Choose Language:
 
 
  Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board  
  Discordiin mars - click to chat!  
  Home Recent LoginRegisterHelpSearch Map Achievements Database Quizzes   


Voit piilottaa tämän mainoksen kirjautumalla sisään.
     
     
 
2 ilmaista lottokuponkia sekä 20 ilmaiskierrosta kutsukoodilla NESRETRO
 
Pages: 1 ... 3 4 5 6 7 8
Send Topic
SilentWinterin NES läpäisyt (Read 25109 times)
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #60 - 21.02.2019 at 19:24:03
 
natedogg wrote on 21.02.2019 at 19:19:50:
Mmittääääää?!  Shocked


Niin. Kellään ei ollut tuota penskoja kun oltiin. Näin ekan kerran pelikuvaakin kun TMR streamas tuota Cheesy
 
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 72.0.3626.109  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #61 - 17.03.2019 at 21:18:59
 
Final Fantasy 136/709

Final Fantasy VII on yksi suosikkipeleistäni jonka olen monesti läpäissyt. IX:tä on tullut pelattua puoleen väliin asti ja III(VI) tahkottiin kaverin kanssa läpi. Tämä ensimmäinen puolestaan oli ihan tuntematon tekele.

Mitä olen tästä kuullut oli tämä peli Squaren viimeinen mahdollisuus välttää konkurssi. Pelin nimikin on ainakin osittain nimetty tästä syystä Final Fantasyksi. Tiimillä ei ollut kokemusta RPG -pelien tekemisestä mutta loistavan pelinhän ne sai aikaiseksi!

Juoni menee jotakuinkin näin: neljä valon ritaria lähetetään ympäri maailmaa keräämään tehoa hiipuneisiin kristailleihin joita jokainen kantaa yhtä mukanaan. Näiden kristallien avulla maailman tasapaino pysyi stabiilina ja hiipumisen myötä rupesi tulemaan kaikenlaisia ongelmia.
Kristallit on perus, maa, tuli, vesi ja ilma elementtejä.
Jotta tehoa saataisiin kristalleihin, pitää päihittää kyseisen elementin hallitsijademoni. Kun demonit on tuhottu ja kristallit saatu taas elinvoimaiseksi, pitää vielä matkustaa niiden avulla menneisyyteen tuhoamaan paha Chaos-demoni joka on syypää tähän sotkuun.

Pelihän oli oikein mukavanoloinen RPG. Ei liian monimutkainen omaan makuuni.

Hahmoilla tässä ei ole juonen kannalta minkäänlaista erillistä merkitystä. Jokainen hahmo on samalla viivalla tämän asian suhteen.
Neljälle hahmolle piti valita hahmotyypit.
Kaikenkaikkiaan pystyi valita kuudesta erilaisesta tyypistä; Fighter, Thief, Black Belt, Red Mage, White Mage ja Black Mage. Pystyi valitsemaan joko neljä erilaista tai useamman saman hahmotyypin jos halusi.

Minulla ei ole hirveästi tietämystä näistä jutuista joten otin vaan mielekkäimmän näköiset ja kuuloiset hahmotyypit. Halusin myös hahmojen olevan erilaisia. Sen verran kuitenkin tiesin että White Mage osaa parantaa ja Black Mage tekee tehokkaita loitsuja joten nämä oli pakko saada mukaan remmiin.

Osa hahmoista hallitsivat melee puolen ja toiset taas olivat parempia taikojen kanssa. White Mage oppi enemmän puolustukseen tarkoitettuja taikoja ja Black Mage hyökkäykseen. Red Magelle pystyi laittamaan siltä väliltä. Pelin puolen välin tietämillä hahmot aikuistuvat ja niiden hahmoluokka muuttuu voimakkaammaksi. Nämä uudet hahmoluokat pystyvät oppimaan joitain taikoja mitä ne eivät aikasemmin voineet oppia.

Ohjekirja oli kyllä melkoinen opus, siitä löytyi karttoja, vihollistaulukko, aseiden ja suojien tehotaulukot sekä läpimeno-opas puoleen väliin peliä. Eipä ole ennen tullut vastaan peliä, minkä ohjeissa olisi näin yksityiskohtaisesti kirjoitettu että minne pitää mennä Cheesy En tiedä johtuiko tämä siitä, että haluttiin saada pelaajat tempautumaan mukaan peliin kun tämä oli tosiaan Squaren viimeinen yritys.
Minullehan tämä passasi oikein mainosti, sai rennosti pelailla hyvän tovin Smiley

Kristallien etsimisen lisäksi tässä oli pieniä sivutehtäviä joiden avulla sitten päästiin eteenpäin. Tykkäsin kyllä näistä vaikka olivatkin melkoisen yksinkertaisia. Yleensä piti hakea jotain paikasta A ja viedä se paikkaan B.

Pääluolastot olivat sokkeloisia ja täynnä haastavia vihollisia. Jokainen tietysti edusti ulkoasultaan ja vaaroiltaan tiettyä elementtiä. Kaikki hallistijademonit olivat hankalia. Välillä taistelut menivät niinkin tiukalle että oli ainoastaan yksi hahmo elossa. Maa ja tulidemoniin eli Lichiin ja Karyyn taisin muutaman kerran kuollakin mutta vesidemoni Krakeniin sekä ilmademoni Tiamatiin en.
Jännä sinänsä koska jälkimmäisten iskut olivat melkoisen tehokkaita. Onneksi yksi pelin monista bugeista helpotti Krakenia mukavasti. Kraken käyttää välillä Ink taikaa jolla se aiheuttaa hahmoille Darkness -vaivan. Tämän pitäisi heikentää osumatarkkuutta mutta bugin takia ei tällä ollut mitään vaikutusta. Ihmettelinkin pelatessani että mikäs juttu tämä oikein on kun Darknessista ei ikinä tapahdu mitään.

