Choose Language:
 
 
  Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board  
  Discordiin mars - click to chat!  
  Home Recent LoginRegisterHelpSearch Map Achievements Database Quizzes   


Voit piilottaa tämän mainoksen kirjautumalla sisään.
     
     
 
Kampanjatori
 
Pages: 1 ... 14 15 16 17 18 
Send Topic
SilentWinterin NES läpäisyt (Read 55686 times)
Janhunen
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 453

Tampere - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #225 - 31.05.2020 at 20:02:12
 
SilentWinter wrote on 31.05.2020 at 17:14:19:
Oon ottanu tosta mun listasta multicartit pois, en nää järkee pelata mitään Super Mario Bros./Duck Hunt settejä jos ne on jo erikseen pelattu.


Aivan, multi-cartteja mä en tajunnutkaan huomioida. Ja toi Mahjong sitten lienee se puuttuva palanen listalta.
 
Back to top
 
Achievements: 2
Typical Apple UserInsider
Janezky84 http://www.nesretro.com/database/listat/selaa.php?   IP Logged   Chrome 83.0.4103.61  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2558

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #226 - 02.06.2020 at 11:50:02
 
Oisko muuten parempi jos tossa mun blogissa arvosana & vaikeusaste olisi tuolla ylhäällä muiden tietojen kanssa?

Nythän ne on tuolla ihan viimeisinä tietoina.
 
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 83.0.4103.61  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2558

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #227 - 05.06.2020 at 12:27:48
 
Times of Lore 223/708

Blogiin

Pelin tarina kertoo Albarethin kuningaskunnasta jonka korkein kuningas, Valwyn on kadonnut.
Lordi Dariel yrittää pitää järjestystä yllä, mutta muut lordit kieltäytyvät tottelemasta häntä.
Homma alkaa murentua käsiin.
Erimielisyydet aateliston kesken on aiheuttaneet sen, että kuningaskunta on paljon haavoittuvampi hirviöiden, roistojen ja barbaarien hyökkäyksille.
Jäljellä on enää yksi pieni toivon kipinä.
Täytyy löytää kolme taikaesinettä; ennustuskivet, totuuden laatta ja Archmagen sormus. Näiden avulla Valwyn ja taika medaljonki saataisiin kutsutta takaisin...
Tehtävänäsi on lähteä etsimään näitä taikaesineitä ja luomaan taas rauha Albarethin ylle!

Ai että mikä laatuteos jälleen.
Täysin tuntematon peli, en ollut edes nimeä kuullut aiemmin.

Hetihän tästä huomasi, että kyseessä on jokin vanha tietokoneporttaus NESille.
Tästä ei kyllä paljon yksinkertaisemmaksi RPG -peli tule.

Yksi isompi päätehtävä ja maailmassa voi liikkua vapaasti sen suurempia rajoituksia.
Toki muutamaan paikkaan ei pääse sisälle ilman avainta, mutta muuten tutkiminen on hyvin vapaata.

Tässä ei ole levutusta ja vihollisetkin pysyvät täysin samana koko ajan joten siitä vaan paikkoja tutkimaan!

Pelin alussa saa valita jonkin kolmesta sankarista; ritarin, valkyrian tai barbaarin. Valitsin sitten ritarin koska ajattelin että se kestää hyvin iskuja.
Hahmoilla ei ilmeisesti juurikaan eroja ollut.

Tämä minun seikkailuni alkoi hienosti, sillä tapoin vahingossa kyypparin kun yritin puhua sille Cheesy
Ongelma oli kriittinen, sillä näiltä tyypeiltä saa tietoja ja niiden avulla pystyy tallentamaan.
Myös hupenevat ruokavarastot saa täyteen kun vaihtaa muutaman sanasen heidän kanssaan.

Hetki meni totutellessa kun A-napista lyödään ja B:stä avataan sitten valikko.
Sivulliset saivat muutamia miekanviiltoja tämän prosessin aikana, pahoittelut siitä.

Eli, tässä on yksi isompi päätehtävä. Tätä saa vietyä eteenpäin juttelemalla ihmisille.
Ihmisiltä saa tietoa minne pitäisi mennä tai mitä tehdä.
Välillä joutui kierrellä ympäri maita ja mantuja jotta oikea henkilö löytyi jolta sai sitten tietoa johonkin asiaan liittyen.

Ihmisille voi jutella niitä näitä tai sitten kysellä erilaisia juttuja.
Molempia tarvitsee, sillä jotkin tiedot aukeavat vasta sään kyselemisen jälkeen.

Sellaisen huomion tein, että talojen ulkopuolella olevilta ihmisiltä ei kannattanut kysellä mitään.
Vastaukset olivat aina "en tiedä" tai jotain vastaavaa.

Aluksi tuli pyörittyä ympäri koko Albarethin kuningaskuntaa tutkien eri paikkoja.

Kiitos pelintekijät kun olivat laittaneet pelin mukaan paperisen kartan!
Helpotti huomattavasti vaikka se ei kyllä ihan tarkka kopio ollutkaan pelin maailmasta.

Jo tässä heti alussa huomasi, miten hirveää liikkuminen on.
Ensin hahmo liikkuu kuin tervassa ja sitten tietyn ajan päästä sen vauhti kiihtyy kunnon kirmaukseksi.
Erittäin ärsyttävä ominaisuus, sillä vihollisiin tai muihin asioihin törmääminen sekä huonosti suunnan vaihtaminen hidastaa vauhdin täysin.
Onneksi pelistä löytyy taikakengät, joiden avulla ukko juoksee kokoajan tuota täyttä nopeutta.

Hieman ympäri pyöriessäni, onnistuin löytämään taikakirveen. Selvisikin, että se on pelin paras ase Cheesy
Hienoa tämä vapaa liikkuminen, kun voi pelin parhaimman aseen käydä ostamassa heti ensimmäisenä.

Oikeassa alakulmassa palaa kynttilä. Se kuluu itsekseen hidasta vauhtia ja vihollisten osumat kuluttavat sitä myös.
Kurniva mahakin saa sen palamaan nopeammin.

Majataloissa nukkuminen täyttää kynttilän täysin.
Kynttilä kuluu niin hitaasti, että siitä ei tarvitse juurikaan välittää.
Välillä jos halusi tapattaa itsensä jotta pääsee takaisin aikaisempaan kohtaan peliä, se oli todella hidasta kun viholliset eivät tehneet juurikaan vahinkoa.

Pelissä on ruokamittari jota täytyy täyttää aina tietyn väliajoin.
Kyypparit myyvät ruokaa 10 kultakolikon hintaan ja viholliset pudottavat sitä myös.
Onneksi tätä ei tarvitse sen tarkemmin seurailla, hahmo syö automaattisesti kun sen aika on.

