Choose Language:
 
 
  Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board  
  Discordiin mars - click to chat!  
  Home Recent LoginRegisterHelpSearch Map Achievements Database Quizzes   


Voit piilottaa tämän mainoksen kirjautumalla sisään.
     
     
 
2 ilmaista lottokuponkia sekä 20 ilmaiskierrosta kutsukoodilla NESRETRO
 
Pages: 1 ... 4 5 6 7 8 
Send Topic
SilentWinterin NES läpäisyt (Read 26250 times)
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2416

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #75 - 09.04.2019 at 19:33:53
 
Die Hard 142/709

Vähän leffaan perustuvaa peliä Smiley

John McClane saapuu tapaamaan vaimoaan joka työskentelee Nakatomi yhtymän pilvenpiirtäjässä. Yhtyeen johto juhlii juuri onnistuneesti tehtyjä miljoonakauppoja.
Käy kuitenkin niin, että kaksitoista terroristia hyökkää rakennukseen ja ottaa johtoryhmän panttivangikseen.
Terroristit haluavat 640 miljoonan arvopaperit panttivankeja vastaan. Panttivankien joukossa on myös John McClanen vaimo ja hän lähtee pelastamaan vaimoaan muiden panttivankien lisäksi.

Leffassa oli siis kaksitoista terroristia, tässä pelissä niitä on 40. Olisi varmaan ollut vähän liian helppo vain kahdellatoista terroristilla.
Harvoin peleissä ilmoitetaan noin tarkkaan vihollisten määrä, mutta ihan hauskaa vaihtelua seurailla monta on enää jäljellä.

Nyt oli harvinaisen sekava peli. Mulla ei ollut hirveemmin hajua mitä ihmettä olin tekemässä Cheesy
Keräilin vain erilaisia tavaroita ja tapoin terroristeja. Välillä peli ilmoitti cutscenellä että jotain tapahtuu.

Ilmeisesti tässä on erilaisia loppuja, olen aika varma että sain kaikista huonoimman lopun.

Pelissä pyöritään vain muutamassa kerroksessa etsimässä terroristeja. Kerrokset 31-35 ovat heti alussa käytössä. Katolle jos mielii, tarvitsee avaimen.
Kerrokseen 30 ei pääse heti koska siellä pidetään henkilökuntaa panttivankeina. Ainakin kerrokseen 5 voi mennä vielä näiden lisäksi mutta en keksinyt miten sinne pääsee.

Aluksi aseena on vain pelkkä pistooli mutta ensimmäiseltä viholliselta saa jo konekiväärin millä voi ampua nopeaa sarjaa.
Viholliset ampuvat kyllä melkoisen määrän panoksia kerrallaan ja heittävät välähdyskranaatteja jotka lukitsevat Johnin joksikin aikaa.
Melko usein vihollisia tulee vielä monta kerrallaan, tästä syntyy kyllä kunnon kaaos.

Energiaa saa limsatölkeistä. Viholliset pudottavat niitä ja jotkin ovat vain lattialla odottamassa. Hauskin on kuitenkin ampua limuautomaatti hajalle jolloin tölkkejä lentää useampi kappale ulos.
Pelissä on jaloilla oma energiapalkkinsa. Se menee itsestään alaspäin mutta kuluu paljon nopeammin jos kävelee särkyneiden ikkunoiden lasinsirujen päältä.
Jalkoja voi hoitaa First-aid pakkauksilla mitä on ripoteltu ympäri rakennusta. John kävelee kyllä tuskallisen hitaasti jos tuo palkki on nollassa.

Kerroksista löytyy myös muunlaista tavaraa kuten C4:sta, raketti ja viidennen kerroksen piirrustukset. Mitään näitä en käyttänyt kun ollut hajuakaan miten niitä käytetään Cheesy

Pause -menussa oli jonkinlainen lukkosysteemi kaiken muun lisäksi. Aika rullasi ilmeisesti kokoajan alaspäin mutta jos käytti rappusia tai hissiä, se rullasi paljon nopeammin. Ilmeisesti kun tuo menee nollaan ja hidastelee tarpeeksi niin tulee Game Over.

Minä sitten aikani tutkin kerroksia terroristeja tappaen ja miettien minne ihmeeseen pitää mennä. Noh, lukon aika meni nollaan ja tuli jokin cutscene jossa sanottiin että panttivangit siirretään katolle. No nyt pääsi sitten menemään tuohon kerrokseen 30.

Menin tutkimaan kerrosta ja siellä oli viimeiset viholliset jäljellä. Vihollismittari näytti enää yhtä ja yritin tutkia huonetta energian toivossa. Löysinkin muutaman limsatölkin! Olin suunnistamassa viimeistä huonetta kohti kunnes tuli cutscene missä katolle tullut helikopteri räjähti panttivankeineen. En ole varma olisiko tämän voinut estää olemalla nopeampi.
Eikun viimeiseen huoneeseen sisälle ja tappamaan pääpahista, Hansia. Panoksetkin loppuivat kesken taistelun ja sain viimeisillä energianrippeillä hakattua ukon kuoliaaksi pelkillä nyrkeillä.

Tästä oli kyllä melkoisen hankala kertoa mitään kun koko pelikokemus on senverran hämärän peitossa Cheesy
Luulen että peli etenee tuon lukkosysteemin ja tutkittujen paikkojen vaikutuksesta. Mitä enemmän tutkii, saa uusia cutscenejä jotka kertoo minne pitää mennä tai missä on vielä vihollisia.

Ompahan läpi kuitenkin tämäkin!
 
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:17:03 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2416

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #76 - 11.04.2019 at 19:26:14
 
City Connection 143/709

Tätä tuli junnuna pelailtua pirakasetilta mutta en tainnut päästä toista kenttää pidemmälle Cheesy

Ideana on ajella jokaisen tienpinnan päältä jotta ne maalautuu valkoiseksi. Poliisit eivät oikein pidä tästä toiminnasta ja ne yrittävätkin estää maalaamisen. Kentistä löytyy öljytynnyreitä joilla voi heittää poliiseja.
Liukas öljy laittaa poliisiautot pyörimään paikallaan ja ne voi tuhota ajamalla niitä päin. Muussa tapauksessa poliisiautot tuhosivat pelaajan auton kerrasta.

Matkaa tehdään ympäri maailman maalaillen tienpintoja. Ilmeisesti tässä vähän niin kuin yhdistetään maailmaa maalaamalla, näin voisi pelin nimestäkin päätellä Tongue

Kuudessa kohteessa käydään, sitten rupeaa peli loopaamaan. Löytyy New York, Lontoo, Pariisi, Frankfurt, New Delh ja Tokio.

Alkuperäisessä Famicom -versiossa päähahmo on nainen mutta NTCS -versioon oltiin jostain syystä vaihdettu blondi mies. No, ainakin kenttien väliset kuvat olivat hienompia tässä kuin Japanin versiossa.

Tiet ovat hienosti useassa eri kerroksessa ja autolla pitääkin hyppiä päästäkseen niitä maalaamaan. Reunojen maalaaminen oli vähän hankalampaa jos halusi pysyä samalla tasolla.
Piti ajaa ihan reunalle ja sitten vaihtaa suuntaa juuri oikealla hetkellä ettei putoaisi. Välillä tämä ei onnistunut ja putosi alemmalle tasolle.

