Choose Language:

Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board  
  Discordiin mars - click to chat!  
  Home Recent LoginRegisterHelpSearch Map Achievements Database Quizzes   

Voit piilottaa tämän mainoksen kirjautumalla sisään.

Kampanjatori

Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic
Etukansi vs. takakansi (Read 896 times)
Toaster
NES-Retro Novice
*

Etukansi vs. takakansi
13.10.2020 at 22:53:31

Terve,

Aloin vastikään elämään uudelleen lapsuuttani ja ostin NES:n. Nyt tavoitteena on ostaa ne muutamat pelit, joita silloin tuli joko vuokrattua tai omistettua. Yritin asiaa Googletella, mutta en ole löytänyt vielä selvää vastausta kysymykseeni.

Mulla on pari peliä aluekoodilla EEC, ja takakannen tarran alakulmassa lukee SCN. Tarkoittaako tämä, että kyseinen kasetti on etukannen perusteella "varhainen Eurooppa-julkaisu", ja takakansi paikantaisi kasetin tarkemmin pohjoismaihin? Esim. Metal Gear löytyy tällaisena kappaleena.

Ymmärrän että kansia voi tietty vaihdella. Mutta itselleni riittää ainakin illuusio siitä, että omistan suomi-kasetin jollainen minulla itselläni todennäköisesti lapsena käsissäni oli.

Back to top

IP Logged   Firefox 81.0  Windows 10
Zilverfang
NES-Retro Ad Infinitum Moderator
Wayback Machiner

Vähäkyrö - Finland

NNID: Zilverfang
Wii: 2546 1105 8213 6600

Re: Etukansi vs. takakansi
Reply #1 - 14.10.2020 at 08:42:20

Toaster wrote on 13.10.2020 at 22:53:31:
Mulla on pari peliä aluekoodilla EEC, ja takakannen tarran alakulmassa lukee SCN. Tarkoittaako tämä, että kyseinen kasetti on etukannen perusteella "varhainen Eurooppa-julkaisu", ja takakansi paikantaisi kasetin tarkemmin pohjoismaihin? Esim. Metal Gear löytyy tällaisena kappaleena.

Ymmärrän että kansia voi tietty vaihdella. Mutta itselleni riittää ainakin illuusio siitä, että omistan suomi-kasetin jollainen minulla itselläni todennäköisesti lapsena käsissäni oli.

Juurikin näin. Varhaisissa EEC-julkaisuissa ei ole takaetiketissä mitään aluetarkennetta, mutta myöhemmissä on esim. SCN. Vielä myöhemmissä julkaisuissa tarkenne (esim. SCN) siirtyi myös etuetikettiin.

Muitakin variantteja toki löytyy, esim. ihan ensimmäisissä julkaisuissa ei ole tarkennetta edes etuetiketissä.

Esim. Super Mario Brosista on 7 eri varianttia, jos lasketaan mukaan myös eroavaisuudet laatikoissa ja ohjeissa.

Back to top
« Last Edit: 14.10.2020 at 10:01:27 by Zilverfang »  
Achievements: 16
NES-Retro ChampionNot Too Old For This ShitSocial AdventurerAchievement ArtistRetro DealerKeyboard VeteranNES-Retro FailboatMedal of HonorNES-Retro Failcabinbassokoira's Long Con VictimClothed by NES-RetroTypical Apple UserFirst Successful SaleItem AcquiredInsiderDonated to AVGN

"Busy NES business since 1990"
990688 107 Zilverfang   IP Logged   Chrome 86.0.4240.75  Windows 7
Toaster
NES-Retro Novice
*

Re: Etukansi vs. takakansi
Reply #2 - 14.10.2020 at 15:06:10

OK, kiitos selvennyksestä. Voin siis jatkaa eloa siinä illuusiossa, että mun EEC kasettinikin ovat suomiversioita.

Back to top

IP Logged   Firefox 81.0  Windows 10
Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic