Choose Language:

Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board  
  Discordiin mars - click to chat!  
  Home Recent LoginRegisterHelpSearch Map Achievements Database Quizzes   

Voit piilottaa tämän mainoksen kirjautumalla sisään.

Kampanjatori

Pages: 1 2 3 4
Send Topic
Ruoka- ja juomainhokkisi (Read 6716 times)
Junton
NES-Retro Elite

Playing video games

Hämeenlinna - Finland

PSN: Juntton
NNID: Juntton

Ruoka- ja juomainhokkisi
04.01.2019 at 11:39:21

Mitä ruokia tai juomia et siedä? Entä oletko alkanut tykkäämään pitkäaikaisesta inhokista?

Itsellä nykyisiä ja pitkään olleita inhokkeja:
-maksalaatikko
-piimä (tavoitteena alkaa tykkäämään 2019-2020. Pitäisi ensin maistaakin ekaa kertaa 22 vuoteen)

Hyvinkin pitkälti ruokainhokkiudet itsellä liittyy traumoihin. Jotain vaikka pakotettu lapsena syömään päiväkodissa tms. ja se sitten assosioituu vahvasti. Alla onkin sitten ruokahommia mistä olen kuluneen viiden vuoden aikana oppinut tykkäämään.

Entisiä inhokkeja, nykyisiä herkkuja:
-mauste-/suolakurkut. Nämä olivat monen monta vuotta ehdoton no-no, lähinnä trauman takia. Pikkuhiljaa viimeisen 8 vuoden ajan aloin itseäni näihin varovasti siedättämään syömällä hampparien välissä, kun en jaksanut enää ronkkia näitä pois välistä. Saahan hampparit ilmankin näitä tilattua, mutta euron juustot yms. sellaisenaan ovat usein heti valmiina.
Nyt sitten ihan viime kesänä tilasin olutfestareilla krutonkeja majoneesilla ja mukaan tuli maustekurkkua. Kokeilin rohkeasti ja yllätyin maun hyvyydestä. En kuitenkaan rohjennut kotiin ostaa omaa purnukkaa. Jatkoin tästä lähin oikein ilomielin kebabin yms. välissä näiden syömistä. Nyt jouluna otin myrttisen valkosipulikurkkua reilusti lautaselle ja ai että: namskutarallaa. Nyt otin pari päivää sitten vihiksen väliin kotona Felixin maustekurkkua: hyvää oli! Uutena vuotena söin kotitekoista perunasalaattia, jossa oli maustekurkkua. Nam.
En ole varma olenko ikinä suolakurkkua syönyt, mutta sehän olisi miehisyydelle ja mahalle todella hyvästä!
Tätä ruokatottumusta varmasti edesauttoi hapankaaliin rakastuminen.

-kananmuna. Tätä inhosin pitkään. Aloitin n. 10 vuotta sitten varovasti paistetun munan syömisellä ja sitten sitä olikin hampparissa yms.
Keitetyn munan syönti vaati hyvin keitetyn munan vuonna 2015. Totesin, että ei olekaan hullumpaa, toisin kuin 2010 olin varma että keitetty muna tulee olemaan iki-inhokki.
Keitetty muna oikein superfoodia hemmetti!

Back to top

Achievements: 11
BeersiderNot Too Old For This ShitNES-Retro FailcabinCat PeopleSocial Adventurerbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranTypical Apple UserInsiderChurch of NES-RetroNES-Retro Failboat

SMD2(x2), NES, SNES, N64, WII U, SWITCH, GBC, PS2, PS3, PS4, XBONE
Olen nähnyt asioita, joita te ihmiset ette uskoisi. Hyökkäysaluksia tulessa Orionin edustalla. Olen katsellut C-säteiden kimaltelua Tannhäuserin portilla. Kaikki nuo hetket katoavat aikanaan, kuin kyynelet sateeseen.
17.12.2015: Rapea kalaleike ranskalaisilla (Pizzataxi) -Radilys
708256 Juntton Junt0n Junton Junton   IP Logged   Chrome 71.0.3578.99  Android 9
Radikus
NES-Retro Administrator

'Nuff Said!

Helsinki - Finland

Live: Radikus
PSN: Radikus
NNID: Radikus

Re: Ruoka- ja juomainhokkisi
Reply #1 - 04.01.2019 at 11:45:23

Mulla on sellanen ongelma että tykkään oikeestaan kaikesta.