Autolla ei voinut heti suunnanvaihtamisen jälkeen hypätä, vaan piti odottaa animaatiota jossa auto nostaa keulaa. Tämä oli joskus hankalaa ajoittaa että pääsi ylemmälle tasolle. Välillä roinaa oli niin paljon ruudulla että meinasi tosiaan paniikki iskeä.
Auton pystyi myös kääntämään hypyn aikana vastakkaiseen suuntaan oikealla näppäinyhdistelmällä, mutta tämä piti tehdä juuri samaan aikaan kun aloitti hypyn.

Jännä peli kun vaikeusaste pysyy noissa kuudessa kentässä oikeastaan samana, muutamassa viimeisessä poliisit sinkoilevat vähän kovempaa vauhtia päin. Luultavasti vaikeusaste nousee sitten seuraavalla loopilla mutta varmaan tässäkin taso on suunnilleen sama näissä kuudessa kentässä.
Kentät on muutenkin aika samankaltasia taustaa lukuunottamatta. Ensimmäinen kenttä, New York on selkeästi erilainen kuin muut. Jännä.

Poliisien lisäksi tässä on helvetin rasittava kissa johon törmätessä menettää elämän. Kissa spawnaa täysin randomilla johonkin, välillä sitä ei meinaa päästä millään karkuun.
Parasta on kun kissa kököttää viimeisten maalattavien kohtien päällä ja joutuu ajelemaan ympäri kenttää että sen saa pois siitä Cheesy
Välillä kissa spawnaa juuri siihen mihin on hyppäämässä. Autoa voi toki kääntää hypyn aikana mutta ei heti hypyn alussa.

Joskus randomilla maasta ilmestyy jokin piikki, ilmeisesti tämä tulee jos viettää liian pitkään aikaa yhdessä kohdassa. Piikki tappoi kerrasta muiden asioiden tapaan.

Aika hyvännäköinen peli tullut vuonna 1985 mutta tämähän perustuukin täysin samaan Arcade -peliin niin ei ole mikään ihme Smiley
 
Kuva_11.jpg (604 KB | )
Kuva_11.jpg
Kuva_22.jpg (643 KB | )
Kuva_22.jpg
Kuva_33.jpg (335 KB | )
Kuva_33.jpg
Kuva_44.jpg (651 KB | )
Kuva_44.jpg
Kuva_55.jpg (340 KB | )
Kuva_55.jpg
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:17:20 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2416

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #77 - 11.04.2019 at 23:33:47
 
Chessmaster 144/709

Shakista en ymmärrä mitään, en ole koskaan pelannut kyseistä peliä.

Tässä pelissä riitti kun voitti Chessmasterin millä tahansa vaikeusasteella.

Aluksi yritin ihan itsekseni mutta eihän siitä mitään tullut kun en tiennyt miten nappulat liikkuvat laudalla Cheesy

TMR veti tämän läpi 52 sekuntiin muutamalla siirrolla. Katsoin sen videosta miten siirrot menivät ja sain shakkimatin tehtyä.
Onneksi tietokone teki melkein aina samat siirrot joten tuon sai kopiotua.

NESille on vielä toinenkin shakkipeli olemassa, siihen varmaan joutuu ihan säännöt opettelemaan. Tuskin näitä molempia pystyy näin helposti menemään läpi.

Tiesin kyllä etukäteen että tästä pelistä ei tule mitään omin avuin mutta läpäisty on kuitenkin Cheesy

Kyl tää olis saattanut tuurillakin mennä läpi jos olisi tarpeeksi jaksanut nappuloita pyöritellä, kyseessä oli kuitenkin helpoin vaikeusaste.
 
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:17:35 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2416

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #78 - 16.04.2019 at 12:41:33
 
The Three Stooges 145/709

Oltiin kaveriporukalla viettämässä dokailuviikonloppua. Saunottiin grillattiin ja pelailtiin, perussettii.

Toisen päivän iltana yksi kaveri sitten halusi että pelaan jonkun pelin läpi tähän mun projektiini liittyen mitä en oo vielä aikasemmin pelannut.
Valitsin sitten pelihyllystä tämän The Three Stooges -pelin koska se ei vaikuttanut hirmu pahalta pelata liian jurrissa. Peli oli osittain tuttu Retkun ja AVGN:n videoista.

Menihän se läpi vaikka oli kyllä melkoista säätämistä Cheesy Oli kyllä nostalgista pelata pienestä kuvaputkitelkkarista, empä muista millon viimeksi olisi tullut semmoisen kanssa pelailtua.
Telkkari ei vielä tukenut jenkkikoneen 60 HZ taajuutta joten peli oli mustavalkoinen Cheesy Eipä se menoa haitannut.

Peli on melkoisen hyvä! En ole koskaan noita pölkkypäiden lyhäreitä katsellut enkä tiedä ukoista juuri mitään mutta pelin huumori sai hymyn huulille.

Ideana on kerätä orpokodille rahaa koska mörskä on päässyt ränsistymään pahasti ja vuokratkin on maksamatta. Minimivaatimus on 5000 dollaria mutta jos haluaa parhaimman mahdollisen lopun, rahaa pitää kerätä 20 000 dollaria.
Rahaa kerätään erilaisten minipelien avulla jotka ovat pieniä työtehtäviä. Mitä paremmin minipeleissä pärjää, sitä enemmän rahaa saa. Aikaa kerätä rahat on 30 päivää.

Minipelit valitaan kädellä joka rullaa valintaruudukossa. Ruudukossa on kuusi erilaista kohtaa mihin käsi voi pysähtyä. Osa näistä ruuduista on hiirenloukkuja jotka vievät kädestä yhden sormen pois.
Kun kaikki sormet on menettänyt, peli alkaa alusta.
Ruudukossa on myös muita turhia ruutuja jotka tuhlaavat vain yhden päivän.
Päivä siis kuluu aina, kun on pelannut jonkin minipelin tai turhakkeen.

Käden nopeutta pystyy säätelemään läpsimis -minipelissä. Humalapäissään en tiennyt että mitä ihmettä tässä pitää tehdä ja mikä tämän pelin virka on mutta myöhemmin selvisi että läpsimällä kahta muuta pölkkypäätä, saa käden hidastumaan roimasti ja oikeisiin ruutuihin osuminen on paljon varmempaa.

Minipelit liittyvät kolmikon lyhytelokuviin. Pelaaja onkin aivan pihalla jos ei tiedä niistä mitään. Onneksi kuitenkaan tietämättömyys ei vaikuta pelaamiseen paitsi tietovisassa.
Tietovisan kysymykset sijoittuvat hahmojen historiaan, 1930-40 -luvulle. Meni kyllä nämä hommat täysin arvaukseksi Cheesy

Tietovisan lisäksi löytyy nyrkkeilyä, piirakoiden heittelyä, keksien syömistä, sairaalassa apulaisena olemista.

