Choose Language:
 
 
  Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board  
  Discordiin mars - click to chat!  
  Home Recent LoginRegisterHelpSearch Map Achievements Database Quizzes   


Voit piilottaa tämän mainoksen kirjautumalla sisään.
     
     
 
20 ilmaiskierrosta sekä lotto/kasinobonukset kutsukoodilla NESRETRO
 
Pages: 1 2 3 4 5 6 7
Send Topic
SilentWinterin NES läpäisyt (Read 21711 times)
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2398

Mikkeli - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #45 - 24.01.2019 at 15:33:26
 
1942 125/710

Tän pelin aloittaminen kuumotti. Mulla on tää kiinankasetilla ja tullut useesti pelailtua pääsemättä kunnolla alkua pidemmälle.

Tässä on 32 tasoa ja normaalista poiketen peli alkaa tuosta viimeisestä tasosta ja edetään ensimmäistä kohti. Ainakin tietää monta tasoa on jälellä.

Meni 18 asti ilman Game Overia. Ilokseni huomasin että tässähän on Continue -mahdollisuus! Muistelisin että tuossa pirakasetin versiossa ei ollut...  Huh

Tää kyl jeesas suuresti. Neljä viimeistä tasoa olivat kyllä sellaista bullet helliä että Cheesy

Välillä tausta oli liian sekavaa ja panoksia ei erottanut kunnolla. Varsinkin neljän viimeisen tason alkupuolella. Näihin viimeisiin oltiin jostain syystä tehty ihan uudet taustat, ilmeisesti jotain taloja tai jotain.

Neljä bossia oltiin laitettu mukaan. Kaikki ihan samanlaisia. Iso lentokone joka ampuu panosryppään tietyllä tahdilla.

Liikaa saman toistoa oli peli kokonaisuudessaan. 32-5 tasot oli melkolailla samanlaisia ja sitten nuo 4-1 muuttui vähän. Viimeinen taso oli kyllä lähinnä semmoinen voitto -taso. Viimeinen iso lentokone oli tasossa kaksi ja viimeisen tason viholliskoneet ei edes ampuneet.
Tässä oli tämmöinen tyyli että ison lentokoneen jälkeisessä kentässä ei viholliset ampuneet mitään. Huilikenttä kenties?

Viholliset vaikeutui tasaisin väliajoin. Aluksi ne olivat hitaampia ja ampuivat korkeintaan yhden panoksen.

Neljässä viimeisessä sai kyllä ihan tosissaan väistellä. Viholliskoneet oli melkoisen nopeita, niitä oli paljon ja ne ampuivat 3-4 panosa per kone.

Aika monta Game Overia tuli näissä viimeisissä tasoissa.

Melko nopeasti rupesi puuduttamaan tämän pelin "musiikki". Pelkkää tuuttausta Cheesy
 
Back to top
« Last Edit: 19.03.2019 at 20:43:45 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 72.0.3626.121  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2398

Mikkeli - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #46 - 10.02.2019 at 18:01:57
 
Bump 'n' Jump 126/710

Tiesin tämän pelin maineen mutta jostain syystä ajattelin että ei tuo niin hankalalle näytä. No, tää on nyt sit tällä hetkellä ainut peli listalla mikä on saaanut vaikeusasteeksi täyden kympin Grin

Vaikeusasteesta huolimatta tätä oli kiva pelailla. Toisin kuin esimerkiksi Bill Elliot's Nascar Challengea.

Perinteinen juoni, piti naikkonen pelastaa pahan kynsistä. Kuusitoista rataa piti kahlata läpi ja viimeisessä radassa oli bossi. Kolme elämää, menetä ne ja eikun alusta. Niin ja yhden osuman kuolemat luonnollisesti.

Kaksi asiaa tekee tästä pelistä brutaalin; ratojen ulkoa opettelu ja RNG.

Radat ovat yksi suora pätkä ja läpäisyyn vaaditaan vain maaliviivan ylitys.
Autolla pystyi hyppimään nimensä mukaisesti ja tiettyjen esteiden yli piti hyppiä päästäkseen maaliin.

Jotkin esteet olivat tarkoituksella laitettu niin että niistä ei kyllä ekalla yrittämällä pysty pääsemään ohitse, ellei sitten käy hirmuinen tuuri. Joskus joutui hyppäämään todella paljon ennakkoon että pääsi jollekin pienelle tasanteelle. Järvi olisi kutsunyt jos myöhempään olisi hypännyt.
Yritin katsella joitain maamerkkejä minkä kohdalla sitten hypätä, tämä toimi hyvin.

