Choose Language:
 
 
  Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board  
  Discordiin mars - click to chat!  
  Home Recent LoginRegisterHelpSearch Map Achievements Database Quizzes   


Voit piilottaa tämän mainoksen kirjautumalla sisään.
     
     
 
2 ilmaista lottokuponkia sekä 20 ilmaiskierrosta kutsukoodilla NESRETRO
 
Pages: 1 ... 5 6 7 8 
Send Topic
SilentWinterin NES läpäisyt (Read 25107 times)
Rami_Airola
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 15052

Turku - Finland
Gender: male

NNID: Rami_Airola

Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #90 - 03.06.2019 at 00:51:37
 
Semmonen juttu tähän väliin, että noiden kuvien ei ehkä välttämättä tartte olla 2-5 megan kokoisia, että saa selvän meiningeistä. Meinaan vaan, että jos on tyhjentänyt selaimen välimuistin ja avaa tämän ketjun, niin  Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley
 
Back to top
 
Achievements: 8
24h MarathonHC Movie CollectorNot Too Old For This ShitItem AcquiredKeyboard VeteranFirst Successful SaleDonated to AVGNInsider
13881 ramiairola ramiairola Airola Airola Airola   IP Logged   Firefox 67.0  Windows 8.1
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #91 - 03.06.2019 at 01:33:04
 
Rami_Airola wrote on 03.06.2019 at 00:51:37:
Semmonen juttu tähän väliin, että noiden kuvien ei ehkä välttämättä tartte olla 2-5 megan kokoisia, että saa selvän meiningeistä. Meinaan vaan, että jos on tyhjentänyt selaimen välimuistin ja avaa tämän ketjun, niin  Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley


Oon vaan suoraan puhelimella ottanu kuvan ja heittäny tänne Cheesy

On kyl itseasiassa käyny mielessä että voishan noita pienentää ja nyt se olisi hyvä tehdäkin kun osa kuvista on mennyt sekaisin palvelinvaihdoksen myötä.
 
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 74.0.3729.169  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #92 - 03.06.2019 at 12:11:05
 
Soccer 153/709

Olipas kankea pelata kun syöttö ja laukaus -painikkeet oli juuri toisinpäin kun Nintendo World Cupissa. Sitä kuitenkin tullut pelattua melkoisen paljon Smiley

Eipä tuolla loppupeleissä pahemmin väliä ollut sillä tässä täytyi voittaa vain yksi ottelu.

Peli vielä kivasti ehdotti helpointa vaikeusastetta suoraan joten sillä mentiin.

Hieman noloa että helpoin vaikeusaste onnistui tekemään maalin meikän verkkoon mutta minkäs teet Cheesy
 
Kuva_1_002.jpg (559 KB | )
Kuva_1_002.jpg
Kuva_2_003.jpg (428 KB | )
Kuva_2_003.jpg
Kuva_3_003.jpg (449 KB | )
Kuva_3_003.jpg
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:20:55 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #93 - 03.06.2019 at 14:59:51
 
Spot: The Video Game 154/709

Othelloa pienellä twistillä. Tämä on ilmeisesti joku 7up:n markkinointipeli.

Helpoimmalla vaikeusasteella taas mentiin sillä peli ehdotti sitä.

Tässä oli melkoisen rasittavat animaatiot kun nappuloita siirteli. Spot hyppi pitkin pelialustaa ja teki erilaisia temppuja. Onneksi tämän ominaisuuden sai pois päältä.
Ihan kiva aluksi mutta nopeasti kävi ärsyttämään. Hidasti ja häiritsi pelaamista.

Aloitusnappuloita tässä oli kaksi per tiimi ja ne sijaitsivat vastakkaisella puolella alustaa.

Halutessaan pelialustaa pystyi muokkaamaan mikä oli kyllä ihan hauska lisä. Itse pelasin ihan vakio alustalla.

Aika helpostihan tuo helpoin tietokone sai nenäänsä. Ihan hyvä juttu sillä olen saanut Othellosta tarpeekseni pitkäksi aikaa Cheesy
 
Kuva_1_003.jpg (493 KB | )
Kuva_1_003.jpg
Kuva_2_004.jpg (516 KB | )
Kuva_2_004.jpg
Kuva_3_004.jpg (416 KB | )
Kuva_3_004.jpg
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:21:04 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #94 - 18.06.2019 at 19:25:50
 
Blades of Steel 155/709

Lätkän vuoro, ihan täysin neitsyenä mentiin tämän kanssa.

Yksi turnaus täytyi läpäistä ja se meni ensimmäisellä yrityksellä häviämättä yhtään matsia. Tämä johtui täysin junior -vaikeusasteesta jota peli ehdotti. Onneksi, sillä oli todella nautinnollista pelata tätä näin, ainakin minun lätkätaidoillani Cheesy

Maalien tekeminen oli aika helppoa ja niitä tulikin aina reilusti per matsi. Vastustaja onnistui tekemään yleensä myös roppakaupalla maaleja sillä en ihan täysin omaksunut torjumista.

Kiekonriistot päätyivät melko usein nyrkkitappeluun ja voittaja pääsi jatkamaan kiekon kanssa, hieno systeemi Cheesy

Yksi rankkarikin tuli itselle, mutta sen kämmäsin täysin. Eipä sillä niin väliä, maaleja oli siinäkin matsissa reilusti alla.

Pakko sanoa että tykkäsin tästä enemmän kuin NESin Ice Hockeystä, jotenkin hallitumpaa menoa tämän kanssa.

Pitää joskus testata jonkun kaverin kanssa kaksinpelinä Smiley
 
Kuva_1_004.jpg (686 KB | )
Kuva_1_004.jpg
Kuva_2_005.jpg (443 KB | )
Kuva_2_005.jpg
Kuva_3_005.jpg (863 KB | )
Kuva_3_005.jpg
Kuva_4_002.jpg (639 KB | )
Kuva_4_002.jpg
Kuva_5_003.jpg (501 KB | )
Kuva_5_003.jpg
Kuva_6_002.jpg (357 KB | )
Kuva_6_002.jpg
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:21:13 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
Beam
Offline
NES-Retro Novice
*


Posts: 54

Helsinki - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #95 - 20.06.2019 at 03:36:22
 
Juu kaverinkin kanssa Blades of Steel on hauska peli pelata, nuo pelin tappelunujakat onkin sitten parasta mitä on lätkäpeleissä nähty, häviäjä joutuu jäähylle Smiley Ehdottomasti suosikkini kaikista lätkäpeleistä mitä olen ikinä testannut.

Jalkapallopeleistä täytyy mainita Technosin mahtava Nintendo World Cup, reippaasti paras jalkapallopeli mitä on ikinä tehty, hieno soundtrack myös kuten heidän NES-jutuissaan tapasi aina olla Smiley
 
Back to top
 
399020   IP Logged   Firefox 67.0  Windows 7
natedogg
Offline
NES-Retro Ad Infinitum
******

You are never too old
to play

Posts: 16539

Kuopio - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #96 - 20.06.2019 at 17:45:27
 
BoS on yllä pirun hyvä peli! Iteasiassa, meikäläisen lempparilätkäpeli.  Roll Eyes

 
Back to top
 
Achievements: 5
bassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranMedal of HonorInsiderDonated to AVGN

Special Power Glove programs on game pak enhance other joystick games.&&&&"TEH MOST BEAUTIFUL JOURNEY TROUGH DARKNESS THAT WILL KIRVESTÄÄ MEIDÄT KAIKKI! HAILATAAN HAILAUKSEN JÄLKEENKIN, HAIL HAIL HAIL AND KILL!" CODEath @ kännissä.
215494   IP Logged   Firefox 67.0  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #97 - 26.06.2019 at 18:55:16
 
Beam wrote on 20.06.2019 at 03:36:22:
Juu kaverinkin kanssa Blades of Steel on hauska peli pelata, nuo pelin tappelunujakat onkin sitten parasta mitä on lätkäpeleissä nähty, häviäjä joutuu jäähylle Smiley Ehdottomasti suosikkini kaikista lätkäpeleistä mitä olen ikinä testannut.

Jalkapallopeleistä täytyy mainita Technosin mahtava Nintendo World Cup, reippaasti paras jalkapallopeli mitä on ikinä tehty, hieno soundtrack myös kuten heidän NES-jutuissaan tapasi aina olla Smiley


Kyllä, Nintendo World Cup on paras jalispeli mitä on tehty Smiley
 
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 75.0.3770.100  Windows 7
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #98 - 10.08.2019 at 22:15:59
 
Hiljaiselo loppuu nyt Smiley

Eli, vaihdoin tässä paikkakuntaa duunin vuoksi ja elämä ollut vähän hullunmyllyä 1,5kk. Nyt kuitenkin pystyy taas paremmin pelailemaan Smiley

Golf 156/709

Perinteistäkin perinteisempää Golfia!

Tämäkin peli on tuttu lapsuudesta pirakartilta pelattuna. Eipä sitä silloin montaa väylää putkeen jaksanut pelata. Pelin karuhko ulkoasu ja musiikkien puuttuminen ei oikein jaksanut innostaa.

Tavoite tässä on ainoastaan päihittää Top Score eli +28 100. Suhteellisen helpostihan tuo onnistui melkoisen heikolla kierroksellakin, lopputulos oli +20 92.

Vähän turhan alkeellinen peli. Eniten ärsytti kun lyöntisuuntaa ei voinut vapaasti kääntää, vaan piti valita tietyistä kulmista sopivin. Tästä johtuen monet lyönnit menivät sitten ulos väylältä tai muihin esteisiin.
Myöskään ei nähnyt miten pitkälle milläkin mailalla voi lyödä, meni alussa täysin arpapelillä Cheesy

Muutamia hienoja onnistumisiakin tuli kun pallo menikin toivottuun paikkaan! Tässä pelissä viheriötä oli helppo lukea ja se käyttäytyi hienosti. Jotain hyvääkin siis Smiley
 
Kuva_1_005.jpg (525 KB | 5 )
Kuva_1_005.jpg
Kuva_2.jpg (434 KB | 4 )
Kuva_2.jpg
Kuva_3.jpg (423 KB | 5 )
Kuva_3.jpg
Kuva_4_003.jpg (308 KB | 6 )
Kuva_4_003.jpg
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:21:35 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #99 - 12.08.2019 at 21:50:01
 
Joust 157/709

Vanha klassikko mutta ei ollut yhtään minun peli tämä. Ei ollut kyllä kovin montaa nautinnollista hetkeä tämän parissa.

Tavoitteena on päästä 20 vihollis-aaltoa läpi. Viisi näistä aalloista on pelkästään munankeräämistä, mutta jos sitä ei tee tietyssä ajassa, joutuu vihollisten armoille.

Aallot ovat melkoisen erilaisia, joissain on vähemmän tasoja missä seisoa. Itselle aalto 16 oli pelin vaikein sillä siinä on paljon tasoja joiden vuoksi vihollisia on hankalampi tappaa kun ne lentelevät niintä päin.

Pelihän on siis Balloon Fightin jonkinlainen esi-isä. Hyvin sama idea on molemmissa peleissä; hahmo ja viholliset lentävät ja yritetään tappaa viholliset niiden yläpuolelle osumalla.
Tässä Joustissa joutuu keräämään vihollisten pudottamat munat tai muuten niistä kuoriutuu uusia ja nopeampia vihollisia. Jonkinlainen lentolisko tulee vielä kiusaamaan jos aaltoa ei saa suoritettua tietyssä ajassa.
Myöhemmissä aalloissa niitä voi olla jopa kaksi kappaletta samaan aikaan ja sillon homma on melkoista kaaosta Cheesy

Joissain aalloissa lentoliskot ilmestyivät aivan liian nopeasti, hyvä kun kerkesi mitään tekemään. Lisko ei häviä ruudulta ennen kuin menettää elämän tai pääsee tason läpi. Tällöinkin menee hetki kun se katoaa.
Onnistuin muutamaan otteeseen tappamaan mokoman otuksen, ei kyllä mitään hajua että miten Cheesy

Balloon Fightissä jäykähköt kontrollit jotenkin toimivat paremmin kuin tässä. Tämä johtuu pitkälti kenttäsuunnittelusta. Hahmon saa kyllä näppärästi liikkeelle, mutta pysähtyminen on toinen juttu. Vielä jos sattuu osumaan tasoihin, hahmo kimpoilee kuin kumipallo.

Hankalampia vihollisia tulee pelin edetessä ja näihin nopeampiin kavereihin oli todella hankala osua. Vielä kun tässä on umpisurkeat hitboxit, vitutus on taattu Cheesy

Elämiä peli antaa kyllä ihan mukavaan tahtiin, mutta ne voi menettää yhtä nopeasti kuin ne tulivatkin. Yksi ongelma itselle oli, että hahmo syntyy uudelleen täysin satunnaiseen paikkaan. Jos alustalta ei liiku mihinkään, niin siinä voi hetken hengailla ikään kuin kuolemattomuuskuplassa.
Tämä kyllä monesti unohtui ja tuli heti lähdettyä liikkeelle ja kuoltua samantien lähellä olevaan viholliseen.
 
Kuva_1_006.jpg (448 KB | 5 )
Kuva_1_006.jpg
Kuva_2_006.jpg (406 KB | 5 )
Kuva_2_006.jpg
Kuva_3_006.jpg (386 KB | 5 )
Kuva_3_006.jpg
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:21:53 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #100 - 13.08.2019 at 20:10:35
 
Disney's The Lion King 158/709

Pohjautuu Disneyn samannimiseen animaatioelokuvaan. Juonta tässä tarvii varmaan hirveemmin ruveta availemaan, eiköhän kaikki tiedä sen jo Cheesy

Tiesin entuudestaan että tämä on ihan kauhea tekele ja sitä se kyllä oli näin itsekin pelatessa. Täähän on jostain syystä vain pelkästään PAL-alueella julkaistu, jenkit säästyivät tältä kuralta Cheesy

Tässä ei ollut kyllä mitään hyvää...tai oli, sen lyhyys, vain kuusi kenttää!

Yksi continue pelistä löytyi ja lisäreitä löytyi ihan mukavasti kentistä. Yhden kerran jouduin alusta aloittamaan mutta toisella kerralla peli menikin jo läpi.

Heti alussa huomaa miten hirveät kontrollit tässä on. Hypyt ei aina onnistu, kielekkeistä ei aina saa kiinni. Myös vihollisten hitboxit on aika kämäiset.

Kolmannessa kentässä eli Elephant Graveyardissa olin pienoisesti jumissa kun en päässyt yhdestä luukasasta eteenpäin. Löysin sitten toisen reitin ja jälkeenpäin let's playta katsellessani huomasin että olin oikaissut puoli kenttää Cheesy
Oikeasti luukasa olisi pitänyt tuhota jollain pyörähdysliikkeellä, empä saanut moista liikettä onnistumaan kun kokeilin eri vaihtoehtoja. Luulin että peli vain bugittaa ja sen vuoksi en pääse kohdasta eteenpäin.