Rahaa sai vihollisia tappamalla. Vain örkit ja roistot pudottivat kultasäkin, muita vihollisia ei pahemmin kannattanut tappaa.
Hieman huvitti kun tapetulla hämähäkilläkin on ihmisen luuranko. Viholliset kuollessaan muuttuvat ensin luurangoksi ja sitten hautakiveksi.

Pelissä oli yksi isompi suunnitteluvirhe ja tietysti jouduin kärsimään siitä.
Nimittäin ihmiset jakavat tietojaan vaikka ei olisi edes vielä menossa siinä vaiheessa päätehtävää.

Tutkiessani olin sitten onnistunut löytämään yhden myöhemmän vaiheen tiedon ja suoritin tehtäväsarjankin.
Hieman myöhemmin olin jumissa kun en saanut enää tehtyä sitä sen hetkistä tehtävää.
Yksi tärkeä hahmo ei spawnannut ollenkaan, ilmeisesti johtui tuosta kun olin mennyt väärässä järjestyksessä tehtäviä.
Tämäkin piti läpimeno-oppaasta selvittää kun ei meinannut millään löytyä ratkaisua vaikka kaikille oli jutellut. Hetken kesti sen selvittämiseenkin kun tilanne oli hieman oudohko.

Katselin läpäisyn jälkeen Speedrunin tästä pelistä ja huomasin, että periaatteessa en ollut edes jumissa pelissä vaikka olin tehnyt yhden tehtävän liian aikaisin, olisi vaan jatkanut siitä eteenpäin.
Empä tätä tiennyt kun en katsellut sen pidemmälle opasta.
Eli tässä voi skippailla reilusti päätehtävää ja tekee vain muutamat kohdat ja pelin pääsee vartissa läpi, mahtavaa Cheesy

No, aloitin sitten alusta tietämättä tuosta skippailusta. Kävin heti hakemassa kirveen ja taikakengät ja olinkin samassa pisteessä jo 15 minuutissa Smiley
Loppupeli menikin sitten suhteellisen kivuttomasti läpi kun seurasin tarkkaan vinkkejä. En lähtenyt sooloilemaan ollenkaan.

Muutama linnakkeentapainen oli peliin laitettu. Ne olivat lähes samanlaisia idealtaan ja ulkoasultaan.
Painellaan muutamia nappeja, ovi aukeaa tai silta rakentuu. Mennään teleporteista ja toistetaan tätä samaa kaavaa kunnes löytyy viimeinen huone.
Ei ihan mitään Zelda -tasoista pähkäilyä.
Linnakkeisiin oltiin kuitenkin saatu pari uutta vihollista jotka olivat kestävämpiä kuin normi maastossa olevat.

Vanha peli ja sen kyllä huomaa.
Tuo päätehtävän skippailu ja jumiin jääminen oli kyllä erittäin meh juttu.
Tämä olisi pitänyt pystyä pelaamaan ilman skippailuja, niin olisi ollut huomattavasti parempi peli.
Tutkiminen oli ihan hauskaa ja ihmisten antamien tehtävien tekeminen ei ollut ollenkaan hullumpaa.

Tosi lyhythän tämä oli, muutamassa tunnissa pääsi läpi, mutta ihan sopiva tälläiseksi peliksi.
 
Kuva_1_072.jpg (676 KB | 6 )
Kuva_1_072.jpg
Kuva_2_072.jpg (1297 KB | 6 )
Kuva_2_072.jpg
Kuva_3_072.jpg (816 KB | 7 )
Kuva_3_072.jpg
Kuva_4_068.jpg (777 KB | 6 )
Kuva_4_068.jpg
Kuva_5_059.jpg (1204 KB | 6 )
Kuva_5_059.jpg
Kuva_6_047.jpg (1095 KB | 6 )
Kuva_6_047.jpg
Kuva_7_034.jpg (813 KB | 6 )
Kuva_7_034.jpg
Kuva_8_020.jpg (693 KB | 6 )
Kuva_8_020.jpg
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 83.0.4103.61  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2558

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #228 - 11.06.2020 at 14:31:29
 
Tetris 224/709

Blogiin

Muutama päivä vierähti ja vasemman käden peukalo on tunnoton, mutta läpi meni!

Tiesin että tämä tulee olemaan itselle haastava, mutta en ajatellut kuitenkaan tätä ihan näin brutaaliksi Cheesy

Joskus NES-Retromaailmassa oli peliturnaus, missä yhtenä kilpailupelinä oli Tetris.
Hommasta ei tullut sillon mitään.

Kerran tuli Twitchissä vastaan jotkut Tetriksen maailmanmestaruusmittelöt ja jäin niitä seuraamaan.
Aluksi ei pitänyt katsella kuin hetki, mutta tulikin sitten koko loppu turnaus yytsittyä. Yllättävän mielenkiintoista seurattavaa.
Mestarithan tykittivät palikkaa kohdilleen sellaista vauhtia, että katsominenkin rupesi hirvittämään.
Tämän katselusta oli paljonkin hyötyä; sain hyviä vinkkejä miten palikoita kannattaa kasata.

Läpäisyyn vaadittiin kahden eri pelimuodon läpipelaus.

Pelimuoto A:

Tämä on se perinteinen pelimuoto jossa yritetään keräillä mahdollisimman paljon pisteitä.
Läpäisyn raja on 120 000 pistettä. Tämä siksi, että pelin loppumisen jälkeen tulee pieni animaatio joka aina muuttuu pisteiden mukaan.
Jos onnistui tuon 120 000 pistettä haalimaan kasaan, saa parhaimman animaation.

Aluksi voi valita nopeuden 0-9 väliltä ja aloitinkin täysin pohjalta.
Jos olisi aloittanut tasosta 9, olisi nopeus mennyt liian rajuksi, ainakin itselle. Nopeus siis kasvaa aina kun pääsee uudelle tasolle.

Paras taktiikka oli kasailla palikoita vasemmalle puolelle tiiviiksi läjäksi ja odotella pitkän palan saapumista.
Sen avulla sitten pystyi poistamaan rivejä maksimimäärän, eli "Tetriksen".
Loppupäässä kyllä muutkin rivien poistot kelpasivat, mutta varsinkin alussa kannatti tavoitella vain maksimia.

Tasolle 13 onnistuin pääsemään ja loppupisteet olivat 136 518. Nyt jos pelaisi uudelleen, todennäköisesti saisin vielä paljon paremmat, sillä sain yllättävän nopeasti tämän A -pelimuodon hoidettua.

Pelimuoto B:

Tämä oli melkoista sadismia. Muistelin, että ei tämä ihan näin paha olisi ollut, tjoo, eihän se... Cheesy

A -pelimuodosta poiketen, tässä on ihan selkeä tavoite. Täytyy saada 25 rivin poistoa tehtyä. Ei ole väliä tekeekö sen rivi kerrallaan vai monta samassa, kaikki lasketaan.
Löytyi perinteiset 0-9 nopeudet ja sitten vielä lisävaikeusaste 0-5.
Periaatteessa tässä olisi riittänyt pelkästään 9-5 läpäisy, mutta minä pelasin huvikseni jokaisen eli 54 tasoa. Näissä kuitenkin tuli erilaisia animaatioita joten ihan hauska nekin oli nähdä Smiley

Lisävaikeusaste toi sen, että tasossa oli jo valmiina joitain palikoita sijoiteltuna satunnaisesti. Tämä luonnollisesti vaikeutti rivien rakentelua.
Mitä isompi lisävaikeusaste, sitä korkeammalla palikat olivat.

Alkuunhan tämä oli melkoista läpsyttelyä mutta nopeudessa kahdeksan alkoivat vaikeudet. Näitä sai hetken hinkata että ne menivät läpi.
Mutta kasi ei ollut mitään verrattuna ysiin...
9-3 asti meni ihan näppärästi vielä mutta 9-4 saikin tuntikaupalla grindata.

Kun tästä oli päästy, huomasi miten paljon vaikeusaste voikaan vielä nousta. Tämä viimeinen oli ihan älytön.

Satunnaisien palikoiden korkeus ja palikoiden tippumisnopeus olivat hieman ristiriidassa. Välillä peli antoi sellaisia asetelmia, että ei vaan voinut päästä läpi.
Joskus myös samaa palikkaa tuli monta putkeen, ei mitään toivoa selviytyä.
Jos rivi meni hieman liian korkeaksi, ei palikoita saanut laitettua enää sinne minne halusi, sillä ne eivät kulkeneet sivuttaissuunnassa tarpeeksi nopeasti.
Joskus peli ei totellut komentoja, liekö johtui sitten tästä älyttömästä nopeudesta. Yritti siirtää palikkaa reunaan, mutta se tyssäsikin reilusti aikaisemmin, ihan kun joku näkymätön seinä olisi tullut vastaan.

Monia palikoita tuli laitettua vääriin paikkoihin kun ei vaan aivot enää pysyneet mukana.
Tässä täytyi herkeämättä seurata kolmea eri asiaa: ruudulla olevaa palikkaa että minne sen tiputtaa, ruudulle seuraavaa tulevaa palikkaa ja että mihin sen sitten laittaa.
Jos tämä hetkeksikään herpaantui, sai heittää hyvästit läpäisylle.

Tämä oli myös melkoista henkistä taistelua. Monesti kun oli saanut palikoita tuhottua ja oli hieman selvemmillä vesillä, rupesi mieli murentumaan ja tuli tehtyä typeriä virheitä.
Missään nimessä ei saanut vilkuilla että monta tuhottavaa riviä oli vielä jäljellä. Se sai lisää paniikkia aikaan jos oli ennätyslukemissa.

Läpimenneellä suorituksella palikat loksahtivat kohdilleen mukavasti.
Meni vielä ekalla yrityksellä pienen tauon jälkeen Cheesy
Sain pidettyä pääni kylmänä ja rivit olivat jo sen verran alhaalla, että oli enemmän miettimisaikaa.
Tein kuitenkin sen virheen, että menin vilkuilemaan rivilaskuria, mutta onneksi se ei kostautunut. Tilanne oli niin hyvin hallussa.

Olipahan kyllä. Normaalia Tetristä on kiva pelailla silloin tällöin mutta tämä B -pelimuoto oli ihan järkyttävä Cheesy
Liikaa tuuriin pohjautuvaa settiä. Ehkä joku mestaripelaaja olisi selviytynyt joistain ihan älyttömistäkin alkutilanteista, mutta itellä ei toivoakaan.
Ehdottomasti vaikein peli mitä oon hetkeen pelannut.
 
Kuva_1_073.jpg (628 KB | 6 )
Kuva_1_073.jpg
Kuva_2_073.jpg (842 KB | 7 )
Kuva_2_073.jpg
Kuva_3_073.jpg (855 KB | 6 )
Kuva_3_073.jpg
Kuva_4_069.jpg (608 KB | 6 )
Kuva_4_069.jpg
Kuva_5_060.jpg (676 KB | 6 )
Kuva_5_060.jpg
Kuva_6_048.jpg (784 KB | 6 )
Kuva_6_048.jpg
Kuva_7_035.jpg (736 KB | 6 )
Kuva_7_035.jpg
Kuva_8_021.jpg (505 KB | 6 )
Kuva_8_021.jpg
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 83.0.4103.97  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2558

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #229 - 16.06.2020 at 13:54:09
 
The Trolls in Crazyland 225/709

Blogiin

Trollin tyttöystävä on menossa Crazyland -nimiseen huvipuistoon, kun yhtäkkiä paha velho kaappaa hänet!
Trolli lähtee velhon perään ja joutuukin koluamaan koko huvipuiston läpi löytääkseen tyttöystävänsä.

Kaveri minulle ehdotti, että pelaahan seuraavaksi tämmöinen. Peli on aina välillä pyörinyt mielessäni, mutta en kuitenkaan jostain syystä aloittanut sitä.
Nyt sitten kaverin innoittamana otin työn alle Smiley

Pelissä edetessäni, ihmettelin kun se oli aika kummallinen. No, en tiedä mitä olisi pitänyt odottaakaan peliltä, missä päähahmo on ysäriltä tuttu alastomana hyppivä Trolli -lelu.
Läpäisyn jälkeen hieman asiaa tutkiessani huomasin, että peli on alkujaan julkaistu Japanissa nimellä Doki! Doki! Yūenchi: Crazy Land Daisakusen ja tähän PAL -versioon on vain vaihdettu spritet Cheesy
Alkuperäisessä pelissä päähahmo on ilmeisesti joku jalkapalloilija. Me saatiin voimapalloja potkiva alaston Trolli, jee!

Kahdentoista kentän verran on seikkailtavaa ja peli antaa jokaisen kentän jälkeen salasanan. Melko näppärää!
Jotkin näistä kentistä sisälsivät myös pomovastuksen.
Kolme continueta on, mutta näillä ei ole mitään väliä. Kun salasanan syötti, olivat continuetkin tulleet takaisin Cheesy
Ei ihan loppuun asti oltu tätä mietitty.

Trolli siis potkii jotain voimapallon näköisiä juttuja.
Pelissä on hieno mekaniikka, sillä jos ottaa osuman, vaihtaa Trolli väriä ja ammukset parantuvat.
Kolme osumaa on varaa ottaa, sitten lähtee henki.
Viimeiset ammukset ovat tehokkaat ja ne lähtevät kahteen eri suuntaan joten välillä pystyi taktikoimaan ottamalla tahallaan damagea.

Normaalien kenttien lisäksi löytyy muutamia vuoristoratakenttiä. Näissä lähinnä hypitään vihollisten ja rotkojen yli keräten kaikenlaista rojua.
Hieman kuin bonuskenttiä mutta ei kuitenkaan.