Annoin itselleni vapauden käyttää netissä olevia karttoja jos olin kyseiseen rataan päässyt. En siis ennakkoon katsellut vinkkejä. Tää oli ihan hyvä ratkaisu, varmaan puolet pidempään olisi kestänyt ratojen ulkoa opettelu.

Radat kyllä rupesi sujumaan ihan mallikkaasti, varsinkin kun  kokemus ja lihasmuisti rupesi ottamaan valtaa. Joskus jos vähänkin keskittyminen herpaantui saattoi tehdä jonkun tyhmän virheen helpoissakin radassa mutta se on ihan ymmärrettävää kun pitää yrittää muistaa 16 radan kohdat ulkoa.

Mutta sitten tää RNG...tämä on se pääsyy miksi tämä peli on näin äärettömän hankala.

Tässä rullaa kokoajan hyppymittari. Kun radan aloittaa se on sadassa. Hyppymittaria voi täydentää radalle ilmestyvistä tynnyreistä. Tynnyrit spawnaa randomisti, joskus jopa seinien sisään.
Jotkut radat pystyi menemään keräämättä yhtään tynnyriä mutta näitä oli vain muutama. Jotkin pääsi keräämällä vain yhden tynnyrin mutta silloin viimeinen hyppy piti tehdä aivan viime sekunnilla tai muuten osui esteeseen (radat päättyivät aina hyppyyn).
Yleensä kuitenkin vaadittiin kaksi tynnyriä tai enemmän. Välillä RnG oli niin vittumaista että yksinkertaisesti ei vaan saanut kerättyä tarpeeksi tynnyreitä. Eli ei voinut muuta kuin ajaa estettä päin. Kuolema toi jonkin verran hyppyvoimaa takaisin onneksi.
Välillä joku tulppa tai vastaava spawnasi radalle jos hyppyvoima oli lähellä nollaa. Tähän jos onnistui ajamaan pääsi "bonus" paikkaan jossa nappia rämpyttämällä sai paljon hyppyvoimaa autoon. Tääkin luonnollisesti pystyi spawnaamaan seinän sisälle ja yleensä näin kävikin. Hyöty täysin nolla Grin

Seuraava RNG ihanuus oli muut autoilijat.
Nämä yrittävät jatkuvasti töniä pelaajan autoa seiniin ja muihin esteisiin. Nämä kuolivat päälle hyppäämällä.
Monesti kun yritti kerätä tynnyriä niin nämä epelit tönivät autoa vain kauemmaksi siitä Smiley

Tasaisin väliajoin radalle ilmestyi myös kuorma-autoja jotka tiputtivat lavaltaan erilaista rojua tielle. Muut esteet tappoivat kerrasta paitsi öljy joka vain sai auton luistamaan hetkeksi.
Välillä homma oli niin hektistä että näihin ei kerinnyt kiinnittämään huomiota ja kuoli lavalta tippuvaan roinaan.

Tässä oli vielä semmoinen hauska juttu, että joskus nämä kuorma-autot tiputtivat roinan sijasta lisärin. Tämä ja kerätä 100 000 pistettä olivat ainoat tavat saada lisäreitä tässä.
Ei kyllä millään riittänyt reagointikyky kyttäämään että mitähän sieltä lavalta nyt tippuukaan, varsinkin kun joutui kaikkeen muuhunkin keskittymään. Onneksi kätevällä pausetus -tekniikalla pystyi katsomaan mitä sieltä tuli. Ärsytti käyttää tuota mutta ei voinut mitään.

Kun homma oli siinä pisteessä että pääsin suht kivasti viimeisimpiin kenttiin, rupesin keräämään lisäreitä kahdesta ekasta kentästä. Nämä kentät oli yksinkertaisia ja kuorma-autoja oli helppo kyttäillä. Jos oikein hyvä tuuri kävi, sai näistä kahdesta kentästä kolme lisäriä. Nämä oli erityisen tärkeitä koska vakiona on kolme elämää plus pisteistä saatava lisäri jonka saa aina viimeistään puolivälin kohdilla.
Eli jos lisäreitä ei tullut, eikun resettiä ja uudelleen!

Onneksi viimeinen bossi oli tosi helppo, kuumotti vaan sen verran että joutui pausettamaan pelin hetkeksi ja kasailemaan itseään ennen taistelua Cheesy Oli tottakai vielä viimeinen lisäri menossa...

Olihan taas peli, ei saatana.
 
Back to top
« Last Edit: 19.03.2019 at 20:43:56 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 72.0.3626.121  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2398

Mikkeli - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #47 - 10.02.2019 at 20:58:55
 
WWF WrestleMania: Steel Cage Challenge 127/710

Laji josta en yllätys yllätys taaskaan tiedä mitään Cheesy Hulkin kyllä toki ja jotkut vastustajat nimeltä.

Olipas helppo peli, tarvinnut tehdä kuin yhtä liikettä; tarrasi vastustajasta kiinni ja pääpuskua perään.
Ajattelin että tämä taktiikka ei toimi loppupään ukkoihin kun vaikeusaste nousee mut heposti meni nekin.

Ohjekirjassa oli kyl hyvin selitetty miten eri liikkeet tehdään. Varmaan kaksinpelinä ihan menevää kamaa tämäkin.

Pari erilaista kehää. Joku peruskehä ja sit tuo teräshäkki. Teräshäkin pystyi voittamaan kiipeämällä sen reunalle. Aluksi ihmettelin et miksi vastustaja koitti kokoajan mennä sinne kun Hulk oli kanveesissa Cheesy

Vähä lagista touhua kyllä, ukot nyki ärsyttävästi. Hitto että nauratti hahmojen potretit yläkulmassa, yksikin oli kuin sen naama olisi sulanut  Grin (näkyy kuvassa)

 
Back to top
« Last Edit: 19.03.2019 at 20:44:08 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 72.0.3626.121  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2398

Mikkeli - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #48 - 16.02.2019 at 01:18:44
 
Mission: Impossible 128/710

Helvetin hyvä peli pilattu trollaamisella, eipä tätä sen paremmin voi kuvailla. En kyllä ymmärrä mitä tekijät ovat ajatelleet tätä tehdessään. Vaikeat pelit ovat hyviä mutta tällein halpamaisella tyylillä tehtyä vaikeutta en oikein ymmärrä.

Kuusi kenttää joista kaksi on "ajelu" kenttiä.

Kolmea eri hahmoa ohjaillaan joilla kaikilla on omat vahvuutensa:
Yksi ampuu ja laittaa pommeja mutta tämän hahmon kävelyvauhti on melkoisen hidas. Toinen hahmo hakkaa nyrkeillä ja viskoo nukutuspommeja. Hahmoista ehdottomasti nopein. Tällä hahmolla pystyy myös hakkeroimaan lukkoja joten hänet kannattaa pitää elossa. Kolmannella pystyy viskomaan bumerangeja ja käyttämään jonkinlaista näkymättömyyttä (monesti tuli sekoitettua tämä kuolemattomuuteen). Keskinopea tästä kolmikosta.

Jos jokin hahmoista kuolee niin muilla voi jatkaa niin pitkään kuin energiaa riittää. Kun kaikki on kuollut, alkaa kenttä alusta. Loputtomat continuet ja salasana tuovat helpotusta tähän. Olisihan projekti ilman noita Cheesy

Pelissä pitää väänellä erilaisia vipuja jotka lopettavat sala-ansojen toiminnan, kerämään passeja jotta pääsee erilaisista ovista sisään. Muutamassa kentässä on pomo mutta nämä eivät ole kovin suuressa roolissa tässä.

Armoa ei anneta ehdes alkumetreillä. Ekassa kentässä kun vahingossa ampuu ensimmäisen vastaantulijan niin helikopteri vie hahmon pois ja sitä ei voi enää käyttää Cheesy Kyseinen uhri oli siviili joita ei saanut tappaa.

Sitten tähän kusisimpaan seikkaan koko pelissä eli trollaukseen. Jokainen kenttä on täynnä kohtia mitä ei voi ennalta tietää tai edes veikata.
Jotkut viholliset ilmestyvät ruutuun ja rupeavat samantien ampumaan että ei millään kerkeä reagoimaan tilanteeseen. Tässä on myös työntäviä vihuja joiden tehtävä on työntää hahmo veteen tai rotkoon. Tälläinen kun ilmestyy alle sekunnissa ruutuun niin koitahan siinä sitten reagoida Cheesy
Kentässä kolme oli rivi ritareita joista osa heräsi henkiin. Parissa kohtaa heräsi neljä samaan aikaan ja ne piti sitten jollain ilveellä tuhota jotta pääsi tilanteesta pois. Käytävä oli niin kapea että ainut mahdollisuus oli tuhota ne.

Kentissä viholliset ovat onneksi aina samoilla paikoilla joten tästä selviää opettelulla. Tosin, joskus kaikki viholliset ei spawnaa ja toisella yrityksellä voikin olla kiva yllätys edessä.

Muita ihania trollauksia on lattialuukut jotka ilmestyy vasta kun sen päälle astuu. Nämä pudottavat kerroksen alaspäin. Aalto, joka ilmestyy tyhjästä kun kävelee tiettyyn paikkaan. Tappaa kerrasta. Ruudun reunasta ilmestyvä liekinheitin josta menee puoli energiapalkkia kerrasta. Turhat ovet jotka vievät vain alkuunpäin ja niistä ei tietysti pääse takaisin.

