Choose Language:
 
 
  Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board  
  Discordiin mars - click to chat!  
  Home Recent LoginRegisterHelpSearch Map Achievements Database Quizzes   


Voit piilottaa tämän mainoksen kirjautumalla sisään.
     
     
 
2 ilmaista lottokuponkia sekä 20 ilmaiskierrosta kutsukoodilla NESRETRO
 
Pages: 1 2 3 4 5 ... 8
Send Topic
SilentWinterin NES läpäisyt (Read 25112 times)
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #30 - 30.11.2018 at 18:35:32
 
Ninja Gaiden II: The Dark Sword of Chaos 116/709

Ajattelin että taas on hankalan pelin vuoro ja nyt jatketaan Ninja Gaiden sarjaa. Yllätyksenä tää peli oli sitten todella helppo.
Eilen illasta vähän rupesin "testailemaan" ja sehän menikin suoraan viimeiseen pomoon Cheesy Oli kuitenkin jo niin myöhä että joutui jättämään siihen jokusen yrityksen jälkeen.

Tänään sitten meni läpi kun oli enemmän aikaa pelailla.

Tää ei ollut yhtään ykkösen tapainen. Ei ollut liian nopeasti respawnaavia vihollisia ja pomotkin oli paljon helpompia.

Helvetin hyvä peli, vaikeusaste oli juuri sopiva miellyttävään pelikokemukseen. Ei mennyt kaikki ihan ekalla yrittämisellä vaan joutui muutaman kerran treenaamaan.

Hyvä lisäys nuo erilaiset elementit kuten tuuli ja jää. Sai kenttiin mukavaa vaihtelua.

Onneksi tuo ykkösen kusinen bugi ei kummitellut tässä. Eli ei joutunut pelaamaan useaa tasoa uudelleen jos feilasi vikassa bossissa vaan pääsi jatkamaan samasta Actista. Tosin sen alusta vaikka olisi ollut elämiä jäljellä. Tämä ei tosin ollut mikään suuri rangaistus, viimeinen taso oli aika lyhyt. Ykkösen tyyliin samoja muotoja ei tarvinnut enää uudelleen päihittää vaan pääsi jatkamaan samasta kun selvitti tiensä uudelleen bossille.

Viimeinen taso oli ainoastaan vähän hankalampi ja sitä joutui aika monta kertaa yrittämään. Viimeisen pomon ensimmäinen muoto oli aluksi aika sekava mutta sen kyllä sitten oppi. Kaksi muuta muotoa oli helppoja, ei suurempia treenejä tarvinnut.

Lisäaseista ehdottomasti paras oli klooni ninjat. Ne oli monessa tilanteessa ja bossissa hyödyksi. Muita lisäaseita tuli käytettyä satunnaisesti, mitä nyt sattui vastaan tulemaan.

Hyvät musiikit, grafiikat ja välivideot takasivat kyllä kunnon pelinautinnon. Tämä jää ehdottomasti uudelleen pelattavat pelit -listalle Smiley
 
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:10:20 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #31 - 01.12.2018 at 14:38:27
 
Wrath of the Black Manta 117/709

Ninjailut jatkuu, kaveri halus et pelaan tän.

Ei hullumpi, tosi helppo vaan.

Joku penska nimeltä Taro piti pelastaan huumeringin johtajan, El Toron kynsistä. Muutenkin piti maailmaa puhdistaa huumeita levittävistä pahiksista.

Kuusi tasoa joissa jokaisessa bossit. Black Mantalla on käytössään erilaisia erikoisvoimia joita saa lisää aina pelin edetessä. Näitä pystyy käyttämään loputtomasti. Jos haluaa erikoisvoimista parempia niin pitää löytää piilotettuja voima-itemeitä.

Kenttiin on piilotettu lapsia jotka pitää pelastaa. En oo ihan varma onko niiden pelastaminen täysin pakollista vai voiko vaan pomon luo kävellä suoraan. Itse kuitenkin kolusin aina jokaisen huoneen.
Taro on myös jättänyt kirjeitä ympäri kenttiä jotka helpottavat menoa. Niistä löytää piilotettujen huoneiden sijainteja tai miten joku bossi voitetaan helpommin.
Nuo muutkin penskat kertoo missä jotkut salahuoneet on, mistä lienee saanut selville ne.