Pelasin tämän vielä himassa uudestaan läpi koska piti kuvia saada pelistä. Eipä tuo mitään haitannut sillä tykkäsin tästä. Tähän on laitettu vielä hahmoille kunnon äänet, aiheuttivat melkoista repeilyä Cheesy

Humalapäissään kun sain juuri ja juuri tuon tarvittavan 5000 dollaria kasaan, tällä jälkimmäisellä pelikerralla tuplasin summan!
Aika tekeminen olisi saada tuo paras, 20 000 dollaria kasaan mutta ihan varmana palaan vielä joku päivä tekemään sen Smiley

Pitää kyllä näiden ukkojen lyhäreitä käydä katselemassa YouTubesta, vaikuttaa hyvältä setiltä Cheesy
 
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:17:43 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2416

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #79 - 10.05.2019 at 11:49:42
 
Bases Loaded 146/709

Joko pelataan pesäpalloa?

Tulihan sitä pelattua noin 50h verran Cheesy

Matseja täytyi voittaa 80 kappaletta jotta voittaa kauden. Matsit kestivät 30-40min joten melkoisesta urakasta oli kyse.

Ei tämä missään mielessä huono peli ole, todella puuduttava vain. Luultavasti todelliset fanit saavat tästä nautintonsa.

En tästä Jenkkien pesiksestä oikeen hirvesti tiedä kuin että otteluita pelataan julmettu määrä.

Pelin vaikeusaste on melkoisen korkea, mutta onneksi koodaajien huolimattomuuden takia tästä löytyy kiva juustotaktiikka. Jos tämä olisi pitänyt pelata ihan "normaalisti" läpi, olisi mennyt luultavasti useita satoja tunteja, johonkin se raja on vedettävä.

Jokainen pelaaja on uniikki tapaus, kaikilla on omat arvot. Esimerkiksi paremmilla arvoilla oleva lyöjä lennättää pallon pidemmälle kuin toiset. Sama homma syöttäjän kanssa, mitä paremmat arvot, sitä kovempaa heitto lähtee.
Nämä arvot vaikuttavat myös pelaajan väsymiseen. Mitä pienemmät arvot, sitä nopeammin pelaaja väsyy.

Lyöjää tai syöttäjää voi vaihtaa milloin haluaa jos tuntuu että suoritus ei ole enää kovinkaan vahva.

Palloon osuminen oli aluksi melko hankalaa kun lyöjän asentoa voi muuttaa melkoisen paljon. Laittomia lyöntejä tuli tosi paljon vaikka aina omasta mielestään palloon osui kunnolla. Kovimmat lyöjät onnistuivat tekemään Home Runeja varmemmin.
Oli hauska katsoa vastustajajoukkueen syöttäjää maahan kyyristyneenä ja pää alaspäin kun oma pelaaja juoksee taustalla iloisena kotipesään Cheesy

Pelaajien nimet oli kyllä varmaan omakeksimiä. En usko että tähän on mitään lisenssejä saatu. Jotkin nimet oli melkoisen huvittavia, omat lempparini olivat kyllä Cuppa ja Bacon Grin

Nyt kun on hieman peliä avattu, on aika kertoa tuosta juustotaktiikasta.

Ottelut pystyy voittamaan niin, että vastustaja ei saa tehtyä yhtään juoksua. Tähän tarvitaan kaksi arvoiltaan parasta vasenkätistä syöttäjää, oikea vaihtorytmi ja muutama napin painallus.

Jostain syystä kun syöttäjän siirtää heittopaikan äärivasempaan ja heittää pallon niin alas kuin pystyy, vastustajan pelaaja ei koskaan lyö. Tässä on tärkeää että syöttäjä on vasenkätinen ja vetreä.
Tämä ei ole kyllä 100% varma taktiikka sillä syöttäjä väsyy viidennessä vuoroparissa ja vastustaja rupeaakin lyömään palloon. Tämä tapahtuu kuitenkin vasta ensimmäisen palon ja ensimmäisen ohilyönnin jälkeen.

On kaksi vaihtoehtoa: joko vaihtaa uusi virkeä syöttäjä juuri oikeaan aikaan jolloin vastustaja ei saa mahdollisuutta osumiseen. Tässä on kuitenkin riskinsä; yhdeksännessä vuoroparissa syöttäjä on taas väsynyt ja vastustaja saa mahdollisuuden tehdä juoksuja.
Se on vähän itsestä kiinni että haluaako riskisyötön ottaa viidennessä vai yhdeksännessä vuoroparissa. Jokatapauksessa yksi syöttö on sellainen mihin vastustaja voi osua. Tässä tarvitsee vain toivoa, että vastustaja lyö hudin.

Tämä ehkä kuulostaa melkoiselta pelleilyltä mutta vastustajat ovat erittäin pahoja jos ne pääsevät pelaamaan normaalisti. Jos he onnistuvat osumaan palloon ja saamaan pelaajan kentälle, joutuu tilanteeseen, missä pitää yrittää seuraava pelaaja saada lyömään kolmesti ohi. Tuota ei ole helppo tehdä.
Joskus ihmeen kaupalla pystyy kentällä olevan pelaajan polttamaan. On todella vaikea lukea mihin pallo laskeutuu ja monesti vastustaja tekee Home Runeja jotka ovat tietysti automaattisia juoksuja.

Alkupuolella minulla ei ollut tarkalleen tiedossa missä vaiheessa syöttäjävaihto pitää tehdä joten yritin tehdä mahdollisimman paljon juoksuja voiton varmistamiseksi jos sattui käymään kylmät. Kerran kävi niin, että hävisin ottelun vaikka olin saanut kahdeksan juoksua Cheesy
Ei mahtanut mitään kun vastustaja vain takoi kokoajan melkoisella tahdilla niitä.

Kun syöttäjän vaihdon tekeminen tuli rutiiniksi, rupesin pelaamaan viidennen vuoroparin taktiikalla. Tässä oli puolensa sillä jos onnistui saamaan vastustajalle ohilyönnin, matsi oli käytännössä jo voitettu. Ainut este voitolle oli saada edes yksi juoksu.
Kun juoksu oli saatu, pystyi muut vuoroparit pelaamaan mahdollisimman nopeasti ja aikaa säästyi.

Joskus kuitenkin juoksuja ei vaan tullut millään ja tämän takia hävisin ottelun. Jännä kyllä, joissain matseissa juoksuja tuli kuin liukuhihnalta, joissain ei taas millään.
Väillä kävi myös niin että vaikka kuinka ovelasti syötti riskisyötön viidennessä vuoroparissa, niin vastustaja osui palloon. Tämä aiheutti aina pienen kuumotuksen että juoksuja olisi nyt saatava yhdeksättä vuoroparia varten!

Meni monta tuntia ihan hukkaan hävittyjen matsien takia. Näitä tapahtui varsinkin alkupuolella kun ei ollut juustoilu ihan täydessä hallinnassa.

Oli kyllä hyvä että tuo juustotaktiikka ei ollut 100% varma. Tähän sai edes pientä jännitystä kun ei voinut tietää miten nuo riskivuoroparit menevät.

Viimeinen ottelu tuli voitettua neljällä juoksulla. Tässä en pitänyt edes mitään kiirettä, yritin vain pelata mahdollisimman lungisti ja tehdä juoksuja. Toivoin että saisin tähän viimeiseen otteluun Home Runin ja sehän onnistui!

Tälle on vähän hankala miettiä vaikeusastetta sillä ilman juustoilua peli on äärimmäisen vaikea ja juustotaktiikan kanssa suhteellisen helppo. Puoliväli on hyvä.