Invincible frameja tässä pelissä ei juuri ollut joten vihollislauma saattoi tappaa tai ainakin kuluttaa energiapalkin loppuun todella nopeasti.

Vinkkejä ei tullut juurikaan katseltua, peli kyllä kertoi mukavasti mitä pitää tehdä ja minne mennä. Muutaman pahemman trollauksen katoin kun lukuisten yritysten jälkeen en ollut varma teinkö homman oikein.

Yksi pahimmista oli kyllä kolmannen kentän pomo. Jonkinlainen ninja huoneessa missä lattia hajoaa kun sen päällä kävelee. Luonnollisesti nopealla hahmolla hajoaminen on hitaampaa. Tässä olin pitkään jumissa. Ensiksi luulin että joku vipu pitäisi vääntää että lattian hajoamisen saisi kuriin mutta ihan hakkaamalla homma piti hoitaa lopulta. Olin ilmeisesti melkoisen lähellä ninjan tappamista mutta homma oli jäänyt muutamasta osumasta kiinni.

Alun vaikeudesta ja kolmannen kentän pomon trollauksesta toivuttuani rupesin jopa vähän nauttimaan pelistä. Neljäs kenttä oli ihan mainio, ei liian pahoja trollauksia tässä.

Viidennessä kentässä piti lasketella suksilla mäkeä alas. Tää oli kyllä harvinaisen perseestä. Hitboxit oli vähän oudot ja vauhtia piti pitää maksimissa oikeastaan kokoajan kun silloin ei ottanut osumaa vihollisista tai tippunut railoihin. Tämän ongelma oli sitten se että ei nähnyt mitä edessä on. Ulkoa piti opetella koko homma.

Kuudes eli viimeinen kenttä. Voi pojat! Tää oli kyllä niin vittumainen että välillä kattoi monttu auki että miksi tämä on tehty näin.
Alkupuolisko kentästä on ihan leppoisaa ja hyvin tutuksi tullutta menoa.
Jälkimmäinen puolisko taas...halpamaisia kohtia halpamaisten kohtien perään. Yhdessäkin huoneessa rupeaa lattia hajoamaan alta. Tähän pitää reagoida samantien koska hajoaminen alkaa suoraan pelihahmon alta. Miksipäs ei. Oisihan sen voinut tietty laittaa vaikka vastakkaisesta suunnasta niin olisi kerinnyt jotain tehdä. Tässäkin olin jonkin aikaan jumissa kun luulin että pitää vipua kääntää että lattia ei hajoaisi.
Monta huonetta missä oli useampi reitti tai "valitse kahdesta oikea". Tottakai kun ei tiennyt minne pitää mennä niin noitakin tuli kokeiltua. Näistähän tietty joutui takaisin alkuunpäin.

Jonkinlaisen päähahmon kun listi (kuoli yhdestä osumasta) aukesi ovi. Ovea kohti kun käveli tippui salaluukusta takaisin alkuun päin. Tämä hämmensi kovasti. Kaikki viholliset olivat tulleet takaisin ja myös vivut olivat vääntämättä oikeaan asentoon.
Luulin aluksi että nyt kävi joku bugi. Mutta ei. Peli on suunniteltu niin että tää tietty osio pitää mennä kaksi kertaa ja samat pulmat ratkaista. Miksi ihmeessä? Melkoisen kyseenalainen ratkaisu.
Tästä kun selviää ja pääsee samaan pisteeseen takaisin on vielä muutama todella vittumainen huone jäljellä.

Viimeisenä "bossina" oli jokin tietokone jonka kanssa piti pelata peliä Cheesy Aluksi koneeseen piti syöttää koodi jonka jokin proffa antoi pelin puolen välin tietämillä. Onneksi kerkesin juuri ottamaan tuosta valokuvan, ei nimittäin kovin pitkään ollut ruudulla.
Muutama oikea vaihtoehto piti valita ja pelata sitä peliä mikä oli suht helppo ja peli oli sitten siinä.

Ärsyttää kyllä tämä. Tosi hyvännäköinen peli hyvällä idealla ja kontrolleilla on pilattu turhan paskan takia. Harkitsin tuossa ennen viimeistä kenttää että tämänhän voisi vielä joskus pelata uudestaan läpi kun tietää jipot mutta tulin toisiin ajatuksiin Grin


 
Back to top
« Last Edit: 19.03.2019 at 20:44:22 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 72.0.3626.121  Windows 10
Rami_Airola
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 14999

Turku - Finland
Gender: male

NNID: Rami_Airola

Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #49 - 16.02.2019 at 01:28:49
 
Tässä ei päästy koskaan veneilykenttää läpi. Hyvä peli!
 