Kenttien välissä on joku bonuspeli missä pääsee Pumballa nappailemaan ötököitä joita Timon pudottelee. Yhtä ötökkää ei saa poimia, siitä peli loppuu samantien. Olisihan tuon voinut vähän selkeämmin laittaa, ei kyllä huomannut mitä ei saa kerätä.
En kyllä tiedä mitä hyötyä tästä pelistä edes oli, lopussa näkyy monta ötökkää keräsi ja that's it!

Viimeisessä kentässä oli vielä pienoisia ongelmia yhden hypyn kanssa juuri ennen viimeistä pomoa. Tämä taisi olla pikselintarkka hyppy, ainakin sille tuntui. Meni luokattoman pitkään ensimmäisellä kerralla päästä bossin luokse.
Pomo hoideltiin hyppäämällä kiven päälle joka sitten lentää takaisin siihen. Omituista tässä oli, että kuolin muutaman kerran kun otin itsekin osumaa kivestä jonka päälle piti hypätä.
Onneksi sitten löysin oikean kohdan ja hyppytahdin niin ei enää ottanut osumaa Smiley

Tämä NES-versio loppuu tähän, ei päästä edes aikuisella Simballa pelaamaan Sad SNES ja MegaDrive-versiot jatkuvat tästä vielä eteenpäin. Ei varmaan ketään haittaa että NES-versio päättyi näin...
 
Kuva_1_007.jpg (572 KB | 6 )
Kuva_1_007.jpg
Kuva_2_007.jpg (638 KB | 6 )
Kuva_2_007.jpg
Kuva_3_007.jpg (452 KB | 6 )
Kuva_3_007.jpg
Kuva_4_004.jpg (1051 KB | 6 )
Kuva_4_004.jpg
Kuva_5.jpg (484 KB | 5 )
Kuva_5.jpg
Kuva_6_003.jpg (620 KB | 6 )
Kuva_6_003.jpg
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:22:09 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #101 - 20.08.2019 at 21:47:39
 
Jaws 159/709

Pahamaineinen leffoista tuttu hai, Jaws! Pelin juoni on yhdistelmä useampien Jaws -elokuvien juonenkäänteitä mikä kuulostaa aika mielenkiintoiselta pelin pituus huomioiden Cheesy
Eli pitää paikantaa Jaws ja tappaa se, that's it.

Ihan mielenkiintoinen idea täytyy myöntää. Peli-alue on todella pieni ja botskilla seilataan kahden sataman välillä.
Aina aika-ajoittain laiva osuu johonkin. Tässä vaiheessa heitetään sukelluspuku niskaan ja lähdetään tutkimaan merenpohjaa.

Merenpohja on täynnä elämää, meduusoja, rauskuja ja pieniä haita. Tarkoituksena on harppuunalla seivästää näitä mereneläviä ja toivoa että ne tiputtaisivat kotilonkuoria. Kotilonkuoret toimivat pelissä jonkinlaisena valuuttana jolla pystyy varusteita päivittämään.
Tämä pelimuoto oli kuin pienimuotoinen shooter -minipeli. Mitä pidemmälle pelissä eteni, sitä hektisemmäksi merenpohja muuttui. Vihollisten määrä nousi ja meduusat rupesivat uimaan randomeihin suuntiin kun ne aikaisemmin pyrkivät vain pintaan.

Välillä peli heitti bonuspeliin jossa meduusoja lentokoneella tappamalla sai kotilonkuoria sen perusteella monta onnistui tappamaan. Melkoisen outo idea.

Ensimmäisellä kerralla kun saapuu vastapäiselle satamalle, saa sieltä laitteen jolla Jawsin paikantaminen on helpompaa.

Kun tämä laite on saatu, kerätään vain kotilonkuoria ja seilataan satamien välillä keräten voimatasoja harppuunaan. Yhteen voimatasoon vaadittiin seitsemän tai kahdeksan kotilonkuorta, en nyt ihan tarkkaan pannut merkille kummin se oli.
Jokatapauksessa, kehitin harppuunan voimatasolle kuusi ja lähdin Jawsin kimppuun.

Aluksi Jawsia ammutaan harppuunoilla perinteisessä merinäkymässä. Hieman muut merenelävät häiritsevät tätä prosessia mutta ei liian pahasti. Tässä kyllä huomaa kuinka paljon Jawsia pitää ampua vaikka harppuuna oli kutostasolla.
Näissä merinäkymissä on vielä aikaraja ja jos on liian alhaisella voimatasolla, ei voi mitenkään saada Jawsin energioita täysin pois.
No, kutostasolla ei hirveästi ongelmia ollut.

Tämän jälkeen tulee vielä viimeinen vaihe jossa yritetään laivan keulalla pistää Jawsia mahaan. Tätä ei meinannut millään tajuta aluksi. Kolme yritystä ja niiden jälkeen palataan taas seilaamaan laivalla ja etsimään Jawsia. Tuon merinäkymän joutuu aina menemään uudelleen jos näin pääsi käymään.
Onneksi tässä kuitenkin oli tälläinen ratkaisu, sai periaatteessa loputtomasti yrittää jos ei osunut vihollisiin ja menettänyt elämää sitäkautta.