Grindaamaahan tässä joutui ihan urakalla. On kyllä melkoisen tylsää hommaa pidemmän päälle.

Oli tässä pelissä niitä kusisuuksiakin tietysti, tässä muutama:

Pelin alussa ostetaan kaupasta aseet ja suojat jokaiselle hahmolle. Pitää vielä erikseen valita kenelle tuotteet haluaa ostaa.
Noh, kyseiset vermeet ja menin sitten taistelemaan kylän ulkopuolelle saadakseni lisää rahaa sekä kokemuspisteitä. Huomasin että hahmot eivät tee juuri yhtään vahinkoa vihollisiin. Meni jokunen tovi ennen kuin huomasin että aseet ja suojat pitää vielä erikseen laittaa hahmoille käyttöön Cheesy
Olihan tämä vähän tyhmä moka mutta oletin että ne menevät päälle kun ne piti siellä kaupassa erikseen valita tietylle hahmolle.
Jokaisella hahmolla on neljä paikkaa aseille sekä suojille. Kun paikat ovat täynnä, ei voi lisää ottaa käyttöön ennen kuin on jotain vanhoja myynyt pois. Tämä oli melkoisen typerä systeemi. Luolastoissa oli arkkuja jotka sisälsivät parempia aseita tai suojia mutta välillä näissä arkuissa oli surkeampia tai samoja mitä oli jo käytössä. Nämä tavarat oli välillä nimettykin tosi hassusti. Etenkin suojat, ei välillä osannut sanoa mihin suojatyyppiin kyseinen löytö kuului.
Hermohan tässä meni kun ei uskaltanut heittää mitään pois siinä pelossa että arkussa on jotain paljon huonompaa. Katselin sitten arkkujen sisällöt netistä löytyvistä kartoista. Ei ihan hirveästi houkuttanut mennä joku vaikea luola loppumetreille ja löytää surkeaa tavaraa jonka jälkeen painaa resettiä aloittaakseen luolasto uudelleen. Kaikki tämä vain sen takia että joutui luopumaan jostain hyvästä tavarasta turhakkeen sijaan.
Tässä olisi voinut olla isompi tavaratila joista voi sitten valita aseet ja suojat niihin kuuluviin slotteihin.

Muutamia hieman epäreiluja luolastoja oli peliin saatu, ehdottomasti itselle pahin oli Ice Cave. Täällä oli muutama vihollistyyppi jotka tappoivat pelihahmot yhdellä taialla. Yleensä näitä vihollisia oli myös monta kerrallaan ja ne saivat hyökätä ensimmäisenä. Tuntui, että tuon kuolemataian todennäköisyys oli vielä melkoisen kova. Tähän luolaan paloi kyllä aikaa reilusti.

Luoliin kannatti aina mennä että oli 99 Potionia repussa. Potionien ostaminen oli kyllä melkoista puuhaa kun niitä joutui yksi kerrallaan ostamaan Grin

Taistelut olivat melkoisen hidastempoisia, varsinkin jos vihollisia oli paljon samaan aikaan ja ne vielä pystyivät tekemään kaikkiin hahmoihin osuvia taikoja. Viholliset saivat myös paljon lyöntivuoroja, jopa omien hahmojen vuorojen välillä.
Jotenkin tuntui että viholliset löivät ylinta hahmoa paljon enemmän kuin muita. En tiedä oliko tämä joku bugi vai kuvittelenko vain.

Tässä pelissä ei ole mitään potioneja millä pystyisi herättämään hahmon henkiin eikä taikoja pysty käyttämään taisteluiden aikana jolla tämä homma onnistuisi. Tämä tuli kyllä yllätyksenä. Jos White Mage sattui kuolemaan taistelun aikana, tarkoitti homma lähes poikkeuksetta sitä että joutui painamaan resettiä.
Toki jos luolastoa oli enää vähän jäljellä tai se sattui pomossa kuolemaan, pystyi loppuporukalla yrittää selvitä loppuun.

Pelin viimeinen paikka oli kyllä todella haastava. Vaarallisia vihollisia ja kaikki neljä aikasempaa hallitsijademonia olivat täällä vaikeuttamassa kulkemista. Nämä olivat oppineet vielä uusia taikoja ja todella tappavia iskuja jotka melkein täysistä heloista tappoivat. Välillä jopa tehden sen...
Meni kyllä monta yritystä täällä ennen kuin meni läpi. Suurin osa päättyi sen takia, että White Mage kuoli. Hahmo on erityisen tärkeä energiataikojen sekä Exit-taian ansiosta. Jos homma rupesi menemää huonosti ja varastot ehtymään, eikun Exitillä pois ja kaupasta ostamaan täydennyksiä.
Kolmas demoni eli Kraken oli kyllä ärsyttävin vihollinen. Monena yrityksenä se löi White Magen kerrasta hengiltä. Osa hahmoista olisi kestänyt tämän iskun kun niillä oli enemmän energiaa. Koska hahmo oli ainut kellä oli noita parempia puolustavia taikoja niin alusta piti jälleen aloittaa.
En tiedä kävikö sitten Tiamatin ja Chaoksen kanssa tuuri mutta ne eivät iskeneet kovinkaan kovia iskuja missään vaiheessa. Molemmat menivät vielä ensimmäisellä yrityksellä.

Lopulliset levelit taisivat olla 34-35 luokkaa, en osaa sanoa että olinko jo hieman ylikehittynyt mutta menipähän ainakin läpi. Muutenkin tykkään tämmöisissä peleissä grindata vähän extraa jotta jonkun paikan pääsee hieman leppoisammin läpi vaikka grindaaminen on harvinaisen tylsää hommaa Grin

Pienistä bugeista ja virheistä huolimatta onhan tämä loistopeli ja hienon pelisarjan alku Smiley Musiikit ja grafiikat toimi ja maailman tutkiminen oli kivaa. Erityisesti Matoya's Caven musiikki oli loistava!