Back to top

Achievements: 20
Beersider24h MarathonHC Movie CollectorCat PeopleNES-Retro ChampionSocial AdventurerAchievement ArtistNot Too Old For This ShitChurch of NES-RetroRetro Dealerbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranClothed by NES-RetroItem AcquiredFirst Successful SaleTypical Apple UserBeer Mario Kart TournamentNES-Retro FailboatMedal of HonorDonated to AVGN

I used to think that my life was a tragedy, but now I realize, it's a comedy.
WWW 47361 Radikus Radikus Radikus 4 ur9969391 Radikus Radikus Rad1kus   IP Logged   Safari 12.0  iOS 12.1.2
Radikus
NES-Retro Administrator

'Nuff Said!

Helsinki - Finland

Reply #2 - 04.01.2019 at 11:45:56

Radikus wrote on 04.01.2019 at 11:45:23:
Mulla on sellanen ongelma että tykkään oikeestaan kaikesta.

Nyhtökaura! Hyi helvetin helvetti.

Back to top

Beersider24h MarathonHC Movie CollectorCat PeopleNES-Retro ChampionSocial AdventurerAchievement ArtistNot Too Old For This ShitChurch of NES-RetroRetro Dealerbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranClothed by NES-RetroItem AcquiredFirst Successful SaleTypical Apple UserBeer Mario Kart TournamentNES-Retro FailboatMedal of HonorDonated to AVGN

WWW 47361 Radikus Radikus Radikus 4 ur9969391 Radikus Radikus Rad1kus   IP Logged   Safari 12.0  iOS 12.1.2
biblo
NES-Retro Master

en voi hyvin

Turku - Finland
Reply #3 - 04.01.2019 at 12:08:20

Junton wrote on 04.01.2019 at 11:39:21:
Mitä ruokia tai juomia et siedä? Entä oletko alkanut tykkäämään pitkäaikaisesta inhokista?

Itsellä nykyisiä ja pitkään olleita inhokkeja:
-maksalaatikko
-piimä (tavoitteena alkaa tykkäämään 2019-2020. Pitäisi ensin maistaakin ekaa kertaa 22 vuoteen)

Hyvinkin pitkälti ruokainhokkiudet itsellä liittyy traumoihin. Jotain vaikka pakotettu lapsena syömään päiväkodissa tms. ja se sitten assosioituu vahvasti. Alla onkin sitten ruokahommia mistä olen kuluneen viiden vuoden aikana oppinut tykkäämään.

Entisiä inhokkeja, nykyisiä herkkuja:
-mauste-/suolakurkut. Nämä olivat monen monta vuotta ehdoton no-no, lähinnä trauman takia. Pikkuhiljaa viimeisen 8 vuoden ajan aloin itseäni näihin varovasti siedättämään syömällä hampparien välissä, kun en jaksanut enää ronkkia näitä pois välistä. Saahan hampparit ilmankin näitä tilattua, mutta euron juustot yms. sellaisenaan ovat usein heti valmiina.
Nyt sitten ihan viime kesänä tilasin olutfestareilla krutonkeja majoneesilla ja mukaan tuli maustekurkkua. Kokeilin rohkeasti ja yllätyin maun hyvyydestä. En kuitenkaan rohjennut kotiin ostaa omaa purnukkaa. Jatkoin tästä lähin oikein ilomielin kebabin yms. välissä näiden syömistä. Nyt jouluna otin myrttisen valkosipulikurkkua reilusti lautaselle ja ai että: namskutarallaa. Nyt otin pari päivää sitten vihiksen väliin kotona Felixin maustekurkkua: hyvää oli! Uutena vuotena söin kotitekoista perunasalaattia, jossa oli maustekurkkua. Nam.
En ole varma olenko ikinä suolakurkkua syönyt, mutta sehän olisi miehisyydelle ja mahalle todella hyvästä!
Tätä ruokatottumusta varmasti edesauttoi hapankaaliin rakastuminen.

-kananmuna. Tätä inhosin pitkään. Aloitin n. 10 vuotta sitten varovasti paistetun munan syömisellä ja sitten sitä olikin hampparissa yms.
Keitetyn munan syönti vaati hyvin keitetyn munan vuonna 2015. Totesin, että ei olekaan hullumpaa, toisin kuin 2010 olin varma että keitetty muna tulee olemaan iki-inhokki.
Keitetty muna oikein superfoodia hemmetti!

