määrä. Homma jatkuu aina 99 asti jos jaksaa paukuttaa.
Aluksi tästä ei meinannut tulla yhtään mitään, oli hankala arvioida, mistä kohdasta muki pitäisi heittää.
No, tarpeeksi kun totutteli, kohta löytyi ja enää ei tarvinnut edes Martyn hahmoa katsella kuin sivusilmällä, keskittyi vain mistä kohdasta jengiläiset tulevat.
Välillä tarjoilija toimitti pirtelön tiskille jolla sai kaikki ruudulla näkyvät pahikset pois. Näitä pystyi näppärästi pitämään useamman kerralla hallussa, pystyi sitten tukalan paikan tullen käyttää vaikka kaksi putkeen Smiley

Seuraavaksi mennään taas kaduille neljän kentän verran. Eipä juurikaan muutosta aikaisempaan, ampiaiset olivat hieman nopeampia, ei muuta.

Seuraavana ollaan sitten Hill Valleyn lukiossa. Martyn äiti on mennyt ihastumaan poikaansa (voi veljet) ja nämä rakkauden osoitukset täytyy estää.
Hyvin sama idea kun kahvilassakin, heilutaan pöydän takana edes takaisin.
Martyn täytyy torjua äitinsä lähettämät sydämet kirjalla. Tässäkin sama määrä riittää läpäisyyn eli 50 kappaletta.
Tätä en oikein tajunnut. Eikös olisi ollut helpompi vain väistää ne sydämet eikä torjua kirjalla?
Ehdottomasti pelin hankalin osuus. Sydämien torjuminen oli hankalaa kun niitä tuli melkoisella nopeudella. Lisäksi mutsi ravasi ympäri luokkahuonetta täysin randomisti, sai olla jatkuvasti tarkkana.

Taas kaduille. Tässä vaiheessa huomasi, miten tärkeä skeittilauta olikaan. Jos edes pienen matkan onnistui taivaltamaan sen avulla, kentän läpäisyprosentti nousi huomattavasti.

Tästä päästäänkin leffan legendaariseen "Johnny B. Goode" -kohtaukseen. Mahtavaa kun sai kuulla jotain toistakin biisiä Cheesy Aika kuppainen versio Johnny B. Goodesta, mutta paljon parempi kuunnella tuota edes hetki, kun sitä perus rallatusta.
Kitaralla täytyi kerätä nuotteja kolmelta eri korkeudelta. Onneksi aina sama nuotti tarkoitti tiettyä korkeutta, helposti pystyi seuraamaan mille korkeudelle täytyy mennä seuraavaksi.
Tämä oli ehdottomasti helpoin näistä "minipeleistä" vaikka loppupuolella nuottien tulonopeus rupesi olemaan melko älytöntä. Väärän nuotin keräämisestä mittari laski alaspäin aika rajustikin.

Viimeiset katujuoksut yllättivät sitten raakuudellaan. Näissä on tosiaan pakko käyttää skeittilautaa, muuten ei pääse läpi. Aika ei vain yksinkertaisesti riitä.
Monet yritykset kaatuivat näihin kun ei saanut kerättyä skeittilautaa. Keilapallon sai haltuunsa, mutta sitten tuli osuttua johonkin viholliseen ja ei kun koko homma alusta.

Sitten pelin viimeiseen osuuteen. Ennen tätä hetkeä olisin antanut pelille pykälää paremman arvosanan, mutta tämä loppu oli niin vittumainen joten pakko pudottaa arvosana hyvin alas.

Tässä viimeisessä osuudessa täytyy päästä takaisin tulevaisuuteen. Se onnistuu kun ajaa 88 mailia tunnissa juuri kun salama iskee kellotorniin antaen autolle tarvittavan virran.
Taivaalta sataa salamoita ja jos niihin osuu, vauhti hidastuu.
No, ensimmäinen yritys ei onnistunut kun tähän viimein pääsin. Innokkaana ajattelin, että "minullahan on vielä monta lisäri jäljellä ja voin näppärästi yrittää tätä". Vitut.
Tässä oli vain yksi yritys ja jos sen kusee, peli alkaa alusta. Periaatteessa tämän ymmärtää, kun leffassakin oli vain se yksi ainut mahdollisuus päästä takaisin tulevaisuuteen.
Mutta olisihan tähän peliin voinut laittaa hieman helpotusta.
Onneksi tämä meni sitten toisella kerralla läpi kun tähän viimein pääsin. Todella kuumottava ratkaisu.