 
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:15:16 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
Anna Huikka
Offline
NES-Retro Novice
*


Posts: 59

Phnom Penh - Cambodia
Gender: female
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #62 - 17.03.2019 at 21:30:05
 
Kovat nimet, T: saergh, blaerah ja seppo
 
Back to top
 
  IP Logged   Safari 12.0  iOS 12.1.4
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #63 - 17.03.2019 at 21:31:15
 
Anna Huikka wrote on 17.03.2019 at 21:30:05:
Kovat nimet, T: saergh, blaerah ja seppo


Ekat nelikirjaimiset nimet mitä tuli mieleen Cheesy
 
Back to top
« Last Edit: 17.03.2019 at 21:32:35 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 72.0.3626.121  Windows 10
nassekova
Offline
NES-Retro Expert
****

Now I am become death,
destroyer of the worlds

Posts: 3070

Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #64 - 18.03.2019 at 00:00:22
 
Hats off kun jaksoit tän bugisen paskan läpi kahlata  Smiley

Ite pelasin alle puoleenväiin ennen kuin Retron5 hajosi ja siinä meni samalla savegame sen mukana. Ei enää jaksanut alkaa uusiksi grindaan alusta. Huomasitko muuten, että kannatti aina ostaa melee tyypeille miekat? Niissä tais olla joku krittausbugi, jonka takia melkeen kokoajan löivät kriittistä. Vitutti kun osti kalliin kirveen warriorille ja sillä 1/10 hinnan miekalla teki enemmän lämyä Cheesy Myös HASTE tais olla bugin takia todella tehokas Dark Magella.
 
Back to top
« Last Edit: 18.03.2019 at 00:00:37 by nassekova »  
Achievements: 6
BeersiderTypical Apple UserChurch of NES-RetroNES-Retro FailboatItem AcquiredFirst Successful Sale

What you call genocide, I call a day's work!
nassekova   IP Logged   Safari 12.0.3  Mac OS X
Mirsku
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 6672

Helsinki - Finland
Gender: female
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #65 - 18.03.2019 at 02:36:06
 
SilentWinter wrote on 17.03.2019 at 21:18:59:
Ohjekirja oli kyllä melkoinen opus, siitä löytyi karttoja, vihollistaulukko, aseiden ja suojien tehotaulukot sekä läpimeno-opas puoleen väliin peliä. Eipä ole ennen tullut vastaan peliä, minkä ohjeissa olisi näin yksityiskohtaisesti kirjoitettu että minne pitää mennä Cheesy En tiedä johtuiko tämä siitä, että haluttiin saada pelaajat tempautumaan mukaan peliin kun tämä oli tosiaan Squaren viimeinen yritys.



Tossa vaiheessa kun toi julkaistiin japanin ulkopuolella ei Squarella menny ainakaan erityisen huonosti enää. Länsimaalainen julkaisuhan tapahtui useampia vuosia alkuperäisten julkaisujen jälkeen. Sen sijaan tosta monipuolisuusesta materiaalista on kiittäminen Segaa ja Nintendon ja Segan välistä kilpailua.

Japanissa konsolipuolella alkoi olemaan suosittuja erikoisemmat paketit (tai vähintäänkin niillä erottui edukseen muiden seasta) jossa saattoi olla tietokonepelimäisemmin paksua taustatarinamanuaalia sun muuta mukana. Sega julkaisi Phantasy Starin aika nopeasti amerikoissa hiukan huonolla käännöksellä, ja vaikka sen hinta olikin korkea siihen aikaan poikkeuksellisen suuren maskrommin takia, meni se todella hyvin kaupaks. Sen jälkeen Phantasy Star kakkosen päätyminen Megadrivelle ei kestänyt kovin kauan.

Nintendolla sit ei ollu oikein nopeasti heitettävää omaa vastausta just tolla tyylillä toimivien ropejen puolelta, joten ne agressiivisesti sit pukkas lokalisoitua Dragon Questia ja Final Fantasya, ettei vaan just tollasia pelejä etsivät vaan siirtyis kilpailijan puolelle jolla oli jo tarjota tollasia.
 
Back to top
« Last Edit: 18.03.2019 at 02:38:58 by Mirsku »  
Achievements: 11
PlayStation Network Level 15+Keyboard VeteranSocial AdventurerNES-Retro White Glove SocietyNES Game MasterFirst Successful SaleInsiderTypical Apple UserChurch of NES-RetroItem Acquiredbassokoira's Long Con Victim

" [2:03 AM]jnx:never go full Mirsku "

Radikus wrote on 07.12.2018 at 08:07:59:
Mirskulle bannit.
Mirsku   IP Logged   Firefox 65.0  X11
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #66 - 18.03.2019 at 15:30:34
 
nassekova wrote on 18.03.2019 at 00:00:22:
Hats off kun jaksoit tän bugisen paskan läpi kahlata  Smiley

Ite pelasin alle puoleenväiin ennen kuin Retron5 hajosi ja siinä meni samalla savegame sen mukana. Ei enää jaksanut alkaa uusiksi grindaan alusta. Huomasitko muuten, että kannatti aina ostaa melee tyypeille miekat? Niissä tais olla joku krittausbugi, jonka takia melkeen kokoajan löivät kriittistä. Vitutti kun osti kalliin kirveen warriorille ja sillä 1/10 hinnan miekalla teki enemmän lämyä Cheesy Myös HASTE tais olla bugin takia todella tehokas Dark Magella.


Itselläkin peli kaatui kerran vaikka emulla pelailin. Tuli vaan musta ruutu eikä mitään tapahtunut.

Ahaa, tuosta se siis johtui Cheesy Tosin ei pitäis yllättää että kyseessä on joku bugi. Mä vaan luulin että Fighterin/Knightin luck -taso on niin hyvä että Criticalia tulee jatkuvasti Grin

Kattelin tuossa huvikseen AGDQ tapahtuman speedrunia tästä. Hyvä kun ukot selittää siinä miten buginen peli on ja kertoo erilaisista kikoista.

Tää oli ilmeisesti vaan yhden ukkelin koodaama joten ymmärtää bugisuuden. Tais olla aika nopeella aikataulullakin. Hatunnosto silti jos yksinään väsäs  Smiley

Mirsku wrote on 18.03.2019 at 02:36:06:
Tossa vaiheessa kun toi julkaistiin japanin ulkopuolella ei Squarella menny ainakaan erityisen huonosti enää. Länsimaalainen julkaisuhan tapahtui useampia vuosia alkuperäisten julkaisujen jälkeen. Sen sijaan tosta monipuolisuusesta materiaalista on kiittäminen Segaa ja Nintendon ja Segan välistä kilpailua.

Japanissa konsolipuolella alkoi olemaan suosittuja erikoisemmat paketit (tai vähintäänkin niillä erottui edukseen muiden seasta) jossa saattoi olla tietokonepelimäisemmin paksua taustatarinamanuaalia sun muuta mukana. Sega julkaisi Phantasy Starin aika nopeasti amerikoissa hiukan huonolla käännöksellä, ja vaikka sen hinta olikin korkea siihen aikaan poikkeuksellisen suuren maskrommin takia, meni se todella hyvin kaupaks. Sen jälkeen Phantasy Star kakkosen päätyminen Megadrivelle ei kestänyt kovin kauan.

Nintendolla sit ei ollu oikein nopeasti heitettävää omaa vastausta just tolla tyylillä toimivien ropejen puolelta, joten ne agressiivisesti sit pukkas lokalisoitua Dragon Questia ja Final Fantasya, ettei vaan just tollasia pelejä etsivät vaan siirtyis kilpailijan puolelle jolla oli jo tarjota tollasia.


Mites, olikohan alkuperäisessä japanilaisessa manuskassa sitten samat setit? Meinaan vaan että on suoraan kopioitu siitä ja siihen aikaan yritetty tuota mukaansa tempaamista Smiley

Mutta toki tuo erottuminen joukosta kuulostaa erittäin järkevälle ratkaisulle.
 
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 72.0.3626.121  Windows 10
nassekova
Offline
NES-Retro Expert
****

Now I am become death,
destroyer of the worlds

Posts: 3070

Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #67 - 18.03.2019 at 15:49:03
 
Mulla on tästä orggis japsiversio semmonen iso boksi missä on 1+2 samassa. Siinä ainakin on karttaa ja läpipeluuohjetta mukana. Tästä se ihan alkuperäinen normaali famicomboksi on kyllä sen verran pieni, että siinä tuskin oli ainakaan karttaa isompaa ohjetta mukana.
 
Back to top
 
Achievements: 6
BeersiderTypical Apple UserChurch of NES-RetroNES-Retro FailboatItem AcquiredFirst Successful Sale

What you call genocide, I call a day's work!
nassekova   IP Logged   Chrome 64.0.3282.140  Windows 7
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #68 - 19.03.2019 at 21:12:47
 
Battletoads & Double Dragon: The Ultimate Team 137/709

Paha Dark Queen punoo taas juoniaan ja Battletoadsien pitää estää ne. Mukaan joukkoon on saatu Double Dragon -tiimi Bimmy ja Jimmy!
Valitavana on siis viisi erilaista hahmoa. Nyt pystyy pelaamaan myös Pimplellä joka piti pelastaa Battletoadsissa Dark Queenin kynsistä.
Itse valitsin hahmoksi Rashin, tuttu ja turvallinen hahmo  Cool

Ihan tarkkaa muistikuvaa ei minulla ole että olisinko tämän aikasemmin läpäissyt. Joka tapauksessa olen tätä kuitenkin pelaillut johonkin pisteeseen asti.

Tämä on periaatteessa Battletoadsin jatko-osa, huomattavasti vain enemmän ukkojen mätkintää kuin tiukkoja ajelukohtia. Trial 'n erroriakin oli suhteellisen maltillisesti.

Muistelin että tämä olisi ollut jokseenkin haastava, jopa yhtä vaikea kuin Battletoads.
No, ei ollut Cheesy Tää oli melkoisen helppo, kolmannella yrityksellä läpi.

Voi olla että monivuotisella Battletoadsin pelailulla on jotain tekemistä asian kanssa.

Peli itsessään on suhteellisen lyhyt, olisin kaivannut vähintään saman verran kenttiä kuin Battletoadsissa eli 12 kipaletta. Tässä niitä oli kuitenkin vain seitsemän.
Kentät oli vielä melkoisen lyhyitä. Kaksi viimeistä kenttää oli vain muutaman ruudun mittaisia jonka jälkeen joutui jo pahista pistämään nekkuun.

Kentissä oli kyllä mukavasti vaihtelua. Yksi ajelupätkäkin oltiin mukaan laitettu toiseen kenttään, mutta ei sitä voi verrata millään tavalla Turbo Tunnelin pulssia nostattavaan ajeluun.
Muutama hassu este ja vauhtikin oli puolet hitaampi kuin Turbo Tunnelissa.

Neljäs kenttä oli kyllä outo ilmestys. Solar Jetman -tyylisellä aluksella ammutaan meteoriitteja, pommeja ja ufoja.
Olisi hauska tietää että miten tekijät olivat päätyneet tälläiseen ratkaisuun.
Tämä vaati totuttelua. Solar Jetman ei ole millään tavalla tuttu peli itselle ja kohteisiin osuminen oli vaikeaa. Etenkin kahteen viimeiseen ufoon, olivat todella nopeita!

Ampumisnappia pohjassa painamalla sai ammuttua ohjuksen joka piti lukita kohteen päälle jotta se osuisi. Nopeisiin kohteisiin tätä ei voinut käyttää kun ei kerinnyt lukita, mutta esimerkiksi pomotaistelussa tämä oli oikein hyödyllinen kun ei tarvinnut mennä tulilinjalle ampumaan.