Back to top
 
Achievements: 8
24h MarathonHC Movie CollectorNot Too Old For This ShitItem AcquiredKeyboard VeteranFirst Successful SaleDonated to AVGNInsider
13881 ramiairola ramiairola Airola Airola Airola   IP Logged   Firefox 65.0  Windows 8.1
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2398

Mikkeli - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #50 - 16.02.2019 at 01:32:41
 
Rami_Airola wrote on 16.02.2019 at 01:28:49:
Tässä ei päästy koskaan veneilykenttää läpi. Hyvä peli!


Veneilykenttä meni tokalla yrityksellä Smiley Luulin eka että se ei edes ollut mikään kunnon kenttä vaan toisen kentän alku-osio Cheesy
 
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 72.0.3626.109  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2398

Mikkeli - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #51 - 16.02.2019 at 15:17:01
 
Hollywood Squares 129/710

Luulin eka että tää on joku kymppitonni variaatio, mutta olikin ristinolla Cheesy

Oikealla vastauksella sai oman merkin ruutuun ja kolme erää vaadittiin voittoon. Sitten piti vielä valita viidestä avaimesta ja sovittaa sitä moniin eri autoihin voittaakseen sen. Jos valitsi väärin niin joutui alkuun.

Helppohan tämä oli kuin mikä. Vastustaja vastasi melkein aina väärin kysymyksiin eikä kysymykset muutenkaan olleet kovinkaan haastavia.

Aika monta kertaa jotui tuota autoa yrittää voittaa kun ei ollut tuuri kohdillaan.

 
Back to top
« Last Edit: 19.03.2019 at 20:44:34 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 72.0.3626.121  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2398

Mikkeli - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #52 - 17.02.2019 at 19:30:17
 
Hammerin' Harry 130/710

Let's Get Busy! niin kuin Harry kokoajan hoki.

Ihan mukava peli, jännä ratkaisu tässäkin että pitää kaksi kertaa läpäistä. Toisella kierroksella vihut hieman hankaloituivat.

Vain viisi kenttää ja nekin suht lyhyitä. Pomot oli kyllä melkoinen vitsi, kuolivat tosi nopeasti. Toisella kierroksella muutamasta oli hieman vastusta mutta eipä ne liikaa hankaluuksia tuottaneet.

Oikeastaan ainut hankalampi kohta oli kolmannen kentän veneajelu. Varsinkin toisella kierroksella vihollisia tuli älyttömästi. Tähän onneksi löytyi ihan kiva taktiikka; hakkasi vasaralla ylöspäin ilman hyppimistä. Veteen putoamisen riski pieneni huomattavasti.

Muutamassa kentässä oli vähän ruudun scrollauksen kanssa ongelmaa, joutui edes taas jynkyttämään että sai Harryn pois ruudun etuosasta.
Muuten kyllä ihan mainiota menoa!

 
Back to top
« Last Edit: 19.03.2019 at 20:44:46 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 72.0.3626.121  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2398

Mikkeli - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #53 - 18.02.2019 at 18:14:24
 
Anticipation 131/710

Vähän järjetön peli pelata yksinpelinä mutta minkäs teet. Vaikeusaste piti säätää Very Hardiksi että sai homman loppuun.
Tätä olisi pystynyt pelaamaan ihan yksinään ilman tietokonevastustajia mutta siinä ei olisi ollut kyllä mitään järkeä. Laitoin sitten kolme vastustajaa mukaan.

Eli, tämähän on lautapeli jossa arvaillaan mitä tietokone piirtää. Neljä eriväristä korttia pitää saada jotta etenee seuraavalle tasolle. Tasoja on yhteensä neljä. Joka tasossa pitää kerätä nuo samaiset kortit.
Kortin saa kun arvaa nopeiten mitä tietokone piirtää.
Korttien väri riippuu siitä, minkäväriseen ruutuun on pelaaja päässyt.
Oikeasta vastauksesta pääsee liiikkumaan tietyn noppaluvun. Tämä luku määrätyy sen mukaan, miten nopeasti piirrettävän kuvan arvaa. Eli kuusi askelmaa on maksimi ja yksi minimi.

Huomasi kyllä että Rare on asialla. Tässä oli vähän pientä vittuilua ja "hah hah" -huumoria.

Jotkin piirrustukset olivat täysin vitsejä. Esimerkiksi piirrustus "First in line" oli vain sana First viivan sisällä. Todella vitsikästä Cheesy

Viimeisessä eli neljännessä tasossa mukaan laudalle oli laitettu aukkoja. Jos sattui aukkoon astumaan, putosi takaisin kolmannelle tasolle. Kerran tein tämän virheen.
Tätä oli kyllä lopulta helppo vältellä kun vain laski askeleet oikein ja piirtämisvaiheessa odotti sitten tiettyyn noppalukuun asti.