Meni kyllä pitkään päästä uudelleen tuohon viimeiseen osioon. Jotenkin tatsi katosi ja varsinkin lukio -kohtaus meni ihan penkin alle monta kertaa peräkkäin.

Hyvin keskinkertaista huttua. Varmaan vielä viikon päästäkin soi päässä pelin pääbiisi. Kaiken hyvän lisäksi se oli muutaman sekunnin pituinen looppi. Ei näin.
 
Kuva_1_052.jpg (648 KB | 2 )
Kuva_1_052.jpg
Kuva_2_052.jpg (494 KB | 2 )
Kuva_2_052.jpg
Kuva_3_052.jpg (756 KB | 2 )
Kuva_3_052.jpg
Kuva_4_048.jpg (968 KB | 3 )
Kuva_4_048.jpg
Kuva_5_040.jpg (485 KB | 2 )
Kuva_5_040.jpg
Kuva_6_030.jpg (582 KB | 2 )
Kuva_6_030.jpg
Kuva_7_018.jpg (555 KB | 2 )
Kuva_7_018.jpg
Kuva_8_007.jpg (348 KB | 2 )
Kuva_8_007.jpg
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 80.0.3987.122  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2496

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #191 - 07.03.2020 at 12:26:32
 
A Nightmare on Elm Street 204/709

Blogiin

Elm Streetillä tapahtuu kummia kun jälleen yksi teini on kuollut yön aikana. Ihmiset puhuvat, että kuolema tapahtui "luonnollisista syistä", mutta näyttää siltä kuin jokin olisi tappanut teinit niiden nukkuessa.
Selviääkin, että murhien takana on Freddy Krueger, entinen lastentappaja joka poltettiin elävältä. Freddy tunkeutuu teinien uniin ja tappaa ne sieltä käsin.
Ainut keino päästä Freddystä eroon on etsiä hänen luunsa jotka ovat ripoteltu ympäri Elm Streetiä ja polttaa ne lukion polttouunissa.
Yritä pysyä hereillä tai muuten...

Huomattavasti parempi leffapeli kuin edellinen Cheesy
En oikein ymmärrä, miksi AVGN tätä niin kovasti moitti. Ehkäpä hänen oli saatava jokin peli Halloween -speciaalia varten ja ideoiden puutteen vuoksi päätyi tähän.

Tässä pelissä on hieno erikoisuus, sillä tätä voi pelata nelinpelinä Cheesy NESille on vain kourallinen tälläisiä pelejä ja ne eivät kyllä ole tasoloikkia. Voisi olla joskus ihan hauska testata millaista kaaosta tämä olisi.

Seikkaillaan teinipojalla ympäri Elm Streetiä ja yritetään päästä eri paikkoihin sisälle.
Suurin osa kohteista on asuntoja, mutta mukaan mahtuu myös kaatopaikka, hautausmaa ja lukio.

Ainoastaan yhteen kohteeseen pääsee kerrallaan sisään. Kyseisestä paikasta saa haltuunsa avaimen, jonka avulla pääsee sitten seuraavaan mestaan.
Kolme ensimmäistä kohdetta ovat asuntoja. Täytyy itse selvittää mihin näistä kolmesta pääsee sisään, sillä niiden järjestys vaihtuu aina kun pelin aloittaa alusta.
Varmaan pelintekijät ovat hakeneet jotain etsimisen iloa tähän alkuun, mutta aika turhahan tämä on. Lähinnä ärsyttää pyöriä pitkin katuja ja etsiä mihin asuntoon pääsee.
Ratkaisu on siinäkin mielessä outo, sillä loput neljä kohdetta ovat aina samassa järjestyksessä Cheesy

Vaikka kolmea ensimmäistä kohdetta joutuukin etsimään, niiden sisällöt ovat kuitenkin aina samassa järjestyksessä. Outoa.

Eli seitsemän mestaa kolutaan yhteensä.
Kaikissa paikoissa idea on sama; kerää kaikki ympäriinsä ripotellut Freddyn luut.
Luiden määrä vaihtelee tasoittain ja loppupään mestoissa niitä saakin kerätä aikamoisen läjän.