Ensimmäisessä ja viimeissä kentässä oli vihollisina pallojen päässä roikkuva hanska. Tästä tuli mieleen Nightmare on Elmstreetin Freddyn yksi muoto Cheesy Raren peli tämäkin.

Tästä pelistä oltiin mukavasti saatu karsittua ne pienet bugit joita edeltäjässään oli.
Myös hahmojen liikuttelu oli täysin samanlaista kuin Battetoadsissa ja sama tyydytys on mukana kun iskee vihollisesta paskat pihalle Smiley

Dark Queen taistelu oli parempi tässä kuin 'toadsissa, hieman monipuolisuutta löytyi.

Suosittelen testaamaan tätä jos Battletoads tuntuu ylitsepääsemättömältä. Suhteellisen helpot ja lyhyet kentät, lisäreitä tulee mukavasti ja 3 continueta. Pomotkin oppii aika nopeasti Smiley


 
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:16:00 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
natedogg
Offline
NES-Retro Ad Infinitum
******

You are never too old
to play

Posts: 16539

Kuopio - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #69 - 20.03.2019 at 18:26:07
 
Ei tuo nyt varsinaisesti ainakaan helppo peli ole, vaikkakin ehkä hiukan Battletoadsia helpompi kuitenkin.

En oo varmaan tokaa kenttää pidemmälle koskaan selvinny.  Grin
 
Back to top
 
Achievements: 5
bassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranMedal of HonorInsiderDonated to AVGN

Special Power Glove programs on game pak enhance other joystick games.&&&&"TEH MOST BEAUTIFUL JOURNEY TROUGH DARKNESS THAT WILL KIRVESTÄÄ MEIDÄT KAIKKI! HAILATAAN HAILAUKSEN JÄLKEENKIN, HAIL HAIL HAIL AND KILL!" CODEath @ kännissä.
215494   IP Logged   Firefox 65.0  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #70 - 31.03.2019 at 21:34:31
 
Swamp Thing 138/709

Nyt oli huonon pelin vuoro...tai sitten ei. Tässähän kävinkin taas niin, että peli osoittautui ihan mainioksi vaikka toki siinä paljon kusisuuksia olikin.

Kokemukseni tästä olivat todella vähäiset, NES-Retkun arvostelu oli ainoa mistä tämä oli tuttu. Arvostelusta sai hirmu negatiivisen kuvan joten eipähän olleet odotukset kovinkaan korkealla tätä kohtaan Cheesy

Pelihän on väsätty 70-luvulla tulleen sarjakuvahahmon pohjalta. Löytyy myös 90-luvulla tullut piiretty, muutaman jakson sitä joskus katselin YouTubesta. Ihan ok matskua mutta Toxic Crusaders vie voiton tässä mutanttisarjassa.


Tohtori Alec Holland kehitteli laboratoriossaan jonkinlaista superainetta joka saa kasvit kasvamaan paljon nopeammin. Tällä pystyttäisiin hillitsemään maailman nälänhätää. Laboratorion ovelle ilmestyy paha tiedemies Arcane joka haluaa käyttää ainetta pahoihin tarkoituksiin.
Arcane varastaa aineen ja jättää pommin tohtorin laboratorioon. Hollandin päälle lentää erilaisia kemikaaleja ja koko mies syttyy tuleen. Paniikissa hän juoksee suohon sammuttamaan itseään mutta kemikaalit ja suovesi saa Hollandin kropassa aikaan jonkinlaisen kemiallisen reaktion.
Suosta nousee kiltin tohtorin siaan Swamp Thing! Swamp Thing lähtee tuohoamaan Arcanea ja sen joukkojaan saadakseen aineen takaisin.

Peli on Imagineeringin väsäämä, sama firma teki myös Simpsons -pelit. Tämän vuoksi ääniefektit, musiikit ja hahmon kontrollointi on suoraan Simpsoneista.

Meikäläinen on niin tottunut noihin kontrolleihin ja pidän myös niistä joten tämä ei tuottanut minkäänlaisia vaikeuksia.
Jotkin hypyt oli kyllä venytetty ihan liian pitkiksi ja hieman liikaa nopeatempoista tasoloikkaa noille kontrolleille mutta ei mitään överiä Smiley

Tässä oli vain 8 kenttää ja suurin osa niistä oli melkoisen lyhyitä.
Ainut vähän pidempi oli neloskenttä joka oli sitten varmaan pidempi kuin kolme ensimmäistä yhteensä. Tuntui että se ei lopu ikinä. Kaiken muun hyvän lisäksi tässä kentässä oli ihan älyttömästi hankalia tasoloikkakohtia ja melkoisen paljon vihollsia.

Viimeisessä kentässä oli hankalia kohtia ja ärsyttäviä katosta tippuvia tiiliä mutta kenttä oli sen verran lyhyt että ei se ollut neljännen kentän veroinen.

Kolmannessa kentässä tuli vastaan kyllä vittumainen bugi. Jos rotkon yli hyppäsi liian reunalta, ei toiselle puolelle päässyt vaan tuli näkymätön seinä vastaan. Tätä tapahtui monesti. Tottakai jos liian aikasin hyppäsi, hyppy ei riittänyt. Oli melkoista kikkailua muutamat hypyt.
Meinaski kyllä hermo palaa tämän säätämisen kanssa.

Mahtavaa pelisuunnittelua oli myös se, että kyykystä ei voinut ampua tai lyödä. Paljon oli vihollisia joille ei voinut tehdä mitään. Ainut keino oli hyoätä yli tai alemmalta tasolta yrittää tuhota vihollista jos sellaiseen oli mahdollisuus.