Nyt on tämäkin sarja korkattu, vielä olisi kolme peliä jäljellä. Niihin en kyllä ihan hetkeen koske Grin
 
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:17:54 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2416

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #80 - 16.05.2019 at 21:06:19
 
Stinger 147/709

Tän on pakko olla joku TwinBeen jatko-osa tai vastaava, niin paljon oli samankaltaisuuksia. Piracartilta tuli TwinBeetä pelattua aika paljonkin, hauska peli!
Hauska peli se oli tämäkin Smiley

Alussa jonkin professorin alus tuhotaan ja proffa kaapataan avaruusaluksen kyytiin. Hänet pitää luonnollisesti lähteä pelastamaan.

Seitsemän kenttää, osa on sivulta päin kuvattuja ja osa ylhäältä päin. Aluksi näytti että joka toinen kenttä on sivulta ja joka toinen ylhäältä päin kuvattu mutta sitten tuli kolme ylhäältä päin kuvattua kenttää putkeen niin se siitä logiikasta.

Peliä helpotti melkoisesti että tässä oli loputtomat continuet, huh.

Eli omituisella aluksella millä on kädet ammutaan vaikka minkälaisia vihollisia.
Tekijöillä ollut aika vilkas mielikuvitus tämän kanssa sillä vihollisina on vinyylilevyjä, silitysrautoja, tuulettimia, kenkiä, sirkkelinteriä ja paljon muuta.

Alus ampuu kahdenlaisia kuteja; suoraan meneviä joilla tuhotaan lentävät viholliset ja roikkuja joilla ammutaan maassa olevat. Roikuilla kannattaa yrittää osua myös muuhun roinaan sillä niistä voi tulla hyviä power upeja.

Pilviä ampumalla sen sisältä ilmestyy kello. Kelloa kun ampuu niin se vaihtaa väriä. Tietyt värit antavat erilaisia hyödykkeitä. Voi tulla vaikka kuolemattomuus, suojakilpi tai paremmat ammukset.
Tämä homma meni kyllä aika kiville sillä kelloja piti ampua melko paljon parempien hyödykkeiden saamiseksi. Ruutu oli usein täynnä vihollisia ja niiden ammuksia joten ei kerinnyt kelloon keskittyä ja se tippu ruudu alareunasta ulos.

Tämä meni mukavan leppoisasti kuudenteen kenttään asti. Kentät suht mukavia ja hyvien power upien avulla ei ollut ongelmia. Pomotkin olivat melkoisen helppoja.

Kuudes kenttä iski sitten vasten kasvoja kun märkä rätti. Meni varmaan tämän kanssa yhtä pitkään kun muiden kenttien kanssa yhteensä Cheesy Vihollisia on ihan älyttömästi ja pomo suhteellisen hankala.
Onneksi kentän alusta löytyi Spread -power up joka helpotti huomattavasti etenemistä. Sain vielä tuurilla kellosta suojakilven alukseen ja pääsin pomolle tämän varustemäärän kanssa. Sehän meni sitten ihan leikiten läpi.
Kentässä ei ollut kuolemiselle varaa yhtään. Kun Spreadin menetti, pystyi heittämään kentän läpäisylle hyvästit.

Viimeinen kenttä menikin ensimmäisellä yrityksellä ja viimeinen pomo oli naurettavan helppo. Se ei edes ampunut mitään, jahtasi vain. Hetken leikki piirileikkiä kärmeksen kanssa ja peli oli siinä, proffa pelastettu!
 
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:18:05 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2416

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #81 - 28.05.2019 at 00:34:11
 
Puzznic 148/709

Olipas tämä hyvä ja haastava pulmapeli!

Kaksi erilaista pelityyppiä, ensimmäisessä 16 tasoa jotka sisältävät jokainen kymmenen pulmaa ja toisessa kahdeksan tasoa ja jokaisessa kymmennen pulmaa. Hurjat 240 yhteensä, että hommaa riitti Cheesy

Ensimmäisessä pelityypissä piti yhdistellä saman symbolin omaavia palikota. Palikoita pystyi liikuttamaan vain vasemmalle ja oikealle. Joissain pulmissa oli erilaisia hissejä joiden avulla palikoita sai vietyä ylemmäs.
Kun palikat saivat kiinni toisiinsa, ne hävisivät. Monissa pulmissa palikoita oli pariton määrä jolloin joutui miettimään miten ne saa kaikki kerralla hävitettyä.
Symboleita oli kahdeksaa erilaista ja jotkin pulmat sisältivät niitä kaikkia. Sai kyllä tarkkaan miettiä miten lähtisi pulmaa ratkaisemaan Cheesy

Vaikeusaste oli melkoisen omituinen. Saatoin jäädä jumiin neljännen tason pulmaan pidemmäksikin aikaa ja sitten esimerkiksi tason viisi pulmat menivät todella helposti läpi. Viimeisessä tasossa oli eniten hankalia pulmia mutta sielläkin oli näitä helppoja joukossa.
Muutama tosi hankala pulma tuli vastaan pelin edetessä joissa vietin jopa puoli tuntia miettiessä, mutta suurin osa ratkesi melkoisen näppärästi Smiley

Pelissä oli yksi todella rasittava osuus...nimittäin aikaraja. En oikein pidä että pulmapeleihin laitetaan tuollainen painostava elementti. Alussa sai kokoajan seurailla aikaa ja ei voinut rauhassa miettiä ratkaisua.
Hienoahan että ajasta ei ollut mitään muuta haittaa. Jos aika loppui, pääsi pulman aloittamaan uudelleen.
Tässä oli myös kaksi uudelleen yritys mahdollisuutta mutta aika järjettömästi toteutettu. Jos yritti uudelleen, kentän aika ei kuitenkaan nollaantunut vaan jatkui samasta kohdasta. Välillä jotkin pulmat oli niin pitkiä että ei mitään toivoa päästä keskeneräisellä ajalla.
Jos tein virheen, napsuttelin suoraan nuo uudelleen aloittamiset pois ja aloitin homman pulman alusta, saipahan taas yrittää täydellä ajalla. Onneksi loppupään pulmissa aikaa oli niin paljon että ei tarvinnut kelloa pahemmin seurailla ja kuumotella sen kanssa.

Toisessa pelityypissä ohjailtiin palikoita nuolien avulla. Palikoita pystyi siirtämään neljään eri suuntaan. Tässä piti yhdistää samanväriset palikat, vähän sama idea kuin ensimmäisessä pelityypissä. Palikat liikkui aina alueen ääripäähän jonka vuoksi värien yhdisteleminen oli välillä hankalaa. Pulmasta riippuen palikoiden siirtelymäärä vaihteli mutta eipä tämän kanssa ollut ongelmaa kuin oikestaan yhden loppupään pulman kanssa. Tässä tyypissä ei ollut kuin maksimissaan kolmea eri väriä mitä piti yhdistellä ja muutamia liikkuvia esteitä.
Huomattavasti helpompi kuin ensimmäinen pelityyppi eikä tässä ollut edes aikarajaa. Tämä meni yhdeltä istumalta läpi Smiley

NESin pulmapelit on kyllä hemmetin hyviä ja tykkään miettiä itse ratkaisuja. Ei tullut nytkään katsottua yhtään vinkkiä netistä vaan kaikki selvitin itse.
 