Salahuoneisiin mennään heittämällä heittotähtiä jotain seinää kohti monta kertaa. Joko kyykyssä tai seisaaltaan. Näistä yleensä sai energiaa tai pelastettavan lapsen.

Tässä oli myös huoneita missä oli vain vihollisia. Mut nää oli oikein hyviä mestoja. Kun vihut tappoi niin sai muutaman palkin energiaa lisää. Näissä pystyi myös käymään uudestaan joten pystyi kivasti farmaamaan energiat täyteen.

Kentissä pystyi myös kuulustelemaan jotain äijää joka kertoi sitten huumerinkiin liittyviä juttuja. Tällä ei ollut kyllä merkitystä kuin juonen kannalta sillä lopetin tuon tekemisen lähes kokonaan läpi menneellä yrityksellä.

Muutamassa kentässä oli shooter-osio. Aluksi kesti hetken että tajusi miten Manta lähtee lentoon. Piti ohjeistakin katsoa mutta ei siellä mitään vinkkiä ollut. Vahingossa ammuin sitten ohi lentäviä vihollisia ja yksi niistä pudotti viitan jonka Manta laittoi sitten itselleen. Aluksi ammuin tottakai niitä vääriä vihollisia mitkä ei pudottanut viittaa.

Viimeinen pomo, voi pojat taas! Kentästä löytyi vinkki että pitää opittuja erikoisvoimia käyttää että sen saa nujerrettua.
Erikoisvoimat on jaoteltu neljään eri kategoriaan. Tajusin heti että jokaisesta pitää käyttää yhtä erikoisvoimaa.
Jos käytti oikeaa erikoisvoimaa niin bossi luonnollisesti menetti energiaa. Väärällä se sai sitä takaisin. Tää oli ihan fine, mutta joistain erikoisvoimista lähti itseltä henki, ja ilmeisesti yhdestä iskusta.
Tää olis ollut ihan hyvä jos pomo olisi saanut vaan energiaa takaisin, ei mitään muuta. Se kuitenkin vielä heitteli palleroita joista pystyi ottamaan osumaa.
Kuoleman jälkeen vielä aloittaa vain kolmella energialla joten siinä ei hirveästi testailla.

Noh, kun tiesi mitkä erikoisvoimat pitää käyttää ja missä järjestyksessä niin olihan tuo ihan naurettavan helppo sit.

Ihan hyvä maku jäi suuhun tästä pelistä. Ei mikään mestariteos mutta mielellään pelasi.

Hitto että nauratti vihollisten naamat ja lapsien pelastamisen jälkeen tulevat kuvat niistä Cheesy
Yritetty tehdä vähän tälläistä huumeiden vastaista meininkiä tähän peliin mutta lähinnä vain huvitti kyseinen konsepti.
 
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:10:32 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #32 - 09.12.2018 at 02:00:26
 
Adventures of Lolo 3 118/709

Aikasemmin läpi pelattu mutta niin, että otettu aina save state kun halusi pitää taukoa. Ei sillon jaksanut ottaa salasanoja ylös. Nyt kuitenkin sitten ihan salasanojen kanssa menty läpi Smiley

Ai että mä tykkään Lolo peleistä! Sopivan haastavia. Hieno tunne kun pitkään mietitty pulma menee viimein läpi. Lolot ei oo ikinä aiheuttanut liikaa päänvaivaa, mutta kyllä joissain huoneissa saa vähän päätänsä raapia Smiley

Näissä on vielä se hyvä puoli että vaikka olisi aikasemmin mennyt läpi niin ei kyllä muista noita ratkaisuja lainkaan, ainakaan tässä kolmosessa. Sama kun olisi ekaa kertaa pelannut. Muutaman huoneen ulkoasun tunnistin kun pääsi siihen mutta ratkaisusta ollut mitään käryä.

