Choose Language:
 
 
  Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board  
  Discordiin mars - click to chat!  
  Home Recent LoginRegisterHelpSearch Map Achievements Database Quizzes   


Voit piilottaa tämän mainoksen kirjautumalla sisään.
     
     
 
Kampanjatori
 
Pages: 1 ... 12 13 14 
Send Topic
SilentWinterin NES läpäisyt (Read 39846 times)
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2496

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #195 - 23.03.2020 at 14:58:49
 
Barker Bill's Trick Shooting 206/709

Blogiin

Ensimmäinen Zapper-peli korkattu!
Zapperiin olin viimeksi koskenut nuoruusvuosina joten hetki on tästä kerinnyt vierähtää. Itse en kyseistä laitetta koskaan omistanut ja välillä sitä tuli kavereilta ja serkulta lainattua.
Nyt sitten ihan tätä projektia varten hommasin 14" kuvaputkitöllön ja Zapperin. Duck Hunt tuli näppärästi Zapperin mukana. Hyllyssä oli valmiiksi Barker Bill's Trick Shooting jonka olin aikoinaan huvikseni hommannut.
Katsellaan niitä ankkoja sitten myöhemmin Smiley

Tämän goali oli hieman epäselvähkö, mutta pienen tutkiskelun jälkeen läpäisyyn riittää, kun pelaa viimeistä pelimuotoa kaksi kierrosta. Pelasin kuitenkin jokaisen pelimuodon "läpi", eli niin pitkälle kun suinkin pääsin.
Muissa pelimuodoissa ei ole selkeää loppua, ne vain jatkuvat loputtomasti samanlaisina.

Peleissä on kaikissa sama idea. Kymmenen lisärin voimin yritetään päästä mahdollisimman pitkälle. Jokainen missattu esine vie elämän.

Balloon Saloon

Tässä ensimmäisessä pelimuodossa ammutaan ilmapalloja. Aluksi helppoa läpsyttelyä, mutta homma menee melkoisen hektiseksi mitä pidemmälle pääsee.
Välillä lavasteiden takaa kurkistaa koira joka heittää muutaman ilmapallon jotka luonnollisesti täytyy ampua rikki.
Jokainen karkuun päässyt ilmapallo vie yhden elämän. Myös jos koiraa ampuu, menettää elämän.
Lisäreitä saa välillä sinisistä ilmapalloista jotka sisältävät timantin.
Tämä pelimuoto oli sen verran helppo, että jätin sen lopulta kesken. Tasolle 20 pelasin ja olisi tästä voinut helposti vielä jatkaa, mutta uupumus iski.

Flying Saucers

Itselle ehdottomasti hankalin pelimuoto. Bill ja hänen avustajansa heittelee ilmaan lautasia jotka pitää hieman skeet -tyyliin ampua rikki.
Välillä ruutuun ilmestyy papukaija joka nappaa lautasia mukaansa. Papukaija on myös monesti ärsyttävästi lautasten edessä.
Samaa settiä kuin edellisessäkin pelimuodossa, ohi menneistä lautasista ja papukaijasta menettää elämiä.
Onneksi tähänkin pelimuotoon oli laitettu lisäreitä. Avustaja heittelee timantteja tietyn väliajoin ja sen tuhoaminen antaa elämän. Mielenkiintoista on, että jos timantin missaa, menettää elämän. Pakko onnistua.

Window Pains

Seisotaan avonaisten ikkunoiden edessä ja ylhäältä tippuu jos jonkinlaista roinaa jotka pitää sitten ampumalla hävittää.
Vauhti kiihtyy ja avonaisten ikkunoiden muodostelmat hankaloituvat mitä pidemmälle mennään. Ei läheskään niin hankala kun lautasten ampuminen sillä tässä ei ole mitään elukkaa esteenä.

Fun Follies

Tässä pelimuodossa on sitten kaikki kolme aikaisempaa pelimuotoa mukana ja muutama muukin vielä lisäksi. Kierros pelataan aikaisempia pelimuotoja ja sen jälkeen päästään "Trixie Shot" -nimiseen pelimuotoon.
Avustaja vippaa pari kolikkoa esiin ja ne täytyy ampua nopeasti. Välillä hän pitää kolikoita käsissään, mutta välillä vippaa ne pitkin lattiaa jolloin niihin on huomattavasti vaikeampi osua.
Avustajaa ei missään nimessä kannata ampua, sillä siitä menee monta elämää kerrallaan. Tähänkin on saatu ihana papukaija mukaan joka varastelee kolikoita. Sai olla tarkkana että ei kaijaan osunut kolikon sijaan.