Testaa venäläisiä suolakurkkuja, jättää nuo maustesokerikurkut pitkälle taakse. Ah, maitohapatus Smiley

Kotikalja on pahaa.

Back to top

Achievements: 6
Dog PeopleKeyboard VeteranNot Too Old For This ShitChurch of NES-RetroNES-Retro FailcabinTypical Apple User

”Olen Nikander, entinen teurastaja, nykyinen roskakuski, huonot hampaat, samoin vatsa, maksa toimii siinä ja siinä. Turha siis kysyä mitä minä haluan.”
iivil_clown   IP Logged   Chrome 71.0.3578.99  Android 7.0
Radikus
NES-Retro Administrator

'Nuff Said!

Helsinki - Finland

Reply #4 - 04.01.2019 at 12:15:34

No muistinhan mä toisenkin.

En ole koskaan juonut hyvää IPA-olutta. Testannut kuitenkin 10-20 eri tuotetta. Aina sitä kitkerää epämiellyttävää paskaa, kai se on se perusluonne. Sitten kun vielä kuulin sen että IPA on periaatteessa olemassa ainoastaan siksi että se kesti aikoinaan kuljetuksen englannista intiaan, niin se selittääkin paljon. Ominaisuudet eivät ole oluessa pelkästään sen maun takia vaan säilyvyyden.

Kaikkia muita oluita menee kyllä ihan hyvin alas ihan laidasta laitaan, peruslagerista sinne mustimpaan stouttiin.

Ja onhan toi kiljupaskalonkkukin aivan hirveetä kun vertaa aitoon tavaraan, mutta joisin varmaan sitäkin mieluummin kuin IPAa. Ärsyttää kun innostuu että kaljahyllylle on tullut joku uutuus ja sieltä löytyykin maininta IPA.

India Paska Ale.

Back to top

WWW 47361 Radikus Radikus Radikus 4 ur9969391 Radikus Radikus Rad1kus   IP Logged   Firefox 64.0  Windows 8.1
Junton
NES-Retro Elite

Playing video games

Hämeenlinna - Finland

PSN: Juntton
NNID: Juntton

Reply #5 - 04.01.2019 at 12:19:35

biblo wrote on 04.01.2019 at 12:08:20:
Testaa venäläisiä suolakurkkuja, jättää nuo maustesokerikurkut pitkälle taakse. Ah, maitohapatus Smiley

Kotikalja on pahaa.

Joo meinasin josko ekaks purnukaks kotiin ottais venäjänmaalaisia suolakurkkuja!

Back to top

Achievements: 11
BeersiderNot Too Old For This ShitNES-Retro FailcabinCat PeopleSocial Adventurerbassokoira's Long Con VictimKeyboard VeteranTypical Apple UserInsiderChurch of NES-RetroNES-Retro Failboat

SMD2(x2), NES, SNES, N64, WII U, SWITCH, GBC, PS2, PS3, PS4, XBONE
Olen nähnyt asioita, joita te ihmiset ette uskoisi. Hyökkäysaluksia tulessa Orionin edustalla. Olen katsellut C-säteiden kimaltelua Tannhäuserin portilla. Kaikki nuo hetket katoavat aikanaan, kuin kyynelet sateeseen.
17.12.2015: Rapea kalaleike ranskalaisilla (Pizzataxi) -Radilys
708256 Juntton Junt0n Junton Junton   IP Logged   Chrome 71.0.3578.99  Android 9
biblo
NES-Retro Master

en voi hyvin

Turku - Finland
Reply #6 - 04.01.2019 at 13:15:33

Junton wrote on 04.01.2019 at 12:19:35:
Joo meinasin josko ekaks purnukaks kotiin ottais venäjänmaalaisia suolakurkkuja!

Näitten jälkeen ei sitten oo paluuta mihinkään feelixiin. Toki niillekin on paikkansa

Tästä sitten matka hapankaalin/valkosipulihapankaaliin ja muihin hapatettuihin tuotteisiin. Elimistö kiittää hyvien bakteerien muodossa.