Tässä kerättiin paristoja, luonnollisesti. Osa oli ripoteltu kenttiin ja myös viholliset pudottivat niitä.
Jännästi tehty että vihollisen kuoleman jälkeen tuo paristo lenti joko vasemmalle tai oikealle ja hirmuisessa kaaressa. Tietysti enimmäkseen ne lensi pois päin pelihahmosta ja semmoisiin paikkoihin että niitä ei pystynyt keräämään.

Paristojen keräämisestä oli hyöytyä, 20 kun keräsi niin sai yhden pykälän energiaa takaisin ja kun keräsi 50 palkittiin lisäelämällä.

Muutamassa kentässä pystyi grindaamaan lisäelämiä mukavasti kun viholliset spawnasi takaisin ruutuun vaikka ei olisi edes liikkunut mihinkään. Onneksi viidennen kentän alussa oli tuollainen grindauspaikka kun elämät hupenivat neljännen kentän tiukkoihin hyppyihin.

Pomot oli jälleen kerran yksi vitsi. Naurettavia oli myös niiden nimet; Dr. Deemo, Weed Killer & Skin Man. Tiedemies Arcanekin näytti Sonicilta joka oltiin pudotettu ydinjätteeseen.
Taisi viidellä iskulla kuolla jokainen pomo. Niiden iskuja oli myös tosi helppo väistellä.
Ainut pomo jossa joutui hieman miettimäänkin oli Skin Man. Se ei ottanut nyrkeistä minkäänlaista osumaa. Hetken päästä keksin että Swamp Thingin pitää mennä puunrungon sisälle ja tiputtaa jotain hedelmiä Skin Manin niskaan.
Oudoltahan tuo kuulostaa mutta tämä kikka mainittiin ohjeissa.

Swamp Thingillä oli myös toinen superkyky, kukan sisälle meneminen. Kukasta sai energiat täyteen mutta siihen ei voinut mennä jos oli vain yksi palkki energiaa jäljellä. Lievää vittuilua Cheesy

Odotin aika pitkään että milloinhan näitä kykyjä pääsee hyödyntää mutta vasta neljännessä kentässä tuli ensimmäinen kohta vastaan. Olisivat tekijät voineet hieman paremmin miettiä tätä.
Voihan se olla että näitä oli enemmänkin mutta ehkä en vain huomannut.

Peli oli kuitenkin parempi kuin oletin, tätä oli paikoitellen jopa hauska pelata Smiley
Grafiikat oli ihan mainiot, musiikit vähän laimeampaa osastoa mutta se ei menoa haitannut.
 
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:16:12 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #71 - 01.04.2019 at 15:56:33
 
Excitebike 139/709

Omasta motocross taustasta tuskin oli sen suurempaa hyötyä tässä Grin

Tavoitteena oli päästä vähintään kolmannelle sijalle Selection B -osiossa. Erona Selection A -osioon on vain se, että tässä on myös muita kuskeja mukana.

Minä halusin mennä tämän ihan täydellisesti läpi joten pelasin molemmat Selectionit läpi. Radat tulivat mukavasti tutuiksi kun ei olleet muut kuskit härväämässä edessä.

Mikään kolmas sija ei tullut kysymykseenkään vaan vetäsin jokaisesta voitot. Hauska kun pelasin tämän pelin nopeammin ja paremmin läpi kuin TMR. Hänen sanojensa mukaan neljännessä ja viidennessä radassa on hankala tulla edes kolmannelle sijalle.
No, viidennessä radassa oli jonkin verran haastetta mutta ei senkään läpäisy liian pitkään vienyt.

Hypyt piti hallita ja hyppyreistä ei saanut aina hypätä liian pitkälle tai seuraava hyppy jäi sitten todella vajaaksi. Semmoinen sulava jatkuva liike oli ehdottomasti paras kohdissa, missä oli monta hyppyriä putkeen.
Alkupään kisoissa sai kaatuakin mutta jos tuossa viimeisessä halusi ensimmäiseksi niin piti mennä kaatumatta.
Väillä kilpakaverit olivat niin ärsyttävissä paikoissa että joutui mudan päältä ajamaan joka sitten hidasti ajamista melkoisesti.

Kaatua pystyi kolmella eri tavalla. Joko laskeutumalla hyppyriin huonossa kulmassa, törmäämällä kilpakumppaniin tai keulimalla ympäri Cheesy

Mopedi kulki kovempaa jos ajoi B-napilla. Tämä kuitenkin kuumensi moottoria ja jos kone sattui ylikuumentumaan niin joutui odottamaan sen jäähtymistä pientareen puolella.
Radoista löytyi pieniä nuolia jonka päältä ajamalla sai moottorin viilennettyä heti. Välillä meni suunnitelmat uusiksi kun joku muu kilpailija sattui olemaan tuollaisen nuolen päällä ja siihen ei päässyt.

Tässä vähän omia tuloksia, suluissa ensimmäiseen sijaan vaadittu aika:

Kisa 1: 1:00:06 (1:16:00)
Kisa 2: 1:07:55 (1:16:00)
Kisa 3: 1:06:88 (1:16:00)
Kisa 4: 1:11:47 (1:12:00)
Kisa 5: 1:05:72 (1:06:00)

Tää on kyllä hauska peli! Todella tyydyttävää kun saa kunnolla ideasta kiinni ja pääsee radat yhdellä sulavalla liikeradalla läpi.

Tässä on vielä kenttäeditori minkä kanssa tuli kyllä skidinä vietettyjä tunteja Smiley
 
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:16:22 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #72 - 01.04.2019 at 18:57:47
 
Bandai Golf: Challenge Pebble Beach 140/709

Aika heikohko Golfpeli oli tämä.

Ei ole mitäään turnausta tai vastaavaa, pelataan vaan yksi 18 reijän kierros.