Tää kolmonen on ehdottomasti vaikein tästä trilogiasta. Muutamaa huonetta joutui hieman pidempään miettiä ennen kuin välähti.

Välillä kyl turhautti tää pikkutarkka Lolojen tyyli. Välillä joutui pienen virheenkin takia aloittamaan koko huoneen alusta. Harvemmin oli ylimääräisiä ammuksia tai muitakaan esineitä. Kaikkea oli juuri sopivan verran.

Tähän kolmoseen oltiin laitettu kartta missä pystyi vähän liikkumaan. Ihan hauska lisä. Sekä oli myös harjoittelu -osio.
Kaikenkaikkiaan tasoja oli 17 ja huoneita 100 eli aivonystyröiden hieromista oli kyllä tarpeeksi Cheesy

Vesimaailman tasot oli kyllä ärsyttävimpiä. Itseään kohti imevät kalat oli uusi vihollistyyppi mikä oltiin lisätty tähän kolmoseen ja ne oli kyl melkoisen ärsyttäviä. Aina ei muistanut tuota ottaa huomioon ja kerkesi tuulettamaan läpi menneen huoneen vuoksi mutta sitten huomaakin että ei arkulle pääse kun kala imee kohti Grin

Tässä oli mielestäni vähän tasapaino-ongelmia. Nuo vesimaailman tasot oli aika haastavia mutta sitten taas viimeisen maailman aika helppojakin muutamaa lukuunottamatta.

Taso 17, huone 9...tää on kyllä ainakin minusta koko pelin vaikein huone. Meni noin tunti tätä pähkäillessä. Vertailun vuoksi yleensä hankalimmissa meni 15-30min ja noitakin oli vain muutama.
Kyllähän se sitten viimein ratkesi kun tarpeeksi pyöritteli.

Suosittelen kyllä jos sarja ei oo entuudestaan tuttu ja jos tykkää puzzle peleistä Smiley
 
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:10:42 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #33 - 09.12.2018 at 18:12:58
 
Donkey Kong Jr. Math 119/709

Empä ajatellut että tässä olisi näin hankalia laskutoimituksia. Goalina läpäistä jokainen pelimoodi.

Kaksi erilaista pelimoodia. Ekassa piti saada laskutoimituksia yhdistelemällä ruudulla näkyvä luku. Yksinpelinä aika mitäänsanomatonta. Senkun vaan haki oikeat luvut ja merkit kun toinen pelaaja ei edes liiku.

Toinen oli sitten perinteistä allekkain laskemista. Plus ja kertolaskut meni ihan hyvin, ainakin ne helpoimmat. Miinus ja jako sekä kertolaskun hankalammat meni kyllä ihan penkin alle Cheesy

Tämä oli semmoinen harjoittelumesta missa pystyi treenaamaan taitojaan. Eli tavallaan ei tarvinnut osata mitään. Testaili vain 0-9 lukuja eri kohtiin ja jossain vaiheessa oikea luku osui kohdalleen. Oikeat luvut myös jäi tehtävään ja väärät vilkkuivat joten vastauksen sai ihan pakosti oikein jossain vaiheessa.
Tuntui kyllä todella typerältä testailla numerot järjestyksessä mutta minkäs teet kun on niin paska matikassa Cheesy

Jokaisessa osiossa oli kymmenen erilaista tehtävää. Jos tehtävän sai ekalla yrityksellä oikein, sai palkinnoksi linnun munan ja paljon pisteitä. Eli tässä hyvin pärjäämisestä sai pisteitä, ei mitään muuta.

Molemmissa pelimoodeissa liikkuminen hoitui Donkey Kong Jr. tyyliin. Toinen pelimoodi oli aluksi vähän sekava ja kesti hetki tajuta miten se toimii. Olihan se osaamisen jälkeenkin melkoisen kömpelö käyttää.

No, nyt on matikat laskettu, yhtä puupää olen tämän suhteen kun ennen pelaamista. Onneksi ei tarvinnut sentään laskimeen turvautua.
 