Aluksi Jaws piti houkutella pintaan. Luulin, että tämä vaihe on jo se pistäminen ja olin aika ihmeissäni miksei se koskaan toiminut. Selvisi että pitää vielä painaa uudelleen nappia ja oikeassa kohdassa jotta mahaan pistäminen onnistuu.
Sehän menikin sitten kivuttomasti kun vain tajusi. Jaws vajosi meren syvyyksiin ja peli oli siinä.

En tiedä mikä on matalin voimataso millä tämän olisi voinut läpäistä, varmaan katsottava joku speedun Cheesy
Jännä idea mutta ei tämä huono ollut, todella lyhyt vaan.
 
Kuva_1_008.jpg (806 KB | 5 )
Kuva_1_008.jpg
Kuva_2_008.jpg (519 KB | 5 )
Kuva_2_008.jpg
Kuva_3_008.jpg (597 KB | 5 )
Kuva_3_008.jpg
Kuva_4_005.jpg (649 KB | 5 )
Kuva_4_005.jpg
Kuva_5_004.jpg (644 KB | 4 )
Kuva_5_004.jpg
Back to top
« Last Edit: 28.08.2019 at 15:22:30 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #102 - 28.08.2019 at 15:23:26
 
Yoshi's Cookie 160/709

Mario on jälleen eri hommissa kuin putkia rassaamassa. Tällä kertaa hän vastaa keksileipomon linjaston toimivuudesta.
Vaikka Mario ei edes pelin nimessä esiinny, hän on tässä suuremmassa roolissa kuin Yoshi.

Ideana tässä on saada niin monta samantyyppistä keksiä riviin kuin rivillä on pituutta. Eli jos vaakatasossa sattuu olemaan neljä riviä keksejä, siihen tarvitaan neljä samantyyppistä keksiä peräkkäin.
Näin kyseinen rivi häviää ja voi yrittää järjestellä muita keksejä riviin. Tarkoituksena on hävittää kaikki keksit ruudusta.
Lisää keksejä puskee kokoajan ylhäältä ja oikealta joten jos liikaa hidastelee, hukkuu kekseihin. Jos tarpeeksi nopeasti toimii, niin reunoilta tulevat uudet keksit eivät kerkeä tulemaan ruutuun.

Tetriksen tyyliin peli tunkee satunnaisesti erilaisia keksejä ulos uunista ja välillä on tosi hankala saada kenttää loppumaan. Joskus sitten taas kentät päättyivät kuin itsestään kun tuurilla juuri oikeat keksit saapuivat uunista.

Pelihän on ihan kohtalaisen pitkä, kymmenen tasoa joissa jokaisessa kymmenen kenttää. Eli siis 100 yhteensä.
Medium -vaikeusasteella läpäisin kun peli sitä valmiiksi ehdotti.

Loputtomat continuet jeesasivat kyllä melkoisesti sillä loppupään kentät olivat todella hektisiä.

Aluksi oli kyllä ihan pihalla pelin ideasta kun ei tullut edes ohjekirjaa luettua Cheesy
Kyllä sitä sitten tajusi idean ja kentät rupesivatkin menemään mukavan sulavasti läpi. Kuitenkaan ihan kaikista hektisimmissä tilanteissa ei osannut toimia järkevästi vaan meni kohellukseksi.

Kolme viimeisintä eli 8,9 ja 10 tasot olivat kyllä erittäin pahoja. Reunoilta puski keksejä melkoisella nopeudella ja ei meinannut enää ajatus pysyä perässä.
Monet kentät menivät ihan pelkällä tsägällä. Välillä tuli kyllä katastrofaalisista tilanteistakin selvittyä ja vietyä homma loppuun asti Smiley
Näissä loppupään kentissä on paha se, että jos ei lopussa oikeita keksejä tule, rupeaa vääriä keksejä kasaantumaan melkoista vauhtia ja melkein sama aloittaa kenttä alusta.

Vaati kyllä melkoista sorminäppäryyttä ja ajatuksen juoksua, huh!

Tykkäsin kyllä siitä että aina kun pääsi tason läpi, tuli pieni cutscene Marion kohelluksista Smiley

Olisi kyllä alussa pitänyt vähän kuunnella millaisia erilaisia biisivaihtoehtoja peli tarjosi. Otin vaan ensimmäisen ja sitä heikohkoa kappaletta joutui sitten koko pelin ajan kuuntelemaan :I
 
Kuva_1_009.jpg (621 KB | 5 )
Kuva_1_009.jpg
Kuva_2_009.jpg (462 KB | 5 )
Kuva_2_009.jpg
Kuva_3_009.jpg (514 KB | 5 )
Kuva_3_009.jpg
Kuva_4_006.jpg (239 KB | 5 )
Kuva_4_006.jpg
Back to top
 
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #103 - 31.08.2019 at 22:51:48
 
Faxanadu 161/709

Haltiakaupunki Eolis oli aikoinaan rauhallinen ja vauras paikka. Tällä hetkellä kaikki tuo hienous on poissa ja kaupungista on tullut tuhon partaalla oleva raunio.
Meteoriitteja sataa Maailman Puun päälle ja hirviöt saivat tilaisuuden ruveta riehumaan hullun lailla. Kaivot kuivuvat ja ihmiset ovat pelon vallassa...
Rauhan takaisin saavuttamiseksi jonkun rohkean täytyy mennä jättimäisen Maailman Puun sisälle ja tuhota pahuus sieltä. Eolisin kansan kohtalo on sinun käsissäsi!