Back to top
« Last Edit: 04.01.2019 at 13:16:30 by biblo »  
Dog PeopleKeyboard VeteranNot Too Old For This ShitChurch of NES-RetroNES-Retro FailcabinTypical Apple User

”Olen Nikander, entinen teurastaja, nykyinen roskakuski, huonot hampaat, samoin vatsa, maksa toimii siinä ja siinä. Turha siis kysyä mitä minä haluan.”
Wellu
NES-Retro Master

Reply #7 - 04.01.2019 at 13:35:38

Tosiaan makusokeriskeidakurkkuja ei pitäisi edes verrata kunnon hapatettuihin SUOLAkurkkuihin

Kyllä niille makukurkuillekkin on paikkansa mutta ei mikään voita kunnon supersuolaista ryslandianherggua

Mutta noin yleisesti niin ei tule nopeasti mieleen mitään mitä inhoaisin niinpaljon että en saisi alas jos sitä tarjotaan, pentuna oli paljonkin ruokia mitkä inhotti (muistan että isäukon tarjoamat weetabixit tuli oksuna takas ylös) mutta vanhemmiten monet näistä inhokeista on muuttunut herkuiksi

Back to top
« Last Edit: 04.01.2019 at 13:37:30 by Wellu »  
Achievements: 7
Keyboard VeteranDog PeopleNES-Retro ChampionChurch of NES-RetroHC Movie CollectorXbox Live Gamerscore 50000+Item Acquired
WelluEiSaatavilla   IP Logged   Firefox 64.0  Linux
nassekova
NES-Retro Expert

Now I am become death,
destroyer of the worlds

Reply #8 - 04.01.2019 at 14:10:57

Prismoista ja sittareista saa tynnyristä irtotavarana oikein tehtyä valkosipulisuolakurkkua, sitä tulee ostettua aina leivän päälle  Tongue On kyllä tuplasti kalliimpaa kuin ne viereisen tynnyrin maustekurkut, mutta worth it!

Niin ja inhokkihommiin sienet  Smiley

Oikeastaan ainoa kerta kun sienet menee, on jossain aasialaisessa keitossa (Ramen / Tom Yum jne) jossa ne on semmosia pitkävartisia "metsäsieniä". Kaikista pahin esimerkki mitä keksin on pitsan päällä olet lötköt purkkiherkkusienet  Smiley

Ja oon testannu tuoreista kanttarelleista ja muista "laadukkaammistakin" tehtyjä safkoja, ei vaan toimit. Pihvin päälläkin sienikastike pilaa multa sen pihvin kokonaan. Tämä takia myös suurinosa pataruuista on mulla ehdoton no-no.

Back to top

BeersiderTypical Apple UserChurch of NES-RetroNES-Retro FailboatItem AcquiredFirst Successful Sale

What you call genocide, I call a day's work!
nassekova   IP Logged   Safari 12.0.2  Mac OS X
biblo
NES-Retro Master

en voi hyvin

Turku - Finland
Reply #9 - 04.01.2019 at 14:23:08

nassekova wrote on 04.01.2019 at 14:10:57:
Prismoista ja sittareista saa tynnyristä irtotavarana oikein tehtyä valkosipulisuolakurkkua, sitä tulee ostettua aina leivän päälle  Tongue On kyllä tuplasti kalliimpaa kuin ne viereisen tynnyrin maustekurkut, mutta worth it!

Niin ja inhokkihommiin sienet  Smiley

Oikeastaan ainoa kerta kun sienet menee, on jossain aasialaisessa keitossa (Ramen / Tom Yum jne) jossa ne on semmosia pitkävartisia "metsäsieniä". Kaikista pahin esimerkki mitä keksin on pitsan päällä olet lötköt purkkiherkkusienet  Smiley

Ja oon testannu tuoreista kanttarelleista ja muista "laadukkaammistakin" tehtyjä safkoja, ei vaan toimit. Pihvin päälläkin sienikastike pilaa multa sen pihvin kokonaan. Tämä takia myös suurinosa pataruuista on mulla ehdoton no-no.

Sen kerran jälkeen kun oon nähnyt jonkun baltian edustajan haukanneen tälläisestä kurkusta ja laittaneen takaisin on nämä irtsarit jääny kauppaan Smiley

Back to top

Wellu
NES-Retro Master

Reply #10 - 04.01.2019 at 14:27:21

Itse vihaan niitä valkosipulikurkkuja, oon montaa erilaista maistanu ja ne kaikki oli pahoja, ei sovi se valkosipuli niihin yhtään minusta

Sieniä kanssa vihasin kaasupullona, joskus 20 vuotiaana sain kuolla äitimuorilta että isäukolla oli aina tapana tunkea kanttarelli yms. (se on aina ollut kova sienien ystävä) sieniä miun ruokiin pieneksi hakattuna kun olin kaasupullo etten tajuais mitä syön, törkeää toimintaa  Sad