Seuraavaksi pääseekin keräämään lisäreitä! Jos aikaisemmista pelimuodoista on onnistunut keräämään timantteja, saa pelikoneeseen useamman rivin auki.
Tässä Fun Follies -pelimuodossa ei saa lisäreitä muuten kun tästä pelikoneesta vaikka kuinka timantteja ampuisi.
Tämä oli suuri apu, sillä tästä sai suhteellisen helposti seitsemän lisäriä. Kerran onnistuin saamaan täydellisen rivin, huimat 15 lisäriä!

Kun on kaksi kierrosta pelannut Fun Follies -pelimuotoa, pääsee viimeiseen pelimuotoon, Bill's Thrillsiin.
Tässä yritetään osua johonkin tavaraan tai ruoka-aineeseen jonka Bill heittää kohti avustajan päätä.
Jos on paljon lisäreitä, niin eipä tässä tarvinnut edes tehdä mitään, yhdestä tavarasta menetti vain yhden elämän.

Tämän pelimuodon jälkeen peli ei tarjoile enää mitään uutta, jo nähdyt pelimuodot tulevat uudestaan hieman hankalampina.

Hauska aloitus Zapper -peleille. Mukavan helppo hauska peli Smiley
 
Kuva_1_055.jpg (539 KB | 0 )
Kuva_1_055.jpg
Kuva_2_055.jpg (985 KB | 0 )
Kuva_2_055.jpg
Kuva_3_055.jpg (618 KB | 0 )
Kuva_3_055.jpg
Kuva_4_051.jpg (819 KB | 0 )
Kuva_4_051.jpg
Kuva_5_043.jpg (711 KB | 0 )
Kuva_5_043.jpg
Kuva_6_033.jpg (758 KB | 0 )
Kuva_6_033.jpg
Kuva_7_021.jpg (1083 KB | 0 )
Kuva_7_021.jpg
Kuva_8_009.jpg (814 KB | 0 )
Kuva_8_009.jpg
Kuva_9_002.jpg (829 KB | 0 )
Kuva_9_002.jpg
Kuva_10.jpg (676 KB | 0 )
Kuva_10.jpg
Kuva_11_001.jpg (1172 KB | 0 )
Kuva_11_001.jpg
Kuva_12.jpg (557 KB | 0 )
Kuva_12.jpg
Back to top
« Last Edit: 23.03.2020 at 15:37:40 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 80.0.3987.149  Windows 10
natedogg
Offline
NES-Retro Ad Infinitum
******

You are never too old
to play

Posts: 17130

Kuopio - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #196 - 23.03.2020 at 17:57:35
 
No niin, viimeinkin!

Nyt se Gumshoe tulille ja äkkiä.  Smiley
 
Back to top
 
Achievements: 5
bassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranMedal of HonorInsiderDonated to AVGN

Special Power Glove programs on game pak enhance other joystick games.&&&&"TEH MOST BEAUTIFUL JOURNEY TROUGH DARKNESS THAT WILL KIRVESTÄÄ MEIDÄT KAIKKI! HAILATAAN HAILAUKSEN JÄLKEENKIN, HAIL HAIL HAIL AND KILL!" CODEath @ kännissä.
215494   IP Logged   Firefox 74.0  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2496

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #197 - 23.03.2020 at 18:16:40
 
natedogg wrote on 23.03.2020 at 17:57:35:
No niin, viimeinkin!

Nyt se Gumshoe tulille ja äkkiä.  Smiley


Nyt ei oo rahaa ostaa yhtään ainutta peliä Cheesy Et voi olla pitkässä viivassa se... ellei sitten joku pk-seudulla asuva lainaa Smiley
 
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 80.0.3987.149  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2496

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #198 - 24.03.2020 at 13:24:52
 
Predator: Soon the Hunt Will Begin 207/709

Blogiin

Vuonna 1987 Yhdysvaltalainen keskustiedustelupalvelu CIA lähettää Guatemalan viidakoihin erikoissotilaitaan pelastamaan panttivankeina olevia ihmisiä. Pelastusoperaatiota johtaa majuri Alan ”Dutch” Schaefer.
Homma kuitenkin muuttuu tyystin, sillä jokin tuntematon olento vaanii viidakoiden kätköissä ja rupeaa tappamaan porukkaa.
Tämä olento on tullut ulkoavaruudesta saalistamaan ihmisiä ja keräämään niiden luita.
Olennolla on edistyksellistä tekniikkaa käytössään ja hän pystyy esimerkiksi muuttumaan lähes näkymättömäksi tai paikantamaan kohteet lämpökameralla.
Dutch joutuukin kamppailemaan tämän olennon kanssa henkensä pitämiseksi.