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:10:53 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #34 - 25.12.2018 at 18:32:38
 
Tennis 120/709

Tälläinen joulun pyhien nopee. Mulla on tällä hetkellä yks melkoisen pitkä peli työn alla ja en sitä jaksanut ruveta jouluksi mukana kuljettamaan. Pien vaihtelu siihen teki kyllä terää.

Piti kaksi tietokonevastustajaa voittaa putkeen. Molemmissa oli kolme lohkoa. Ensimmäisen vastustajan kanssa piti voittaa kuusi erää per lohko, toisen vastustajan kanssa seitsemän.
Toisen vastustajan vaikeusaste määriytyi sen mukaan minkä valitsi ekaan matsiin. Se oli aina yhden pykälän hankalampi.

Tää oli aluksi aika paha. En saanut rytmistä millään kiinni vaikka yritin helpoimmalla tasolla  Roll Eyes

Mutta sitten kuin taikaiskusta, homma rupesi sujumaan ja vastustaja oli päihitetty.

Hetken jo tuuletin mutta se oli turhaa. Piti vielä toinen vastustaja päihittää. Se oli vaikeusasteeltaan seuraava. Eli jos olisi alottanut nelosesta niin olisi saanut vielä vastaansa vitosen eli vaikeimman vastustajan.

Aluksi oli kyllä hirmuisia vaikeuksia tämän toisen vastustajan kanssa. Meinasi tulla takkiin mutta onneksi sain sen päihitettyä ekalla yrityksellä.

Ihan hauska kun sai kiinni kontrolleista. Smiley
 
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:11:02 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #35 - 20.01.2019 at 20:47:40
 
Romance of the Three Kingdoms 121/709

Olipas jämäkän kokoinen urakka!

Ennen joulua aloitin pelaamisen ja lähes päivittäin muutaman tunnin pelailin. Harmi kun ei tullut otettua aikaa että kauan meni mutta varmaankin 40-50h.

Pelihän on lautapelin oloinen strategiahäsmäkkä jonka ideana on yhdistää kiina. Pelissä on 58 osavaltiota, ja neljä erilaista pelimuotoa. Osavaltioiden hallussapitämisen määrä riippuu pelityypistä että monta tarvitsee valloittaa.
Jokaisella erivärisellä mestarikenraalilla on myös tietty määrä kenraaleita jotka pitää osavaltioita hallussa ja joiden avulla käydään sotaa muita vastaan.
Jokainen osavaltio vuorollaan teki jotain omien olojensa parantamiseksi. Mestarikenraaleilla oli vuoro vain kerran kuukaudessa, muut tuli vissiin randomisti.

Itse valitsin saman kuin TMR eli The Emergence of Cao Cao. Ihan vaan siitä syystä että jos joutuu jonkun vinkin katsomaan, niin helppo tehdä se. Eipä tarvinnut kuitenkaan katsoa Smiley Tässä pelityypissä piti pitää hallussa 30 osavaltiota ja mennä "pääosavaltioon". Huomasin kuitenkin että tämä
ohjekirjan määrittämä goali olikin vain pelin puoliväli... loppukuvan saamiseksi täytyy kaikki 58 osavaltiota vallata. Ihanaa.

Vaikeusasteita on kymmenen kappaletta. Itse valitsin helpoimman. Tuntui että peli välillä oli tälläkin vaikeusasteella aika hankala, ainakin kun eri asioiden seuraaminen oli vähän hukassa. Varmaan ihan älyttömän hankala tuolla vaikeimmalla vaikeusasteella :/

Tän aloittaminen ahdisti kyllä aivan valtavasti. En oikein pidä tämän tyyppisistä peleistä. Ihan sama onko se lautapelimuodossa vai tälläisenä, ihan liikaa muistettavaa ja seurattavaa että olisi nautinnollinen pelailla.

Piti seurata kullan määrää, riisiä, sotilaita, kansalaisia, lojaalisuutta yms. yms.

Opettelu vei hyvän tovin. Aluksi eteneminen oli tosi hidasta kun en oikein osannut pelata. Pelin puolivälin jälkeen rupesi homma nopeutumaan kun oppi ne viimeisetkin kikat.