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:18:14 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2416

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #82 - 30.05.2019 at 23:33:22
 
Cool World 149/709

Nappasin jonkun pelin ihan randomilla ja tällä kertaa se osui tälläiseen tekeleeseen. Näemmä tämä on leffaan pohjautuva peli, siitä ei ollut kyllä aavistusta Cheesy

Tapahtumat sijoittuvat todelliseen mielikuvitusmaailmaan jossa sarjakuvien hahmot ovat yhtä eläviä kuin ihmiset. Paikkaa kutsutaan Cool Worldiksi.Vegas Vinnie niminen tyyppi huomasi ensimmäisenä tunnelin joka yhdistää oikean maailman ja tämän mielikuvitusmaailman toisiinsa.
Vinnie löysi Golden Spike of Power -esineen joka pitää maailmojen tasapainon kohdillaan. Hän asetti esineen Ocean Hotellin huipulle missä ajatteli sen olevan turvassa.
Piirroshahmo nimeltä Holly Would haluaa esineen koko voiman itselleen jotta voisi luoda todellisen vartalon ja siirtyä oikeaan maailmaan. Jos tämä hänen suunnitelma onnistuu, se voi tuhota molemmat maailmat samalla!
Holly on jo kerinnyt varastamaan kartan, joka näyttää mielikuvitusmaailman ja todellisen maailman tunneleiden sijainnit. Hän repi kartan viiteen osaan ja antoi palaset joukoilleen.
Harris niminen tyyppi joka toimii etsivänä Cool Worldissa laitettiin etsimään kartan palat ja hoitamaan Holly pois päiviltä.

Eipä ollut kaksinen peli Cheesy

Vain viisi kenttää joista neljä sai läpäistä haluamassaan järjestyksessä. Viimeinen ilmestyi kun muut kentät oli menty läpi. Testailin kenttiä ja menin ne sitten semmoisessa järjestyksessä, että olisi mahdollisimman paljon lisäreitä hankalempiin kenttiin.

Kentissä tarkoituksena oli kerätä ammuksia ja sitten etsiä pomo. Ammukset vaihtelivat kenttäkohtaisesti, välillä ne oli pommeja ja välillä esimerkiksi leivoksia.

Pakko sanoa että tämä oli todella typerä systeemi. Pomot kuolivat kymmenestä osumasta, tai ainakin suurin osa niistä kuoli. Kentästä piti löytää vähintään se kymmenen ammusta jotta saa pomon hengiltä. Jos panokset loppuvat, tough luck, pomohuoneesta ei enää päässyt pois.
Kuolema antoi aina yhden ammuksen lisää ja jos pomo oli vaikka yhden iskun päässä kuolemasta, tämä oli ihan ok taktiikka. Muutoin parempi painaa resettiä.
Pelissä kun ei ollut continueja lainkaan niin reset oli ainut vaihtoehto.

Vihollisia pystyi tappamaan kentästä löydetyllä kynällä ja pyyhekumeilla. Mustekynään pystyi imaisemaan tietyn verran vihollisia sisälle ja ne sitten tyhjennettiin mustepurkkeihin. Tässä ei ollut mitään ideaa sillä viholliset spawnasivat takaisin niin nopeasti että se teki tästä hommasta täysin hyödytöntä.
Parempi oli vaan juosta vihollisia karkuun. Pyyhekumeja tuli välillä viskottua vihollisiin, sillä vihollinen saattoi kuollessaan pudottaa energiaa.

Kontrollit pilasivat tämän pelin aika totaalisesti. Harrisin liikuttaminen oli jotenkin liian ilmavaa. Tiukat tasoloikkakohdat olivat tämän vuoksi todella hankalia.
Yhdessä kentässä skeitattiin alusta loppuun ja voi pojat että tässä oli heikot kontrollit. Jos D-padilla painoi samaan aikaan kahteen suuntaan, ukko lukittui paikalleen. Yleensä tottunut kulkemaan viistoon tälläisissä kohdissa mutta nyt ei voinut. Piti painaa suoraa alas tai ylöspäin jos halusi väistää esteitä.
Ruutu oli muutenkin rajattu aika tiukkaan, vain pieni osa missä pystyi liikkumaan, sitten tuli näkymätön seinä vastaan.

Kentät oli aluksi hankala oppia. Kaksi näistä oli hieman sokkelomaisia ja oikean reitin opetteluun meni aikaa. Toinen näistä sokkelokentistä sisälsi paljon tiukkaa tasoloikkaa mikä oli melkoisen herkkua näillä kontrolleilla.
Myös näissä kahdessa piti katsoa paras reitti ammuksien löytämiseen.

Skeittaus kenttä vei eniten aikaa opetella. Pelkän kentän ulkoaopettelu ei riittänyt vaan joutui ammuksiakin sijaintejakin muistelemaan. Tässä meni todella tarkalle ammukset, juuri tarvittavan määrän sai kerättyä. Tässä olisi ollut jonkin verran ylimääräisiä, mutta ne oltiin sijoiteltu aika ikävästi paikkoihin, joihin oli todella hankala päästä.
Onneksi pomo oli todella helppo, riitti kun seisoi tietyssä kohdassa ja välillä hyppäämällä väisti sen ammukset.

Yksi kentistä erosi muista sillä, että se oli todella suoraviivainen. Yksi salahuone oltiin tähän piilotettu mistä sai puuttuvat ammukset.

Kun kartanpalat oli saanut haltuun näistä kentistä, päästiinkin viimeiseen kenttään eli Ocean Hotelliin. Kenttä oli ihan järkyttävä. Ulkoseinää pitkin kiivettiin ylöspäin väistellen vihollisia ja suorittaen tiukkaa tasoloikkaa.
Onneksi minulla oli reilusti lisäreitä jemmassa tähän kenttään sillä niitä kului. Holly Would odotti Hotellin huipulla ja tämä taistelu oli onneksi tosi helppo. Rauhallisesti kun toimi ja ampui oikeaan aikaan, ei missannut kallisarvoisia ammuksia.

Kenttien treenaus kannatti sillä peli meni sitten läpi ensimmäisellä kunnon läpäisy-yrityksellä Smiley

Nyt ei Oceanilla mennyt ihan nappiin tämän teoksen kanssa, alkujärkytyksen jälkeen ei tämä nyt ihan niin paska ollut mitä tuli manattua mutta ei tämä mikään mestariteoskaan ollut. Hyvin keskinkertaista huttua huonoilla kontrolleilla.
 
Kuva_1.jpg (3584 KB | )
Kuva_1.jpg
Kuva_2_001.jpg (3146 KB | )
Kuva_2_001.jpg
Kuva_3_001.jpg (2972 KB | )
Kuva_3_001.jpg
Kuva_4.jpg (4148 KB | 5 )
Kuva_4.jpg
Kuva_5_001.jpg (2942 KB | )
Kuva_5_001.jpg
Kuva_6.jpg (2937 KB | )
Kuva_6.jpg
Kuva_7.jpg (4321 KB | )
Kuva_7.jpg
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:19:20 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2416

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #83 - 31.05.2019 at 14:10:17
 
Ski or Die 150/709

Ihanan helppo peli vaihteeks Cheesy

Urheilua talvisissa maisemissa!