Pomotaistelut olivat näyttäviä. Jättimäisiä hirviöitä jotka ei oikein edes sopinut pelin muuhun ulkoasuun Cheesy
Osumaa ne ottivat melkoisesti ja kolmas pomo, luinen merirosvo oli ehdottomasti vaikein voittaa.
Sillä oli yksi todella epäreilu hyökkäys mitä ei voinut väistää. En ainakaan mitenkään keksinyt miten sen pystyi väistämään.
Onneksi hahmolla pystyi ottamaan mukavasti osumaa, niin tämänkin bossin sai alas.

Peli ei sillein ole hullumpi, mutta yksi todella ärsyttävä ominaisuus pilasi hieman pelinautintoa.
Tässä on jäätävän huonot hitboxit. Lähinnä ongelmia tuotti rotkojen yli hyppiminen.
Välillä Trolli meni maasta läpi vaikka hypyn olisi pitänyt riittää.
Grafiikka on vielä hieman kolmiulotteista ja ilmeisesti on oltu laiskoja koodaamisen suhteen.
Hypyt täytyi tehdä ihan reunalta, jotta ne riittivät. Trolli saattoi tippua reunalta alas jos meni yhden pikselin väärään kohtaan.

Pelin viimeisessä kentässä seikkaillaan avaruudessa. Se on vielä ihanasti vielä vuoristorata.
Tämän kanssa säätäessä meni tovi jos toinenkin, melkoinen Battletoads -muistipeli.
Vuoristoradoissa ei voi ampua, joten vihollisia ei saa mitenkään nuijittua hengiltä.
Tähän kenttään niitä oltiin vielä laitettu sellaisiin paikkoihin, että oli pakko ajaa päin.
Jos olisi yrittänyt hypätä yli, olisi tippunut rotkoon. Muutama vihollinen oli vielä pitkän pudotuksen varrella ilmassa odottamassa. Ei mitään toivoa väistämisestä.
Taktiikkana oli väistellä kaikki väistettävissä olevat viholliset ja sitten osui pakollisiin, näin tämän onnistui läpäisemään. Hankalaa se kyllä oli.

Viimeinen pomo oli täysi vitsi, se ampui meteoriittisateen joka oli helppo väistää. Tätä jatkoi jonkin aikaa ja homma oli siinä...vai oliko?

No eipä ollut. Lopputekstien jälkeen tulee vielä oikea vikabossi, kieltämättä mielenkiintoinen ratkaisu. Empä olisi tätä tajunnut, ellei olisi vilkaissut läpäisytavoitetta.
Edes Gamefaqs -sivuston läpimeno-opas ei mainitse tästä mitään, homma loppuu tuohon edelliseen pomoon Cheesy
Tämä on vielä sen verran hämärä, että lopputekstien jälkeen ruutu pysyy mustana yllättävänkin pitkään, varmaan moni on jo siinä vaiheessa sulkenut konsolinsa.
Ihan pelin nimen mukainen ratkaisu kuitenkin Cheesy

No, aika antiklimaattinen on tämä tyttöystävän kaapannut velho. Se tekee kahta liikettä vuorotellen, molemmat on helppo väistää. Toinen väistetään sivulta, toinen ollaan kahden säteen välissä kikkailemassa.
Tätä sai tovin hakata, ei montaa osumaa per kierros saanut tehtyä.

Ja näin saatiin pelin oikeat loppukuvat, kaipa se velho piti vielä piestä vaikka tyttö saatiinkin jo takaisin Smiley

Ei hullumpi peli, tykkäsin grafiikoista ja hienoista pomo spriteistä, hitboxien paskuus ärsytti eniten.
 
Kuva_1_074.jpg (690 KB | 6 )
Kuva_1_074.jpg
Kuva_2_074.jpg (720 KB | 6 )
Kuva_2_074.jpg
Kuva_3_074.jpg (500 KB | 6 )
Kuva_3_074.jpg
Kuva_4_070.jpg (425 KB | 6 )
Kuva_4_070.jpg
Kuva_5_061.jpg (452 KB | 6 )
Kuva_5_061.jpg
Kuva_6_049.jpg (590 KB | 6 )
Kuva_6_049.jpg
Kuva_7_036.jpg (209 KB | 6 )
Kuva_7_036.jpg
Kuva_8_022.jpg (589 KB | 6 )
Kuva_8_022.jpg
Kuva_9_010.jpg (530 KB | 6 )
Kuva_9_010.jpg
Kuva_10_002.jpg (315 KB | 6 )
Kuva_10_002.jpg
Back to top
« Last Edit: 16.06.2020 at 13:59:33 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 83.0.4103.97  Windows 10
abk
Offline
NES-Retro Apprentice
**


Posts: 556

Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #230 - 16.06.2020 at 16:16:05
 
Alaston Trolli pelihahmona on aika huvittava ilmestys tuossa pelissä!

Tetriksen B-modeen liittyen kannattaa kattoa laatuvideo: https://m.youtube.com/watch?v=Cx4RlkzPuys

Eli koodilla B-modeen saa vaikeusasteeksi 19-5 kun normaalisti vaikein on 9-5. Otahan siitä lisähaastetta!  Cheesy
 
Back to top
 
  IP Logged   Safari 13.0.4  iOS 13.3
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2558

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #231 - 16.06.2020 at 22:16:09
 
abk wrote on 16.06.2020 at 16:16:05:
Alaston Trolli pelihahmona on aika huvittava ilmestys tuossa pelissä!

Tetriksen B-modeen liittyen kannattaa kattoa laatuvideo: https://m.youtube.com/watch?v=Cx4RlkzPuys

Eli koodilla B-modeen saa vaikeusasteeksi 19-5 kun normaalisti vaikein on 9-5. Otahan siitä lisähaastetta!  Cheesy


Itseasiassa tuli katsottua tuo muutama päivä sitten Smiley

Ihan älytöntä, en pääsisi ikinä noita läpi, onneksi ei tarvitse edes yrittää Cheesy
 
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 83.0.4103.97  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2558

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #232 - 30.06.2020 at 20:46:54
 
Silver Surfer 226/709

Blogiin

On olemassa universumi nimeltä Magik Domain ja tämä mesta kuhisee vihollisjoukkoja. Löytyy myös hyvisten universumi, Galactus.
Tietynlaisella laitteella pystytään luomaan portti Magik Domaninin ja hyvän Galactusin välille jolloin joukot hyökkäisivät tavan kansan kimppuun.
Onneksi tätä aparaattia ei ole vielä kasattu ja sen osat ovat viiden eri pahiksen hallussa.
Kun osat on saatu haltuun, täytyy Silver Surferin matkata Magik Domainiin ja tehtävänä on saada viimeinen laitteen osa haltuun.
Tämän jälkeen laite täytyy piilottaa hyvin, jotta Magik Domain pysyisi eristyksissä ikuisesti.