Osavaltioiden haltuun otto onnistui kolmella eri tavalla. Joko ihan suoraan hyökkäämällä osavaltioon jonka jälkeen kenraalit tapettiin tai ne pystyi ottamaan omalle puolelleen.
Tässä oli riskinsä koska yleensä niiden lojaalisuus oli todella alhainen jonka seurauksena ne pystyivät siirtymään vihollisten puolelle.

Toinen tapa oli sopia diplomaattisia suhteita muiden osavaltioiden kanssa. Tätä en koskaan saanut toimimaan. Vaikka kenraalin luottamus minun kenraaliin oli hyvä niin ei ne koskaan suostunut kääntymään minun puolelleni.

Kolmas tapa on helpoin. Kartassa on tyhjiä osavaltioita missä ei ole vielä kenraalia ja sinne pystyi kätevästi siirtämään omansa ilman mitään tappeluita.

Taistelumoodissa oli ihan omanlainen näkymä. Vuoropohjaisesti jokainen kenraali sai tehdä mitä halusi. Hyökkääjät yrittää joko tappaa toisen kenraalit tai valloittaa niiden linnat.
Jos linnoja oli vaikka neljä niin sama määrä piti olla omia kenraaleja linnoissa että taistelu loppui. Hyökkääjillä oli purkillinen riisiä mukana jota hyökkäyksen kohteeksi joutuneet yrittivät
saada itselleen. Taistelu loppui suoraan jos ne onnistui siinä.

Alusta koostui pienistä neliöistä ja kenraalit liikkuivat niin monta askelmaa kun niille oli määrätty. En saanut koskaan selville mikä määräsi nuo askelmäärät, joillain oli 3, joillain taas 8 askelta. Askelia sai lisää jos ei tehnyt vuorollaan mitään. Erilaiset maasto-erot vaativat enemmän askelia että ne pystyi ylittää. Esimerkiksi veden ylitys vaati aika monta askelta että pääsi yli.

Pari erilaista lyöntityyliä oli valittavissa. Yksilö lyönti ja monilyönti. Monilyöntiä kannatti käyttää jos oli useampi oma kenraali vihollisen lähellä, silloin ne molemmat löi sitä.
Kenraalin joukot pystyi myös sytyttämään tuleen. Tällä keinolla pystyi hyvin häätämään kenraaleja pois niiden linnoista. Jos hyvä tuuri kävi ja sai kenraalin joukon tuleen niin, että se ei pystynyt liikkumaan mihinkään,
sai sen suoraan kiinni.

Pelissä vaihteli vuodenajat ja jokainen vuodenaika toi erilaisia muutoksia tullessaan. Talvella pohjois osavaltioissa ei pystynyt liikkumaan ilman sotilaiden menetyksiä. Myös riisiä ei pystynyt lähettää eteläisiin osavaltioihin talven aikana.
Keväällä osavaltiot saivat 20% lisää kansaa ja niistä pystyi tekemään sotilaista. Kesällä joki tulvi ja se hukutti randomilla porukkaa joistain osavaltioista. Syksyllä sai lisää kultaa sen mukaan miten arvokas osavaltio oli kyseessä. Arvoa pystyi nostamaan kehittämisellä.

Välillä myös rutto levisi sekä ötökät kiusasivat kansaa. Nämä tapahtuivat myös randomisti joihinkin osavaltioihin aina kun vaihtui vuodenaika.

Tosiaan, jokainen osavaltio sai tehdä vuorollansa mitä parhaaksi näki. Maan arvoa pystyi nostamaan, ostamaan riisiä tai aseita, rekrytoida sotilaita, kasvattaa kansan ja kenraaleiden lojaalisuutta ja monia muita juttuja. Näiden seuraaminen oli kyllä aika puuduttavaa välillä. Kultaa tarvitsi aseiden ostamiseen, kenraalien miellyttämiseen ja sotaan. Riisillä pystyi ostamaan sotilaita ja sitä tarvitsi myös taistelussa "aikana"

Mestarikenraali, eli pelinmoodin päähahmo Cao Cao, hän oli ainut kuka pystyi liikkumaan iteksiään osavaltiosta toiseen. Mukaan pystyi toki ottamaan muita kenraaleita mutta aika tyhmää kun yhdellä ukolla pystyi vaan liikkumaan, hidasti hommaa älyttömästi. Onneksi Cao Caoa ei tarvinnut sotimiseen jos oli tarpeeksi voimaakkaat kenraalit. Viereiseen valtioon pystyi hyökkäämään hyvin.

Tässä meni kyllä järjettömän paljon aikaa tällä mun pelityylillä. Diplomaattisen suhteiden luominen olisi vähentänyt tuota Cao Caon siirtelyä. Cao Cao sattui olemaan statseiltaan niin ylivoimainen että sen mukaan ottaminen sotiin oli ihan pakollista. Kasasin parhaimmat kenraalit ja niiden avulla sitten valtailin osavaltioita.

Kenraalit pystyivät myös kuolemaan. Tämä kuumotteli niskassa että minkähän ikäiseksi tuo Cao Cao elää. Luultavasti peli oli suoraan päättynyt siihen jos näin olisi käynyt. Onneksi ei!

Vanha peli ja sen kyllä huomasi. valikot oli melkoisen kökösti tehty, ei pystynyt aina suoraan pakittamaan jos oli tehnyt jonkun virheen. Joutui menemään muutaman askeleen eteenpäin jonka jälkeen vasta pääsi takaisin alkuun.
Myös taistelumoodin jumitus ja muutenkin valikoiden hitaus oli ärsyttävää. En tiiä onko tää joku vanha pc käännös mutta miksi ne olis NESille tehnyt sitten jotkut latausajat?

Musiikit oli aika karmeat. En ihan hirmu pitkään kuunnellut kun meni mutelle. Hyvä puoli oli että pystyi parempaa musiikkia luukuttamaan Grin

Tää on niin moniulotteinen peli että hankala selittää tässä että kaikkea mitä tässä tapahtuu.

Varmaan jos tykkää monimutkaisista lautapeleistä niin tää voisi toimia niille. Itse huokaisin helpotuksesta kun tästä pääsi viimein eroon Cheesy
 
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:11:11 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
nassekova
Offline
NES-Retro Expert
****

Now I am become death,
destroyer of the worlds

Posts: 3070

Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #36 - 20.01.2019 at 21:29:56
 
EN ois ikinä jaksanu loppuu asti  Cheesy
 
Back to top
 
Achievements: 6
BeersiderTypical Apple UserChurch of NES-RetroNES-Retro FailboatItem AcquiredFirst Successful Sale

What you call genocide, I call a day's work!
nassekova   IP Logged   Safari 12.0.2  Mac OS X
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #37 - 21.01.2019 at 15:43:47
 
Sesame Street: Countdown 122/709

Tämmönen tuli kyllä niin tarpeeseen tuon pitkän pelin jälkeen Cheesy

Ei paljoa tarvinnut aivosoluja vaivata tässä.

Kentän alussa pitää valita numeroruletista joku numero ja niitä pitää sitten etsiä kentästä tietty määrä. Numerot voivat olla joko ihan vain lukuina tai tiettynä määränä erilaisia symboleita. Mitä pidemmälle peli etenee niin sitä enemmän numeroita pitää löytää.

Ihan pelin alussa piti valita joko Hop tai Run -pelityyppi. Jännä idea kyllä. Hopissa ei pysty kuin hyppimään joka tapahtuu vielä automaattisesti. Runissa sentään voi itse kävellä ja hyppiä. Pelasin molemmat pelityypit läpi.

Jos kentässä otti väärän luvun mikä oli alussa määrätty niin lähti energiaa pois. Kaipa tässä pystyi sitten ihan kuolemaankin, ei tullut testattua Cheesy

Hyvää settii kyl Kreivin ääntelyt. A a aa! Jaksoi naurattaa Smiley
 
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:11:46 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
natedogg
Offline
NES-Retro Ad Infinitum
******

You are never too old
to play

Posts: 16539

Kuopio - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #38 - 21.01.2019 at 17:27:01
 
No nyt ollaan asialinjalla pelillisesti.  Smiley
 
Back to top
 
Achievements: 5
bassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranMedal of HonorInsiderDonated to AVGN

Special Power Glove programs on game pak enhance other joystick games.&&&&"TEH MOST BEAUTIFUL JOURNEY TROUGH DARKNESS THAT WILL KIRVESTÄÄ MEIDÄT KAIKKI! HAILATAAN HAILAUKSEN JÄLKEENKIN, HAIL HAIL HAIL AND KILL!" CODEath @ kännissä.
215494   IP Logged   Firefox 64.0  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #39 - 21.01.2019 at 18:45:59
 
720° 123/709

Helpot jatkuu.

Skeittipeli missä piti neljä eri tasoluokkaa pelata läpi. Jokainen luokka sisälsi samat neljä lajia: Ramp, Downhill, Jump & Slalom. Lajeihin tuli vähän lisää vaikeutta aina uuden tasoluokan myötä.

Lajeihin tarvitsi lippuja. Alussa on aina kolme lippua ja kun kerää tietyn määrän pisteitä niin niillä ansaitsee lippuja. Pisteitä saa lajeista kun niitä suorittaa hyvin ja myöskin pääalueella temppuilemalla.
Myös kuolemisesta saa lipun mikä oli tosi omituista.

Kun kaikki elämät oli mennyt niin peliä pystyi jatkamaan ja taas oli käytössään kolme lippua.

Hommahan meni sitten siihen että kuoli kerran että sai sen neljännenkin lipun jonka avulla pääsi osallistumaan viimeiseenkin lajiin näin ollen pääsemään seuraavaan tasoluokkaan.

Eli ei ollut mitään järkeä koittaa saada pisteistä lippuja kasaan kun ne sai ilman mitään vaivannäköä. Omituista pelisuunnittelua  Huh

Varmaan jos halusi huippupisteet niin piti pisteiden avulla kerätä lippuja ja näin ollen pääsi uusiin tasoluokkiin.

Lajit oli vähän epätasopainossa. Ramp ja Jump meni lähestulkoon aina ilman mitalia ja Downhill sekä Slalomista tuli mitalit. Slalom oli jopa niin helppo että siitä tuli aina kultaa Cheesy Ei tarvinnut edes kaikkien porttien läpi mennä. Ehkäpä jos olisi ohjeita lukenut saattanut pärjätä paremmin noissa muissa lajeissa mutta aika sama.

Sillä ei ollut mitään väliä miten hyvin lajeissa pärjäsi, joka kerta nousi uudelle tasoluokalle  Huh

Elikkäs tämän pääsi läpi edes yrittämättä yhtään. Hieno peli!

Tässä pystyi ostamaan jotain kypäriä ja rullalautoja mutta en kyllä huomannut mitään eroa. Muutaman kerran kävin jonkun ostamassa.

Aika mitäänsanomaton muutenkin. Rumat grafiikat ja heikot musat. Ainut huvi tuli äiän ilmeestä, kuka myy tavaroita ja tarkistaa liput. Voiko enää kyrpiintyneemmältä näyttää Cheesy

 
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:12:01 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #40 - 23.01.2019 at 14:44:45
 
Déjà Vu 124/709

Olipas hyvä peli! Diggailen Point and Clickeistä joten tää soljui oikein mukavasti.

Tarinahan menee niin, että entiseltä painijalta on mennyt muisti ja sen pitää selvittää kuka hän oikein on. Mainekin on puhdistettava kidnappauksesta ja murhasyytteestä.

Eikun vaan todisteita etsimään oman syyttömyyden saamiseksi!

En ole NESillä aikasemmin Point and Clickejä pelannut. Raudan asettamien rajoituksien vuoksi tää oli vähän kankeahko. Kursorilla ei pystynyt liikkumaan vapaasti kuin vaan itse tapahtumanäkymässä. Valikot selattiin järjestyksessä. Tähän kyllä tottui aika nopeasti ja ei hirveästi häirinnyt pelinautintoa.

Muutama vinkki tuli katsottua netistä mutta kaikista hankalimmat onnistuin itse selvittämään  Smiley Tullut kuitenkin sen verran pelailtua Point and Click pelejä niin pystyi vähän päättelemään joitain juttuja.
Ensimmäinen vinkki tuli katsottua oikeastaan vahingossa kun etsin vastausta toiseen juttuun:
En tiennyt että voiko pelissä softlockata itsensä jos vaikka rahat loppuvat kesken.

Tavaraahan tässä sai hirveät kasat, varmaan puolet oli ihan hyödyttömiä Cheesy Mitään ei kyllä uskaltanut pois heittää mutta lopussa selvisi sitten että noita tärkeitä tavaroita ei edes pystynyt heittämään pois.

Lopussa kun pitää selvittää syyttömyytensä niin olin hetken jumissa kyseisessä vaiheessa. Oli jäänyt tavaroiden sekaan yksi asia mikä ei olisi missään nimessä saanut olla siellä. Erheitähän sattuu!

Oikein nautinnollinen peli. Hyvä tarina ja mukavasti tehty grafiikat Smiley Ainut miinus oli tuo softlockin pelko. En saanut selvyyttä tähän asiaan. Aika tyhmähän se olisi aloittaa peli alusta vain että on tuhlannut rahansa tai muut tavaransa yrittäessään edetä pelissä.

Tässä pystyi kuolemaankin mutta eipä sillä ollut mitään merkitystä, homma jatkui lähes samasta kohtaa uudelleen.
 
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:12:08 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
natedogg
Offline
NES-Retro Ad Infinitum
******

You are never too old
to play

Posts: 16539

Kuopio - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #41 - 23.01.2019 at 19:37:53
 
Perkele, että Deja on kova peli!  Smiley

ns. fiilis kohdallaan.

Jokos sää muuten Uninvitedin vedit?
 
Back to top
 
Achievements: 5
bassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranMedal of HonorInsiderDonated to AVGN

Special Power Glove programs on game pak enhance other joystick games.&&&&"TEH MOST BEAUTIFUL JOURNEY TROUGH DARKNESS THAT WILL KIRVESTÄÄ MEIDÄT KAIKKI! HAILATAAN HAILAUKSEN JÄLKEENKIN, HAIL HAIL HAIL AND KILL!" CODEath @ kännissä.
215494   IP Logged   Firefox 64.0  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #42 - 23.01.2019 at 19:55:47
 
natedogg wrote on 23.01.2019 at 19:37:53:
Perkele, että Deja on kova peli!  Smiley

ns. fiilis kohdallaan.

Jokos sää muuten Uninvitedin vedit?


En oo vielä.
 
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 71.0.3578.98  Windows 10
natedogg
Offline
NES-Retro Ad Infinitum
******

You are never too old
to play

Posts: 16539

Kuopio - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #43 - 23.01.2019 at 20:04:46
 
On kyllä saakelin loistava peli, suosittelen varauksetta!

 
Back to top
 
Achievements: 5
bassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranMedal of HonorInsiderDonated to AVGN

Special Power Glove programs on game pak enhance other joystick games.&&&&"TEH MOST BEAUTIFUL JOURNEY TROUGH DARKNESS THAT WILL KIRVESTÄÄ MEIDÄT KAIKKI! HAILATAAN HAILAUKSEN JÄLKEENKIN, HAIL HAIL HAIL AND KILL!" CODEath @ kännissä.
215494   IP Logged   Firefox 64.0  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #44 - 24.01.2019 at 11:15:31
 
natedogg wrote on 23.01.2019 at 20:04:46:
On kyllä saakelin loistava peli, suosittelen varauksetta!


Ei makiaa mahan täydeltä  Wink Pitää noita hyviä pelejä säästellä että voi pelata surkeiden jälkeen Cheesy
 
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 69.0.3497.100  Android 8.0.0
Pages: 1 2 3 4 5 ... 8
Send Topic