Elokuvahan on ihan loistava, pidän kun täysin normaali operaatio saa ihan uuden ja oudon suunnan.

Tällä kertaa täytyy olla AVGN:n kanssa samaa mieltä, hieman on sellainen virtsan maku tässä pelissä.

Huimat 30 kenttää jotka sisältävät warppeja. Onneksi kentät eivät ole kovin pitkiä ja tässä on loputtomat continuet.
Toki Game Overin jälkeen saa olla tarkkana, että ei peliä vahingossa aloita alusta, sillä kursori on Start -asetuksen päällä Continuen sijaan.
Piti oikein ääneen hokea itselle, ettei vahingossa liian nopeasti toimi Game Overin jälkeen, vaan muistaa siirtää kursorin Continuen kohdalle Cheesy

Perinteistä sivulta rullaavaa tasohyppelyräiskintää. Aseita ei kuitenkaan heti alussa ole, vaan ne täytyy itse poimia kentistä.
Kentän jälkeen ne lähtevät vielä pois joten Dutchin nyrkit ovat kovalla koetuksella.

Huomaa kyllä, että tämä on aika kieli poskella tehty. Kenttien suunnittelussa ei ole hirveästi järkeä käytetty, ne ovat sekavia ja bugisia.
Pelihahmo on vielä ottanut oppia Simon Belmontilta, sillä hyppiminen on suhteellisen kankeaa. Tämän vuoksi jotkut tiukat tasoloikkakohdat eivät aina onnistu.
Peliin on laitettu vielä itsemurhanappi jos kämäsen kenttäsuunnittelun vuoksi softlockaa itsensä Cheesy

Peli sisältää kolme erilaista asetta, konekiväärin, laserkiväärin ja kranaatit. Ainoastaan yhtä asetta voi kuljettaa kerrallaan mikä on aika tyhmä ratkaisu.
Joissain kentissä täytyi ensin juosta pitkälle hakemaan kranaatit ja sitten pommittaa kivet rikki saadakseen laserkiväärin.
Välillä joutui tekemään ihme kikkailuja vihollisten päältä jotta aseisiin pääsi käsiksi.
Monesti kenttiä ei voinut edes läpäistä ilman tiettyjä aseita. Esimerkiksi Predatoriin ei tehonnut kranaatit Cheesy

Kranaatit oli ehdottomasti pelin huonoin ase. Ne olikin lähinnä tarkoitettu kivien murskaamiseen, mutta eipä ne sitäkään hommaa kovin hyvin hoitaneet.
Oli todella hankalaa saada kranaatti lentämään juuri oikeaan kohtaan. Onneksi ne välillä takertuivat kiviin kiinni, jolloin sai oikean murikan hajotettua.

Kenttien suunnittelu oli hassua myös siinä mielessä, että aseita ei heti alussa saanut. Piti taivaltaa pitkä matka ilman mitään.
Eipä tämä muuten olisi haitannut, mutta vihollisia oli laitettu sellaisiin paikkoihin, että niiden tappaminen pelkillä nyrkeillä oli täysin mahdotonta.
Hienosti vielä suurin osa vihollisista on niin matalia, että ne pitäisi kyykystä tuhota. Aseella ei tämän kanssa mitään ongelmaa ole, sillä kyykystä pystyy näppärästi ampumaan.
Toista on nyrkkien kanssa, miksi ihmeessä ei voi kyykystä lyödä? On kyllä melkoista pelisuunnittelua taas.

Välillä kenttien lopussa tulee vastaan Predator. Homma ei mukaile leffaa pätkääkään sillä tässä tapetaan niitä useampi Cheesy
Tai sitten ne ovat vain yksi ja sama erilaisella väripaletilla, mene ja tiedä.
Nämä on aika säälittäviä ilmestyksiä, oikeanlaisella ampumisen rytmittämisellä ne pääsee ottamatta osumaa lainkaan.