Kun luut on kerätty, pääsee seuraavaan huoneeseen. Asumuksissa huoneita on useampia, mutta kaatopaikalla ja hautausmaalla vain yksi pidempi osio.

Kenttien lopussa odottaa aina pomo. Pomot liittyvät pääosin Freddyyn, mutta on sinne yksi vampyyrilepakkokin saatu teiniä kiusaamaan.
Hieman on ollut tekijöillä hankaluuksia keksiä pomoja kun Freddyn hanska tulee vastaan kolme kertaa Cheesy
Myös Freddyn pääkin esiintyy kahdesti. Pää joka on palluroissa kiinni, ai että mitä mielikuvituksen ilotulitusta!

Pelissähän siis yritetään välttää nukkumista koska siitä seuraa vain ikäviä kohtaamisia Freddyn kanssa.
Yläpalkissa rullaa unimittari ja se menee alaspäin kosketuksista vihollisiin ja ihan itsestään.
Kun palkki on nollassa, vaivutaan uneen. Unimaailmassa viholliset ovat paljon haastavampia ja tarpeeksi sikeään uneen vaivuttaessa törmää myös Freddyyn!
Freddyn kanssa taistelu on aika helppo, sitä on simppeli väistellä ja ampua. Kohtaamisen jälkeen saa jatkaa samasta kohdasta kun mihin jäi.

Kentistä löytyy Ghettoblastereita joita keräämällä herää unesta takaisin normaaliin maailmaan. Löytyy myös kahvia, joka täyttää unimittarin täysin.

Unimaailman ehdottomasti paras puoli on, että siellä voi käyttää eri hahmoja. Kenttiin on ripoteltu symboleita joita keräämällä saa käyttöönsä nämä eri hahmot.
Hahmoja on kolme erilaista; Shadow Warrior, Acrobat ja Necromancer. Heikoin näistä hahmoista on Shadow Warrior, sillä oli hankala tehdä vahinkoa vihollisiin ja pomoihin. Ilmeisesti sen lyöntien tehokin oli heikompi.
Aluksi tuli käytettyä vain Acrobatia, mutta sitten huomasin Necromancerin ylivoimaisuuden. Se ampuu tehokkaita taikoja ja sen avulla pystyy myös hyppimään paljon korkeammalle. Todella hyödyllinen pomoissa!

Onneksi näitä lisähahmoja pystyi hyödyntämään pomotaistelussa vaikka ei olisikaan unimaailmassa. Olisi ollut erittäin tuskallista piestä pomot vain käyttämällä teinin nyrkkejä Cheesy

Hieman ärsyttävä asia oli, että energian määrää ei näkynyt missään. Olisi sen voinut mielellään unipalkin viereen laittaa. Välillä joutui miettimään, paljon energiaa on jäljellä.
Periaatteessa tällä ei silleen väliä ollut, sillä kuoleman jälkeen sai jatkaa siitä mihin jäi. Continuen käytönkin jälkeen sai jatkaa täysin samasta kohdasta.
Kolmen continuen verran sai yrittää peliä läpäistä ja homma alkoi alusta näiden loputtua. Juuri sopiva vaikeustaso Smiley

Huomasi kyllä että Raren pojat olivat olleet asialla. Oli kyllä niin Snake Rattle 'n' Roll/Battletoads -tyylisiä ääniefektejä.
Kun kyseessä on Raren peli, haastetta oli mukana. Ei tämä ihan helpolla läpi mennyt. Ei kuitenkaan sitä överi vaikeustasoa mitä jotkin pelit edustavat.

Sai aika täydellisesti pelata alkupään osiot jotta oli edes joitain mahdollisuuksia pelin loppupuolella. Lukio oli haastava paikka ja siellä meni elämä poikineen.
Tämä mesta sisälsi myös yhden todella halpamaisen hypyn. En tätä onnistunut kertaakaan hyppäämään pelkällä teinillä vaan jouduin odottamaan unimittarin nollautumista.
Necromancerin avulla hypyn sitten onnistui. Älytöntä.