Joskus skidinä tuli tähän tutustuttua kun kaverilta kyseisen pelin lainasin. Eipä tätä kovin pitkään jaksanut pelata, todella alussa iski jo uupumus ja mielenkiinnon lopahtaminen.

Olen tästä aikoinaan jonkun speedrunin katsonut ja NES-Retkun videon myös mutta kuitenkin suhteellisen hämärän peitossa tämä peli oli.

Seikkaillaan siis urhealla sankarilla jonka pitää tuhota hirviöt maailmasta. Sankarin täytyy haalia itselleen erilaisia aseita ja armoreita sekä muita tärkeitä tavaroita. Muutamia loitsujakin opitaan ajan myötä.
Parempia ja parempia hirviöiden tuhoamis metodeja löytyykin pelin edetessä ihan mukavasti.

Aluksi sankarilla ei ole käytössään yhtään mitään, ei edes rahaa. Heti alkuun on käytävä kunkun luona joka antaa pienen pohjakassan jonka avulla sitten ostetaan miekka ja muita tärkeitä apuvälineitä.

Peli on suhteellisen suoraviivainen vaikka aluksi ei tuntunut siltä. Kovin pitkälle alkuunpäin ei tarvitse mennä löytääkseen oikeaa tavaraa jonka avulla pääsee taas etenemään.

Tässä on myös kuusitoista erilaista nimikettä jotka toimivat "leveleinä". Tämän ainut tarkoitus on että mitä parempi nimike on, sitä enemmän sinulla on rahaa kuoleman jälkeen käytössä.
Näitä nimikkeitä tuli kyllä ihan mukavaan tahtiin kun joutui rahaa grindaamaan kalliimpia esineitä varten.

Pelissä on linnakkeita vähän niin kuin Zeldassa ja pomon voitettuaan saa jonkin tarinaa edistävän tavaran. Alkupään linnakkeissa pomona on jokin lohikäärme joka oli kyllä melkoisen paha vastus heikoilla varusteilla.
Onneksi taikavoimalla sen sai nujerrettua ihan mukavasti.

Aina tietyn väliajoin Maailman Puuta kolutessa vastaan tulee pieniä kyliä. Näistä saa ostettua vaikka mitä kivaa kuten ruokaa, aseita, potioneja, avaimia. Löytyy myös sairaala jossa saa energian lisäksi magiamittarin täyteen.
Kylissä on myös Guruja jotka ylentävät sankarin nimikettä kunhan vain tarvittava expamäärä on saavutettu. Nämä Gurut antavat myös salasanoja!

Muutamassa kohdassa joutui katsomaan pientä vinkkiä kun ei vain keksinyt mitä pitäisi tehdä. Näistäkin 2/3 olisi kyllä mennyt ilmankin jos vain olisin jaksanut hetken vielä pyöriä samoissa mestoissa Cheesy

Ensimmäinen ongelma oli Ring of Ruby jolla pystyi siirtämään kiviä. Pelin alkupuolella on pidempi vaihe missä pitää kolme suihkulähdettä käydä aktivoimassa jotta isompi suihkulähde lähtee taas toimimaan.
Tarkoituksena on siirtää suihkulähteen päältä oleva kivi pois aktivoinnin jälkeen jolloin uusi reitti aukeaa. Yritin työntää kiveä pois tuloksetta. Ohjekirjaa jos olisin lukenut niin sieltä olisi selvinnyt että siihen hommaan tarvitsee kyseisen sormuksen.
No, ei tässä montaa eri paikkaa ollut missä sormus olisi voinut olla, mutta tottakai se oli juuri siellä paikassa minne olin menossa ja kuolin matkalla. Annoin sitten vain asian olla ja katsoin vinkin Cheesy

Toinen oli sitten todella lähellä pelin loppupuolta, mesta oli ihan liian samannäköinen sokkelo ja jäi yksi tärkeä reitti tutkimatta. Tämänkin olisi luultavasti löytänyt sinnikkäällä pyörimisellä. Oh well.

Viimeinen ongelma liittyi jälleen sormukseen ja tätä en olisi kyllä itse keksinyt. Sapphire Ringillä pääsee viimeiseen paikkaan sisälle kun sen saa haltuunsa. Yksi aikasemman kylän Guru ojentaa sormuksen sankarille kun on ensin pyörinyt vähän pidemmällä ja jutellut eri henkilöille.
Periaattessa tämäkin olisi ollut ihan mahdollinen itse löytää, mutta empä arvannut että se Gurulla on joka antaa titteleitä ja salasanoja.