Very Hardit vastustajina oli kyllä ärsyttäviä. Nää välillä vastaili oikein vaikka paperille oli piirretty vain muutama viiva Grin
Tämähän tarkoitti sitä, että kuvat piti opetella hyvin ja vastata mahdollisimman nopeasti. Hankalammaksi tämän teki vielä se, että kuvien piirtäminen ei aina alkanut samasta kohdasta eikä ne olleet edes samoin päin.

Taktikointiin ei ollut hirveästi mahdollisuutta kun piti nopeasti vastailla. Melkein aina laudalla tuli liikuttua 6-5 askelmaa ja toivoa että sattuu osumaan puuttuvaan väriin. Sekin myös auttoi jos tietokonevastustajalta puuttui samainen väri niin pääsi sitä kautta yrittämään väriä itselleen.

Paljon tuuria tarvittiin läpäisyyn että sattui tulemaan helppo piirrustus minkä nopeasti muisti. Joskus myös tuurilla tietokoneet vastasi väärin juuri oikealla hetkellä ja sai oikeat askelmat itselleen.

Varmaan oikein hauskaa oikeiden ihmisten kanssa, nyt tämä oli vain tämmöinen projektin suoritus.
 
Back to top
« Last Edit: 19.03.2019 at 20:44:59 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 72.0.3626.121  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2398

Mikkeli - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #54 - 19.02.2019 at 17:29:04
 
Godzilla 2: War of the Monsters 132/710

Yleensä pelaan pelit järjestyksessä jos on jatko-osia mutta tässä ei ollut niin merkitystä koska nämä kaksi on ihan erilaisia pelejä.

Strategian vuoro oli ja se osui tällä kertaa tähän peliin.

Aika kökkönen peli. Tässä oli 12 erilaista skenaariota mistä pystyi valitsemaan jonkun. Otin ensimmäisen missä pitää tappaa Godzilla ja Baragon. Baragonilla on kyky muuttua näkymättömäksi.
Homma loppui jos pelaaja tappoi hirviöt tai hirviöt tuhosivat ydinvoimalan.

Tässä siis pelataan armeijalla jolla pitää yrittää tuhota nuo möröt. On käytössä erilaisia tankkeja ja hävittäjiä.

Muunkinlaisia härpättimiä pystyi tekemään kuten trailerin, Baragonin etsimislaitteen ja jotkin houkuttimet, toinen oli joku tuhoaja ja toinen atomipommi Cheesy Atomipommin pystyy myös aktivoimaan ja peli loppuu suoraan siihen. Tottakai tätä piti testata!

Laudalla liikutaan tietty määrä, hävittäjät pystyy liikkumaan enemmän kuin ajoneuvot.

Monsterin viereen kun pääsi pystyi sitä vastaan hyökkäämään. Hyökkäys oli vuoropohjainen taistelu mutta molemmat saivat vain yhden vuoron ja sitten joutui takaisin karttanäkymään.
Tässä oli jotain symboleja jotka rullasi kuin Rayn pelikoneessa konsanaan. Näiden perusteella sitten osumatarkkuus, voima ynnä muut määräytyivät. Aika jännä systeemi.

Tuntui että voimakkaammat iskut menivät tosi helposti ohi. Johtui ilmeisesti symboleista ja siitä, että hirviötä ei ollut piirittänyt joka puolelta kartassa. Se ilmeisesti nosti jonkin verran osumistarkkuutta.

Godzilla ja Baragon saivat vielä ärsyttävästi energiaa taikasin tietyn ajan jälkeen. Tarpeeksi monta vuoroa ilman vahinkoa oli energiat täyttyneet kokonaan.
Tää oli vielä paskaa kun Baragon muuttui näkymättömäksi ja tutka ei toiminut jostain syystä.

Hyvää tässä oli se, että oma vuoro päättyi vasta kun sen itse lopetti. Sai liikuteltua kaikkia laitteita rauhassa ja hyökkäiltyä. Menusta sitten itse valitaan vihollisille hyökkäysvuoro.

Meni kyllä kunnon tuurilla Godzilla alas Cheesy Sain kolme samaa symbolia jotka ilmeisesti olivat jotain hyökkäysvoimaa parantavia niin Godzilla kuoli yli puolista energioista.