Tähän viimeiseen kenttään oli vielä pistetty Boss Rush. Onneksi oli monta elämää jäljellä tätä varten sillä pomot eivät olleet mitään ihan helppoja päästä kuolematta.
Onneksi sentään hieman on ollut sydäntä mukana Raren pojilla ja Boss Rushissa pomojen energiamäärää oltiin laskettu.

Yhden elämän turvin pääsin sitten haastamaan itse Freddyn. Oli koko ajan tunne, että "ei kyllä ole menossa läpi, mutta harjoitellaan bossia seuraavaa yritystä varten".
Mutta mutta, ilokseni huomasin että Freddy käyttäytyi täysin samalla tavalla kuin unimaailman taisteluissa. Sehän meni sitten osumaakaan ottamatta.

Tämä oli kyllä oikein mukava peli tuon hirveän Back to the Futuren jälkeen! Yksi ikävä glitch tuli vastaan ja peli jäi softlockiin. Kaatopaikalla yksi luu oli täysin kadonnut ja en päässyt pomolle.
Rullasin kentän alusta loppuun pari kertaa ja tutkin jokaisen kohdan tarkkaan, ei löydy.

Välillä viholliset spawnasivat liian nopeasti takaisin ruutuun ja lentäviä vihollisia oli vittumaista tappaa varsinkin ahtaissa paikoissa, mutta pienet virheet eivät tätä huononna Smiley
 
Kuva_1_053.jpg (798 KB | 1 )
Kuva_1_053.jpg
Kuva_2_053.jpg (936 KB | 2 )
Kuva_2_053.jpg
Kuva_3_053.jpg (590 KB | 3 )
Kuva_3_053.jpg
Kuva_4_049.jpg (339 KB | 2 )
Kuva_4_049.jpg
Kuva_5_041.jpg (988 KB | 3 )
Kuva_5_041.jpg
Kuva_6_031.jpg (983 KB | 2 )
Kuva_6_031.jpg
Kuva_7_019.jpg (432 KB | 2 )
Kuva_7_019.jpg
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 80.0.3987.132  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2496

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #192 - 22.03.2020 at 14:05:58
 
Garry Kitchen's Battletank 205/709

Blogiin

NATOn johtava upseeri on otettu panttivangiksi! Hänet on sijoitettu tarkkaan vartioituun paikkaan vihollisjoukkojen syövereihin.
Vastassa on paljon tankkeja ja helikoptereita jotka täytyy hävittää upseerin pelastamiseksi.
Taistelun tiimellyksessä vihollisten asemaa on heikennettävä tuhoamalla heidän resurssejaan kuten polttoainesäiliöitä, radiomastoja ja muita kohteita.
Sinä ohjastat yhtä voimakkaimmista tankeista ikinä, M1:stä! Vaikka tankissa on tonneittain terästä ja 150mm tykki, ei se tarkoita kuitenkaan sitä, että pelastusoperaatio olisi helppo.
Tämä antaa vain paremmat mahdollisuudet selviytyä.

Hieman jännittynen fiiliksin lähdin tätä testailemaan, sillä simulaatiopelit eivät ole tunnetusti kovin helppoja.
No, pelihän oli sitten hieman hankalahko ja oppiminen hidasta. Tämä ei kuitenkaan haitannut yhtään, sillä yllätyksekseni pidin tästä!

Konsepti on hieman brutaali, on vain kaksi elämää ja niiden jälkeen peli alkaa alusta. Kuoleman jälkeenkin joutuu aloittamaan koko tehtävän alusta, ei edes pomotaistelusta saa jatkaa.
Yhteen läpäisy-yritykseen sai helposti kulumaan 1,5-2 tuntia, joten hieman älytön idea Cheesy Olisi salasanaa huutanut tämä.

Eli, kymmenen tehtävää kahlataan läpi tuhoten tankkeja, helikoptereita ja vihollisen resursseja. Tehtävissä on tietty määrä tuhottavia kohteita joka lisääntyy aina mitä pidemmälle peliä mennään.
Jokaisesta tuhottavasta kohteesta mittari menee alaspäin, myös omista NATO päämajoista, joista saa lisää ammuksia ja energiat täyteen Cheesy
Tämän on pakko olla koodausvirhe, sillä jos tuhoaa kaikki ruudulla näkyvät kohteet päämajoja myöten, mittari menee ympäri.