Nykyään sienisalaatti esim leivän päällä on aivan helvetin hyvää ja kanttarellikastike on jumalten ruokaa

Back to top
« Last Edit: 04.01.2019 at 14:27:47 by Wellu »  
Keyboard VeteranDog PeopleNES-Retro ChampionChurch of NES-RetroHC Movie CollectorXbox Live Gamerscore 50000+Item Acquired
Wiizeli
NES-Retro Ad Infinitum
NES-Retro Beersider

Vantaa - Finland

Reply #11 - 04.01.2019 at 15:26:54

Mähän olen erittäin nirso oikeastaan kaiken suhteen.
Ruoan itsessään ei tarvitse olla pahaa, että mä sitä karsastaisin.
Kyseisen tuotteen/aineen ulkonäkökin voi olla riittävä syy karttamiseen. Samoin suutuntuma.

Näihin en koske:

-Sienet
-Katkaravut
-Äyriäiset
-Etanat
-Homejuustot, sisältäen aurajuuston jota kaikki eivät homejuustoksi miellä.
-Rusinat pullassa tai maksalaatikossa
-Marsipaani

Sitten on sellaisia joita voin syödä, mutta aika harvoin.

Kalaa voin syödä, mutta ei oo mikään suosikki. Menee yleensä fiilikset aina siinä vaiheessa kun eka ruoto osuu kohdalle. Tonnikala ja kalapuikot onkin sitten sellasta teollisuusmössöä, joka ei edes tunnu kalalta.

Mä oon tosi vainoharhainen raakoja asioita kohtaan.
En voi edes ajatella, että söisin lihaa joka on alle mediumin tai oikeastaan edes medium.
Sushi ei tule kuuloonkaan. Toki sitäkin on ilmeisesti ihan vain kasviksilla.
En myöskään tykkää pekonista joka on liian löysää ja kalpeaa. Jostain pizzeriasta jos ottaa pekonia pizzan päälle, niin miellän sen aina liian raa-aksi, kun on sellasta velttoa ja kalpeaa suikaletta siinä pizzan päällä.
Arkailen myös kanan ottamista pizzerioista, koska en luota siihen että se olisi kypsäksi paistettu.
Itsekin kanaa paistaessa olen ihan hiton tarkka siitä, että se on varmasti kypsää. Tämän takia tuleekin herkästi aika kuivaa kanaa.

Jotain muutakin on varmaan vielä, mutta ei nyt vaan muista.

Back to top

Achievements: 14
BeersiderPlayStation Network Level 15+24h MarathonAchievement ArtistHC Movie CollectorSocial AdventurerNot Too Old For This ShitChurch of NES-RetroKeyboard VeteranTypical Apple UserBeer Mario Kart TournamentNES-Retro FailboatInsiderDonated to AVGN
Wiiseli Wiizeli Wiizeli Wiizelih M_Manninen Weazel   IP Logged   Firefox 64.0  Windows 10
Javeliin
NES-Retro Ad Infinitum

Helsinki - Finland

Reply #12 - 04.01.2019 at 16:02:05

Olut.

Back to top

Achievements: 16
Church of NES-RetroNot Too Old For This ShitBeer Mario Kart Tournament24h MarathonCat PeopleNES-Retro ChampionSocial AdventurerNES-Retro FailplayNES-Retro FailboatNES-Retro Failcabinbassokoira's Long Con VictimItem AcquiredClothed by NES-RetroInsiderTypical Apple UserDonated to AVGN
Javelean Hamiss javeliin javeliin Javeliin   IP Logged   Chrome 71.0.3578.98  Windows 10
Radikus
NES-Retro Administrator

'Nuff Said!

Helsinki - Finland

Reply #13 - 04.01.2019 at 16:12:27

Javeliin wrote on 04.01.2019 at 16:02:05:
Olut.

HOMMMM

Back to top

Wellu
NES-Retro Master

Reply #14 - 04.01.2019 at 16:26:45

Wiizeli wrote on 04.01.2019 at 15:26:54:
-Homejuustot, sisältäen aurajuuston jota kaikki eivät homejuustoksi miellä.
.

Ikinä kuullukkaan että kukaan tällasta tekis  Shocked sinihomejuustoahan se on, tietty aurajuusto on vähän puhekielessä muuttunu monesti tarkottaan kaikkia sinihomejuustoja mutta silti

Back to top

Pages: 1 2 3 4
Send Topic