Baragon trollas sitten urakalla muuttumalla näkymättömäksi ja sai sitten paljon energiaa takaisin. Oli muutama tankki ja yksi hävittäjä jäljellä enää. Iskut menivät onneksi hyvin ja sekin kaatui viimein Smiley
 
Back to top
« Last Edit: 19.03.2019 at 20:45:12 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 72.0.3626.121  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2398

Mikkeli - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #55 - 19.02.2019 at 19:38:58
 
Road Fighter 133/710

Nyt on tullu pelejä läpäistyä ihan hyvää tahtia Cheesy

Tää on lapsuuden pelejä, kiinakasetilta tuli silloin tällöin pelailtua. Kyllä mulla on vahva muistikuva että oon tän jo silloin läpäissyt mut pelasimpa uudestaan kun oli niin lyhyt. En edes tiennyt että tästä on PAL-versio julkaistu.

Vain neljä suht lyhyttä suoranpätkää. Pitää väistellä autoja, öljylammikoita ja muita esteitä.
Tielle välillä ilmestyy värikkäitä autoja joista saa lisää bensaa.
Elämiä tässä ei ole, kuolema vie vain bensaa alaspäin. Kun bensa loppuu peli alkaa alusta.
Neljännen kentän jälkeen peli looppaa.

Alussa en muistanut että jos osuu toiseen autoon tai öljyyn voi reunaan päin paiskaantumisen estää painamalla samaan suuntaan kun on liukumassa. Tämä suoristaa auton ja matka jatkuu. Ennen tätä tuli törmäiltyä jatkuvasti reunoihin ja kuoltua.
Harvoin jarrutus auttoi auton pysymään tiellä.
Hyvä mekaniikka, ajamisesta tuli tosi hauskaa tän jälkeen Smiley


 
Back to top
« Last Edit: 19.03.2019 at 20:45:24 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 72.0.3626.121  Windows 10
natedogg
Offline
NES-Retro Ad Infinitum
******

You are never too old
to play

Posts: 16430

Kuopio - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #56 - 19.02.2019 at 21:32:52
 
Road Fighter on kyllä tavallaan mukava peli.

Aika myöhään se vaan taidettiin julkasta ja oli kyllä auttamattomasti pahasti jälkeenjäänyt kaikin puolin jo siinä vaiheessa.

Mutta kuiteskin, kyllä sitä pikku tovin pelailee sillontällön.

Hammerin' Harry on kans pirun jees!


Oma projekti ollu jäissä tässä hyvän tovin, pitäs kyllä pikkuhiljaa ruveta taas hommiin ja ensimmäinen satanen saada täyteen.


Hyvä vauhti kyllä ollu sulla tässä.  Roll Eyes

 
Back to top
« Last Edit: 19.02.2019 at 21:33:07 by natedogg »  
Achievements: 5
bassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranMedal of HonorInsiderDonated to AVGN

Special Power Glove programs on game pak enhance other joystick games.&&&&"TEH MOST BEAUTIFUL JOURNEY TROUGH DARKNESS THAT WILL KIRVESTÄÄ MEIDÄT KAIKKI! HAILATAAN HAILAUKSEN JÄLKEENKIN, HAIL HAIL HAIL AND KILL!" CODEath @ kännissä.
215494   IP Logged   Firefox 65.0  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2398

Mikkeli - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #57 - 20.02.2019 at 15:12:10
 
Track & Field 134/710

Kakkosta tullut aikoinaan pelailtua mutta tää ykkönen oli ihan korkkaamaton.

Läpäisyyn vaadittiin Game A kokonaisuudessaan. Jokaisessa lajissa piti rikkoa karsintaraja.
Lajista riippuen yrityksiä oli joko kolme tai yksi.
Alkuvalikossa pystyi aloittamaan minkä tahansa lajin kohdalta mutta itse aloitin aina yrittämisen ensimmäisestä.

Kahdeksan lajia, 100M, pituushyppy, 110M aidat, keihäs, kiekon ammunta, kolmiloikka, jousiammunta ja korkeushyppy.

Melkeimpä kaikissa lajeissa pääpaino oli A-napin rämpyttämisessä. Joissain sitten D-padilla säädettiin kulmaa.

Kiekon ammunnassa meni kyllä silmät solmuun Grin D-padilla ammuttiin vasemmalta tulevat kiekot ja A-napilla oikealta. Tähtäin meni automaattisesti kiekon kohdalle.
Jos kaikkiin osui putkeen niin kiekkoa rupesi tulemaan ihan älytöntä tahtia Cheesy

Maailmanennätyksiä olisi kanssa voinut halutessaan rikkoa. Melkein onnistuin jousiammunassa rikkomaan ennätyksen.
Sain napakymppi osuman ja ilmeisesti tästä syystä taulun tilalla oli kissa omena päässä. Tämän kun ampui, sai muutaman ylimääräisen nuolen. Harmi kun tuli vähän hätiköidysti ammuttua ne, jäi ennätys 200 pisteen päähän.