Simulaatiopelin tyyliin, tankkia ajetaan kuskin silmistä kuvattuna. Ruudulla näkyykin jos jonkinlaista mittaria ja seurattavaa kohdetta.
Osa näistä on täysin turhia, osa erittäin hyödyllisiä. Yksi hyödyllisimmistä on pieni tutka joka näyttää mistä suunnasta vihollinen hyökkää.

Karttanäkymässä voi katsella missä viholliset ja niiden resurssit sijaitsevat ja tehdä ratkaisunsa miten vyyhtiä rupeaa purkamaan.
Erittäin isona plussana on, että karttanäkymässä voi ajella. Huomattavasti helpompi lähestyä jotain kohdetta ja väistellä miinakenttiä, loistavaa!

Tankissa on neljä erilaista puolustuskeinoa vihollisia vastaan. Löytyy jo esitelty 150mm tykki, kohteeseen hakeutuvat ohjukset, savupommit ja 50 kaliiperiset kiväärit.
Kaikkia puolustuskeinoja oli rajallinen määrä ja niitä sai lisää päämajoista. Täytyi tarkkaan harkita milloin mitäkin käyttää.

Ohjukset olivat ehdottomasti parhaita tankkeja vastaan, sillä ne pystyivät tuhomaan todella kaukaa. Hätätapauksissa näitä pystyi hyödyntämään myös helikoptereiden tuhoamiseen.
Pääosin helikopterit tuli tuhottua savupommien avulla, koska savu pysäytti kopterit paikalleen ja ne oli helppo tuhota kiväärejä hyödyntäen. Monesti koptereita tuli vielä kaksi kerrallaan, niin ne saivat molemmat kätevästi nippuun yhdellä savupommilla.
Savupommit olivat myös oiva apu pomotaisteluissa. Pomon osumisprosentti putosi huomattavasti tämän ansiosta.

Niin kuin monen muun pelin tyyliin, tämäkin vaati paljon opettelua ja tottumisen jälkeen muuttui suhteellisen helpoksikin.
Ohjattavuus oli aluksi hankalahkoa. Myös tykin kulman opettelu vei aikaa. Asteita oli vain nollasta kymmeneen, mutta oikean etäisyyden löytäminen vei tovin.
No, loppupään tehtävissä tälläkään ei ollut niin väliä kun ohjuksia ja savupommeja oli sellaiset määrät, että viholliset sai tuhottua niiden avulla helposti.

Aluksi alkupään tehtävät tuntuivat helpommilta kuin lopun, mutta yritysten lisääntyessä homma kääntyi täysin toisinpäin. Alkupään tehtävissä on vain muutama tuhottava kohde, mutta kun ei ole ohjuksia tai savupommeja käytössä, eikä NATO päämajaan pääse täyttämään energioita, homma on hankalampaa.
Kun oppi tuhoamaan viholliset oikealla tavalla, ei energiaa juurikaan menettänyt vaikka vihollismäärät loppupuolella olivat huomattavasti suurempia.

Kun päästiin muutamasta "harjoitus" tehtävistä eteenpäin, tehtävät sisälsivät aina kaksi NATO päämajaa. Tarkkaan piti miettiä milloin sellaisessa vierailee sillä ne olivat kertakäyttöisiä. Lähinnä tärkeää oli seurata energiankulutusta ja toisessa päämajassa mielellään vieraili kun kaikki viholliset oli saatu hengiltä, että pomotaistelussa oli täydet energiat.

Pomotaistelut olivat hyvin samantyylisiä kaikki. Vastassa oli jonkinlainen linnoitus tai esimerkiksi joukko tankkeja jotka piti tuhota. Ruudulla oli tietyt pisteet joihin täytyi ampua ja kun kaikki pisteet oli tuhottu, taistelu oli ohi.
Tässä oli ensisijaisen tärkeää heittää savupommi heti alkuun tai muuten henki lähti erittäin nopeasti. Yleensä pomon kerkesi tuhoamaan savupommin vaikutuksen aikana, mutta joissain tapauksissa se kerkesi hälvetä.
Välillä sitten tuli heitettyä uusi savupommi tai jos oli tarpeeksi energiaa jäljellä, tykitti loput kohteet ihan ilman mitään suojaa.