Muutaman kentän kun on taivaltanut eteenpäin, peli muuttuu täysin. Ihan kun pelaisi eri peliä.
Peli kutsuu tätä vaihetta "Big Modeksi" ja sitä se kyllä on.
Dutchin sprite on muuttunut paljon isommaksi ja nyt ruutukin rullaa itsestään eteenpäin.
Keräillään aseeseen päivityksiä kun jossain Shooter -pelissä.
Tässä on pakko ollut olla jotain erimielisyyksiä pelin suunnitteluvaiheessa ja sitten kompromissina molempien ideat on laitettu peliin mukaan.
Aivan mahtavaa oli vielä, että peliä ei saanut Pauselle tässä Big Modessa Cheesy Tämä kyllä unohtui monesti ja kuolemia tuli.

Näitä Big Modeja on kuusi kappaletta ja niiden lopussa odottaa aina Predator. Jostain syystä pelintekijät ovat päättäneet, että Game Overin jälkeen saa jatkaa aina siitä Big Modesta, mihin on päässyt. Itse olisin laittanut jatkopaikan Big Moden jälkeen.
Pakko sanoa, että Big Moden Predatorin sprite on ihan hienon näköinen, huomattavasti parempi kuin noissa "normaaleissa".

Onnistuin matkan aikana warppaamaan useamman kentän. Joissain kentissä oli kaksi maalia, toiseen luonnollisesti hankalampi päästä. Parhaimmillaan taisin skipata kuusi kenttää putkeen jonkun megawarpin avulla, kelpasi!

Kenttä 25 oli ehdottomasti pelin vittumaisin, tai ainakin mikä itselle tuli vastaan. Ärsyttävän tarkkoja tasoloikkakohtia ja randomilla liikkuvia vihollisia. Lisäksi tässä ei saanut asetta kun ihan lopussa.
Vihollisia oli melkoiset määrät ja ainut keino selviytyä, oli damage boostata niiden läpi. Tässä piti vielä käyttää hieman päätään, sillä maaliin ei päässyt ihan suoraan vaan piti vihollisen päällä ratsastaa jokunen tovi ison rotkon yli.
Hieman kuin Super Mario Bros. 2:n 6-2 kentässä. Näitä tämän kaltaisia vihollisten hyödyntämisiä oli muuallakin, pidin näistä!

Viimeisen pomon kohdalla oli mielikuvitus lopahtanut, se oli vain jättimäinen Predatorin pää joka ampui ammuksia, hurraa.
Pomolla oli kaksi muotoa, naamari päässä ja ilman sitä. Tässä vaiheessa huomasi, miten surkeat hitboxit pelissä on.
Naamarimuotoon osuminen oli vielä jollain tavalla ihan siedettävää mutta jälkimmäiseen ei. Se liikkui ihan liian nopeasti ja panokset menivät monesti siitä läpi vaikka ihan selkeästi osui.
Tovi meni tämän kanssa vääntäessä. Eipä tähän mitään taktiikkaa tullut kehitettyä, ihan vaan randomilla räimi menemään ja toivoi, että panokset osuivat.

Eipä tästä hirveästi positiivista sanottavaa ole. Muutama biisi oli ihan mukiinmenevä ja pisteet loistavasta pikselitaiteesta kenttien välissä. Muutenkin Dutchin ja Predatorin mallit alkukuvissa, Game Over ja kenttäruuduissa olivat upeasti tehty.
Selkeästi näihin oli panostettu eniten.
 
Kuva_1_056.jpg (561 KB | 0 )
Kuva_1_056.jpg
Kuva_2_056.jpg (536 KB | 0 )
Kuva_2_056.jpg
Kuva_3_056.jpg (816 KB | 0 )
Kuva_3_056.jpg
Kuva_4_052.jpg (552 KB | 0 )
Kuva_4_052.jpg
Kuva_5_044.jpg (535 KB | 1 )
Kuva_5_044.jpg
Kuva_6_034.jpg (451 KB | 0 )
Kuva_6_034.jpg
Kuva_7_022.jpg (500 KB | 1 )
Kuva_7_022.jpg
Kuva_8_010.jpg (275 KB | 0 )
Kuva_8_010.jpg
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 80.0.3987.149  Windows 10
Pages: 1 ... 12 13 14 
Send Topic