Compete All Modessa piti kerätä kokonaispisteiksi 25, jotta pelin pääsi läpi. Nämä pisteet tulivat jokaisen lajin läpäisyn jälkeen ja jokainen laji antoi viisi pistettä kokonaismäärään. Jotta kokonaispisteitä sai kerättyä, piti jokaisessa lajissa kerätä vielä erikseen pisteitä joiden avulla pääsi sitten jatkamaan.
Tässä ei ollut mitään rajaa kuinka paljon pisteitä piti kerätä, yksi piste riitti etenemiseen Cheesy
Huomasin vahingossa että lajia ei tarvitse edes pelata loppuun, riitti että keräsi yhden pisteen ja painoi selectiä jolloin siirtyi automaattisesti seuraavaan lajiin. Tämän löysin vahingossa kun tutkiskelin mistä napista tapahtuu mitäkin. En kuitenkaan käyttänyt kyseistä mekaniikkaa hyödyksi vaan menin ihan rehdisti lajit läpi.

Viisi erilaista lajia tähän oltiin saatu ja ne kaikki olivat ihan hauskoja Smiley

Löytyy Half-pipea, lumisotaa, laskettelua, freestyleä ja sisärenkaalla laskemista.

Menin aluksi suoraan Compete All Moden läpi ilman mitään treenauksia ja sen kyllä huomasi lajikohtaisissa pisteissä Cheesy

Tämän jälkeen kävin tekemessä paremmat pisteet jokaiseen lajiin lajikohtaisesti ja täytin samalla High Score taulokon että tästä sai edes jotain irti.

Ehdottomasti hauskin laji oli sisärenkaalla mäenlasku. Tässä kilpailtiin tietokonetta vastaan ja erosi täten muista lajeista. Tavoitteena oli päästä ensimmäisenä maaliin ja yrittää puhkoa toisen sisärengasta erilaisilla terävillä esineillä.
Esineitä oli ripoteltuna pitkin mäkeä. Mäestä löytyi myös korjaavia esineitä joilla sai lisää vauhtia sisärenkaaseen. Partaterä oli ehdottomasti paras tähän sabotointihommaan. Se teki paljon pisteitä. Varmaan erittäin loistavaa huvia kaksinpelinä!

Lumisota oli myös melkoisen mukava, piti itse käännellä hahmon sijaintia kun lumipalloja heittäviä skidejä oli jokapuolella. Tässä sai myös jonkinlaisen lumilapion joka toimi konekiväärin lailla. Lähti lumipallot aika sähäkkään Cheesy

Half-pipe ja freestyle meni kyllä perinteiseen nappien rämpytys -tyyliin. Half-pipessa löytyi muutama liike minkä osasi tehdä useammin kuin kerran peräkkäin mutta freestyle oli aika kankeaa touhua Cheesy

Vähiten kiinnostava laji oli laskettelu, ohjaus oli hieman kankeaa ja hahmo oli turvallaan kokoajan. Pisteitä tuli hyppimällä ja hyppyjä pystyi tekemään vain tietyissä paikoissa kuten kielekkeen reunalla.

Ei tämä hullumpi peli ollut, olisi vaan kaivannut jonkinlaista pisterajaa lajeihin, nyt tämä oli melkoista läpsyttelyä koko homma. Kaksinpeli onkin sitten ihan toinen juttu!
 
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:19:44 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2416

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #84 - 01.06.2019 at 12:51:13
 
The Addams Family 151/709

Tykkäsin tästä vaikka peli yrittikin kovasti laittaa kapuloita rattaisiin Cheesy

Addams perheen lakimies, Tully Alford on kaapannut kartanon haltuunsa ja vanginnut Mortician, Wednesdayn, Puggsleyn, Festerin sekä isöäiti Addamsin ja sijoitellut heidät eripuolelle kartanoa.
Kotiin palaava Gomez on ihmeissään kun talon etuovi onkin yllätten lukittuna...
Tully vaatii miljoonaa dollaria lunnaita Morticiasta. Gomezin tehtävänä on etsiä kartanoon ja sen ulkopuolelle kätkettyjä rahapiiloja ja pelastaa perheenjäsenet pulasta.

Peli oli kyllä buginen, halpamainen ja vittumainen, mutta siinä oli jokin viehätys mikä piti otteessaan.

Todella halpamaisia kohtia oli pitkin peliä. Monesti kun astui huoneeseen tai huoneesta ulos, odotti suoraan edessä vihollinen ja siitä otti heti damagea. Muistamalla nämä vihollisten paikat pystyi väistämään ne, mutta monesti pelin huumassa pääsi tämä asia unohtumaan.

Laatupelin merkkinä on kuolemattomuusajan puuttuminen. Viholliset pystyivät kuluttamaan paljon energiaa Gomezilta yhdellä hienolla kosketuksella.

Kartanon tutkiminen oli oikein mukavaa hommaa! Kiva yrittää miettiä minne pitäisi seuraavaksi mennä. Suhteellisen helposti kaikki perheenjäsenet ja tärkeät esineet löytyivätkin.

Rahaa pelissä oli vain hieman yli tuon miljoonan dollarin, ei montaa rahasäkkiä saanut jättää lojumaan. Peliin oli laitettu useampi salahuone josta löytyi paljon rahaa.
Tästä hommasta en oikein pitänyt. Peli pakotti löytämään nuo salahuoneet että sen pääsee läpi.
Salahuoneet salahuoneina eikä pakottavina kohteina. Olisi mielummin ollut vaikka energiaa ja lisäreitä näissä salahuoneissa.

Pääsin useampaan otteeseen tilanteeseen, että rahaa oli karvan verran alle miljoona mutta lisää ei löytynyt vaikka kuinka etsi. Yksi salahuone oli niin hyvin piilotettu että sitä en olisi omin avuin löytänyt millään.
Ohjekirja kyllä kertoi aika hyvin että missä päin on salahuoneita mutta tätä en keksinyt. Piti ikkunan yläpuolella hypätä ja painaa ylöspäin sekä B:tä jolloin pääsi salahuoneeseen. Melko kryptinen.

Muutama tasoloikkakohta oli venytetty ihan liian överiksi. Melkeimpä pikselintarkkoja hyppyjä. Näitä oli useampi kappale pakastimessa sekä lämmitysuunissa ja kun tarpeeksi useasti tuli feilattua hypyt, resetti lauloi.
Pelissä on jatkuvasti semmoinen pieni pelko päällä kun ei ole loputtomia contiueja ja koko pelin ajan saa olla varuillaan elämien suhteen.

Tässä oli varmaan huonoimmat uimamekaniikat mitkä on tullut vastaan. Uiminen oli todella kankeaa ja osumaa tuli lähes pakosti. Onneksi tuo uimisvaihe oli suhteellisen lyhyt.

Katto oli pelin ärsyttävin paikka. Irtotiiliä putosi randomisti niskaan ja koskaan ei tiennyt mikä tiili tippuu ja mikä ei. Näitä ei erottanut mitenkään. Hienoa vielä, että jos tiileen osui, putosi katolta ja homma piti aloittaa alusta.
Tottakai tiilet oli spawnannut takaisin kun katolle pääsi uudelleen. Onneksi Thing-käsi auttoi tästä tilanteesta helposti pois. Kun käden löysi, antoi hän käyttöön kolme kuolemattomuutta. Nämä kannatti todellakin säästää katolle sillä tiilet eivät enää osuneet Gomeziin kun käsi pyöri hänen ympärillään.