Melkoinen juoni taas Cheesy
Jos kerta kaikki osat tarvitsee laitteen kasaamiseen, olisi hakenut vain nuo viisi osaa ja jättänyt menemättä kokonaan Magik Domainiin. No, mikäpä minä olen tarinan kehittäjää tuomitsemaan.

Tämäpä yllätti helppoudellaan!

AVGN:n videosta saa kyllä sellaisen kuvan, että peli on täysin mahdoton. Ei lähellekään, hieman vain ulkoa opettelua ja sormitreeniä jotta jaksaa rämpyttää tunteja.

Shoot 'em uppia supersankarilla josta minulla ei ole mitään hajua (yllätys yllätys). Hahmon tiedän vain juurikin tästä NES-pelistä ja AVGN:n videosta Cheesy

Peliin on hauskasti laitettu kahta eri kuvakulmaa - sivusta ja lintuperspektiivi.

Kentät oli jaettu kolmeen osioon ja ne sisälsivät aina molemmat eri kuvakulmat. Näiden lisäksi oli sitten vielä pomo -osio.
Järjestys vaihteli, jotkin kentät saattoivat alkaa lintuperspektiivillä.

Mega Manin tyyliin tässä voi itse valita mistä kentästä aloittaa.
Kursori oli suoraan Reptylin kohdalla joten lähdin sitä testailemaan ensin. Ihmetyksekseni, se meni ensimmäisellä yrityksellä läpi. Toki, muutama continue tuli käytettyä, mutta Game Overiin asti ei tarvinnut mennä.

Peli on todella yksinkertainen, tässä on vain yksi ainoa ase jonka tehoa pystyy parantamaan kentistä ja vihollisista löytyvillä F-päivityksillä.
Asetta voi päivittää neljä kerta ja viimeinen teho tuhoaa viholliset todella nopeasti.
Tietysti kun on Silver Surferista kyse niin kaikki päivitykset menettää kuolemasta.
Jotkut kohdat vaikeutuvat huomattavasti kun vihollisia täytyy tykittää monia kertoja yhden osuman sijaan.
Hyvänä lisänä kaikki päivitykset säilyvät seuraavaan kenttään ja jos onnistuu kuolematta pelaamaan, menee kenttien alutkin todella sukkelaan.

Asepäivityksen lisäksi löytyy myös pieni apupallero joka lisää tulitehoa ja ammusten levittäytymistä. Sivuttain kuvatuissa osioissa oli vain yksi apupallero, mutta lintuperspektiivi kentissä niitä olikin kaksi!
Palleroiden ja aseen täyden tehon avulla vihollista kaatui kuin heinää, ei paljoa armoa annettu.
Auta armias jos palleroiden kanssa meni kuolemaan, sama kohtalo kuin aseen tehopäivitysten kanssa.
Sivusta kuvatuissa kentissä palleron sijaintia pystyi vielä muuttamaan, että se ampui joko eteen, alas tai taakse. Erittäin hyödyllinen ominaisuus.

Yksi inhottava juttu tässä oli ja se varsinkin tuli esiin ensimmäisellä pelikerralla. Nimittäin sekavat syvyystasot.
Välillä oli todella hankala tajuta, että mikä on este ja mikä pelkkää taustaa. Monet kuolemat tuli tätä selvitellessä.
Varsinkin lintuperspektiivi kentissä oli lähes mahdoton sanoa, mihin voi osua. Kaikki on tehty täysin samalla graafisella tyylillä.
Olisi huomattavasti helpottanut jos esteet olisi olleet vähän erilailla suunniteltu.
Hienona esimerkkinä on Firelordin ensimmäisen kentän loppupuoli. Taustalla on rakennus ja sen ikkunalaudoilla jotain ruukkuja. Jostain syystä tähän ruukkuun kuolee, miksi se ei ole pelkkää taustaa Cheesy

Aluksi kenttiä tuli treenailtua yksi kerrallaan. Pelasin niin pitkään kun se meni läpi. Helpohkon Reptylin jälkeen jumitin jonkin aikaa kaikissa muissa kentissä, ne eivät menneetkään ihan niin helposti läpi.
Tarkasti kun opetteli vihollisten paikat ja tuhosi kaikki esteenä olevat, ei ollut mitään ongelmia etenemisen kanssa.
Kuolemia piti välttää kuin ruttoa, että ei päätyisi takaisin heikkotehoiseen aseeseen.

Pomot tässä oli kyllä täysi vitsi, viimeistä lukuun ottamatta.
Ne ei olleet heikollakaan aseteholla mitään hankalia, mutta täysin naurettavan helppoja kun oli täydet tehot.
Monesti riitti, kun oli vain yhdessä kohdassa ja tykitti menemään. Tehokkaat ammukset tuhosivat pomojen ammukset ja muut viholliset ennen kuin ne kerkesivät Silver Surferin luokse.

Skrull Emperorin kentässä oli todella hankala välipomo, hauska kun se oli vaikeampi kun mikään näistä pääpahiksista Cheesy
Varsinkin treenivaiheessa sen kanssa tuli tapeltua tovi, kun ei ollut aseen teho huipussaan.
Keksin siihen hienon juustotaktiikan että se ei pahemmin osunut Surferiin ohjuksillaan.

Kun kaikki vastustajat oli tuhottu ja aparaatin osat kerätty, päästäänkin viimeiseen alueeseen, Magik Domainiin.

Paikka on haastavahko ja hieman epäreilukin.
Vihollista tulee joka suunnasta ja välillä niin trollaavista paikoista että ei voi kun ihmetellä.
Ensimmäisen osion läpäisyyn meni elämä poikineen, mutta kyllä viimein onnistuin muistamaan vihollisten paikat.
Tässä on yksi todella ärsyttävä RNG -osio jonka jälkeen tulee laumoittain vihollisia.
Vihollisia hyökkää ruudun alalaidasta ja ei koskaan tiennyt mistä kohdasta ne tuli, täytyi vain toivoa parasta.
Jos huono RNG oli läsnä ja Silver Surfer ajautui ruudun etureunaan ja edestä tulevaa vihollislaumaa oli todella hankala väistää tai tuhota.

Toinen osio, lintuperspektiivi kenttä oli myösin aika haastava, ei kuitenkaan ihan niin vaikea kun tämä ensimmäinen.
Hankalia kapeita käytäviä ja hieman ärsyttävissä paikoissa olevia vihollisia joita ei voinut edes ampua.
Välipomona oli jokin avaruus rapu mikä oli suhteellisen paha, jos onnistui kuolemaan ennen taistelua tai sen aikana.
Se otti osumaa kiitettävästi heikkotehoisesta aseesta.
Apupallero oli tässä kultaa, sillä rapua pystyi ampumaan myös sivusta kun se teki hyökkäystään.