Yleensä Golfeissa näkyy miten pitkälle milläkin mailalla voi lyödä ja kursori näyttää siihen kohtaan mihin pallo suurinpiirtein laskeutuu. Ainakin niissä peleissä mitä on tullut tässä pelailtua.
Tässä ei kyllä semmosta ollut. Ei ole ihan muistissa että miten pitkälle pallo lentää milläkin mailalla joten yli sekä alilyöntejä tuli tehtyä reilusti.

Pallon lyöminen oli välillä melko tuskaista. Yhdellä painalluksella laitetaan mittari rullaamaaan, toisella painalluksella säädetään lyöntivoima ja kolmanella tarkkuus. Jostain syystä tuo tarkkuuden säätäminen ei onnistunut.
Vaikka kuinka painoi, niin ei mittari pysähtynyt. Välillä se onnistui nappia rämpyttämällä ja välillä painamalla nappia pohjassa. Ohjeita ei tullut luettua että jos tähän olisi ollut jokin kikka, epäilen kyllä.

Oli myös hirmu hankala arvioida miten paljon voimaa piti käyttää missäkin tilanteessa. Joskus tosi pienelläkin voimalla pallo lensi pitkin metsiä ja kovalla voimalla putosi melkeimpä jalkojen juureen Cheesy

Pisteet reaaliajassa vaihtelevasta tuulesta!

Kun tässä ei ollut kunnon tavoitetta niin se kyllä näkyi suorituksessa. Vain muutama Par tuli tehtyä ja yksi Birdie.
 
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:16:34 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #73 - 09.04.2019 at 13:53:21
 
The Adventures of Rocky and Bullwinkle and Friends 141/709

Hyvät naiset ja herrat, tämä on hyvin todennäköisesti paskin NESpeli mitä on tehty.

Tässä ei ole mitään positiivista. Grafiikat on sellaista tasoa että ala-asteen ensimmäisen luokan oppilas tekisi parempaa jälkeä MS Paintilla.
Kontrollit on aivan hirveät, tuntuu kuin hahmot olisivat jäällä koko ajan. Niin ja jos on enemmän roinaa ruudulla ja tulee lagia, peli rupeaa syömään inputteja.
Musiikit, voi hyvää päivää. Tää on ainut peli mikä aiheutti mulle päänsärkyä musiikkien vuoksi Cheesy Joissain tilanteissa pelistä kuului semmoisia korkeita ääniä että ihan kuin se olisi riivattu.

Juonikin on melkoisen eeppinen: Bullwinklen sukulainen on kuollut ja hän lähtee noutamaan perintöä ystävänsä Rockyn kanssa. Boris ja Natasha yrittävät estää tämän koska haluavat perinnön itselleen.

Viisi melkoisen lyhyttä kenttää jotka kestää noin minuutin jokainen. Tämän pääsee siis viidessä minuutissa läpi pienellä harjoittelulla.

Peli on erittäin ruma ja buginen sekasotku.

Kentistä löytyy avaimia joilla pääsee eteenpäin lukituista ovista. Löytyy myös limsamukeja joista saa energiaa ja yhdestä kentästä saa lisäelämän.
Mahtavaa näissä kerättävissä on se, että ne voi kerätä niin monesti kuin haluaa! Menee vain tarpeeksi kauas ja tulee takaisin, tavarat ovat ilmestyneet jälleen samaan kohtaan, myös lisäelämä ja avaimet Cheesy Jos sattuu olemaan puutetta energiasta tai elämistä niin have fun!

Bullwinklellä ja Rockyllä on erikoiskyvyt. Bullwinkle juoksee sarvet ojossa ja tällä liikkeellä voi tappaa vihollisia. Rocky puolestaan osaa lentää pienen tovin. Erityisesti tämä Rockyn lentokyky on hyödyllinen monissa paikoissa, pääsee kohdat läpi hieman kivuttomammin.
Toki tässä hommassa on pieni twisti; nämä erikoisliikkeet kuluttavat energiaa. Välillä joutuu todella tarkkaan kattomaan milloin liikkeitä kannattaa tehdä. Niin ja jos on enää yksi palkki energiaa jäljellä, liikkeitä ei voi tehdä.

Pelihahmoja vaihdetaan lennosta select -napilla mikä on ihan näppärää.

Jännää pelisuunnittelua kun Rocky ei voi kävellä rappusia ylös tai alas mutta Bullwinkle pystyy. Joutuu sitten vaihtelemaan hahmoja tämän takia.
Joskus tiukoissa tilanteissa ihmettelee että mihin sitä tarttui kiinni, mutta sitten tajuaa että rappusethan ne siinä olikin mihin Rockyn jalat jäi jumiin.

Muutamaan kenttään on laitettu ärsyttävät Goof -pommit. Sen räjähdykseen kun osuu niin vaihtuu kävelysuunta päinvastaiseksi eikä Rockyn lentämistä pysty käyttämään. Ihan helvetin ärsyttävää kun Goof -pommeja tulee vielä loputtomasti jos ei siirry kohdasta eteenpäin.
Nämä pommit pistää vielä pelin musiikin ihan sekaisin. Musiikki lähtee menemään ihan nuotin vierestä ja muuttuu ihan erilaiseksi. Välillä tulee niin korkeita ääniä että korviin koskee.
En usko että tämä on tarkoituksellista mutta ovat ainakin nimensä mukaisia nuo pommit Cheesy

Pelin alussa on checkpointteja jokaisen ruudun jälkeen mutta toisen kentän puolivälissä tämä muuttuu. Viimeisessä ruudussa jos kuolee, joutuu aloittamaan edellisestä ruudusta. Kolmannesta kentästä eteenpäin joutuu aloittamaan koko kentän alusta, sama missä kuolee.
Poikkeuksena viimeisen kentän viimeinen huone, siitä saa onneksi jatkaa jos kuolee.

Tuohon toisen kentän viimeiseen huoneeseen asti on saanut aina energiat täyteen kun siirtyy uuteen ruutuun kentässä. Välillä ihmetytti miksi ruutujen loppupuolelle on laitettu limsamukeja kerta energiat saa jokatapauksessa takaisin.