Katolta pääsi pois savupiipun kautta ja siellä olikin rahasäkki poikineen. Tässä tein monesti virheen ja en kerännyt tarpeeksi säkkejä. Piipussa oli vielä lisärikin ja huomio kiinnittyi siihen paljon hanakammin.
Useampi läpäisy-yritys kaatui tähän vaiheeseen kun olisi pitänyt kiivetä takaisin katolle hakemaan piipusta lisää rahaa mutta meno sinne osoittautui mahdottomaksi putoilevien tiilien vuoksi. Elämätkin olivat monesti tosi vähissä tässä vaiheessa ja Game Over kutsui.

Oceanin ukot tykkäävät pelaajalle vittuilusta sillä tähän oli laitettu pariinkin otteeseen hieno "arvaa oikea reitti" -tyylinen ratkaisu. Heti pelin alussa on neljä ovea, kolme niistä on ihan hyödyllisiä mutta yksi vie suoraan kuolemaan.
Ihan pelin loppuun on laitettu vastaavanlainen setti, tässäkin yksi reitti vie kuolemaan. Typeriä ratkaisuja.

Ilmeisesti Tully oli onnistunut aivopesemään Festerin sillä se tuli vastaan pomohuoneessa ja yrittikin kovasti ampua Gomezia. Helppohan hän oli kuin mikä, kolme päälle hyppyä ja homma oli selvä. Tämän jälkeen piti vielä Tullylle antaa nenään. Sama kaava, kolme päälle hyppyä ja peli oli siinä.

Tykkäsin että pelin tapahtumat sijoittuvat suhteellisen pienelle alueelle; kartanoon ja hieman sen ulkopuolelle. Kartanossa oli reilusti huoneita tutkittavana. Hieman nuo bugit ja vittuilut ärsyttivät mutta ei onneksi liiaksi, aika helposti peli meni kuitenkin läpi vaikka joutui pari kertaa alusta aloittamaan rahan puutteen vuoksi.
 
Kuva_1_001.jpg (2480 KB | )
Kuva_1_001.jpg
Kuva_2_002.jpg (1265 KB | )
Kuva_2_002.jpg
Kuva_3_002.jpg (2852 KB | )
Kuva_3_002.jpg
Kuva_4_001.jpg (2311 KB | )
Kuva_4_001.jpg
Kuva_5_002.jpg (1686 KB | )
Kuva_5_002.jpg
Kuva_6_001.jpg (2389 KB | )
Kuva_6_001.jpg
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:20:03 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
Pioneeri^
Offline
NES-Retro Elite
******

Courage is the magic that
turn dreams into reality

Posts: 5112

Kuopio - Finland
Gender: male

Live: Pioneeri87
PSN: Pioneeri-87

Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #85 - 01.06.2019 at 17:04:44
 
SilentWinter wrote on 01.06.2019 at 12:51:13:
The Addams Family 151/710

Ja seuraavaks tähän perään Fester's Quest ?

Mukava ois kuulla mikä mielipide sulla olis tästä pelistä Roll Eyes
 
Back to top
 
Achievements: 21
Keyboard VeteranSNES Game Master24h MarathonNot Too Old For This ShitNES Game MasterTypical Apple UserPlayStation Network Level 15+Shadow ManCat PeopleSocial AdventurerAchievement ArtistNES-Retro FailplayChurch of NES-RetroXbox Live Gamerscore 50000+NES-Retro FailcabinItem Acquiredbassokoira's Long Con VictimFirst Successful SaleClothed by NES-RetroNES-Retro FailboatInsider
WWW 202988 Pioneeri-87 Pioneeri87 Pioneeri87 PioneeriPlays 188 Pioneeri87 jami.ulmanen channel/UCX2Co3psb3I5bR__qCKmAJg   IP Logged   Chrome 74.0.3729.157  Android
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2416

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #86 - 01.06.2019 at 20:35:47
 
Pioneeri^ wrote on 01.06.2019 at 17:04:44:
Ja seuraavaks tähän perään Fester's Quest ?

Mukava ois kuulla mikä mielipide sulla olis tästä pelistä Roll Eyes


No miksipäs ei Smiley Eipä ole peli muuten tuttu paitsi se pieni osa AVGN videossa.
 
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 74.0.3729.169  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2416

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #87 - 02.06.2019 at 22:35:33
 
Fester's Quest 152/709

Tämän kohdalla AVGN oli kyllä täysin oikeassa. Hieman semmoinen Festerin visvaisen syylän jälkimaku jäi suuhun tästä.

Fester on ottamassa rusketusta pintaan kuun valossa kun huomaa että UFO laskeutui kotikaupunkinsa ylle. Onneksi perheen isoäiti on ollut kaukaa viisas ja tiesi että muukalaiset tulevat ja yrittävät kaapata kaupungin.
Isoäiti laittoi kristallipallonsa avulla perheen sukukartanon ylle suojaavan loitsun. Se kannatti, sillä muukalaiset jättivät sukukartanon rauhaan.
Gomez jää varmistukseksi suojelemaan sukukartanoa, mutta Fester päättää ottaa aseen käteen ja lähtee muukalaisjahtiin.

Pelissä ei periaatteessa ole kenttiä lainkaan vaan seikkaillaan yhdessä isossa kaupungissa. Välillä mennään viemäreissä ja välillä talojen sisällä. Taloissa kohdataan isommat muukalaiset pomotaistelun merkeissä.
Aika putkijuoksu tämä kuitenkin on, kovinkaan moneen paikkaan ei pääse.

Tässä on myös yritetty selvästi jotain uutta sillä talojen sisäpuolet on tehty 3D tyyliin. Ihan hirveitä paikkoja. Kaikki näyttää samalle, ei tiedä mistä tuli ja minne pitäisi mennä. Näissä ei myöskään ole mitään muuta kuin toinen ovi jossain päin rakennusta jonka takana on muukalainen odottamassa.
Vain yhdessä talossa on energiapäivitys joka nostaa kokonaisenergiamäärän hurjaan kolmeen yksikköön!

Festerillä on käytössään tussari jonka tehoa pystyy parantamaan tappamalla vihollisia ja keräämällä niiltä saadut esineet. Aseeseen saa seitsemän eri päivitystä ja viimeinen päivitys onkin jo melkoisen hyvä!
Suurin osa päivityksistä on vähän kyseenalaisia sillä ammukset lentävät joko aaltomaisena liikkeenä tai pyörivät ympyrää. Helposti missaa viholliset tälläisillä patterneilla.

Myöhemmin käyttöön saa myös ruoskan ja siihen saa kolme päivitystä. Ilmeisesti Sunsoftin pojat olivat pelanneet liikaa Castlevaniaa kun viimeinen päivitys on tuliruoska Cheesy

Pelistä löytyy muitakin tavaroita jotka lähes kaikki ovat todella hyödyllisiä. Polttimolla saa pimeät viemärit valaistua, avaimilla pääsee lukittuihin taloihin sisään, hirttosilmukalla kutsutaan Lurg paikalle ja se tappaa kaikki viholliset ruudulta, pihdeillä saa hidastuksen poistettua, TNT:llä voi räjäytellä vihollisia, raketeilla helposti osumia pomotaisteluissa ja rahalla saa ostettua hodareita kojuista.
Löytyy myös energiat täyttävä pullo ja kuolemattomuus pullo.