Oli tässä vähän huonojakin puolia:

Peli on suhteellisen ankea värimaailmaltaan. Vähän olisi eri sävyjä kaivannut.

Avaimet olivat kanssa suuri ongelma. Pelissä on viisi erilaista avaintyyppiä ja koskaan ei tiedä, mitä avainta seuraavaksi tarvitsee.
Avaimet ovat myös kertakäyttöisiä joten uuden joutuu aina ostamaan jos lähtee takaisinpäin seikkailemaan. Välillä menin vahingossa takaisin päin ovesta, mistä olin juuri tullut ja joutui lähteä ostamaan uutta avainta Cheesy

Pientä koodausvirheen poikastakin on vissiin päässyt peliin. Löysin Pendantin joka ohjekirjan mukaan parantaa lyöntitehoa mutta viholliset ottivatkin sitten yhden lyönnin enemmän tämän keräämisen jälkeen Shocked
Uuden aseen myötä ongelma korjaantui, ehkäpä se on vain vanhan miekan ja tuon Pendantin yhdistemä joka luo ongelman.

Välillä viholliset olivat liian lähellä ruudun toista reunaa. Ongelma ei ollut etenemisessä vaan jos halusi mennä takaisin päin. Monesti vihollinen odotti niin lähellä että se tökkäisi hahmon takaisin aikasempaan ruutuun. Todella ärsyttävää.

Viimeiset linnakkeet olivat todella ahdistavia. Kunnon sokkeloita ja etenemisessä ei ollut mitään logiikkaa. Piti vain kokeilla jokaista reittiä ja katsoa minne se vie. Ei ole yhtään meikäläisen juttu tuollainen.

Viimeinen vastus oli taas yllättävän helppo. Olin varautunut kunnon kassillisella potioneja mutta eipä siihen mennyt kuin yksi.

Hyvä peli kyllä vioistaan huolimatta. Tykkäsin musiikeista ja siitä, että tämä ei ollut mitenkään kryptinen. Harmittaa vähän nuo vinkkien katsomiset mutta onneksi ne olivat aika mitättömiä Smiley
 
Kuva_1_010.jpg (872 KB | 5 )
Kuva_1_010.jpg
Kuva_2_010.jpg (831 KB | 4 )
Kuva_2_010.jpg
Kuva_3_010.jpg (684 KB | 4 )
Kuva_3_010.jpg
Kuva_4_007.jpg (788 KB | 4 )
Kuva_4_007.jpg
Kuva_5_005.jpg (1002 KB | 4 )
Kuva_5_005.jpg
Kuva_6_004.jpg (971 KB | 4 )
Kuva_6_004.jpg
Kuva_7_001.jpg (901 KB | 4 )
Kuva_7_001.jpg
Back to top
« Last Edit: 01.09.2019 at 00:37:39 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
SilentWinter
Offline
NES-Retro Elite
******


Posts: 2412

Espoo - Finland
Gender: male
Re: SilentWinterin NES läpäisyt
Reply #104 - 04.09.2019 at 21:02:49
 
Home Alone 162/709

McCallisterin perhe on lähdössä jouluksi Ranskaan. Lähtöaamuna perhe huomaa, että he ovat nukkuneet pommiin ja lähtevät hirmuisella kiireellä lentokentälle.
Kaiken tämän hässäkän keskellä perheen kuopus, Kevin jää matkasta ja unohtuu kotiin. Perheen äiti huomaa tämän vasta lentokoneessa. Kevin on vain iloinen että saa olla itsekseen perheen suuressa talossa.
Rauha kuitenkin rikkoutuu piakoin sillä lähistöllä pyörii kaksi murtovarasta. Varkaat iskevät silmänsä McCallisterien taloon. Kevin ovelana poikana yrittää estää ryöstöyrityksen ja keksii kaikenlaisia jäyniä rosvojen päänmenoksi.

Todella skeptinen olin tämän suhteen mutta yllätyinkin positiivisesti, täähän olikin melkoisen hauska peli Cheesy

Todella erikoinen peli-idea. Täytyy selviytyä talossa ja sen lähialueella 20 minuuttia jonka jälkeen poliisi tulee hakemaan rosmot pois. Rosvot jahtaavat Keviniä ympäri taloa ja niitä pitää hidastaa erilaisilla ansoilla.
Yksi kosketus jompaan kumpaan rosvoon ja alkaa homma alusta. Raakaa menoa.

Jos tämä olisi ollut hieman paremmin toteutettu ja koodattu, olisi tämä ollut kyllä tosi hauska. Jotenkin kuumottavaa pyöriä ympäri taloa ja koittaa pakoilla rosvoja.

Pahimpana ongelmana oli hieman kusiset hitboxit oli portaissa. Joutui melkeimpä pikselin tarkasti seisomaan oikeassa kohdassa että Kevin rupesi menemään niitä alas tai ylös. Monet Game Overit tuli tämän takia kun paniikissa ei löytänyt oikeaa kohtaa.