Jo heti ensimmäisen kentän alussa huomaa että vihollisia ei kannata tappaa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Tässä käytetään pommeja aseena ja viholliset vaativat 3-6 pommia jotta ne kuolevat.
Vihollisiin heittäminen on melko hankalaa varsinkin jos ne ampuvat jotain. Yleensä käy niin että ottaa vain itse paljon vahinkoa, helpommalla olisi päässyt jos olisi mennyt vihollisen ohi.

Tässä ei juurikaan ollut kuolemattomuus aikaa, jos viholliseen jäi kiinni niin se kyllä tappoi hahmon todella nopeasti vaikka energiat olisivat olleet täynnä.

Ensimmäisen kentän lopussa tavattiin Natasha ensimmäisen kerran. Aluksi luulin että tämä oli jonkinlainen pomotaistelu mutta eipä ollut.
Kunhan vain pääsi oveen joko lentämällä Natashan yli tai houkuttelemalla sen oven ohitse niin pääsi toiseen tasoon.

Toinen taso alkoi yhtä kauniisti kuin ensimmäinenkin. Grafiikka on silmiä hivelevää! Tämä on olevinaan autoscroller mutta tässä pystyy kuitenkin itse määrittämään nopeutensa kun kulkee vain nopeammin kuin ruutu rullaa.
Kentän toisessa osiossa on tyhjästä ilmestyviä käärmeitä ja tasaisin väliajoin sataa pommeja niskaan. Loppukenttä pitää mennä yhdellä yrityksellä sillä viimeiseen vaiheeseen ei saa checkpointtia.
Tässä osiossa jotui käyttämään Rockyn lentokykyä paljon hyödyksi ja kerta se kuluttaa energiaa niin piti olla tarkkana että ei osunut muihin vihollisiin, muuten ei olisi energia riittänyt loppuuna asti.

Kolmas kenttä alkaa ihanasti Goof -pommilla jonka väistäminen vaatii hyviä reaktiokykyjä. Jos onnistuu väistämisessä, pääsee Rockyllä suoraan lentämään rappusille jotka vievät seuraavaan huoneeseen. Toki alempaa reittiäkin voi mennä mutta siellä on puukkoja viskovia merirosvoja viemässä paljon energiaa.
Tässä kentässä on kyllä pelin paskin bugi. Loppupuolella pitää konehuoneesta käydä hakemassa avain jotta pääsee laivasta pois. Konehuoneeseen mennään rappusia pitkin luonnollisesti. Nämä rappuset ovat niin bugiset että jos niihin menee liian kovaa tai väärässä kulmassa tai jotain niin putoaa rotkoon ja kuolee.
Kuolin jonkun sata kertaa tässä kun en tiennyt mitä tein väärin. Viimein keksin keinon jolla pääsin kohdan jokaisella yrittämällä; hyppää Rockylla rappusiin kiinni. Kun tämä veijari ei pysty niitä kävelemään alaspäin niin ei ainakaan tipu rotkoon.
Tässä vaiheessa vaihtaa sitten Bullwinklen ja kävelee rappuset alas konehuoneeseen. Ai että!

Neljäs kenttä on yllättävän helppo ja lyhyt. Yksi pitkä suora ja on jo maalissa. Tässä on todella pelottavan näköinen tasoloikkakohta mutta jostain kumman syystä paskat kontrollit toimi tässä ihan hyvin.
Tottakai pieni bugikin löytyi. Yhdellä yrittämällä ei avain spawnannut ja kävelin kentän loppuun vain jäädäkseni jumiin. Onneksi nuo tavarat tulevat aina takaisin ja siellähän se avain taas odotteli.
Ei kyllä meinannut vieläkään kenttä mennä läpi vaan hahmoa piti hangata edestakaisin ruudun reunassa ennen kuin se viimein onnistui. En kyllä osaa sanoa että mistä tässä oli kyse.

Viimeinen kenttä oli melkoisen paha ja sitä sai yrittää aika pitkään. Jo heti alussa jäin jumiin kun en tiennyt mitä pitää tehdä. Avonaisesta ovesta ei päässyt, luulin että pitää Natasha tappaa ja saada siltä avain. Eipä löytynyt avainta.
Hermo meni ja katsoin YouTubesta vinkkiä ja ovesta piti mennä ilman mitään avaimia. Tässäkin joutui hahmoa hankaamaan edestakaisin että se meni oviaukosta sisään. Laadukkaat hitboxit näillä ruudun vaihtumisilla.
Puolessa välissä kenttää on vielä kunnon tasoloikkaa ja jostain syystä tämä oli paljon hankalampi kuin tuo neloskentän tasoloikkakohta vaikka oli idealtaan lähes identtinen.
Vielä pari todella pahaa huonetta täynnä Goof -pommeja ja vihollsia jotka vaativat Rockyn lentotaitoa ja hyvää ajoittamista. Ruudun reunaan kun pääsi tuli pikkulapsen Paint piirros "You Win!" ja peli oli siinä. Vau.

Hauska kun miettii miten laadukkaita pelejä tuli vuonna -92 NESille ja sitten on tälläinen elämys! Jos tarvitsee jotain joskus kiduttaa vaikka saadakseen siltä tietoja, suosittelen tätä peliä avuksi.
 
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:16:47 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
nassekova
Offline
NES-Retro Expert
****

Now I am become death,
destroyer of the worlds

Posts: 3070

Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #74 - 09.04.2019 at 14:07:05
 
Ja lopuksi verottaja vie rahat  Grin
 
Back to top
 
Achievements: 6
BeersiderTypical Apple UserChurch of NES-RetroNES-Retro FailboatItem AcquiredFirst Successful Sale

What you call genocide, I call a day's work!
nassekova   IP Logged   Chrome 64.0.3282.140  Windows 7
Pages: 1 ... 3 4 5 6 7 8
Send Topic