Onneksi ihan pelin viimeinen osio oli helppo! Vihollisten paikat oli hyvin muistettavissa ja trollaukset loistivat poissaolollaan Smiley
Tästä sai vielä näppärästi aseen tehot maksimille ennen viimeistä koitosta.

Viimeinen pomo oli jokin Alien millä oli kuula-ase. Tämä oli itselle pelin hankalin osuus, oli vaikeuksia lukea mihin Alien ampuu seuraavaksi.
Osumaa se otti paljon vaikka oli täydet tehot aseessa. Kun Alienia on ampunut tarpeeksi, se saa vielä jonkin raivo -moden päälle ja rupeaa tykittämään kuin hullu.
Läpi menneellä yrityksellä onnistuin pääsemään pomolle asti apupalleron kanssa. Palleroa kun ei saa tästä viimeisestä osiosta lainkaan, tai ainakaan en itse löytänyt.
Pallerosta oli todella hyötyä, pystyi ampumaan taaksepäin kohti Alienia, mihin ei ilman sitä olisi voinut ampua.

Peli oli paljon parempi kuin odotin. Mukavasti haastetta, kivannäköinen ja hyvät musat! Muutaman lisäbiisin olisi voinut tähän väsätä, mutta hyvä näinkin Smiley
 
Kuva_1_075.jpg (450 KB | 5 )
Kuva_1_075.jpg
Kuva_2_075.jpg (1064 KB | 6 )
Kuva_2_075.jpg
Kuva_3_075.jpg (1110 KB | 5 )
Kuva_3_075.jpg
Kuva_4_071.jpg (950 KB | 5 )
Kuva_4_071.jpg
Kuva_5_062.jpg (370 KB | 5 )
Kuva_5_062.jpg
Kuva_6_050.jpg (422 KB | 5 )
Kuva_6_050.jpg
Kuva_7_037.jpg (495 KB | 5 )
Kuva_7_037.jpg
Kuva_8_023.jpg (552 KB | 5 )
Kuva_8_023.jpg
Kuva_9_011.jpg (399 KB | 5 )
Kuva_9_011.jpg
Kuva_10_003.jpg (301 KB | 5 )
Kuva_10_003.jpg
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 83.0.4103.116  Windows 10
natedogg
Offline
NES-Retro Ad Infinitum
******

You are never too old
to play

Posts: 17670

Kuopio - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #233 - 01.07.2020 at 15:13:03
 
No nyt meni kyllä vittumainen peli läpi, vaikket itse sitä mieltä olekkaan.  Grin
 
Back to top
 
Achievements: 8
Clothed by NES-RetroNot Too Old For This ShitBeersiderbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranMedal of HonorInsiderDonated to AVGN

Special Power Glove programs on game pak enhance other joystick games.&&&&"TEH MOST BEAUTIFUL JOURNEY TROUGH DARKNESS THAT WILL KIRVESTÄÄ MEIDÄT KAIKKI! HAILATAAN HAILAUKSEN JÄLKEENKIN, HAIL HAIL HAIL AND KILL!" CODEath @ kännissä.
215494   IP Logged   Firefox 77.0  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2558

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #234 - 02.07.2020 at 13:03:56
 
Mario Bros. Classic Series 227/709

Blogiin

Ihmettelin kun tämä peli oli kaksi kertaa läpäisylistalla.
Pelin aloittaessani huomasin, että NTSC ja PAL -versioiden välillä on yllättävän paljonkin eroavaisuuksia.
Myös läpäisytavoitteet ovat erilaiset - jenkissä riittää kun läpäisee tason 18, tässä euroversiossa täytyy tykitellä vielä viisi tasoa lisää.

Marion kontrollointi on tässä huomattavasti sulavampaa kuin jenkkiversiossa. Jotenkin aivot vetivät tilttiin, kun on aina tullut pelattua jenkkiä ja Mario ei liikkunutkaan niin kankeasti.
Vihollisten tappaminen onnistui räväkämmin kun tasoille pääsi hyppimään paljon ketterämmin.

Vihollisten spritet oli myös muutettu. Kilpikonnat näyttivät enemmän "Mariomaisilta" ja ne hauskasti hyppäsivät kilvestään ulos jos niitä ei onnistunut tuhoamaan.
Tulipallojen kokoa oltiin muutettu radikaalisti isommaksi. Jenkissä niiden väistäminen oli suhteellisen helppoa, tässä sai panikoida ja juosta karkuun niiden ison kokonsa vuoksi.

Aina kun tasoon tuli uusi vihollinen, siitä oli pieni esittely video kuinka vihollisen kanssa pitäisi menetellä.
Ihan hauska, vaikkakin turha ominaisuus, lähes kaikki viholliset kun kuolevat laakista, vain rapuja täytyy iskeä kaksi kertaa jotta ne lentävät kumoon Cheesy

Viimeisenä uutuutena loppupään kenttiin oltiin laitettu putoavia jääpuikkoja. Kaksi ylintä tasannetta olivat jäisiä ja puikot tippuivat niistä satunnaisesti.
Kuolin useamman kerran näihin kun ei ollut tottunut tämmöisiä seurailemaan. Loppupään tasoissa oli muutenkin melkoinen sekasorto meneillään ja sitten piti vielä jääpuikkojen putoamista seurailla Cheesy

Bonustasoihinkin oltiin laitettu pientä uudistusta. Kahdesta viimeisestä bonustasosta lattia muuttui näkymättömäksi. Eipä tällä niin merkitystä ollut, helposti muisti missä alustat sijaitsivat.
Eikä bonustasoja tarvinnut edes läpäistä.
Hauska että viimeinen taso oli tässäkin bonustaso, sai huokaista helpotuksesta ja rennosti läpäistä peli Smiley

Sama homma kuin jenkissä, tämä looppaa tietyn pisteen jälkeen ja tässä se on tuo taso 23. Periaatteessa kun kerta uudistuksia oltiin tehty, olisi tähän voinut jonkun kiinteän lopunkin tehdä.

Hauska peli, tykkäsin tästä enemmän kuin jenkkiversiosta juurikin näiden hyvien uudistusten takia.
 
Kuva_1_076.jpg (553 KB | 5 )
Kuva_1_076.jpg
Kuva_2_076.jpg (546 KB | 5 )
Kuva_2_076.jpg
Kuva_3_076.jpg (672 KB | 5 )
Kuva_3_076.jpg
Kuva_4_072.jpg (516 KB | 5 )
Kuva_4_072.jpg
Kuva_5_063.jpg (415 KB | 5 )
Kuva_5_063.jpg
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 83.0.4103.116  Windows 10
natedogg
Offline
NES-Retro Ad Infinitum
******

You are never too old
to play

Posts: 17670

Kuopio - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #235 - 02.07.2020 at 20:06:01
 
Noi Mario Brossit oli iteasiassa ihan samat pelit alunperin USA:ssa ja Pallialueella.