Muissakin lajeissa jotain ihme otuksia ilmestyy jos tekee jotain hienoa. 100M juoksussa sain CPU vastustajan kanssa täysin saman ajan niin jokin ölliäinen tuli antamaan 3000 ylimääräistä pistettä.

Kahdeksan lajia putkeen ja karsintarajat rikki riitti minulle, en jaksa noita maailmanennätyksiä ruveta grindaamaan.

Hyvä peli kyllä. Mukavan leppoinen ainakin omaan rämpytysnopeuteen nähden. Kakkonen onkin sitten ihan toista luokkaa...

Edit: Päätin kuitenkin läpäistä vielä myös tuon Game B:n Smiley
Lajien karsintarajat olivat paljon tiukemmat.
Tässä joutui kyllä jo rämpyttämään rajummin, hiki tuli Cheesy
Kolmessa lajissa tein jopa maailmanennätyksetkin! Lajit olivat kiekon ammunta, kolmiloikka ja jousiammunta.
Jousiammunta oli ehdottomasti hankalin laji tässä itselle. Tuli aivan tuurilla tuo maailmanennätys Cheesy

Lisäsin vielä Game B:stä kuvan tähän.
 
Back to top
« Last Edit: 19.03.2019 at 20:45:37 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 72.0.3626.121  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2398

Mikkeli - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #58 - 21.02.2019 at 19:10:13
 
Astyanax 135/710

Mukava tasoloikka jokseenkin hieman kankea. Se ei kuitenkaan hirveästi häirinnyt.

Goalina oli läpäistä kenttä 6-2 ja tappaa viimeinen pomo.

Loputtomat continuet tekivät tästä kyllä tosi helpon. Pomotkin olivat melkoisen helppoja tuhota. Vaikein osio oli muutama loppupään kenttä.

Kentistä sai päivityksiä aseeseen ja energiaa. Päivityksen menetti jos kuoli.

Aseessa on voimamittari. Jos malttoi odottaa palkin latautumisen ihan loppuun asti, isku on paljon voimakkaampi. En edes alussa kiinnittänyt tähän huomiota, räimin vaan menemään Cheesy

Palkki kasvoi aina vähäsen kun peli eteni. Lopussa välibossitkin kuolivat muutamalla iskulla.

Tässä on myös taikamittari. Taikavoima jota pystyi käyttämään oli kyllä kunnon ruuduntyhjennys. Oli kyl kätevä monissa tilanteissa ja tämä tappoi bossit sekä minibossit aika sähäkkään.

Viimeisen kentän aloitus oli vähän perseestä, huone jossa oli ovi. Kokeilin vaikka mitä nappeja mutta ei vaan ovesta päässyt sitään.
Sitten viimein tuurilla se meni kun käytti taika-iskua. Ovia oli tässä paikassa paljon ja rupesin miettimään että mitenhän tämän pääsee läpi kun taikaa ei saa lisää mistään.
Selvisikin että ovista mennään sisään kun painaa ylöspäin nappia tarpeeksi pitkään pohjassa. Okei, onhan tuo ihan hyvä varokeino että ei mene väärästä ovesta kun kenttäkin on "mene oikeasta ovesta" -sokkelo mutta c'moon.

Musiikit oli ihan menevät ja pelikin näytti kivalle. Välivideoita oli yllättävän paljon ja niitä oli mukava katsella Smiley

 
Back to top
« Last Edit: 19.03.2019 at 20:45:58 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 72.0.3626.121  Windows 10
natedogg
Offline
NES-Retro Ad Infinitum
******

You are never too old
to play

Posts: 16430

Kuopio - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #59 - 21.02.2019 at 19:19:50
 
SilentWinter wrote on 20.02.2019 at 15:12:10:
Track & Field 135/710

Kakkosta tullut aikoinaan pelailtua mutta tää ykkönen oli ihan korkkaamaton.




Mmittääääää?!  Shocked

Miten voi olla mahollista?

On nimittäin loistava peli tietystä rujoudestaan huolimatta.
 
Back to top
« Last Edit: 21.02.2019 at 19:26:35 by natedogg »  
Achievements: 5
bassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranMedal of HonorInsiderDonated to AVGN

Special Power Glove programs on game pak enhance other joystick games.&&&&"TEH MOST BEAUTIFUL JOURNEY TROUGH DARKNESS THAT WILL KIRVESTÄÄ MEIDÄT KAIKKI! HAILATAAN HAILAUKSEN JÄLKEENKIN, HAIL HAIL HAIL AND KILL!" CODEath @ kännissä.
215494   IP Logged   Firefox 65.0  Windows 10
Pages: 1 2 3 4 5 6 7
Send Topic