Kaksi viimeistä tehtävää oli todella pitkiä, paljon tuhottavia vihollisia ja vihollisten resursseja. Onneksi tehtävissä joissa oli kaksi päämajaa, pystyi jättämään kaksi vihollista tuhoamatta koodausvirheen vuoksi.
Pystyi paljon helpommin seurailemaan energiatilannetta ja nopeuttamaan prosessia. Yleensä tuli jätettyä kaksi tankkia tuhoamatta sillä kopterit olivat näppärämpiä tuhota ja niitä sai kaksi kerrallaan hoideltua.

Kahdeksassa viimeisessä tehtävässä vihollisten tuhoamisen jälkeen täytyi ajaa kartassa merkittyyn kohteeseen, jossa pomo sijaitsi. Noh, kahdessa viimeisessä tehtävässä kohde oli ympyröity miinoilla Cheesy
Miinakentän läpi ajaminen oli todella hidasta ja tuskaista. Milli eteenpäin ja tuijottaa tarkkaan näkyykö pikselin kokoista miinaa ruudulla. Miinat sai näppärästi konekiväärillä tuhottua jonka jälkeen matelu jatkui.
Pari kertaa tuli ajettua miinoihin kun ei näätä vain yksinkertaisesti huomannut.

Viimeinen pomo ei antanut ensimmäisellä kerralla minkäänlaista armoa vaikka heitin savupommin niin nopeasti kuin pystyi. Henki lähti helposti. Tässä vaiheessa huomasi, kuinka pitkä yksi yritys on ja alusta aloittaminen tuntui hieman nihkeälle.
Toisella yrityksellä RNG-Jumalat olivat leppoisammalla päällä ja en aluksi ottanut osumaa juuri lainkaan. Tässä viimeisessä pomossa tuhottavia kohteita oli kymmenen, joten savupommi ei riittänyt mitenkään koko taistelun ajaksi.
Tein ratkaisun ja en heittänyt toista savupommia, vaan tykitin ilman suojaa homman loppuun. Kuumotti pirusti kun ei tullut energiatilannetta seurattua. Onneksi ratkaisuni kannatti!

Erittäin hyvä peli! Hieman armoton vaan pituuden ja elämien suhteen, mutta useilla toistoilla homman sai menemään suhteellisen nopeasti sekä kivuttomasti Smiley
 
Kuva_1_054.jpg (626 KB | 1 )
Kuva_1_054.jpg
Kuva_2_054.jpg (354 KB | 1 )
Kuva_2_054.jpg
Kuva_3_054.jpg (704 KB | 1 )
Kuva_3_054.jpg
Kuva_4_050.jpg (561 KB | 1 )
Kuva_4_050.jpg
Kuva_5_042.jpg (642 KB | 1 )
Kuva_5_042.jpg
Kuva_6_032.jpg (595 KB | 1 )
Kuva_6_032.jpg
Kuva_7_020.jpg (675 KB | 1 )
Kuva_7_020.jpg
Kuva_8_008.jpg (536 KB | 1 )
Kuva_8_008.jpg
Back to top
« Last Edit: 22.03.2020 at 16:11:43 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 80.0.3987.149  Windows 10
Rami_Airola
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 15250

Turku - Finland
Gender: male

NNID: Rami_Airola

Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #193 - 22.03.2020 at 15:19:39
 
SilentWinter wrote on 22.03.2020 at 14:05:58:
Garry Kitchen's Battletank
Simulaatiopelin tyyliin, tankkia ajetaan kusin silmistä kuvattuna.


Onks kusin silmä peeniksen reikä?  Smiley
 
Back to top
 
Achievements: 8
24h MarathonHC Movie CollectorNot Too Old For This ShitItem AcquiredKeyboard VeteranFirst Successful SaleDonated to AVGNInsider
13881 ramiairola ramiairola Airola Airola Airola   IP Logged   Firefox 74.0  Windows 8.1
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2496

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #194 - 22.03.2020 at 16:11:13
 
Rami_Airola wrote on 22.03.2020 at 15:19:39:
Onks kusin silmä peeniksen reikä?  Smiley


Näyttää olevan Grin
 
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 80.0.3987.149  Windows 10
Pages: 1 ... 11 12 13 14 
Send Topic