Sitten Classic Serie julkasu tuli jossain Saksassa ( saatto olla ehkä jossain muualla vielä euroissa ) vaan myyntiin, jossa oli noi eri spritet ja aika paljon muutakin eroa, että tuntuu ihan ( no...melkein  Roll Eyes ) eri peliltä.

Ei oo pitkäkään aika kun pelailin kummankin läpi, hyviä pelejä!  Cool
 
Back to top
« Last Edit: 02.07.2020 at 20:09:03 by natedogg »  
Achievements: 8
Clothed by NES-RetroNot Too Old For This ShitBeersiderbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranMedal of HonorInsiderDonated to AVGN

Special Power Glove programs on game pak enhance other joystick games.&&&&"TEH MOST BEAUTIFUL JOURNEY TROUGH DARKNESS THAT WILL KIRVESTÄÄ MEIDÄT KAIKKI! HAILATAAN HAILAUKSEN JÄLKEENKIN, HAIL HAIL HAIL AND KILL!" CODEath @ kännissä.
215494   IP Logged   Firefox 78.0  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2558

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #236 - 08.07.2020 at 21:42:32
 
natedogg wrote on 02.07.2020 at 20:06:01:
Noi Mario Brossit oli iteasiassa ihan samat pelit alunperin USA:ssa ja Pallialueella.

Sitten Classic Serie julkasu tuli jossain Saksassa ( saatto olla ehkä jossain muualla vielä euroissa ) vaan myyntiin, jossa oli noi eri spritet ja aika paljon muutakin eroa, että tuntuu ihan ( no...melkein  Roll Eyes ) eri peliltä.

Ei oo pitkäkään aika kun pelailin kummankin läpi, hyviä pelejä!  Cool


Kiitos selvennyksestä Smiley
 
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 83.0.4103.116  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2558

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #237 - 08.07.2020 at 21:43:53
 
Robin Hood: Prince of Thieves 228/709

Blogiin

Englanti on pulassa! Kuningas Rikhard Leijonamieli on ristiretkillä ja Robin Hood on heitetty tyrmään.
Ei mene kauaa, kun Englanti taipuu Sheriffin ja mustaa magiaa harrastavan Mortiannan toimesta.
Sheriff täytyy häätää pois jotta Englanti pääsee palautumaan entiseen tilaansa.

Sinä olet Robin Hood joka oli taistelemassa ristiretkillä ystävänsä Peter Duboisin kanssa.
Peter jäi kiinni varastelusta ja hänet heitettiin tyrmään.
Robin Hood ei kuitenkaan voinut katsella tätä sivusta, vaan hän otti syyt niskoilleen ja on nyt Peterin kanssa tyrmässä.
Tehtävänäsi on paeta Peterin kanssa ja lähteä pelastamaan Englantia!

Oltiin viikonloppuna kaverin polttareissa ja kyselin sitten, että minkä pelin pelaisin seuraavana läpi.
Homma vähän unohtui ja kyselin sitten vielä saman homman rapulassa juuri ennen kotiin lähtöä.
Vastauksena tuli että "pelaa Robin Hood". No perhana, ei hullumpi ehdotus.

Peli oli oikein hyvä, juuri sopivan pituinen ja vaikeusaste napakka tämän tyyliseen meininkiin.
Yksi isompi miinus tässä oli, nimittäin salasanan ja loputtomien continuejen puuttuminen.
Ei tietenkään molempia olisi tarvinnut olla, mutta mielellään jompi kumpi. Pituuden vuoksi varmaan loputtomat continuet olisi ollut se oikea valinta.
Hieman hajotti pelata pitkälle ja aloittaa kaikki sen jälkeen alusta.
Kun kyseessä on seikkailupeli, tässä täytyy keräillä kaikenlaista kamaa ja tutkia paikkoja. Toki alusta aloittamisen jälkeen homma menee nopeammin kuin tietää missä mitäkin on mutta ei jatkoon.

Pelissä seikkaillaan siis Robin Hoodilla ympäri Englannin maita ja mantuja.
Eteneminen on hyvin suoraviivaista, monesti täytyy käydä tietyssä paikassa tekemässä jotain, jolloin automaattisesti edetään seuraavaan kohteeseen.

Välillä täytyy saada jokin tavara ja viedä se sitten tietylle henkilölle jotta etenisi pelissä.
Matkan varrella sai uusia hahmoja Robinin joukkoon mukaan ketkä auttoivat sitten suuremmissa taisteluissa ja tavaroiden kantamisessa Smiley

Pelissä on levutussysteemi ja se on miellyttävän nopea!
Leveleitä saa ihan kivaan tahtiin jonka vuoksi tuli muutama leveli napattua heti pelin alkumetreillä.
Helpotti etenemistä huomattavasti kun energiaa oli monin verroin enemmän.

Monet viholliset pudottivat ruokaa ja potioneja joten näitäkin sai näppärästi varastoitua myöhempää käyttöä varten. Tappamisesta on todellakin hyötyä!

Menuvalikko on ihan hauskasti toteutettu. Jokainen hahmo pystyy kantamaan kuutta tavaraa kerrallaan ja niitä pystyy näppärästi siirtelemään hahmolta toiselle.
Hahmon kroppa on myös kuvattu tässä valikossa. Kroppa on jaettu osiin ja osiin pystyi laittamaan aseita ja muita hyödykkeitä.
Hauskasti sai valita kumpaan käteen aseen laittaa jos ase oli vain yhdellä kädellä käytettävä. Riippuen siitä, kumpaan käteen aseen laittoi, hahmo löi joko A tai B-nappia painamalla. Tykkäsin tästä ominaisuudesta.
Jos laittoi molempiin käsiin aseen, pystyi vuorottelemaan niiden välillä.

Valikon yläkulmassa on silmä sekä suu -symbolit. Silmän päälle kun vei jonkin tavaran, siitä sai jonkinlaista tietoa. Tiedot tosin oli ihan perseestä, monesti kuvauksena oli tyyliin "punainen taikajuoma".
Suun päälle vietiin sitten löydettyjä ruokia. Tämän homman olisi voinut tehdä paljon yksinkertaisemminkin, mutta selvästi pelintekijät halusivat koittaa jotain uutta.
En tiennyt että Robin Hoodin aikaan oli olemassa laastareita. No, nämä ovat ainoat parannus tavarat joita ei syödä vaan ne toimivat Use -napin kautta. Monesti tuli yritettyä syödä laastareita kun epähuomiossa unohti asian Cheesy

Pelissä on etsimistoiminto jota kannatti kyllä välillä käyttää. Onneksi se oltiin tehty niin näppäräksi, että ei tarvinnut kun astua huoneeseen ja painaa Searchia jolloin jotain löytyi.
Olisi ollut nihkeää koluta joka nurkka läpi etsien jotain laastareita tai vastaavia.