Ansoja oli monia erilaisia ja hieman ollut mielikuvituksen puutetta niiden keksimisessä. Ilmeisesti nämä kaksi rosvoa on niin tyhmiä että kompuroivat telkkarii tai hämähäkkiin. En kyllä edes tiedä mitä suurin osa ansoista edustaa.
Jotkut olivat tehokkaampia kuin toiset. Parhaimmilla ansoilla rosvot pysyvät kanveesissa useita sekunteja kun taas heikoimmalla he nousevat melkein samantien pystyyn.

Kaikkia ansoja pystyi käyttämään kolme kertaa mikä oli hieman typerä ratkaisu. Olisi ollut parempi kun vaikka heikompia voisi käyttää esimerkiksi viisi kertaa.

Hieman ongelmallisen pelistä teki noiden ansojen katoaminen. Aina pelin loppuvaiheessa kun oli joku 5min jäljellä, ansat olivat lopussa ja hommasta tuli käytännössä mahdotonta.
Tämän olisi pystynyt välttämään tuolla ansojen eri käyttömäärällä.

Kartasta näki että missä päin aluetta käytettäviä ansoja on. Mutta ainoastaan ne, jotka oli jo kertaalleen löytänyt. No, kyllähän sitten tiesi missä jokainen ansa sijaitsee kun tarpeeksi pelasi että tämä ei ollut mikään iso ongelma.
Isompi ongelma oli, että ei tiennyt että mikä ansa oli aktiivinen ja mikä viritetty. Kaikki näyttivät kartassa samalle. Jos nämä olis vaikka värein eroteltu, olisi ollut helpompi seurata missä rosvot menevät.

Käytin aluksi semmoista taktiikkaa että menin joko kellarin perimmäiseen nurkkaan tai puumajaan ja olin sillä niin pitkään kunnes jompi kumpi rosvoista löysi. Odotin että rosvo astui asettamaani ansaan ja sitten karkuun.
Tällein sai säästettyä ansoja suhteellisen pitkään ja välillä rosvot harhailivat pitkäänkin ennen kuin löysivät.

Rosvojen "tekoäly" oli jännästi toteutettu. Jos Kevin menee tarpeeksi kauas rosvosta vaikka kyseessä on suora käytävä, rosvo lähtee eri suuntaan etsimään. Välillä niiden liikkeissä ei ollut kyllä mitään järkeä, kunhan vain pyörivät randomisti.
Varsinkin kun itse sesoi vaan paikallaan, ne härväsivät ihan omiaan. Kevinin nähtyään, he rupeavat juoksemaan hieman kovempaa kuin normaalisti ja ainut keino saada ne perästä pois on asettaa jokin ansa.

Menin tämän sitten lopulta TMR:n keksimällä juustotaktiikalla kun rupesi puhti loppumaan. Muutaman päivän tätä jaksoi yrittää kuitenkin. Juustoilu perustui ihan pelin omaan koodaustekniikkaan.
Peli-alue on ilmeisesti jaettu tiettyihin osioihin ja rosvot käyttäytyvät sen mukaan missä itse on. Alueessa oli yksi kohta jossa tätä pystyi hyödyntämään täydellisesti.
Vasemmalla oli pieni terassi ja ulko-ovi. Kun ovesta astui sisään kodinhoitohuoneeseen, rosvot lähtivät oikealle kävelemään. Kun taas astui ulos, rosvot lähtivät vasemmalle kävelemään. Tämä toimi vain, kun rosvot olivat ulkona, lähellä tätä terassia.
Ideana oli saada molemmat rosvot samaan läjään ja kävellä tätä terassi-kodinhoitohuone väliä tietyssä tahdissa sen 20min.

Ei ollut kyllä helpoin juustotaktiikka. Tässä helposti herpaantui keskittyminen ja homma oli kivillä. Kokoajan sai seurata että rosvot ei ole liian lähellä Keviniä tai liian kaukana jolloin he poistuvat tästä limbosta.
Pari kertaa meni vituiksi ja eikun alusta.

Olisin kyllä halunnut läpäistä tämän ilman tuota juustoilua, mutta nuo pienet kusisuudet sitten pilasivat homman. Kaikkeni annoin!
Parhaimmillaan pääsin "normaalisti" niin, että oli enää 55 sekuntia jäljellä kellossa. Kyllä hajotti Cheesy

Tykkäsin musiikin vaihtumisesta kun siirtyi eri alueelle, antoi kivaa tunnelmaa Smiley Myös klassinen linnunlaulu -ääni huvitti kun rosvo kompuroi johonkin ansaan Cheesy
 
Kuva_1_011.jpg (790 KB | 2 )
Kuva_1_011.jpg
Kuva_2_011.jpg (483 KB | 4 )
Kuva_2_011.jpg
Kuva_3_011.jpg (396 KB | 3 )
Kuva_3_011.jpg
Kuva_4_008.jpg (1075 KB | 3 )
Kuva_4_008.jpg
Back to top
« Last Edit: 04.09.2019 at 21:11:48 by SilentWinter »  
Achievements: 6
NES Game MasterPokémon MasterInsiderChurch of NES-RetroClothed by NES-RetroItem Acquired
SilentWinter   IP Logged   Chrome 76.0.3809.132  Windows 10
Pages: 1 ... 5 6 7 8 
Send Topic