Oli kyllä hieman semmoinen Blaster Master fiba tässä läsnä. Jotkut spritet oli suoraan siitä ja pomotaisteluiden tyyli oli hyvin samanlainen.

Tää on näitä tapauksia että olisi voinut olla hyvä peli, mutta typerillä asioilla kustu. Itsellä oli neljä asiaa jotka pilasivat pelinautinnon.

1) Aseen tehoa huonontavat esineet. Viholliset pudottavat joko aseen tehoa parantavia tai huonontavia esineitä. Huomattavasti enemmän tippui näitä huonontavia. Tämä olisi ollut ihan ok juttu, mutta näitä tippui koko ajan.
Monesti tiukassa tilanteessa tai huomaamattomuuttaan käveli vahingossa huonontavan esineen päälle ja aseen teho laski. Silloin jotkin kohdat muuttui paljon vaikeammiksi. Onneksi esineet sentään katosi ruudulta tietyn ajan päästä.
Ruoskassa oli vielä hieno ominaisuus että sillä pystyi keräämään esineet maasta. Kun monta vihollista hakkasi putkeen ja vihollinen pudotti huonontavan esineen, se tuli kerättyä siinä samalla. Rasittavaa.

2) Vain yksi elämä käytössä. Kerran kuolee ja homma on siinä. No, tässä on onneksi loputtomat continuet ja sai jatkaa samoilla esineillä kun kuollessaan. Mutta ärsyttävä piirre oli, että peli alkoi aina ihan alusta kun kuoli, oli sitten miten pitkällä tahansa.
Toki kävely takaisin pelin loppupuolelle on nopeampaa kun on paremmat varusteet mutta todella rasittava ratkaisu. Olisi nyt laittanut pomon jälkeen jatkopaikan vaikka.

3) Panokset eivät mene seinän läpi. Okei, tämä ei olisi mikään ongelma mutta pelissä on paljon todella kapeita kohtia ja seinä vain syö ammukset. Vielä kun suurin osa aseista on mallia "ei lennä suoraan", vihollisiin osuminen on tuskallista.
Monesti vihollisen pitää olla ihan kiinni Festerissä jotta panos osuu. Kun vihollinen on vielä todella kestävä, joutuu menemään jatkuvasti taaksepäin ettei ota osumaa itse. Joissain läytävissä saa tietyt asepäivitykset lentämään täydellisesti käytävän poikki kun on frametarkassa kohdassa. Todella hauskaa!

4) Liian nopeasti respawnaavat viholliset. Peleissä on tuttua että viholliset tulevat takaisin kun liikkuu pois niiden spawnipaikasta ja palaa siihen. Tässä ne tulevat ihan liian helposti, riittää että ei liiku lainkaan Cheesy Pitää nytkyttää hieman eteenpäin samalla ampuen jotta vihollistulva lakkaa.
Joskus vihollisia on niin jäätävä kasa kun ei kerkeä ampumaan ja joutuu menemään taaksepäin että ne katoavat ruudulta.

Oli tässä hyviäkin puolia! Grafiikat ja musiikit oli loistavat, eritoten pomojen biisi oli mahtava. Myös pomotaistelut olivat mukavan kuumottavia ja kun patternin oppi, menivät suht mukavasti läpi.

Muu peli meni suhteellisen kivuttomasti läpi paitsi viimeinen mesta eli muukalaisten alus. Viimeiseen pomoon pääsin monesti, mutta siihen homma kaatui. Tähän taisteluun tarvittiin lähes kaikki energia- ja kuolemattomuuspullot. Lisäksi vielä kasa raketteja kun en ainakaan keksinyt muuta tapaa osua siihen. Eli kun pelissä on vain yksi elämä käytössä, virheisiin ei ollut todellakaan varaa.
Loppuun asti piti päästä täysillä energiolla ja täysillä pulloilla. Muukalaisten aluksessa isona apuna oli Lurg jonka avulla sai huoneet tyhjäksi hankalista vihollisista.
Tässä matkalla pomohuoneeseen kului pakosti yksi tai kaksi energiapulloa.
Läpimennellä yrityksellä olin jo lähellä luovuttamista kun oli yksi palkki energiaa jäljellä ja ei mitään muita apukeinoja enää. Juuri kun pomon ammus oli osumassa Festeriin, se kuoli raketteihin jotka olin laukaissut hetkeä aikasemmin Cheesy
Helpomminhan tuo olisi toki mennyt jos olisi päässyt aluksen vähän vähemmillä energianmenetyksillä. Läpi kuitenkin Smiley

Taas yksi Never Again -läpäisy Cheesy
 
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:20:21 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
Pioneeri^
Offline
NES-Retro Elite
******

Courage is the magic that
turn dreams into reality

Posts: 5112

Kuopio - Finland
Gender: male

Live: Pioneeri87
PSN: Pioneeri-87

Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #88 - 02.06.2019 at 23:01:12
 
SilentWinter wrote on 02.06.2019 at 22:35:33:
Fester's Quest 152/710

Pelasit vissiin jenkkiversiota ?

Sinänsä harvinaista, sillä PAL versio erottuu tästä kuiteskin aika merkittävällä tavalla:

"The European version of Fester's Quest contains some differences that make the game noticeably easier.

  • All enemies and bosses take less hits for them to be killed.
  • The projectiles fired from the gun can go through walls and obstacles."


Ajattelin vaan, kun luin että et pystynyt ampumaan seinien läpi, niin siitä tuli pääteltyä.
 
Back to top
 
Achievements: 21
Keyboard VeteranSNES Game Master24h MarathonNot Too Old For This ShitNES Game MasterTypical Apple UserPlayStation Network Level 15+Shadow ManCat PeopleSocial AdventurerAchievement ArtistNES-Retro FailplayChurch of NES-RetroXbox Live Gamerscore 50000+NES-Retro FailcabinItem Acquiredbassokoira's Long Con VictimFirst Successful SaleClothed by NES-RetroNES-Retro FailboatInsider
WWW 202988 Pioneeri-87 Pioneeri87 Pioneeri87 PioneeriPlays 188 Pioneeri87 jami.ulmanen channel/UCX2Co3psb3I5bR__qCKmAJg   IP Logged   Chrome 74.0.3729.169  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2416

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #89 - 02.06.2019 at 23:16:02
 
Pioneeri^ wrote on 02.06.2019 at 23:01:12:
Pelasit vissiin jenkkiversiota ?

Sinänsä harvinaista, sillä PAL versio erottuu tästä kuiteskin aika merkittävällä tavalla:

"The European version of Fester's Quest contains some differences that make the game noticeably easier.

  • All enemies and bosses take less hits for them to be killed.
  • The projectiles fired from the gun can go through walls and obstacles."


Ajattelin vaan, kun luin että et pystynyt ampumaan seinien läpi, niin siitä tuli pääteltyä.


Joo, mä pelaan kaikki jenkkeinä (poislukien pelkästään PALina julkaistut).

Empä edes tiennyt tämmöisistä eroista. No, menin sitten HC tyylillä läpi Cheesy

Ehkäpä tälle voi vielä antaa mahdollisuuden. Pelaa joskus uudestaan PAL versiona Smiley
 
Back to top
« Last Edit: 02.06.2019 at 23:21:23 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 74.0.3729.169  Windows 10
Pages: 1 ... 4 5 6 7 8 
Send Topic