Perinteisen ylhäältäpäin kuvatun pelityylin lisäksi tässä on kaksi muuta pelimuotoa.

Ensimmäinen on kaksintaistelu joka kuvataan sivusta päin. Hieman päätöntä menoa, kunnon taktiikkaa tähän en keksinyt. Perinteisellä rämpytys -meiningillä pääsi pitkälle.
Huomasin, että taistelu areenat missä on pöytiä, ovat täysin ilmaisia. Houkuttelee vastustajan pöydän päälle ja on itse reunan vieressä. Vastustaja ei osu ja itse saa tuikattua iskun tai pari tietyin väliajoin.

Toinen pelimuoto on isompi ryhmätaistelu. Tämä on ainut vaihe pelissä milloin muista hahmoista on hyötyä.
Vihollisia hyökkää suuret määrät kimppuun ja ne kaikki täytyy saada hengiltä.
Tätä pelimuotoa varten yhdelle hahmolle kannatti laittaa jousipyssy aseeksi. Helpotti kun se pystyi ampumaan viholliset jo pitkän matkan päästä.

Jos näitä kaksintaisteluita ei laske pomotaisteluiksi, niin peli sisälsi vain muutaman "oikean" pomon.
Yksi iso villisika ja pari luurankoa joista toista ei ollut edes pakko tappaa.
Näille oli laitettu oikein HP -mittari näyttämään kuinka paljon täytyy vielä pieksää.

Yksi hieman ärsyttävä trollikohta pelissä on ja se oli koitua kohtalokseni läpimenneellä yrityksellä.
Muutamassa kohdassa peliä täytyy ratsastaa hevosella.
Ensimmäisessä ratsastuskohdassa ratsastetaan vihollisia karkuun painamalla kokoajan oikealle.
Ei tässä mitään, mutta lähes heti alussa ruutuun tulee kiviä jotka kaatavat Robinin yhdellä iskulla ja elämä menee samantien.
Kivet on kyllä näppärästi värjätty siniseksi jotta ne erottaisi maastosta, mutta hieman liikaa tapahtuu liian nopeasti.
Aluksi vielä luulin, että kivet pitää kiertää ylhäältä tai alhaalta kun vihollisiakin ratsasti polun ulkopuolella.

Pari elämää tämä opettelu vaati ja viimeisen elämän voimalla sitten varovasti etenin pelissä Cheesy
Loppupeli meninkin sitten hyvin varpaillaan. Energiaa käytin säästeliäästi, kiertelin paikkoja parempien aseiden ja muiden toivossa.
Eipä tässä mitään ongelmaa ollut, trollaukset jäivät onneksi vain tuohon yhteen kohtaan.

Pelin loppupuolella oli paljon pyörimistä Sherwoodin metsässä. Saatiin toimeksianto, käytiin tekemässä se ja tultiin takaisin leiriin.
Tätä toistettiin monta kertaa samoilla alueilla. Eipä siinä mitään, tehtävät olivat kuitenkin erilaisia ja hauskoja.

Viimeinen pomo, Sheriff oli samaa settiä kuin muutkin kaksintaistelut. Enemmän energiaa sillä oli, mutta muuten ei mitään eroa.
Onneksi taistelukenttä sisälsi pari pöytää joten keksimäni "pöytätemppu" toimi tässäkin.

Erittäin miellyttävä peli. Salasana tai continuet olisi lisännyt arvosanaa vieläkin ylemmäs, mutta hyvä näinkin sopivan vaikeusasteensa vuoksi Smiley
 
Kuva_1_077.jpg (1118 KB | 5 )
Kuva_1_077.jpg
Kuva_2_077.jpg (935 KB | 4 )
Kuva_2_077.jpg
Kuva_3_077.jpg (1183 KB | 4 )
Kuva_3_077.jpg
Kuva_4_073.jpg (1051 KB | 4 )
Kuva_4_073.jpg
Kuva_5_064.jpg (845 KB | 4 )
Kuva_5_064.jpg
Kuva_6_051.jpg (971 KB | 4 )
Kuva_6_051.jpg
Kuva_7_038.jpg (857 KB | 4 )
Kuva_7_038.jpg
Kuva_8_024.jpg (825 KB | 4 )
Kuva_8_024.jpg
Kuva_9_012.jpg (558 KB | 4 )
Kuva_9_012.jpg
Kuva_10_004.jpg (233 KB | 4 )
Kuva_10_004.jpg
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 83.0.4103.116  Windows 10
Rami_Airola
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 15406

Turku - Finland
Gender: male

NNID: Rami_Airola

Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #238 - 08.07.2020 at 21:53:52
 
Tykkäsin tosta pelistä muksuna paljon. En sitä tosin muutamaa vuokrakertaa enempää pelannut, mutta aina oli pirun kova fiilis pelata.

Erityisesti seikkailufiilis toi silloin hyvä mielen. Heti alkuun piti keksiä miten päästään ulos vankisellistä.

Ja tää biisi oli ihan hiton kova niissä joukkotappelukohdissa!
 
Back to top
 
Achievements: 8
24h MarathonHC Movie CollectorNot Too Old For This ShitItem AcquiredKeyboard VeteranFirst Successful SaleDonated to AVGNInsider
13881 ramiairola ramiairola Airola Airola Airola   IP Logged   Firefox 78.0  Windows 8.1
natedogg
Offline
NES-Retro Ad Infinitum
******

You are never too old
to play

Posts: 17670

Kuopio - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #239 - 08.07.2020 at 23:33:05
 
Robbari on kyllä hyvä peli!

Just tuo seikkailufiilis on jees.  Smiley

Pitäs kyllä pitkästä aikaa lätkytellä joku päivä.


Pelaappas Silentti seuraavaks vaikka Defender of the Crown, siinä on kans hyvä meno keskiajalla! ( vaikka peli onkin vähän keskiaikaisen kankea )

Turnajaisia hevosen selässä, valloitushommeleita, linnanvaltausta katapultilla ampuen ja niin edespäin.
 
Back to top
« Last Edit: 08.07.2020 at 23:34:49 by natedogg »  
Achievements: 8
Clothed by NES-RetroNot Too Old For This ShitBeersiderbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranMedal of HonorInsiderDonated to AVGN

Special Power Glove programs on game pak enhance other joystick games.&&&&"TEH MOST BEAUTIFUL JOURNEY TROUGH DARKNESS THAT WILL KIRVESTÄÄ MEIDÄT KAIKKI! HAILATAAN HAILAUKSEN JÄLKEENKIN, HAIL HAIL HAIL AND KILL!" CODEath @ kännissä.
215494   IP Logged   Firefox 78.0  Windows 10
Pages: 1 ... 14 15 16 17 18 
Send Topic